Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Death Valley of Sequoia

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
Moontje
Amerika-ontdekker

Death Valley of Sequoia

Bericht door Moontje »

Hallo,

Wij zijn druk bezig met het uitstippelen van onze reis naar Amerika volgend jaar juli.

De planning is als volgt :

San Fransisco - 2 nachten
Yosemite - 2 nachten
Death Valley of Sequoia - 1 nacht
Las Vegas - 3 nachten
Zion - 1 nacht
Bryce - 1 nacht
Moab - 2 nachten
Monument Valley - 1 nacht
Grand Canyon - 2 nachten
Sedona - 1 nacht
Scottsdale - 1 nacht
Palm Springs - 1 nacht
Los Angeles - 2 nachten.

De vraag is of we van Yosemite via de Tioga Pass en Death Valley naar Las Vegas zullen rijden of van Yosemite via Visilia/Sequioa naar Las Vegas.

Weet iemand hoe het met de afstanden is.....

We hebben 2 kinderen bij ons van 13 en 10 jaar en ik vraag me af of Death Valley niet een beetje te saai is.

Hoop dat jullie suggesties en/of opmerkingen hebben.

Bvd en groetjes
Monica :D
Henriëtte
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 18
Contacteer:

Bericht door Henriëtte »

Death Valley en Sequoia zijn allebei heel mooie parken, dus wat je ook kiest - je zit altijd goed!

Death Valley is in juli wel erg heet, maar dat hoort er natuurlijk wel bij. Je kan er overdag niet gaan wandelen, in de zomer. Als je in het park overnacht, zou je kort voor zonsondergang naar de Death Valley Sand Dunes kunnen gaan. Het is heel apart om daar door het zand te lopen, en ook voor kinderen leuk om te doen. De volgende ochtend zou je dan naar Zabriskie Point en Dantes View kunnen gaan (dit laatste punt ligt hoog, daar is het dan ook minder warm dan beneden in de vallei). De Tioga Pas is trouwens ook heel erg de moeite waard.

Sequoia is ook heel mooi, maar ook in Yosemite staan grote bomen. Als je die al gezien hebt, geeft Sequoia minder afwisseling dan Death Valley.

Gr., Henriëtte
http://www.picturEyes.com" onclick="window.open(this.href);return false; : met o.a. een collectie van onze favoriete USA-foto's.
http://www.ontdek-amerika.nl" onclick="window.open(this.href);return false; : veel foto's, veel info, en uitgebreide reisverslagen.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Ik zou ook voor Death Valley kiezen. Onze kinderen vonden het heel bijzonder, die enorme hitte. En ze vonden het ook wel fijn om eens geen lange wandelingen te doen.
Het is ook een bijzondere ervaring om er te zwemmen, zeker laat in de avond als de vleermuizen over het water scheren.
Ik zou dan ook zeker in het park overnachten.

Marianne
matthijs en rian
Amerikafan

Bericht door matthijs en rian »

ik zou voor stuk van de kust route kiezen... je hebt al een hoop "hete" parken in je route met rotsen,woestijn etc. een stukje kustroute is ook erg indrukwekkend, rij bijvoorbeeld van san francisco langs de kust naar santa cruz of monterey en ga van daaruit naar yosemite.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Het was niet echt de vraag, maar als ik nu naar het aantal dagen kijk dat jullie willen gaan, en gezien de opmerking van Matthijs en Rian over de kustroute, zou ik vorostellen om inderdaad de kustroute op te nemen, en dan Moab te laten vallen. Arches en Canyonlands zijn natuurlijk zeer de moeite waard, maar of dat voor de kinderen ook geldt (zeker na een aantal parken) vraag ik mij af.
Ik zou kiezen voor meer afwisseling, en dat heb je zeker als je de kust meeneemt.

Marianne
Moontje
Amerika-ontdekker

Bericht door Moontje »

Bedankt voor jullie reacties en we gaan inderdaad een paar parken schrappen en dan wat meer van de kust genieten.
Lijkt me een goed plan :)
Monica
Dre2USA
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Bericht door Dre2USA »

Ik kom net terug van vier dagen Sequoia, en je voelt 'm al: ik zou (zeker ook voor eerst kust kiezen, en dan naar) Yosemite 1 nacht en Sequoia 1 nacht doen. Yosemite is een mooie vallei, maar de overweldigende indruk van de Giant Sequoia's zijn absoluut niet te vergelijken met de enkele redwoods in Yosemite. Mijn kinderen vonden het geweldig!!
matthijs en rian
Amerikafan

Martin & Marianne schreef:Het was niet echt de vraag, maar als ik nu naar het aantal dagen kijk dat jullie willen gaan, en gezien de opmerking van Matthijs en Rian over de kustroute, zou ik vorostellen om inderdaad de kustroute op te nemen, en dan Moab te laten vallen. Arches en Canyonlands zijn natuurlijk zeer de moeite waard, maar of dat voor de kinderen ook geldt (zeker na een aantal parken) vraag ik mij af.
Ik zou kiezen voor meer afwisseling, en dat heb je zeker als je de kust meeneemt.

Marianne
Moet wel even goed kijken hoever je afzakt langs de kust... anders wordt de route naar yosemite vanaf te kust te lang. je moet over gebergte heen en er zijn niet zoveel (goede) wegen.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

matthijs en rian schreef:
Martin & Marianne schreef:Het was niet echt de vraag, maar als ik nu naar het aantal dagen kijk dat jullie willen gaan, en gezien de opmerking van Matthijs en Rian over de kustroute, zou ik vorostellen om inderdaad de kustroute op te nemen, en dan Moab te laten vallen. Arches en Canyonlands zijn natuurlijk zeer de moeite waard, maar of dat voor de kinderen ook geldt (zeker na een aantal parken) vraag ik mij af.

Marianne
Moet wel even goed kijken hoever je afzakt langs de kust... anders wordt de route naar yosemite vanaf te kust te lang. je moet over gebergte heen en er zijn niet zoveel (goede) wegen.
Ah, misverstand. Ik had in gedachten om zowel in SF te beginnen als te eindigen (of in LA). Dus het oorspronklijke voorstel maar dan zonder Moab en mét SF-LA.

Zoiets:
San Francisco - 2 nachten
Yosemite - 2 nachten
Death Valley - 1 nacht
Las Vegas - 3 nachten
Zion - 1 nacht
Bryce - 1 nacht
Grand Canyon - 2 nachten
Sedona - 1 nacht
Scottsdale - 1 nacht
Palm Springs - 1 nacht
Los Angeles - 2 nachten.
ergens aan de kust - 1 nacht
SF - 1 nacht

Ik kom nu op hetzelfde aantal nachten. Volgens mij zit er nog wel wat ruimte in het stuk Grand Canyon - Los Angeles. Misschien beter daar iets afhalen en iets meer tijd aan de kust plannen.

Wij zijn al meerdere keren met onze kinderen naar Amerika geweest, misschien leuk om onze reisverslagen te lezen. Zie de link hieronder en http://www.vanneck.web-log.nl (laatste reis is nog niet helemaal af).

Marianne
matthijs en rian
Amerikafan

Martin & Marianne schreef:
Ah, misverstand. Ik had in gedachten om zowel in SF te beginnen als te eindigen (of in LA). Dus het oorspronklijke voorstel maar dan zonder Moab en mét SF-LA.

Zoiets:
San Francisco - 2 nachten
Yosemite - 2 nachten
Death Valley - 1 nacht
Las Vegas - 3 nachten
Zion - 1 nacht
Bryce - 1 nacht
Grand Canyon - 2 nachten
Sedona - 1 nacht
Scottsdale - 1 nacht
Palm Springs - 1 nacht
Los Angeles - 2 nachten.
ergens aan de kust - 1 nacht
SF - 1 nacht

Ik kom nu op hetzelfde aantal nachten. Volgens mij zit er nog wel wat ruimte in het stuk Grand Canyon - Los Angeles. Misschien beter daar iets afhalen en iets meer tijd aan de kust plannen.

Wij zijn al meerdere keren met onze kinderen naar Amerika geweest, misschien leuk om onze reisverslagen te lezen. Zie de link hieronder en http://www.vanneck.web-log.nl (laatste reis is nog niet helemaal af).

Marianne
Jah, dat maakt het weer anders.....
Het stuk GC naar LA kan inderdaad stuk korter. Wat vind je van volgende:
Volgens mij kan je trouwens ook best van Death valley in 1 keer naar Zion rijden, dan Bryce, GC en dan vanuit GC naar Las vegas... vanuit Las vegas kan je in 1 dag makkelijk naar LA reiden. omdat je dan wat nachten wint zou ik zoiets van maken

Dus
3N SF (ipv 2!)
2N Yosemite
1N Death Valley
1N Zion
1N Bryce
1N Monument Valley
2N GC
3N Las Vegas (over hooverdam)
2N LA
1N Santa Barbara (bijvoorbeeld)
1N Monterey
1N SFO
----
19N

Of:
3N SF (ipv 2!)
2N Yosemite
1N Death Valley
3N Las Vegas
1N Zion
1N Bryce
1N Monument Valley
2N GC
1N Laughlin
2N LA
1N Santa Barbara (bijvoorbeeld)
1N Monterey
1N SFO
----
19N
BaconPopper
Amerikafan

Bericht door BaconPopper »

Van Yosemite naar Death Valley in één keer, gaat die tocht dan niet te lang/zwaar zijn als je dat met 2 kinderen doet?
matthijs en rian
Amerikafan

niet als je over de tioga pas rijdt...
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Hi
Van Yosemite Village naar Death Valley (Furnace Creek Visitor Center) is 7 uur rijden non stop en naar mijn mening niet aan te bevelen. Death Valley in juli zou ik trouwens mijden, maar dat moet iedereen zelf weten.
Ik zou een rustige tocht via de Tioga Pass Road naar Lee Vining nemen, Mono Lake bezoeken en naar Lone Pine doorrijden voor de nacht, en de volgende dag door Death Valley naar Las Vegas rijden, waar het trouwens ook bloedheet is. Ik heb trouwens nog nooit iemand horen zeggen dat DV saai is. Integendeel. Maar reken op temp. van 110F-125F.
Ook zou ik overwegen om een bezoek aan Moab te bewaren voor een volgende reis. Het zijn wel erg lange afstanden in 20 dagen.
Dag 1: AMS-SFO
Dag 2: San Francisco
Dag 3: San Francisco-Yosemite NP
Dag 4: Yosemite NP
Dag 5: Yosemite NP-Lone Pine
Dag 6: Lone Pine-Death Valley-Las Vegas.
Dag 7: Las Vegas
Dag 8: Las Vegas via Hoover Dam en Valley of Fire SP naar Zion.
Dag 9: Zion NP
Dag 10: Zion-Bryce. Bezoek Bryce.
Dag 11: Bryce-Page. Bezoek aan Antelope Slot Canyon.
Dag 12: Page- Monument Valley. Bezoek MV.
Dag 12: Monument Valley-Grand Canyon South Rim
Dag 13: GCSR
Dag 14: GCSR-Flagstaff-Sedona.
Dag 15: Sedona
Dag 16: Sedona-Scottsdale (ik neem aan familiebezoek, waarom anders Scottdale?).
Dag 17: Scottsdale-Palm Springs.
Dag 18: Palm Springs-LA
Dag 19: LA
Dag 20: Home.
Als je de laatste dagen de kustroute wil nemen en van SFO wil vertrekken dan zou ik adviseren van Grand Canyon direct naar LA te gaan en naar San Francisco en Sedona en Scottsdale over te slaan.
BaconPopper
Amerikafan

Bericht door BaconPopper »

Yeehaw schreef:Hi
Van Yosemite Village naar Death Valley (Furnace Creek Visitor Center) is 7 uur rijden non stop en naar mijn mening niet aan te bevelen.
Dat bedoelde ik dus. Als je niet met kinderen van 10 & 13 rijdt, dan is dit nog wel te doen, maar met kinderen zou ik dat inderdaad toch niet in één keer doen.
matthijs en rian
Amerikafan

eens!
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

BaconPopper schreef:
Yeehaw schreef:Hi
Van Yosemite Village naar Death Valley (Furnace Creek Visitor Center) is 7 uur rijden non stop en naar mijn mening niet aan te bevelen.
Dat bedoelde ik dus. Als je niet met kinderen van 10 & 13 rijdt, dan is dit nog wel te doen, maar met kinderen zou ik dat inderdaad toch niet in één keer doen.
Met of zonder kinderen: het blijft een lange rit, en ook afhankelijk van waar je overnacht (in of buiten Yosemite).
Wij hebben tijdens onze laatste vakantie twee dagen uitgetrokken voor deze rit (maar dan in omgekeerde volgorde). Daarbij hebben we overnacht in Mammoth Lakes. Van Yosemite Villlage naar Mammoth Lakes is niet ver; je hebt dan tijd om ook in de buurt van Tuolumne Meadows wandelingen te maken, en een bezoek aan Mono Lake te brengen (en eventueel Bodie).
Van Mammoth Lakes naar Death Valley is qua afstand wat langer, maar goed te doen. Wij hebben onderweg nog een bezoek gebracht aan de Alabama Hills en in Death Valley de Artist Drive gereden.
Ik zou wel de voorkeur geven aan een overnachting in DV ipv DV overdag te doen; het park is bij laagstaande zon veel mooier, en natuurlijker qua temperatuur ook iets draaglijker.
Van DV naar Las Vegas is niet ver: je kunt via het zuiden het park verlaten en onderweg langs Devils Golfcourse, Badwater en Artist Drive rijden (en Zabriskie Point de avond ervoor), en dan via de Red Rock Canyon Scenic Drive naar Las Vagas rijden.

Marianne
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer