Rocky Mountain National Park

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
schre062
Amerikafan
Berichten: 162
Lid geworden op: 13 aug 2011, 22:22
Aantal x V.S. bezocht: 6
Contacteer:

Rocky Mountain National Park

Bericht door schre062 »

Een vraag over RMNP. Hoe is het beste te rijden via Denver naar Estes Park?

Nu hadden we in gedachten om via Nederland en Allenspark naar Estes Park te rijden. (peak to peak highway)
De volgende dag vanuit Estes Park de Trail Ridge Road te rijden tot aan Alpine Center en dan terug naar Estes Park. In Estes Park nog naar Bear Lake.
Of is het mooier om van Denver via Granby Grand Lake de Trail Ridge Road naar Estes te rijden en dan de volgende dag in het park zelf de mooie dingen te bekijken.
Mijn voorkeur gaat uit naar het eerste, maar dan rijdt je wel heen en terug de Trail Ridge Road. Ik weet niet hoeveel extra tijd dat gaat kosten.

Ben benieuwd naar jullie reacties.
Phoenix-L.A. 2011
San Francisco-Las Vegas 2013
Atlanta-Atlanta 2015
Denver-Salt Lake City 2016
New York 2017.
Californie-Arizona Febr.-Maart 2018 (LA-LA)
Florida februari 2019
Texas en New Mexico 2020 in februari
moon29
Amerikakenner
Berichten: 1444
Lid geworden op: 29 sep 2013, 18:04
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Rocky Mountain National Park

Bericht door moon29 »

Wij hebben vorige maand je tweede optie gedaan.
Erg mooi en goed bevallen, maar ik kan het natuurlijk niet vergelijken met optie 1, want die heb ik niet gedaan :lol:
In ons verslag kun je wel een idee krijgen van hoe onze dagindeling eruit zag in Estes Park, dus wellicht helpt dat bij het kiezen.

Groetjes,
Monique
Gebruikersavatar
Mrvanilla
Moderator
Berichten: 6638
Lid geworden op: 04 mar 2013, 07:13
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Rocky Mountain National Park

Bericht door Mrvanilla »

Ik zou voor optie 1 gaan. Als je vroeg vanuit Denver vertrekt ben je ook al best snel in het park hoor. Je kunt onderweg nog een wandeling om Lily Lake doen bijvoorbeeld. Dan ben je rond de middag wel in Estes Park of het park zelf. Ik zou die dag dan nog Bear Lake en de rest van de omgeving verkennen. De dag erna inderdaad de Trail Ridge Road rijden. Die moet je dan twee keer doen maar das geen straf. Ik zou verder rijden dan Alpine VC. Zelfs helemaal tot aan Grand Lake. Daar is een wandeling naar Adams Falls leuk en in de Kawuneeche Valley heb je kans elanden te spotten. Misschien heb je iets aan ons reisverslag van afgelopen juni.
Groetjes,
Daniel
Gebruikersavatar
Old Faithful
Amerika-expert
Berichten: 6123
Lid geworden op: 21 dec 2007, 14:38
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Rocky Mountain National Park

Bericht door Old Faithful »

Misschien had je de vraag beter in je routetopic kunnen plaatsen, dan had ik dat niet op hoeven zoeken. :wink:

Zoals je de vraag stelt, ben ik het eens met Mrvanilla en zou ik de eerste dag via Boulder Canyon, Nederland, Peak to Peak Highway en Estes Park naar Bear Lake rijden. Ik vond de Peak to Peak Highway een mooie weg maar geen hoogtepunt. Dat is de Trail Ridge Road wel, letterlijk en figuurlijk. Je hoeft die niet helemaal heen en terug te rijden. Je kunt de onverharde Old Fall River Road heen en de Trail Ridge Road terug rijden.
Ik weet niet waar in Denver je begint maar ik zou I-470 vermijden. Dat is een tolweg waar je de tol alleen electronisch kunt betalen.

Uit je routetopic blijkt dat de route nog niet vaststaat. Als het een rondje Denver wordt, zou ik de dag na aankomst meteen naar South dakota rijden en RMNP bewaren tot het eind van de reis. De kans is dan groot dat je uit het westen komt als je naar RMNP rijdt en dan zou het meteen een stuk logischer kunnen zijn om het park via de zuidwestelijke ingang binnen te rijden.

Succes en veel plezier bij de voorbereiding.
Groet,

Old Faithful
Gebruikersavatar
schre062
Amerikafan
Berichten: 162
Lid geworden op: 13 aug 2011, 22:22
Aantal x V.S. bezocht: 6
Contacteer:

Re: Rocky Mountain National Park

Bericht door schre062 »

We starten in Denver en eindigen in Salt Lake City. Zal dit weekend wel proberen onze geplande route te vermelden.
Phoenix-L.A. 2011
San Francisco-Las Vegas 2013
Atlanta-Atlanta 2015
Denver-Salt Lake City 2016
New York 2017.
Californie-Arizona Febr.-Maart 2018 (LA-LA)
Florida februari 2019
Texas en New Mexico 2020 in februari
Gebruikersavatar
Big_Mo
Amerika-expert
Berichten: 1548
Lid geworden op: 05 dec 2013, 19:03

Re: Rocky Mountain National Park

Bericht door Big_Mo »

Old Faithful schreef: Ik weet niet waar in Denver je begint maar ik zou I-470 vermijden. Dat is een tolweg waar je de tol alleen electronisch kunt betalen.
Dit is onjuist, E470 doet tegenwoordig ook License plate payment of te wel je krijgt achteraf een rekening op de mat. Ik zit nog steeds op mijne te wachten van twee weken terug tenzij mijn ipass van Illinois werd geaccepteerd maar geloof het niet.

https://www.expresstoll.com/Pages/Payin ... -Toll.aspx

License Plate Toll
You are automatically a License Plate Toll customer on E-470 if you are not an ExpressToll customer. Cameras will photograph the license plates and a statement will be sent.
Gebruikersavatar
PSVwally
Amerika-expert
Berichten: 19591
Lid geworden op: 09 sep 2010, 22:51
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Rocky Mountain National Park

Bericht door PSVwally »

Geldt dat ook voor toeristen van buiten de VS?
Gebruikersavatar
Big_Mo
Amerika-expert
Berichten: 1548
Lid geworden op: 05 dec 2013, 19:03

Re: Rocky Mountain National Park

Bericht door Big_Mo »

Neem aan met een rental car dat dat verrekend zal worden op een of andere manier.

https://www.expresstoll.com/Pages/HowDo ... lCars.aspx

All major rental car agencies' register their cars with ExpressToll. The rental car agency will bill the tolls to the customer based on the terms written in the rental agreement. In addition, rental car companies may apply additional fees for toll road usage.
Gebruikersavatar
Dento
Amerika-expert
Berichten: 10199
Lid geworden op: 08 sep 2003, 07:36
Locatie: Thornton, Colorado, USA
Contacteer:

Re: Rocky Mountain National Park

Bericht door Dento »

Houd er wel rekening mee dat je een flinke 'administrative fee' kunt krijgen, en die kan mogelijk zelfs $25 zijn. Beetje zonde als je met een paar mijl extra vanaf het vliegveld ook I-70, naar I-225, naar I-25 kunt nemen. Duurt ietsje langer, zeker in de spits, maar de tolweg kun je makkelijk vermijden.
~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~

Onze website | Mijn blog
Gebruikersavatar
Big_Mo
Amerika-expert
Berichten: 1548
Lid geworden op: 05 dec 2013, 19:03

Re: Rocky Mountain National Park

Bericht door Big_Mo »

Zit nog steeds te wachten op de mijne :o :o :o
Gebruikersavatar
Dento
Amerika-expert
Berichten: 10199
Lid geworden op: 08 sep 2003, 07:36
Locatie: Thornton, Colorado, USA
Contacteer:

Re: Rocky Mountain National Park

Bericht door Dento »

Vandaar ook dat ik 'kunt krijgen' gebruikte :lol: Ik heb van sommigen gehoord dat er nooit extra kosten bij zijn gekomen, en van anderen dat het pas na een paar maanden kwam. Het zal ook wel afhangen van de verhuurder.
~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~

Onze website | Mijn blog
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer