Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Alcatraz
Alcatraz
Hoi,
Ik wil tijdens mijn verblijf in San Francisco een uitstap maken naar Alcatraz.
Heeft er iemand hier ervaring mee en me kan zeggen welke tour ik het best kan doen.
De early bird? In begin minder volk
Night tour? mooi maar beperkt in tijd
Groeten
Petra
Ik wil tijdens mijn verblijf in San Francisco een uitstap maken naar Alcatraz.
Heeft er iemand hier ervaring mee en me kan zeggen welke tour ik het best kan doen.
De early bird? In begin minder volk
Night tour? mooi maar beperkt in tijd
Groeten
Petra
- ingrid14
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 15
Re: Alcatraz
De Early Bird tour heeft inderdaad als voordeel dat er op dat moment maar 1 bootlading toeristen op het eiland is.
Bijna 45 min later komt pas de volgende boot aan.
Je kan er dus gemakkelijker foto's maken (zonder storende mensen op je foto)
Boven bij de ingang krijg je een audiotour. Als het gaat voor jou zou ik daar de Engelse versie inschakelen. (toen mijn zoon 12 was hadden we de NL versie genomen, die was niet slecht maar enkele jaren later de Engelse genomen en die is toch wel beter, ook betere achtergrondgeluiden)
Als de audiotour gedaan is, kan je nog vrij rondlopen op het eiland. Je hebt geen vast uur voor de boot terug.
De night tour lijkt me ook wel mooi (nog nooit zelf gedaan).
Maar zoals je al zelf zegt, het zal wel beperkt in tijd zijn want je moet met de laatste boot terug.
Groetjes,
Ingrid
Bijna 45 min later komt pas de volgende boot aan.
Je kan er dus gemakkelijker foto's maken (zonder storende mensen op je foto)
Boven bij de ingang krijg je een audiotour. Als het gaat voor jou zou ik daar de Engelse versie inschakelen. (toen mijn zoon 12 was hadden we de NL versie genomen, die was niet slecht maar enkele jaren later de Engelse genomen en die is toch wel beter, ook betere achtergrondgeluiden)
Als de audiotour gedaan is, kan je nog vrij rondlopen op het eiland. Je hebt geen vast uur voor de boot terug.
De night tour lijkt me ook wel mooi (nog nooit zelf gedaan).
Maar zoals je al zelf zegt, het zal wel beperkt in tijd zijn want je moet met de laatste boot terug.
Groetjes,
Ingrid
Ingrid's Travels&Trails :
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
Tips reizen met tieners: AK AZ CA CO ID NE NV SD UT WY
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
Tips reizen met tieners: AK AZ CA CO ID NE NV SD UT WY
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 2
Wij hebben de night tour gedaan en dat was erg mooi, hangt toch een apart sfeertje om daar rond te lopen terwijl het buiten al donker is, mooi zijn de lichten van San Francisco aan de overkant van het water. Maar, geen tijd om over het eiland te lopen, je ziet letterlijk alleen de gevangenis en dingen zoals de luchtplaats voor de gevangenen zijn al afgesloten dus daar kun je ook niet even rondlopen. Dus persoonlijk zou ik voor de early bird gaan, heb je alle tijd en je ziet het meeste.
Veel plezier tijdens je bezoek !
Veel plezier tijdens je bezoek !
Heimwee naar Amerika !
2012 Zuidwest Amerika
2014 Noordoost Amerika
volgende keer naar Zuidoost, zo snel mogelijk graag ;-)
2012 Zuidwest Amerika
2014 Noordoost Amerika
volgende keer naar Zuidoost, zo snel mogelijk graag ;-)
ik heb ook de nighttour gedaan en ik had niet het idee tijd te kort te komen.
De Avondtour heeft wel wat extra's tov de andere tours.
Op het einde zijn er nog wat specials met rangers. Tijden en wat precies wordt aangegeven.
Zo is er bijvoorbeeld het massaal sluiten van de gevangenisdeuren. Ook is de ziekenzaal, die normaal gesloten is, geopend.
De Avondtour heeft wel wat extra's tov de andere tours.
Op het einde zijn er nog wat specials met rangers. Tijden en wat precies wordt aangegeven.
Zo is er bijvoorbeeld het massaal sluiten van de gevangenisdeuren. Ook is de ziekenzaal, die normaal gesloten is, geopend.
Gebruik de zoekfunctie eens. Dan vind je zeer veel topics over Alcatraz.
-
- Amerika-ontdekker
Ik heb een vraag betreffende de tickets van Alcatraz. Vandaag ging de verkoop open voor 13 Augustus, de dag dat wij een bezoek aan Alcatraz op de planning hebben staan. Nu vraag ik me af omdat ik het wilde reserveren op de site waar die tijden voor staan. Je kunt elk half uur een tour reserveren. Wij willen dan die van 11:00 doen, maar betekent dat de tijd van het vertrek van de ferry of is dat bijvoorbeeld de start op het eiland. De vertrek tijden van de ferry naar Alcatraz zijn precies gelijk aan die tour tijden die je kunt reserveren, dus het lijkt me logisch als dat hetzelfde betekent en dus de tour tijd de ferry vertrek tijd is. Maar ik wil dit zeker weten om geen misverstanden te voorkomen. Iemand die dit zeker weet?
En worden de tickets opgestuurd of moet je die bij de entree balie ophalen? Het zal vast heel druk zijn bij de ferry en we willen niet een risico lopen door te lang in de rij te moeten staan en dan onze tour niet meer kunnen halen. Kun je bijvoorbeeld de dag van te voren de tickets al ophalen (net zoals bij de hikers bus in Yosemite)?
En worden de tickets opgestuurd of moet je die bij de entree balie ophalen? Het zal vast heel druk zijn bij de ferry en we willen niet een risico lopen door te lang in de rij te moeten staan en dan onze tour niet meer kunnen halen. Kun je bijvoorbeeld de dag van te voren de tickets al ophalen (net zoals bij de hikers bus in Yosemite)?
vertrektijd, je moet een half van te voren aanwezig zijn. Tenminste uit mijn email van 2012.
Boarding
Boarding is 30 minutes prior to departure. Please allow enough time to park so you don't miss your boarding window. Even if you hold a confirmed ticket, your space may be given to another passenger if you are not onboard at least 10 minutes prior to departure.
Picking up "Pre-Paid" Tickets
On the day of your departure, simply pick up your tickets at the Alcatraz Cruises ticket office located at Pier 33 on the Embarcadero in San Francisco. The "Pre-Paid" (or "will call") window is located at the ticket office onsite at Pier 33. Your Pre-paid tickets are available 1 hour before your scheduled departure time. You must present a valid photo identification, along with the credit card used to purchase the tickets.
E-Tickets, had ik. Dus thuis of waar dan ook uitprinten en meenemen.To save time, please print your eTicket and proceed directly to the boarding area
Bedankt voor de reacties!
Zal er nog eens diep over nadenken wat het zal worden:-)
Zal er nog eens diep over nadenken wat het zal worden:-)
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Als je SF in het begin van je rondreis beozekt is een ochtendtour misschien het handigste; je bent dan toch vroeg wakker. Tijdens de avondtour heb je dan wellicht moeite om wakker te blijven.
Het voordeel van de early bird is ook dat je dan de rest van de dag nog voor je hebt, terwijl je bij de avondtour met je planning rekening moet houden met het op tijd aanwezig zijn bij de boot.
Marianne

Marianne
- avsboz
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Helemaal eens met de uitleg van Marianne. Ook voor de fotos is de early bird de meest geschikte tour. Bij aankomst houd een ranger een praatje bij de landingdock over Alcatraz. Wacht dat praatje dan NIET helemaal af, maar ga dan na een paar minuten rechts af naar boven zodat je als de eerste bij het cellbuilding komt. Neem daar je audioapparaat in ontvangst (kies bij voorkeur de Engelse versie, die is authentieker). Ga vervolgens meteen door naar de cellen en maak daar meteende bekende fotos van de lange gangen. Maak hier dan wel een beetje haast me want na 10 minuten komt de grootste groep van jouw eerste boot daar binnen en is het gedaan met de echte rust. Daarna kan je op je gemak terug gaan naar het begin van de audio tour en op je gemak de route en verhalen volgen en detail opnames maken.
Dus voor de mooiste fotos zonder mensen moet je meteen door naar boven. Daarna heb je alle tijd voor de rest. Early Bird? Doen !
Dus voor de mooiste fotos zonder mensen moet je meteen door naar boven. Daarna heb je alle tijd voor de rest. Early Bird? Doen !

Een lege gang en ik had de avondtour

(excuses voor de matige kwaliteit van de foto)

(excuses voor de matige kwaliteit van de foto)
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Wij gaan zelf dit jaar voor de avondtour, lijkt me erg mooi!
Hinko: mooie foto! Zou het te doen zijn om een statief mee te slepen?
Marianne
Hinko: mooie foto! Zou het te doen zijn om een statief mee te slepen?
Marianne
Heb geen idee Marianne, denk het wel toch
Kan Martin er mooi meesjouwen

Kan Martin er mooi meesjouwen

- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 3
Wij gaan dit jaar voor het eerst naar Amerika, Vandaag de kaartjes voor Alcatraz gekocht. Early bird. Dat worden mooie fotos!
2015 Rondje Zuidwesten
2017 Rondje Zuid westen + Yellowstone
2018 Rondje Miami en Keys
2019 Texas New Mexico
2017 Rondje Zuid westen + Yellowstone
2018 Rondje Miami en Keys
2019 Texas New Mexico
Wij hebben voor 14 juni de avondtour geboekt!
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 1
Zijn er meerdere sites om de tickets te boeken, of hebben jullie een officiële site voor mij?
Ik hoor het graag.
Ik hoor het graag.
Mei 2009 : Florida met een cruise door de Caribbean.
Zomer 2015 : West-kust Amerika.
- lsl
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 12
je niet laten vangen met betere prijzen en enkel via de officiële site boeken!
http://www.alcatrazcruises.com/
http://www.alcatrazcruises.com/
1987 NY-Florida; 1989 CA-Hawai; 2008 WA DC-Florida; 2009 NY-CA-NV-UT-AZ; 2010 NV-AZ-UT-WY-MT;
2011 CO-UT-AZ-NV; 2012 CO-UT-AZ-NV-CA; 2013 WA-Canada-NV; 2014 CO-UT-AZ-NV; 2015 AZ-UT-CO-NM;
2016 CA-NV-UT-AZ; 2017 CO-UT-AZ
2011 CO-UT-AZ-NV; 2012 CO-UT-AZ-NV-CA; 2013 WA-Canada-NV; 2014 CO-UT-AZ-NV; 2015 AZ-UT-CO-NM;
2016 CA-NV-UT-AZ; 2017 CO-UT-AZ
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 1
Hartelijk dank!!!
De avondtour op 13 aug vastgezet.
Per mail de bevestiging gekregen, met daarin een icoontje om de tickets te kunnen printen.
Weer een aanvulling op de reis.
Per mail de bevestiging gekregen, met daarin een icoontje om de tickets te kunnen printen.
Mei 2009 : Florida met een cruise door de Caribbean.
Ik heb een week of 3 geleden ook de tickets gekocht. Als je daar de tickets kunt kopen betekend het dat je reis niet meer zo heel ver weg iszonnestraaltjes schreef:Hartelijk dank!!!

-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 2 Reacties
- 1026 Weergaves
-
Laatste bericht door Fleecedeken
-