Net terug van 2 weken USA!!!

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
Maggie
Amerika-ontdekker

Net terug van 2 weken USA!!!

Bericht door Maggie » 15 sep 2006, 20:59

Wij zijn net terug van een 2-weekse reis door de USA westkust en hebben het helemaal geweldig gehad. Waren toch een beetje bang dat het te kort zou worden, maar ons schema bleek op enkele fine-tuning na heel goed te bevallen.

Onze route:
1 LA
2 LA
3 kustweg richting SF, overnachting langs de kust
4 SF
5 SF
6 Yosemite NP
7 Tioga Pass overnachting in Bisshop
8 Las Vegas
9 Zion NP
10 Bryce NP
11 Page
12 Grand Canyon NP
13 Twentynine Palms overnachting
14 Yoshua Tree - LA
15 LA terugvlucht
16 aankomst A'dam

Ik had alleen misschien volgende keer gekozen voor SF als aankomst en vertrekpunt, omdat we deze stad veel gezelliger vonden dan LA, maar qua route en tijdstippen, kwam het zo heel goed uit.

We hadden alleen een vlucht + auto geboekt en hotel voor de eerste 2 nachten via internet

We hebben de eerste dag een tentje bij de Walmart gekocht en die beviel uitstekend!!! We konden in alle Nationale Parken staan op de campings, omdat we steeds in de ochtend of vroeg in de middag aankwamen en er nog volop plek was... fantastisch. Verder bleef er genoeg tijd over om de parken te bekijken en wat trails te lopen. Page/Lake powell had een dagje extra leuk geweest, want dan hadden we een boottour kunnen doen of er een huren.. daar was nu net te weinig tijd voor omdat we er pas in de middag waren.

Ondanks dat het maar 2 weken was hebben we het gevoel wel een maand weg te zijn geweest, we hebben zoveel moois gezien! Vooral Zion vonden we mooi...
Maggie

Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw » 16 sep 2006, 00:12

Hi Maggie
De eerste reis naar de US is vaak de mooiste omdat alles wat je ziet je verbeelding vele malen overtreft en je hebt een perfecte route gekozen.
Nu ben je weer thuis en je bent vermoedelijk al je volgende reis aan het plannen. Zo ging dat bij ons tenminste.
San Francisco is een mooie stad en LA lijkt minder maar na een aantal bezoeken aan beiden trekt LA ons uiteindelijk toch meer. Raar maar waar!
YH

fcolos
Amerikakenner

Bericht door fcolos » 16 sep 2006, 00:27

Ja, en je hebt San Diego overgeslagen, dus je moet sowieso nog een keer terug! :)
"You're drunk again."
"No, I'm just exhausted 'cause I've been up all night drinking."

Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw » 16 sep 2006, 00:49

Fcolos, volgend jaar staat San Diego weer bij ons op het programma. Dat mag ook wel want het was 15 jaar geleden dat we er voor het laatst waren. Hoe is San Diego in november?
YH

lelie
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door lelie » 16 sep 2006, 02:35

Hoi Maggie,

Fijn dat jullie het zo leuk hebben gehad.
Ik vond LA ook tegenvallen, San Francisco was veel leuker/interessanter en mooier.
Hebben jullie genoeg tijd gehad voor Yosemite?

Groetjes van Marloes

vana
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Bericht door vana » 16 sep 2006, 11:05

Hoi Maggie,

Welkom thuis. Fijn dat jullie het zo naar je zin gehad hebben.
En... heeft het Amerika virus je ook te pakken gekregen?

Marjon

Marjol
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Marjol » 17 sep 2006, 10:19

Fijn dat je het zo goed naar je zin hebt gehad! :)

karin en Willem
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Bericht door karin en Willem » 17 sep 2006, 10:57

Welcome home.
Fijn dat alles zo goed is gegaan, en dat jullie hebben genoten.

Maggie
Amerika-ontdekker

Bericht door Maggie » 17 sep 2006, 11:05

En... heeft het Amerika virus je ook te pakken gekregen?
Ja, dat kun je wel zeggen... Ik was altijd erg onder de indruk van Australië, maar ik moet zeggen dat qua natuur Amerika toch zeker niet onder doet. Ik vond Amerika wat dat betreft eigenlijk afwisselender qua landschap dan australie. Alhoewel Australie qua gevoel nog steeds een warm plekje in mijn hart heeft.

Hebben jullie genoeg tijd gehad voor Yosemite?
Tja... je kunt wel een hele week in Yosemite besteden natuurlijk. We hebben Glacier Point bekeken en de Tioga pass gereden. Ik had nog wel iets meer tijd willen hebben om bijv. de Seqoia's te zien. Maar de ervaring van het kamperen in Yosemite zelf tussen de beren was zo geweldig!!!

Nu het website'tje even in elkaar zetten met foto's en verhalen!!! Nog even nagenieten dus.. (terwijl m'n vriend alweer in het vliegtuig zit voor een tripje naar Barcelona!!! :shock: Hoezo jetlag.)
Maggie

Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw » 17 sep 2006, 12:46

Het Maggie
Wij gaan ook al vele jaren afwisselend naar Australia en de USA. Australia zou graag wat van het landschap van de USA willen hebben denk ik, en de USA zou wel een bod op de stranden en de oceanen van Australia willen doen. Over 3 weken vertrekken we naar Brisbane....Open plekken hebben ze beiden meer dan genoeg. En je hebt gelijk, Australia heeft dat laid-back gevoel maar wij hebben minstens zoveel goede contacten met Amerikanen overgehouden aan onze reizen, en ik denk dat Amerikanen wat meer humor hebben......Misschien een OT onderwerp?
Yeehaw

Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer