Tips voor San Francisco

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
Gerrie1967
Amerika-ontdekker
Berichten: 37
Lid geworden op: 10 aug 2014, 10:12
Aantal x V.S. bezocht: 3

Tips voor San Francisco

Bericht door Gerrie1967 »

Hallo allemaal,

Nog een paar daagjes zwoegen bij de baas en dan vrijdag; USA here we come!

Graag even advies voor San Francisco. We hebben 3 dagen de tijd aan het einde van onze trip voor SF.
Het is de 1e keer dat wij aan deze kant van Amerika zitten.

Kunnen jullie mij advies geven wat we ABSOLUUT zouden moeten gaan zien/doen in SF?
Ik heb een aantal pagina's doorgeploegd voor eerdere topics, maar kwam niets tegen. Wel wat reisverslagen maar niet echt "things to see".
Ook oude topics zijn natuurlijk welkom.

Alvast bedankt!

groetjes Gerrie
Marcopstal
Amerika-expert
Berichten: 7581
Lid geworden op: 04 feb 2014, 18:44
Aantal x V.S. bezocht: 28
Locatie: Zaventem

Re: Tips voor San Fransciso

Bericht door Marcopstal »

Ik vermoed dat je dit toch al even hebt doorlopen:

http://www.allesamerika.com/san-francisco.html

Of niet ?
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
Gerrie1967
Amerika-ontdekker
Berichten: 37
Lid geworden op: 10 aug 2014, 10:12
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Tips voor San Fransciso

Bericht door Gerrie1967 »

Uhhhh nee........ :oops:
Met de zoekopdracht kwam ik uit op reisverslagen omgeving SF.
Wel paar pagina's doorgespit, maar dit is precies wat ik bedoel. Top!
marijn77
Amerika-newbie
Berichten: 8
Lid geworden op: 02 feb 2011, 20:56

Re: Tips voor San Fransciso

Bericht door marijn77 »

Hallo Gerrie,

North Beach is absoluut een aanrader, veel leuke eet tentjes en leuke straatjes. Als je een beetje van fietsen houdt hier zeker een dag voor uittrekken via golden gate Park over de golden gate Bridge naar Sausalito. Erg leuk.

Verder vonden wij het erg leuk om door de stad te wandelen. Wel pittig omdat er veel heuvels zijn.

Veel plezier.

Gr, marijn
Gebruikersavatar
PSVwally
Amerika-expert
Berichten: 19593
Lid geworden op: 09 sep 2010, 22:51
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Tips voor San Francisco

Bericht door PSVwally »

In SF kun je ook kaartjes kopen voor de hoponoff bus (bv bij bigbustours). Je komt dan langs alle bekende plekken vd stad en kunt op meer dan 20 plaatsen in/uitstappen.
Gebruikersavatar
Division
Amerikakenner
Berichten: 1431
Lid geworden op: 27 dec 2014, 20:21
Aantal x V.S. bezocht: 11
Locatie: Vin Scully Avenue

Re: Tips voor San Francisco

Bericht door Division »

Heb je ook al 1x op Google een zoekopdracht 'top sights San Francisco' ingevoerd?
Afbeelding
Kristel De Schryver
Amerikakenner
Berichten: 754
Lid geworden op: 01 jan 2014, 18:20
Aantal x V.S. bezocht: 2
Contacteer:

Re: Tips voor San Francisco

Bericht door Kristel De Schryver »

Had je al tickets voor Alcatraz??? Indien niet, ben je mss al te laat. Verder idd fietstocht over de Golden Gate Bridge naar Sausalito eventueel in combinatie met Golden Gate Park, Hop-on hop-of (kijk voor tickets eventueel op Viator.com), cable car, Coit Tower, (China town, Fisherman's Wharf met pier 39 (zeeleeuwen), Lombard Street (steilste straatje), Twin Peaks, Alamo Square (Victoriaanse huizen), eten bij Stinking Rose (alles wordt bereid met veel look, maar echt lekker en wereldberoemd!), enz.
Yuur
Amerikafan
Berichten: 139
Lid geworden op: 26 feb 2014, 19:54
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: Amsterdam

Re: Tips voor San Francisco

Bericht door Yuur »

ik zou idd zsm tickets kopen voor Alcatraz. Voor de rest is alles al wel eens genoemd hier ;). Veel plezier!
Lowice
Amerika-ontdekker
Berichten: 31
Lid geworden op: 23 mei 2015, 13:27
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Tips voor San Francisco

Bericht door Lowice »

de USS Pampanito ligt ook in San Francisco, dat is een onderzeeer uit de WOII. Erg leuk om te zien. Niet echt een enorme must ofzo, maar wel leuk om een keer te hebben gezien. Kost ook niet zoveel tijd. Wij waren denk ik een uurtje bezig!
Verre reizen Met kinderen:
Tunesië, Egypte (2x), Sri Lanka, Maleisië (2x), Borneo, Kenia, Indonesië (Sumatra, Java, Bali), Curacao, Thailand (2x) en
USA West
galepvdt
Amerika-ontdekker
Berichten: 18
Lid geworden op: 22 apr 2015, 08:30
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Tips voor San Francisco

Bericht door galepvdt »

En eten bij Bubba Gump : http://www.bubbagump.com/
Ons blog van zomer 2015: https://gabriannemarie.wordpress.com/ rondje Zuidwesten
de zomer van 2019: https://gabriannemarie2019.wordpress.com/ Noordoost en stukje Canada
On the road again: https://annemarienaarwashingtondc2023.wordpress.com/
Gebruikersavatar
greetje
Amerikafan
Berichten: 201
Lid geworden op: 11 jan 2009, 21:37
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Tips voor San Francisco

Bericht door greetje »

galepvdt schreef:En eten bij Bubba Gump : http://www.bubbagump.com/

Super leuk !! hebben wij ook gedaan dit jaar. Je kan niet reserveren, dus een beetje op tijd zijn helpt. Wij moesten 1,5 uur wachten, en hebben die tijd gebruikt om op de pier rond te kijken.
groetjes, Greetje

And that's the wonderful thing about family travel: it provides you with experiences that will remain locked forever in the scar tissue of your mind. ~Dave Barry
Gebruikersavatar
Njit
Amerika-expert
Berichten: 13545
Lid geworden op: 09 nov 2004, 22:04
Partner van: SpaceAce
Aantal x V.S. bezocht: 11
Locatie: Den Bosch
Contacteer:

Re: Tips voor San Francisco

Bericht door Njit »

Hoef je niet speciaal voor naar San Francisco. Dit is een keten-restaurant die je op veel meer plaatsen tegenkomt: http://www.bubbagump.com/locations.asp
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
frederick1984
Amerikafan
Berichten: 111
Lid geworden op: 23 jan 2013, 13:29
Aantal x V.S. bezocht: 2
Locatie: Retie, België

Re: Tips voor San Francisco

Bericht door frederick1984 »

Hou je van muziek? Wij vinden het altijd leuk om in een buitenlandse stad een concertje mee te pikken. In San Fran heb je wel enkele leuke zalen zoals The Fillmore, Slim's, The Independent,...
* 2013: CA, NV, UT, AZ, CA
* 2014: WA, MT, WY, UT, NV
Gebruikersavatar
PSVwally
Amerika-expert
Berichten: 19593
Lid geworden op: 09 sep 2010, 22:51
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Tips voor San Francisco

Bericht door PSVwally »

Net buiten SF in Oakland ligt de Uss Hornet, leuk om eens een vliegdekschip van binnen te kunnen bekijken.

Verder in de stad, Alcatraz, Fishermans Wharf, Twin Peaks, Cable Car museum en alle bekende hotspots natuurlijk. In de middag in Haight Asbury ook een leuke wijk. De wijk tenderloin zou ik juist zoveel mogelijk vermijden, maar vlakbij ligt wel Alamo Square en de winkelstraatMarket Street tot aan Embarcadero waar je weer een mooi uitzicht op de Bay Bridge hebt die ik eigenlijk indrukwekkender vind dat de Golden Gate bridge. Vlakbij Alamo Square ligt ook China town. Een ander leuke plek is rond Fort Mason en ook Golden Gate park is een groot mooi park. Al vond ik daar wel weer veel zwervers zitten trouwens.

(en al kan het zomaar zijn dat TS al weer terug thuis is nu)
Anonymous123

Re: Tips voor San Francisco

Bericht door Anonymous123 »

Even een heel ander onderwerp.
Ben op zoek naar een hotel dat betaalbaar is en kom uit op bijvoorbeeld het Winsor hotel.
Wat ik in de recensies lees is het een goed, maar basic hotel. Vooral valt het op dat mensen "klagen" over de zwevers en soms zich niet veilig voelen.
Kunnen jullie mij iets op weg helpen hoe "veilig" dit gebied is en eventueel tips geven?
Het hotel bevind zich op 6th en Market street.

Bedankt!
Ron Notenboom
Amerikakenner
Berichten: 771
Lid geworden op: 01 feb 2015, 15:30
Partner van: Sjaan
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: Naaldwijk
Contacteer:

Re: Tips voor San Francisco

Bericht door Ron Notenboom »

Geen ervaring met het Winsor hotel, maar wij hebben in 2015 gelogeerd in de Cow Hollow Motor Inn in Lombardstreet. Een prima hotel met keurig nette kamers en gratis parkeren. Geen ontbijt ingegrepen, ,maar om de hoek van het hotel zijn tal van restaurants e.d. En aan de overzijde van het hotel een Mels Diner. Hotel was toen redelijk betaalbaar.
Reisverslag 2018: https://www.pindat.com/reis/dagboek/not ... s-usa-2018
2010: New York + California
2011: Florida
2014: Florida
2015: Zuid West USA
2018: Utah-Nevada-Wyoming-Colorado
2020: Oregon + Washington
Kristel De Schryver
Amerikakenner
Berichten: 754
Lid geworden op: 01 jan 2014, 18:20
Aantal x V.S. bezocht: 2
Contacteer:

Re: Tips voor San Francisco

Bericht door Kristel De Schryver »

Geen ervaring met Winsor hotel en omgeving. Wij sliepen in de buurt van Fort Mason. Wat ik wel heb opgemerkt in San Francisco is dat er heel veel armoede heerst en dat er idd veel zwervers rondlopen dan. Vooral naar de latere avond toe. Problemen hebben we er echter niet mee gehad. Gewoon je gezond verstand gebruiken, lijkt mij. Dus niet te koop lopen met je (dure) camera of met je geld staan zwaaien. Maar dat doe je ook best nergens. Overigens was ons ook aangeraden om onze wagen VOLLEDIG leeg te maken tegen dat het donker werd. Er werden namelijk elke ochtend opengebroken auto's teruggevonden. Zelfs soms voor een simpele trui. Mensen moeten soms genoodzaakt op straat slapen en het koelt enorm af 's nachts. Hoe zou je zelf zijn in zulke situatie?
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer