Alles geboekt: hoe verder voorbereiden?

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Gebruikersavatar
bedeve
Amerika-expert
Berichten: 5761
Lid geworden op: 30 apr 2010, 23:24
Locatie: Er gaat niets boven Groningen

Re: Alles geboekt: hoe verder voorbereiden?

Bericht door bedeve »

Mijn meisje noemt het een " Correspondentiekaartje"
Meer hebben we niet bij ons.
Alle boekingscodes staan er op.
Je neemt het makkelijk mee.
Je hoeft nooit te bladeren of te zoeken.
Alle info overzichtelijk bij elkaar op een rij.
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
Gebruikersavatar
Bianca Stripes&Stars
Amerikafan
Berichten: 177
Lid geworden op: 15 feb 2015, 12:51
Contacteer:

Re: Alles geboekt: hoe verder voorbereiden?

Bericht door Bianca Stripes&Stars »

Grappig om te lezen! Ik neem ook altijd een heel boekwerk mee. Hierin staan routes, hotelinformatie, bezienswaardigheden en documenten. Wat je niet meer nodig hebt, kun je weggooien inderdaad ;)
Het is wel handig om ervoor te zorgen dat je dit document ook ergens online hebt staan, mocht je het kwijtraken. Daarom mail ik het altijd naar mezelf. :roll:
Reis mee door de USA! Blogs, tips, tricks en info! http://www.Stripesandstars.nl
Gebruikersavatar
gracekel
Amerika-ontdekker
Berichten: 76
Lid geworden op: 18 okt 2007, 14:06
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Moerbeke-waas

Re: Alles geboekt: hoe verder voorbereiden?

Bericht door gracekel »

Ik neem ook altijd een uitgeprinte versie mee.
Is me ook handig van pas gekomen om ooit customs te passeren. Men vond het raar dat ik van san francisco naar Vancouver ging en vandaar uit terug naar Seattle. Door mijn roadbook te laten zien, waren deze vragen snel ingevuld. :-)
Tandenfee
Amerika-ontdekker
Berichten: 59
Lid geworden op: 29 sep 2014, 19:30
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Alles geboekt: hoe verder voorbereiden?

Bericht door Tandenfee »

Ik had ook een hele map met papieren mee. Voelt toch iets zekerder dan ergens in een cloud opslaan of op de ipad. Papier weigert niet niet als je ergens in je hotel staat!! :thumbup:

Verder heb ik veel op youtube gekeken naar filmpjes van trails, parken ed. Geeft toch een heel ander beeld dan foto's!! Kan helpen om keuzes te maken in wat je wilt doen of zien.
Gast

Re: Alles geboekt: hoe verder voorbereiden?

Bericht door Gast »

Ik vroeg me opeens af of daar een app voor is, en ja: https://itunes.apple.com/us/app/roadtri ... 60491?mt=8

Misschien heb je daar wat aan. :thumbup:
Laura&Edwin
Amerikakenner
Berichten: 627
Lid geworden op: 28 aug 2012, 07:56
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: in het Groene Woud

Re: Alles geboekt: hoe verder voorbereiden?

Bericht door Laura&Edwin »

En voor de mensen die geen Apple hebben en toch met die app willen werken:

https://play.google.com/store/apps/deta ... pers&hl=nl

Er zijn echter nog meer van dergelijke apps. Wat mij daarbij wel van belang lijkt is de toegankelijkheid van je informatie wanneer je geen wifi hebt. Liefst offline. Daar heb ik niet naar gekeken. Ik heb alles in de cloud en op papier in een roadbook. Vind ik het leukst.
Onze vakantie in 2019 (Orlando)
Onze reis in 2018 (AZ - UT - NV - CA)
Onze reis in 2016 (AZ-NM-TX)
De blog van onze reis in 2014

Als je droomt over een donut is dat een droom, geen donut. Als je droomt over reizen, dan reis je al
Gebruikersavatar
Emphy
Amerikafan
Berichten: 238
Lid geworden op: 08 okt 2010, 22:24
Aantal x V.S. bezocht: 7
Locatie: Groningen

Re: Alles geboekt: hoe verder voorbereiden?

Bericht door Emphy »

Hallo,

Vergeet niet een papier in je koffer te doen en in je handbagage met daarop in het groot je 06 nummer en je email adres (Bovenop).
Denk ook aan tel nummers van je verzekering en het thuishulp front. . Prints van de Esta toestenmming (Hoeft niet officieel) maar er is mij al 2 maal om gevraagd bij binnenkomst.

Evt stickers met je email adres op je waardevolle spulen. (Bv laptop, externe HD's fotocamera , portemonee, Mobieltje etc).

Goede reis!
Take Care.
Een probleem wordt alleen maar een probleem als iemand er een probleem van maakt.
Las Vegas->Grand Canyon->Page->las Vegas ( januari/februari 2011)
https://picasaweb.google.com/106476498412935926437" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
Emphy
Amerikafan
Berichten: 238
Lid geworden op: 08 okt 2010, 22:24
Aantal x V.S. bezocht: 7
Locatie: Groningen

Re: Alles geboekt: hoe verder voorbereiden?

Bericht door Emphy »

nieuwenoord schreef:Ik heb ook de PDF´s uitgedraaid van ontdek-amerika.nl. Hans en Henriëtte hebben echt een fantastische site!
Deze MOET ik idd ook even quooten!
Heel veel aan gehad tijdens mijn reizen!

Absoluut de moeite waard!

Take Care!
Een probleem wordt alleen maar een probleem als iemand er een probleem van maakt.
Las Vegas->Grand Canyon->Page->las Vegas ( januari/februari 2011)
https://picasaweb.google.com/106476498412935926437" onclick="window.open(this.href);return false;
Ron Notenboom
Amerikakenner
Berichten: 771
Lid geworden op: 01 feb 2015, 15:30
Partner van: Sjaan
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: Naaldwijk
Contacteer:

Re: Alles geboekt: hoe verder voorbereiden?

Bericht door Ron Notenboom »

Ook een erg handige en gratis app vonden wij Tripit. Hierin alle informatie over hotels, vlucht, autohuur e.d. opgeslagen. Ook offline te gebruiken.
Reisverslag 2018: https://www.pindat.com/reis/dagboek/not ... s-usa-2018
2010: New York + California
2011: Florida
2014: Florida
2015: Zuid West USA
2018: Utah-Nevada-Wyoming-Colorado
2020: Oregon + Washington
Gebruikersavatar
Doockles
Amerika-expert
Berichten: 2383
Lid geworden op: 31 jan 2008, 12:57
Partner van: Pietro
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: Wilrijk - België

Re: Alles geboekt: hoe verder voorbereiden?

Bericht door Doockles »

Ik gebruikte altijd 2 mappen. 1 dikke map waar alle informatie in zit, en 1 dunne map waar de informatie van de volgende dag in zit. En dan elke avond alle informatie van de volgende dag klaarsteken in de dunne map. Die nam ik dan bij mij in de auto, de andere map ging gewoon in de koffer.

Ik maakte altijd 1 A4 per dag met de route, adresgegevens van het hotel, bezienswaardigheden/wandelingen onderweg. En dan alle afgedrukte informatie die nuttig was. O.a. de pdf's van Ontdek-Amerika! :thumbup: 8)

Ik smeet wel niets weg. Op het einde van de reis had ik dan een hele dikke map omdat ik altijd wel nog extra folders of dergelijke extra meenam naar huis. Leuk voor volgende reizen :-)
gazzpacho69
Amerika-newbie
Berichten: 8
Lid geworden op: 04 jun 2015, 22:09
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Alles geboekt: hoe verder voorbereiden?

Bericht door gazzpacho69 »

Handige tip voor het 'documenteren' van je reis: kijk eens naar Evernote. We gaan over 2 maanden met twee gezinnen richting Zuidwest USA en zijn al meer dan een jaar met de voorbereiding bezig. Ieder heeft zijn eigen ideeën, reistips, must-sees, boodschappentips etc en we zochten naar een manier om dat makkelijk te ontsluiten. We kwamen op Evernote uit: het is gratis te gebruiken, mits je onder een bepaald maximum aan uploads blijft per maand. Voor notities, links, excelbestanden etc. is dat genoeg. Alleen als je heel veel pdf's wilt gaan delen via Evernote en je komt boven de 60mb uit, dan moet je naar een betaald abonnement. Alles wordt gesynchroniseerd, je kunt delen met anderen (handig als je met 2 families gaat en je wilt allebei onafhankelijk van elkaar informatie toevoegen) en je kunt zowel Evernote via een website gebruiken als via een app.

De website is handig voor tijdens je voorbereiding: iedereen kan onafhankelijk van elkaar dingen toevoegen of wijzigen. Er zijn plugins voor o.a. Google Chrome, waarmee je met 1 druk op de knop een printscreen van een webpagina automatisch aan Evernote kan toevoegen. De app is juist dan weer handig voor als je eenmaal ter plaatste bent en je je telefoon bij de hand hebt. Alle content die je thuis al via de website of app hebt toegevoegd is gesynchroniseerd met je mobiele app, dus ook zonder internetverbinding heb je alles bij de hand.

Wat overigens niet wegneemt dat we de hele santekraam ook nog eens gewoon uitprinten, just to be sure :lol:
Gebruikersavatar
dejong89
Amerika-expert
Berichten: 2016
Lid geworden op: 18 jan 2015, 15:21
Aantal x V.S. bezocht: 13

Re: Alles geboekt: hoe verder voorbereiden?

Bericht door dejong89 »

Ik dacht dat ik een beetje vreemd was met een map van 75 pagina's aan routing, reserveringen etc maar ik voel me.nu een stuk beter haha :)

Leuk om alle bovenstaande reacties te lezen.
Ik heb een map met van die insteek hoesjes en dan per dag de globale planning, eventuele reserveringen en wat extra info over een park wat we op die dag bezoeken.
https://jiltkrista89.wordpress.com/
________________________________________
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep, kom terug!
Gebruikersavatar
PSVwally
Amerika-expert
Berichten: 19593
Lid geworden op: 09 sep 2010, 22:51
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Alles geboekt: hoe verder voorbereiden?

Bericht door PSVwally »

je kunt delen met anderen (handig als je met 2 families gaat en je wilt allebei onafhankelijk van elkaar informatie toevoegen) en je kunt zowel Evernote via een website gebruiken als via een app.
Dat kan met google documents ook hoor en dan je mensen ook gewoon toegang geven tot bepaalde documenten
JanVoo
Amerikafan
Berichten: 129
Lid geworden op: 18 mar 2014, 12:33
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: Hilversum

Re: Alles geboekt: hoe verder voorbereiden?

Bericht door JanVoo »

Precies één jaar + één dag na de voorgaande post stuit ik op dit topic. Leuk om te lezen. Ik dacht dat ik de enige was die -ondanks alle beschikbare technologie- toch liever ook hotelreserveringen en routes op papier meeneemt :)

Wij hebben (naast een TomTom met actuele kaart) ook een kaartenmap waarvan we de relevante pagina's zwart/wit kopiëren. Vervolgens markeren we onze (beoogde*) route.
*Ik noem het expres "beoogde" route, want wij hebben onze reis zodanig gepland dat er tijd "over" is om van de route af te wijken.

Ondanks alle mobiele technologie is en blijft papier voor mij toch het handigste, gewoon om het feit dat wij geen mobiel internet hebben in de VS. Natuurlijk proberen we in de hotels/Starbucks/etc. gebruik te maken van de wifi, maar daar heb je onderweg niet veel aan. En dan is papier (en/of op de mobiel/iPad opgeslagen Google Maps kaarten) toch wel heel handig.

En datzelfde geldt voor hotelreserveringen. In Nederland (of West-Europa) kan je er redelijk van op aan dat je mobiele internet werkt. Mocht een reservering toch niet doorgekomen zijn, dan kan je het altijd aantonen. In de VS weet je dat niet en dan is het toch fijn om iets op papier te kunnen laten zien.

Om terug te komen op de initiële vraag van dit topic (al is m'n antwoord misschien niet meer relevant voor de topicstarter):
M'n vriendin en ik hebben een gezamenlijk Google Docsbestand, waarin we de hele route zetten. In de maanden voorafgaand onze vakantie vullen we dat aan met de dingen die we willen zien. Verder zoeken we nog naar extra dingen in de buurt van de hoofdzaken die we willen zien, in het geval we tijd over hebben of iets onverhoopt niet doorgaat. Deze extra zaken printen we niet uit, maar kunnen we raadplegen vanuit een plek met wifi.

Als het moment daar is dat de vakantie begint nemen we dit mee op papier.
We hebben dan dus een plastic map met:
[*]Alle reserveringen
[*]Kopieën van de wegenkaart met de route gemarkeerd
[*]Een korte samenvatting van wat we per dag willen zien en eventueel het adres daarvan

Dit mapje is uiteindelijk maar een stuk of 40 pagina's.
Sassya
Amerikakenner
Berichten: 828
Lid geworden op: 17 jan 2011, 16:23
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: Midden-Nederland

Re: Alles geboekt: hoe verder voorbereiden?

Bericht door Sassya »

En datzelfde geldt voor hotelreserveringen. In Nederland (of West-Europa) kan je er redelijk van op aan dat je mobiele internet werkt. Mocht een reservering toch niet doorgekomen zijn, dan kan je het altijd aantonen. In de VS weet je dat niet en dan is het toch fijn om iets op papier te kunnen laten zien.
Ik ontvang eigenlijk altijd een mail van mijn reserveringen, hotel of campground. Dus die kan kan ik gewoon offline tonen in mijn mail. Heb die printjes daardoor nog nooit nodig gehad tijdens onze reizen, dus dit jaar print ik ze niet meer uit.
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Alles geboekt: hoe verder voorbereiden?

Bericht door roelb »

Ik maak altijd een apart foldertje in mijn mailbox per trip waarin ik alle confirmations e.d. drop en dat ik ook op mijn telefoon sync.

Maar ter aanvulling op e-mail: Onenote..

Maak gewoon een "Vakanties" notebook en per vakantie een nieuwe chapter. Alles dat je wilt onthouden: copy-paste naar Onenote. Alles dat je wilt printen: "Print to Onenote" (wel even een zinvolle titel geven aan je pagina). Mik het allemaal in dezelfde chapter. Sync dat op je telefoon et voila: alles bij de hand. Ook handig voor overzichtjes van overnachtingen (je kunt ook Excel sheets copy-pasten voor de mensen die dat handiger vinden) en Onenote is beschikbaar op alle platformen.

Het enige dat je echt moet printen is een skip-the-counter formulier van Alamo als je die functionaliteit gebruikt. Dat moeten ze echt op papier van je hebben en moet je gedurende de hele huurperiode ook in de auto hebben voor het geval je wordt aangehouden oid.
Gebruikersavatar
jojostravelusa
Amerika-expert
Berichten: 2153
Lid geworden op: 12 mar 2014, 12:46
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Re: Alles geboekt: hoe verder voorbereiden?

Bericht door jojostravelusa »

Wij hebben voor dit jaar voor het eerst een roadbook gemaakt. Ik moet zeggen dat we het onderweg niet of nauwelijks gebruikt hebben. We zijn er van tevoren zo mee bezig geweest dat we eigenlijk alles wel uit ons hoofd wisten wat we vonden dat we moesten weten. Verder printen we alle reserveringen van vluchten, camper, hotel en leuke dingen onderweg uit. Meer nemen we aan papier niet mee. Wel ben ik erg van folders en brochures ter plekke verzamelen. Daarin staat een hoop informatie en ik vind het leuk om een deel ervan in mijn fotoalbum, jaja, ik maak, naast een digitaal boek, nog steeds een echt fotoboek. Meestal zijn het 2 à 3 multobanden per Amerikareis. Ik heb alleen steeds meer moeite om geschikte 23-rings multomappen te vinden. Ik zweer bij het "D-mechanisme". We moeten door mijn foldermanie voor de terugreis wel altijd rekening houden met extra kilo's bagage :lol: :oops:
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer