Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Het was weer fantastisch!!! Heimwee, dus meteen aan het denken over 2016

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
moon29
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Het was weer fantastisch!!! Heimwee, dus meteen aan het denken over 2016

Bericht door moon29 »

Zo....we zijn weer terug van een 2e geweldige reis! Wat is de tijd omgevlogen en wat hebben we weer veel moois gezien! Iedereen hier die er aan heeft bijgedragen door het geven van tips, of het posten van eigen ervaringen of reisverslagen nogmaals hartelijk bedankt! Zonder jullie hadden we nooit zo'n mooie reis samen kunnen stellen.
.....
Yellowstone heeft de meeste indruk gemaakt deze reis, daar waar er vorige keer niet 1 hoogtepunt kon worden gekozen, toen waren er vele hoogtepunten die om de eer streden. Niet dat de rest niet mooi was, maar we vonden Yellowstone toch wel het meest bijzonder. Las Vegas blijft iets aparts en zeker leuk om hier een 2e keer te zijn geweest. De Badlands vonden we ook prachtig en de vele bizons in Custer en de mooie scenic routes waren ook heel mooi. Grand Teton heeft het minste indruk gemaakt, misschien had ik er te veel van verwacht, of misschien hebben we al te veel gezien in Zwitserland en Noorwegen waardoor we dit niet heel erg indrukwekkend vonden. Wel onze rit te paard naar grote hoogte was hier geweldig!

Daarnaast hadden we dit jaar ook enkele pareltjes van overnachtingen, waar we zo weer terug zouden willen, zoals de B&B in Hill City waar we een hele grote verdieping voor onszelf hadden en schitterend midden in het bos zaten, maar toch ook heel dicht bij het stadje. En waar we zo liefdevol werden ontvangen en er heerlijk voor ons gekookt werd bij het ontbijt. Ook de B&B ranch in Interior (Badlands) was echt geweldig en de favoriet bij onze dochter, mede door de leuke ontvangst, het leuke contact met de andere gasten en last but not least de dieren! En ook de accomodatie in Coral Creek tussen Denver en Estes Park is een echte aanrader. Schitterend gelegen, super super vriendelijke eigenaren en handig om alvast een beetje te wennen aan wat hoogte, voordat je RMNP in rijdt.

Tja, en omdat we meteen weer heimwee hebben is de vraag wat doen we volgend jaar.
Het plan was eigenlijk Hawaii. Daar was ik me al wat over aan het inlezen geweest. Maar we gaan graag weer met zijn vieren, omdat we rond die tijd ook 25 jaar getrouwd zijn, dus fijn als iedereen zich er in kan vinden. En niet iedereen van ons ziet (na de reis van dit jaar) de lange vluchttijden zitten. Florida is ook al ter sprake gekomen, maar de vochtige warmte in juli (daar zitten we aan vast) lijkt me niet zo fijn.
Dus ja.....toch weer westen.....????

Wat we heel graag zouden willen is Moab en omgeving en daar echt de tijd voor nemen, en daar ook gaan quad rijden en raften bijvoorbeeld.
Olympic NP lijkt me ook erg mooi en weer echt wat anders (we willen graag afwisseling en niet te veel van het zelfde), wat we dan zouden kunnen combineren met Seattle (er moeten ook wel 2 of 3 steden inzitten waar ook wat geshopt kan worden). Verder zouden we best nog een keer de Narrows in zion willen doen, want dat vonden we geweldig en wellicht nog een trail daar. En San Diego gecombineerd met de Zoo of Sea World is ook nog wel een wens, maar dan is de vraag is dit te combineren in een reis van een kleine 3 weken? (ongeveer zo'n 19 overnachtingen). Of moeten we dan beter eindigen bij Las Vegas (hoeft voor mij niet weer na al 2 jaar achter elkaar) of Phoenix ofzo?
Ik hoop dat iemand ons wat op weg kan helpen of wellicht andere tips heeft.
Watervallen en meren vinden we mooi, maar al snel te veel van hetzelfde. Rode rotsen vinden we supermooi. Afwisseling met steden is heel welkom, we doen graag wandelingen, maar de kinderen liefst niet de super lange, dus max van een km of 8 ongeveer en liefst wat avontuurlijk.
Wild zien blijft schitterend dus het zou mooi zijn als we weer ergens beren, moose, elk of ander wild kunnen zien.

Oh en ergens even wat rust inbouwen, bijvoorbeeld paar dagen op 1 plaats en indien mogelijk in een villa met zwembad ofzo zou ook geweldig zijn, maar van de andere kant weer zonde van de tijd als er zoveel te zien is.....

Alle suggesties zijn meer dan welkom!!

Groetjes
Monique
poel1966
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 8

Re: Het was weer fantastisch!!! Heimwee, dus meteen aan het denken over 2016

Bericht door poel1966 »

Florida is ook al ter sprake gekomen, maar de vochtige warmte in juli (daar zitten we aan vast) lijkt me niet zo fijn.
Wij zijn in juli 2011 in Florida op vakantie geweest. Ik vond de temperatuur en vochtige warmte wel mee vallen, vond het beter te harden dan de hitte in Death Valley en/of Vegas. Je went redelijk snel aan de vochtige warmte.

Je kunt in Florida wel makkelijk een villa met zwembad huren voor een week in bijvoorbeeld Kissimmee. Als je uiteindelijk besluit naar Florida te gaan heb ik nog wel een contact voor een villa met zwembad (van Nederlands echtpaar). Voor onze Florida vakantie hadden we de volgende blog bijgehouden http://familie-poelman.blogspot.nl/.

Succes met het uitzoeken van een nieuwe bestemming...
Afbeelding

Blog: Familie Poelman @ USA2015
Link: http://poel1966-usa2015.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
moon29
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door moon29 »

Tja, als ik wist dat de hitte meevalt en het niet al te veel regent (daar moet je net een beetje geluk mee hebben begreep ik uit andere topics) is dat zeker ook nog een optie! Die villa ziet er goed uit. Je mag me gerust de gegevens ervan alvast mailen. Ik had een jaar geleden al een rondje florida uitgestippeld voor dit jaar, maar toen het fotoboek binnenkwam van onze reis van 2014 wisten we ineens zeker dat het weer het westen zou gaan worden.
Maar Florida gaat zeker ook nog een keer bezocht worden, alleen is de vraag wat we volgend jaar als eerste doen. Als de kinderen nog mee gaan mogen die mee stemmen, dus ik wil eigenlijk een globale reis opzetten zoals ik in mijn beginpost van dit topic schrijf, dan die van Florida ernaast leggen en dan gezamenlijk kijken wat we het leukste vinden om volgend jaar te gaan doen.
Onze dochter wil super graag een keer zwemmen met zeekoeien dus dat zou in Florida dan weer goed kunnen....

Er is gewoon te veel moois te zien in de States!!! Moeilijk keizen :wink:
Najram
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door Najram »

Leuk om te horen dat jullie weer een prachtige reis hebben gehad! Dat gevoel over Grand Teton deelden wij overigens na onze vorige reis. Ik zie ook dat jullie eerst naar Yellowstone zijn gegaan en dan naar Grand Teton. Misschien dat na de grandeur van Yellowstone Grand Teton gewoon wat tegenvalt. Bovendien hadden wij ook het gevoel dat de bergen in Europa (bv. Slovenië) dan toch wel minstens even mooi zijn. Nu ja, verwend zeker... :wink:

Voor 2016 vind ik het een moeilijke met al jullie verschillende wensen. Als jullie nog niet in Moab zijn geweest, zou ik dat zeker doen. Vond ik van al onze VS-reizen het hoogtepunt, samen met Yellowstone, Glacier en Zion. Misschien een reis van Denver langs Great Sand Dunes, Mesa Verde etc. via Moab naar San Diego. Of van Phoenix via Moab naar San Diego. Dit lijkt me haalbaar in een kleine drie weken.
Om Olympic NP en Seattle samen met Moab in een reis in te passen lijkt me weer wat moeilijker. Maar een reis van Seattle naar San Francisco lijkt me ook goed mogelijk. Je hebt dan Olympic, Mount Rainier, Mt St Helens, de watervallen langs de Columbia River, de Oregon Coast, etc. Natuurlijk mis je dan weer de rode rotsen.

Opties genoeg lijkt me, kiezen wordt volgens mij het lastigste!
moon29
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door moon29 »

Kiezen is inderdaad het lastigste!
We zijn er al een paar dagen over aan het dubben met 3en (onze zoon wacht rustig af wat we beslissen, hoort dan eens wat het inhoudt en beslist dan wel of hij mee wil :lol:

Alle continenten zijn inmiddels aan bod gekomen, maar wat nu in ieder geval is beslist is dat het weer Amerika gaat worden.

Maar dan, er zijn daar nog verschillende gebieden die we sowieso ooit willen zien en de vraag is maar net welke kiezen we voor volgend jaar uit. De strijd gaat tussen:

- Hawaii
(tja, toch weer op het lijstje gekomen). Maar dit alleen mits goede vluchttijden. Ik zie in sommige reisverslagen dat mensen zoveel tussenstops hebben dat ze er wel 30 uur of nog veel meer over doen. Dat is voor ons geen optie. Als we er heen gaan willen we eigenlijk een rechtstreekse vlucht naar bijv. San Francisco, daar 2 nachten blijven en dan rechtstreeks naar het juiste eiland, en terug ook via 2 nachten in een leuke stad en dan een rechtstreekse vlucht naar huis. Maar ik vrees dat het dan wel een heel erg dure grap wordt voor 4 personen. Ik kan de tarieven voor juli 2016 nu nog niet zien, wat het er niet makkelijker op maakt....
We zouden dan in 3 weken 2 of hooguit 3 eilanden willen doen in combi met dus 2 steden a 2 nachten op het vaste land.

-Florida
Rondje Florida 3 weken, waarvan kleine week Villa in buurt van Orlando ivm rust en pretparken. Voordeel hiervan (denken we): heel wat anders dan vorige 2 reizen, korte reistijd. Het zwemmen met Manatees lijkt ons erg leuk. Van de andere kant zijn we niet echt grote strandliefhebbers (om op het strand te lopen vind ik heerlijk, maar er op liggen hoeft voor mij niet, dan lig ik liever bij een zwembad bij mijn villa). En de kans op toch wel veel verregende dagen als ik sommige reisverslagen lees is ook iets wat maakt dat we niet 100% overtuigd zijn om er in juli heen te gaan (maar zolang de kinderen nog mee gaan hebben we weinig keuze).

Wat me overigens ook wel aanspreekt is om een stuk van Florida te doen gecombineerd met o.a. Okefenokee Schwamp en een stuk oostkust van Georgia en South-Carolina.

- West kust
Daar zou dan in ieder geval MOAB uitgebreid in moeten zitten, en de Narrows in Zion zouden we graag nog eens doen en als er een mooie route te maken is via Whalewatching in Monterey en SF zo naar boven naar Seattle lijkt ons dat ook wel wat.
Nadeel is dat het misschien wat te veel wordt om 3x westen achter elkaar te doen (mij gaat het denk ik nooit vervelen, maar met name voor de kinderen).

En nu weten we het dus niet meer......alles heeft zijn voor- en nadelen.

Moeilijk..... :?
ingrid1955
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 14

Bericht door ingrid1955 »

Wat me overigens ook wel aanspreekt is om een stuk van Florida te doen gecombineerd met o.a. Okefenokee Schwamp en een stuk oostkust van Georgia en South-Carolina.
vertrekken van in houston of new orleans en richting florida ? alleen maar florida gaat , denk ik, na 2 x het zo afwisselende westen, misschien tegenvallen.

Jacques
Laatst gewijzigd door Mrvanilla op 05 aug 2015, 11:47, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Citaat werkend gemaakt
moon29
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door moon29 »

Tja, Jacques, dat en het weer is waarom we twijfelen.
Het mag best volgend jaar een keer weer iets heel anders zijn, maar graag wel afwisselend inderdaad...
Ik ben al wat aan het puzzelen geweest, maar kom er nog niet helemaal uit hoe ik de route dan samen zou moeten stellen om toch het mooiste van Florida te zien en toch een afwisselende route.
Ik ben ook al op zoek geweest naar reisverslagen maar de meesten doen dan alleen Florida.
Carla-USA
Amerika-ontdekker

Bericht door Carla-USA »

Hoi,

Zijn jullie al eens in New York geweest?
In 2012 hebben wij Florida met New York en Washington gecombineerd en dat was ook een geweldige reis.
Eerst 5 dagen New York, toen met de trein naar Washington en daarna gevlogen naar Orlando.
Daar voor 10 dagen een villa gehuurd en vervolgens nog een week rond gereisd. O.a. Naples, Key West en Miami.
Dit was in juli en wij hebben toen weinig regen gehad. Uiteraard wel warm, maar daar wen je snel aan.
Misschien is zo'n reis ook een optie voor jullie.

Gr. Carla
moon29
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door moon29 »

Hoi Carla

Nee we zijn nog nooit in New York geweest, maar dat willen we liever ooit als losse stedentrip doen.

Ik heb nu een route uitgedacht waarvan ik hoop dat hij haalbaar is . Van Miami maar Atlanta. Ik heb daarvoor een apart topic aangemaakt

Gr Monique
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer