Sim kaart USA + Canada

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
traveller
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 6

Sim kaart USA + Canada

Bericht door traveller » 31 mei 2015, 14:28

Hallo,

Ik heb het forum nog nagezocht, en veel dingen gelezen, maar de meeste goede info was al weer een paar jaar oud.
Vandaar toch maar een nieuw topic :)

In juli gaan we 4 weken een roadtrip doen met camper.
We beginnen in Las Vegas en via Glacier NP gaan we 9 dagen door Canada heen. Daarna gaan we nog 5 dagen met de auto verder in de omgeving van Seattle.

Kunnen we gewoon bij een Walmart in Las Vegas een sim-kaartje halen? Ik las verhalen dat mensen voor 60$ onbeperkt internet hadden voor een maand.
Is dat nog steeds zo?
En kan je met de USA Sim kaarten ook in Canada gebruik maken van 3g/4g? Of kan ik daar het beste ook weer een eigen Sim kaart halen?
2009: Kerst:New York
2011: Las Vegas
2012: LA-JoshuaTree-Grand Canyon-MV-Bryce-Zion-LV-DV-Sequoia-Yosemite-SF-SD-LA
2015: LV-Zion-Bryce-NorthRim-MV-Arches-Canyonlands-CapitolReef-Grand Teton-Yellowstone-Glacier-Banff/Yoho/Japser NP- Seattle- Mount Rainier

wlmpie
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Sim kaart USA + Canada

Bericht door wlmpie » 31 mei 2015, 16:51

Ik wil precies het zelfde, alleen gaan wij eerst naar Canada met daarin een weekje USA.
Wat ik inmiddels al heb uitgevonden. Voor je Amerikaanse simkaartje moet je er een van at&t hebben voor Montana, want die van t-mobile zijn wel goedkoper maar hebben nauwelijks bereik in die regio van de VS. Lastig is dan dat je met een smartphone sim niet aan tethering kunt doen en met een data sim kun je weer niet bellen. Misschien kan dit toch maar ik ben daar nog niet uit.

Voor Canada is het ook lastig, want data is daar veel duurder zeker als je geen abonnement wilt. 7eleven schijnt wel goedkoop te zijn, maar heeft geen nano sims voor iPhone en data is weer moeilijk laat staan tethering. Rogers lijkt ook een goede optie te kunnen zijn.

Verder biedt prepaidzero kant en klare simkaartjes die je op voorhand al thuis krijgt, maar daarbij is de data wel stukken goedkoper dan de woeker roaming kosten van nl providers maar nog steeds bijna 10 x zo duur als gewoon lokale data kosten.

Ik ga binnenkort nog eens puzzelen, en zal mijn bevindingen hier posten, via dit draadje kunnen we misschien krachten bundelen, want het is idd een oerwoud waarin je al snel door de bomen het bos niet meer ziet.

Wat wij graag willen:

Wij willen met 1toestel lokaal en interlokaal kunnen bellen, vooral voor reserveringen en of problemen met de huurcamper
Wij hebben een iPhone 5s (nano sim nodig en tethering alleen met officieel tethering profile) of Galaxy ace2(traag Android toestel maar wellicht is tethering makkelijker) tot onze beschikking
Wij willen beperkt informatie kunnen opzoeken op internet en evt online boeken.
Dit moet werken in Canada Alberta en BC en in Montana en Wyoming (Yellowstone een glacierNP)

Optioneel maar heel gewenst:
Tegen acceptabele kosten elkaar kunnen bellen tijdens de vakantie (kan evt ook wel via de nl providers maar kost al gauw 3 euro per minuut als je met twee nl telefoons in Canada naar elkaar gaat bellen.
Goedkope data die via mobile hotspot toegankelijk is voor de iPads en tablets die we meenemen, zodat we 's-avonds in de camper kunnen internetten en bijv. Een reisblog met foto's bijhouden.

Voor het bovenstaande willen we eigenlijk niet meer dan 100 euro uitgeven, als het veel duurder gaat worden zoeken we af en toe wel wifi hotspots.

Emootje
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door Emootje » 31 mei 2015, 18:32

http://forum.allesamerika.com/viewtopic ... 10&t=52484

Bovenstaand topic is dan wel een jaar oud maar de informatie zeer relevant.
Met name deze lijkt prima qua prijs.

traveller
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door traveller » 31 mei 2015, 21:24

Klopt, dat is voor en citytrip naar NY ofzo prima, maar ik begreep dat prepaidzero.com sim-kaarten gebruikt van Readysim, en volgens de kaart op http://www.readysim.com/coverage.html is er amper bereik in Montana en Wyoming.

AT&T is wel een goede tip van Wimpie.
Zal eens een vestiging zoeken van AT&T: http://www.att.com/maps/store-locator.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Laatst gewijzigd door Mrvanilla op 13 aug 2015, 08:25, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Bovenliggende berichten hoeven niet (geheel) geciteerd te worden
2009: Kerst:New York
2011: Las Vegas
2012: LA-JoshuaTree-Grand Canyon-MV-Bryce-Zion-LV-DV-Sequoia-Yosemite-SF-SD-LA
2015: LV-Zion-Bryce-NorthRim-MV-Arches-Canyonlands-CapitolReef-Grand Teton-Yellowstone-Glacier-Banff/Yoho/Japser NP- Seattle- Mount Rainier

wlmpie
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door wlmpie » 13 aug 2015, 05:30

Wij hebben uiteindelijk alleen een Canada sim via prepaidzero gekocht. Is goed bevallen, alleen moesten we elke keer de helpdesk inschakelen om ook ons spraaktegoed werkend te krijgen. Dat was nogal lastig toen we een lekke band hadden met de huurcamper. Voor de VS hebben we niets genomen en dat was maar goed ook want in zowel Yellowstone als glacier NP was nauwelijks mobiel bereik.
Let wel op dat je van prepaidzero geen Canadees telefoonnummer krijgt maar een Litouws geloof ik +372
Dat is lastig als je je camperverhuurder moet bellen want het gratis 1-800 nummer is dan dus niet gratis en je beltegoed vliegt erdoorheen.

Voor data werkte het echter prima, inclusief tethering.

Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer