Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Page / Lake Powell activiteiten

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
tirak
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 2

Page / Lake Powell activiteiten

Bericht door tirak »

Beste forumlezers,
we zijn 2 nachten in Page,en komen vanuit Monument Valley (MV) de dag voordien.We denken eraan in de voormiddag te vertrekken uit MV naar Page.
Wat zijn de ervaringen met de boottochten op het meer?
Laatavond boottocht ?
De uitstap naar rainbow brigde lijkt me wel heel veel geld,120 § of meer per persoon?

Wat met Antilope Canyon, wat is eigenlijk het verschil tussen de upper en lower tour?
Als ik de websites raadpleeg,lijkt het wel of ze allebeide in de canyons en spelonken gaan ?
De tours met de hummers lijken me anders ook wel heel cool.
Graag jullie ervaringen.

Bedankt :thumbup:
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: page/lakePowell activiteiten

Bericht door PSVwally »

Met de zoekfunctie had je hier waarschijnlijk al wat meer info over kunnen vinden, maar hier komt ie:

Beide tours zijn met gids, al kun je met een fototour vaak de gids achterlaten in de canyon.

Upper Antelope Canyon: Je moet vanaf de parking nog vervoerd worden naar de ingang over een onverhard pad. Deze canyon bezoek je voor de lichtbundels het best vroeg in de middag. De Canyon zelf is vlak en niet enorm lang.

Lower Antelope Canyon: Je kan er vanaf 2 kanten ingaan. Door een smalle kloof, of aan de trapkant. Het is onderweg op sommige plekken smal en je moet af en toe een trapje op/af. Bezoek is het best in de ochtenduren. Reken voor en normale tocht op ongeveer een uur wandelen.

Waar vroeger de upper antelope canyon drukker was, heb ik wel het idee dat beide canyons meer in trek geraken nu ze wat bekender zijn.

Rainbow Bridge is duur, maar wel prachtig.
Lake Powell is eigenlijk sowieso duur. Een eigen bootje huren kost ook, zelfs voor een halve dag, best veel geld. Het is wel een leuke ervaring.
Marcopstal
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 28

Bericht door Marcopstal »

Volgens wat ik terugvond zijn er niet veel mogelijkheden meer om voor een halve dag een boot te huren.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
moon29
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door moon29 »

Wij hebben vorig jaar de lower angelope canyon gedaan en een hele dag gevaren op Lake Powell.
Beide hoogtepunten van de reis, dus zeker aanraders!
En vergeet Horseshoe bend ook niet! Trek er een klein uurtje op uit, bijvoorbeeld aan het einde van de dag dat je bij Page aankomt, of 's morgens op de dag dat je uit Page vertrekt.
tirak
Amerika-ontdekker

Bericht door tirak »

thanks a lot to everyone :wink:
Lianne1989
Amerikafan

Bericht door Lianne1989 »

Wij willen misschien ook nog de Glen Canyon dam bezoeken bij Page als we genoeg tijd hebben. Iemand ervaring mee?
ingrid14
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 15

Bericht door ingrid14 »

Ja wij hebben ervaring met de Glen Canyon Dam.
(zie onze blog van 2012, dag 12)
Om een tour te reserveren moet je je persoonlijk aanmelden bij het Visitor Center op de dam. Ze nemen maar voor 24u reservaties aan.
Een ticket kost 5$, de tour duurt 45'.

Groetjes,

Ingrid
Ingrid's Travels&Trails :
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
Tips reizen met tieners: AK AZ CA CO ID NE NV SD UT WY
Lianne1989
Amerikafan

Bedankt Ingrid. Vond je het de moeite waard?

We willen veel in Page en verblijven er maar 1 nacht :) (Horshoebend, Lower Anteloppe, Lake Powell, Glen Canyon dam)
ingrid14
Amerika-expert

Bericht door ingrid14 »

Is dit nog jullie planning?
dag 11 Grand Canyon - Page (Horseshoe bend, Antelope Canyon, Lake Powell)
dag 12 Page - Bryce Canyon
Dan zou ik op dag 11 me eerst gaan aanmelden voor een tour bij de dam, dan ietsje terugrijden en Horseshoe Bend doen. Is er nog tijd over bij het meer gaan kijken.
Op dag 12 's ochtends Antelope Canyon rond 8u30' dan zou je rond 10u nog de tour bij de dam kunnen doen.
Het wordt wel heel druk dan.

Ik had al ooit deze dam en de Hoover Dam gedaan (heel lang geleden). Maar in 2012 nog eens de Glen Canyon Dam gedaan met mijn zoon.
Het is wel interessant om te zien hoor (maar voor mij hoeft het geen 4de keer meer. :wink: )

Groetjes,

Ingrid
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
sunnyrojo
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door sunnyrojo »

Is de Hoover dam zoveel anders dan de Glen Canyon dam? Wij hebben ze geen van beiden nog gezien :D ??
Wij hebben het plan de Glen Canyon dam te doen.
Florida 2011, 2013, 2014,2016, 2018 en 2019 augustus , december bezoek onze Villa Maggiore Davenport, april 2020 Bezoek Villa Maggiore , augustus 2020 bezoek Villa Maggiore Davenport https://www.maggiorevilla.com/blog/
2015, 2017, 2020 Westkust USA,
ingrid14
Amerika-expert

Bericht door ingrid14 »

Ik vond een bezoek aan een dam wel "eens" interessant.
Vroeger met mijn partner beide dammen gedaan, en dus in 2012 nog eens Glen Canyon Dam met mijn zoon.

Maar beide dammen werken volgens hetzelfde systeem/principe (maar ik ga me niet aan technische woorden wagen).
Hoover Dam is groter dan Glen Canyon Dam (maar in het technische gedeelte merk je daar bijna niets van, er is gewoon veel meer beton)
Hoover Dam is duurder dan Glen Canyon Dam.
Hoover Dam is drukker dan Glen Canyon Dam.

Groetjes,

Ingrid
sunnyrojo
Amerikafan
Contacteer:

Re: Page / Lake Powell activiteiten

Bericht door sunnyrojo »

Wordt het "gewoon"de Glen Canyon dam :wink:
Florida 2011, 2013, 2014,2016, 2018 en 2019 augustus , december bezoek onze Villa Maggiore Davenport, april 2020 Bezoek Villa Maggiore , augustus 2020 bezoek Villa Maggiore Davenport https://www.maggiorevilla.com/blog/
2015, 2017, 2020 Westkust USA,
Lianne1989
Amerikafan

Ingrid weet je of de rondleidingen ook echt vol zitten dan als je er aan komt? Het zou het meest ideaal zijn als we gewoon meteen de eerste dag na de Horshoebend erheen rijden en een rondleiding kunnen krijgen.
xtof
Amerika-ontdekker

Bericht door xtof »

Ik heb vorig jaar een boottocht (halve dag) gedaan van glen caynon dam tot voorbij horshoe bend. Ik vond dit echt super!
http://raftthecanyon.com/raft-the-river ... aft-trips/

Laat je niet vangen door de naam 'rafting'. Het is gewoon een motorboot die heel rustig vaart :wink:
De gids vertelt zeer interessante verhalen en je stapt ook 1 keer uit om hieroglyphen te bekijken!
ingrid14
Amerika-expert

Bericht door ingrid14 »

Geen idee hoe vol die tours zijn.
Toen wij ons gingen aanmelden was er diezelfde dag nog behoorlijk wat plaats. Maar wij wilden de volgende dag 's ochtends gaan en dat was ook geen probleem. In onze tour waren we met 8.

Als je het op je eerste dag wilt doen, zou ik wel eerst naar de dam rijden en kijken als je met een tour mee kan. De laatste gaat om 16u.
Na de tour kan je dan een ietsje terug rijden en naar Horseshoe Bend gaan.

Groetjes,

Ingrid
Lianne1989
Amerikafan

Ziet er leuk uit xtof! Weet je nog wat je ongeveer betaalde per persoon?

Goede tip Ingrid, ik ga er nog eens even over nadenken. We komen eigenlijk tijd te kort in Page! Maarja het is lastig om het nu nog aan te passen :)
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer