Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

LA-verblijf en Universal Studio's

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Croic
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 0

LA-verblijf en Universal Studio's

Bericht door Croic »

Graag had ik nog eens jullie hulp ingeroepen :-).

We plannen te landen in LA, daar twee volle dagen te blijven en nadien richting Grand Canyon te trekken.

Op ons to do lijstje voor LA:
- Universal Studio's
- Venice Beach, Sana Monica Beach (eventueel Malibu).
- (indien tijd genoeg: walk of fame, shoppen)

Nu zit ik wat stuck met het feit of we best al dan niet een auto huren vanaf het landen, of de eerste twee dagen in LA zonder auto doorbrengen. Ik lees dat hotels / appartementen in Venice Beach vaak geen parking hebben.

Mijn vragen:
- kent iemand een (betaalbaar) hotel/motel dicht bij een metrostation en is het haalbaar om op die manier zowel Venice / Santa Monica Beach als Universal Studio's te bezoeken?
- of zouden jullie toch aanraden dit alles met de auto (midden mei) te doen? Ik lees dat het ongeveer $ 30 dollar kost, alleen maar om te parkeren bij de Universal Studio's, en dat het op andere plaatsen in LA niet evident is om te parkeren.

Tips zijn welkom! :-)
Njit
Amerika-expert
Partner van: SpaceAce
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Re: LA-verblijf en Universal Studio's

Bericht door Njit »

Hoe kom jij aan een prijs van $30? Het is wel duur maar niet zó duur :)
Van http://www.universalstudioshollywood.co ... park-info/
3. How much is parking?
General Parking Rates are based on time of entry and are as follows:

Parking Opening – 3:00 p.m. $18.00
3:00 p.m. – General Parking Close $10.00
Die prijzen moet je niet optellen :lol: Kom je voor 1500 binnen dan betaal je $18. Kom je na 1500 binnen dan betaal je $10.
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

- kent iemand een (betaalbaar) hotel/motel dicht bij een metrostation en is het haalbaar om op die manier zowel Venice / Santa Monica Beach als Universal Studio's te bezoeken?
Er zijn geen metrolijnen die in de buurt van Venice of Santa Monica komen, dus daar loop je al vast.
In LA heb je, vooral als je maar zo kort blijft, echt een auto nodig. Gewoon direct vanaf het begin huren. Er zijn genoeg parkeerplaatsen in de buurt van Venice en/of Santa Monica.

In beide plaatsen is het overigens 's middags pas te doen. Santa Monica heeft achter de pier nog een redelijk winkelcentrum liggen. Je zou vanuit Venice of Santa Monica (of kijk bij marina del rey) ook fietsen kunnen huren. Die afstanden kun je langs en over het strand makkelijk afleggen.
Ik vond persoonlijk Venice 's avonds niet de leukste plek. Veel zwervers en drugsgebruikers. In de ochtend veel joggers en sporters rond Muscle Beach. Santa Monica is dan weer 's avonds wat levendiger (ook veel zwervers trouwens, maar dat is Amerika).

Maar nogmaals... auto huren!
RiverCola
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door RiverCola »

Wij hebben altijd onze auto kunnen parkeren, in elke wijk in LA waar we waren.

Niet zonder auto gaan zitten in de stad die qua grootte vergelijkbaar is met de hele Nederlandse randstad!
DebbieTimmermans
Amerikafan
Partner van: Wouter
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door DebbieTimmermans »

Inderdaad, in LA geraak je nergens zonder auto. Wij zaten kortbij LAX en hebben bijna 1.5u gereden tot aan Universal Studios.
En als je maar 2 volle dagen doorbrengt in LA is een auto zeker vereist, vrees ik. Alles ligt vrij ver uit elkaar waardoor je echt wel je auto nodig hebt.
Parkeren is normaal ook geen probleem, het kost je enkel redelijk wat dollars.
wouterendebbie.blogspot.be/
wouterendebbie1.blogspot.be/
wouterendebbie2.blogspot.be/
wouterendebbie3.blogspot.be/
https://www.facebook.com/groups/2198403 ... =bookmarks
wouterendebbie4.blogspot.be/
RiverCola
Amerika-expert

Bericht door RiverCola »

Als ik een dag de auto kwijt moet in Amsterdam of Antwerpen ben ik meer kwijt aan parkeerkosten. LA is wat dat betreft redelijk betaalbaar, als je dure valer parkings van sommige hotels en malls mijdt.

Vind het altijd een beetje vreemd, mensen geven duizenden euro's uit aan een reis en maken zich dan zorgen over wat dollars voor parkeerkosten :blink:
Jerre
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Jerre »

http://losangeles.bestparking.com/

makkelijke site voor parkings in LA te vinden inc de prijs per uur/dag

Note mod(PSVwally): Deze site kan je ook voor de andere steden tijdens je reis gebruiken. Let alleen wel op dat bv in San Francisco er parkings zijn die bv in de ochtend 10 dollar voor een dag kosten en in de middag 20 dollar
2009 :: LA - SF
2011 :: NY - MIA
2014 :: DENV - LV
2015 :: LV - LV
2019 :: MIA - MIA
Blogs :: http://exploringusa2015.wordpress.com
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Wij zaten een aantal keren in de Orchid suites. Dat ligt ideaal voor Hollywood en je kunt met de metro naar Universal studios. Er zijn daar in de omgeving wel meer hotels te vinden, ook wel met gratis parkeren denk ik.

Marianne
PSVwally
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Volgens mij heb ik bv bij de Santa Monica pier 10 dollar betaald. Daar heb ik een paar uur gestaan. Dat red ik hier in eindhoven niet met 9 euro.
Hetzelfde voor Venice op een openbare parking en downtown bij Pershing square. Let vaak op dat als je 100 meter verder van een bepaalde hotspot bent het zomaar wel eens 5 dollar kan schelen.
Croic
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 0

Bericht door Croic »

Ok, een auto blijkt dus echt wel het handigste vervoermiddel in LA. Ben ik niet gewoon in een stad; meestal files, moeite om auto kwijt te raken maar als ik jullie zo hoor lijkt dat in LA dus beter dan in een andere stad mee te vallen dan. Goed om weten! Bedankt voor de reacties :-).
Njit
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Njit »

Dat begrijp je verkeerd. LA staat in de top 10 van steden met de meeste files (#2). Zie oa http://www.usatoday.com/story/money/201 ... /71701622/ . Maar openbaar vervoer is geen alternatief. Je auto parkeren is wel goed te doen.
2. Los Angeles-Long Beach-Anaheim, CA
> Annual hours lost per commuter: 80
> Total annual hours of delay: 622.5 million
> Annual cost per commuter: $1,711
> Total congestion cost: $13.3 billion

US-101 south and northbound, and I-10 eastbound — all in the Los Angeles area — led the nation’s most congested corridors. Half of the 20 worst roads for traffic are in Los Angeles-Long Beach-Anaheim. A typical Los Angeles area commuter spends an estimated additional 80 hours in traffic per year due to delays, slightly less than auto commuters in Washington D.C. However, traffic conditions are more unpredictable in the LA area, which may cause more stress even than in the D.C. area. The area’s traffic system is congested nearly eight hours during a typical day, the longest rush hour compared with other U.S. cities.
PSVwally
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Nou, de files in LA zijn berucht. Dat is zeker niet de reden om een auto te huren. Maar de bussen staan ook gewoon in dezelfde files. En, vanwege de breuklijnen, is er tot zeg maar de afgelopen 20 jaar weinig aan hoogbouw in LA gedaan. Deze 'stad' is vooral in de lengte en breedte gegroeid.
Die breuklijnen en angst voor aardbevingen hebben er ook voor gezorgd dat het metronetwerk niet echt uitgebreid is. Er zijn wel plannen om dit in de toekomst flink te gaan verbeteren, maar op dit moment is het metroaanbod itt andere grote metropolen gewoon erg beperkt. Verder is LA ook niet bepaald plat. Heel veel heuvels door de stad heen, vooral in het noorden.
RiverCola
Amerika-expert

Bericht door RiverCola »

PSVwally schreef: Die breuklijnen en angst voor aardbevingen hebben er ook voor gezorgd dat het metronetwerk niet echt uitgebreid is.
Ik heb me anders weleens laten vertellen dat de autoindustrie daar verantwoordelijk voor is geweest! :lol:

In LA is gewoon heel veel ruimte, zeker itt een stad als NY of SF. Dus zijn er ook veel parkeergelegenheden en zijn die best betaalbaar. Er zijn overigens ook prima manieren om de files wat te vermijden. De meeste files komen voor op een aantal snelwegen die door de stad lopen. Als toerist kun je die doorgaans prima vermijden: door er geen gebruik van te maken als het niet hoeft (tijdens de spits) en door in de stad wat meer secundaire wegen te nemen. Parallel aan drukke straten liggen altijd minder drukke straten.

Overigens kent Rotterdam de meeste files van Nederland en misschien daarom vond ik het echt wel meevallen in LA....?
Njit
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Njit »

Spits duurt alleen heel lang in LA. Het is niet dat het na 10 uur rustiger is ofzo.
PSVwally
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Als toerist kun je die doorgaans prima vermijden: door er geen gebruik van te maken als het niet hoeft (tijdens de spits) en door in de stad wat meer secundaire wegen te nemen. Parallel aan drukke straten liggen altijd minder drukke straten.
Op een aantal wegen na zeer zeker een goede tip. Zet dus vooral rond de spits (7-11 1530-2030) de snelwegenoptie op je gps uit.
Ik heb me anders weleens laten vertellen dat de autoindustrie daar verantwoordelijk voor is geweest!
Haha. Deels komt het ook door the Los Angeles Municipal Code. Dit hield in dat alle hoge gebouwen en plat dak moesten hebben. Want er moest tijdens bv brand een helikopter op het dak kunnen landen. Zelfs op het nieuwe Wilshere Grand gebouw is dit gewoon verplicht. En voor de rest had het gewoon te maken met bang zijn voor aardbevingen en het nog niet aanwezig zijn van de techniek om hoge gebouwen neer te zetten die deze klappen kunnen opvangen en tunnels te maken die aardbevingbestendig zijn.
RiverCola
Amerika-expert

Bericht door RiverCola »

:offtopic:

Maar dat is dan toch geen argument voor het ontbreken van goede tramlijnen en busverbindingen? In San Francisco en bijvoorbeeld New Orleans (wat geen aardbevingsgebied is, trouwens) is dat allemaal wel aanwezig.
PSVwally
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Ik zal dit topic niet helemaal vervuilen met deze discussie. Maar het is wel een interessant verhaal. Hier kun je best veel info vinden over public transport in LA.
http://freakonomics.com/2009/03/03/los- ... n-transit/

Compared with the majority of U.S. cities, Los Angeles is not a transit wasteland. The region is second in the nation in transit patronage, behind only New York.
RiverCola
Amerika-expert

Bericht door RiverCola »

Interessant! Leuk om te lezen! (ben nu wel benieuwd naar die trein-routes :wink: )
miranda_a1
Amerika-ontdekker

Bericht door miranda_a1 »

Volgens mij ligt het er ook echt aan wanneer je er bent.
Wij zijn net 3 weken terug uit LA, en echt super weinig in de file gestaan.
Ons hotel (the BLVD) zat praktisch aan de Walk of Fame, niet al te ver rijden van Universal Studio's (doe de VIP tour, kost wat, maar zo gaaf!)
Santa Monica is erg leuk, vooral wat later op de dag, parkeer op 5th, stukje lopen, maar de kosten waren toen 5 dollar per dag! (er staat nu een ijsbaan vlakbij deze parkeergarage!) Er zit een leuk winkelgebied bij Santa Monica!
Malibu zijn we even geweest, niet zo heel boeiend, kiezel strand, leuk om even naar de surfers te kijken.
Venice Beach wilde wij ook graag doen, maar parkeren was op die dag echt niet te doen, dus we zijn toen weer lekker naar Santa Monica gegaan! :)
2010 Las Vegas Circus Circus
2011 Las Vegas Luxor
2012 Las Vegas Vdara Wedding Graceland Wedding Chapel
2014 Florida = Miami-KeyWest-Naples-FortMyers-Orlando-CocoaBeach-Miami
2015 San Francisco - Yosemite - LA - Las Vegas Vdara
Max Kool
Amerikakenner

Bericht door Max Kool »

Een andere optie is om met een taxi naar je hotel te gaan, en de stad te verkennen met openbaar vervoer of hop-on hop-off bus.
LA, LA, LA....
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer