Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Avenue of the giants
Avenue of the giants
Binnenkort rijden we op 2de dag na aankomst van San Francisco naar Garberville (en de volgende dag door naar Klamath).
Stel dat we te vroeg aankomen in Garberville , zou het dan zin hebben om reeds stukje van Ave of the Giants te doen , bijvoorbeeld tot aan eerste kruising met 101 en dan terug via de 101?
Hoe druk moeten we ons deze route voorstellen? Op hoeveel tijd moeten we rekenen , zou dit veel langer zijn dan via de 101?
Stel dat we te vroeg aankomen in Garberville , zou het dan zin hebben om reeds stukje van Ave of the Giants te doen , bijvoorbeeld tot aan eerste kruising met 101 en dan terug via de 101?
Hoe druk moeten we ons deze route voorstellen? Op hoeveel tijd moeten we rekenen , zou dit veel langer zijn dan via de 101?
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Re: Avenue of the giants
Op zich heb je van Garberville naar Klamath voldoende tijd voor de Avenue of the Giants, ik denk niet dat het handig is om dat al de eerste dag te doen. Hoe wil je van SF naar Garberville rijden? Die dag heb je toch al je tijd wel nodig denk ik. Wij reden dat voor een groot deel langs de kust en bezochten onder andere Fort Ross en Point Arena Lighthouse. Zie daarvoor ons 2015-verslag.
Marianne
Marianne
Bedankt voor het snelle antwoord!
We willen die dag ook nog graag prairie creek en fern canyon (de korte versie) doen. En een bezoek aan Ferndale? Tzal een drukke dag worden dan.
Van SF naar Garberville dacht ik gewoon de 101 te nemen + de eerste inkopen moeten nog gedaan worden. t zal er een beetje vanaf hangen hoe fris we ons nog voelen thv Ukiah.
We willen die dag ook nog graag prairie creek en fern canyon (de korte versie) doen. En een bezoek aan Ferndale? Tzal een drukke dag worden dan.
Van SF naar Garberville dacht ik gewoon de 101 te nemen + de eerste inkopen moeten nog gedaan worden. t zal er een beetje vanaf hangen hoe fris we ons nog voelen thv Ukiah.
Wij wilden eerst ook vanaf San Francisco naar Garberville rijden, maar hebben het motel in Garberville geannuleerd en zijn doorgereden naar Fortuna. Onderweg hadden we voldoende tijd voor ontbijt, boodschappen, Avenue of the Giants (inclusief enkele wandelingen) en aan het eind van de middag nog een bezoek aan Ferndale. We waren wel erg vroeg vertrokken die dag. Zie verslag.
Dus als je in Garberville slaapt heb je vast wel tijd om de Avenue of the Giants al een stuk heen een weer te rijden.
Dus als je in Garberville slaapt heb je vast wel tijd om de Avenue of the Giants al een stuk heen een weer te rijden.
Een aantal jaren terug hebben wij voor de toeristische route langs de kust gekozen, dit viel er tegen want (als vaak zo bleek) lag er een dikke nevel voor de kust (koud water/warme omgeving) zodat er geen zeezicht of strandzicht was en de route was traag en lang en niet bijzonder mooi . Ik zou dus voor de snelweg kiezen. Volgens mij is de eerste dag makkelijk de Avenue of the Gaints uitgebreid in te passen. Ik zou overwegen om te overnachten in Fortuna, dan hoef je niet een deel van de route 2x te doen en de route ligt evenwijdig aan de 101. De 2e dag zou je dan ook wat noordelijker kunnen kiezen, bijvoorbeeld Crescent City dit vond ik zelf wel een leuke vissersplaats.
10 SF-Redwoods-Crater l-Newport-Colombia RG-Hells C-YS/GT-Flaming G-Ouray-MV NP-GC-LAS
11 NY-L George
12 SEA-Mt Rainier-Olympic-Sand Dunes-Shasta l-SMF-Yosemity-Bodie-DV-LAX
13 SD-LAS-GC-DEN
14 MIA-MTH-KSC-TLH-ATL
15 DC-SMNP-OBX-DC
16 IAH-DEN-MEM-MSY-IAH
11 NY-L George
12 SEA-Mt Rainier-Olympic-Sand Dunes-Shasta l-SMF-Yosemity-Bodie-DV-LAX
13 SD-LAS-GC-DEN
14 MIA-MTH-KSC-TLH-ATL
15 DC-SMNP-OBX-DC
16 IAH-DEN-MEM-MSY-IAH