National Parks zelf wandelen of guided tour

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
JimiW
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 3

National Parks zelf wandelen of guided tour

Bericht door JimiW » 27 apr 2015, 15:05

Goededag mede Amerika fanaten.

Door jullie hulp de route definitief gemaakt en nagenoeg alles wat geregeld moest worden is geregeld op paar hotels na die ik open laat. Nu de details en de invulling.
Over de NP's heb ik wat vragen. Hoe moet ik me dat voorstellen, is het veelal met de auto te berijden en korte stukjes naar de highlights? Of is het grote wandeltochten (zijn niet specifiek wandelaars). Of is er vrijwel overal een Hop On Hop Off of guided tour beschikbaar. En zo ja.. is dit de moeite?

We gaan naar alle usual hotspots. Death Valley, Yosemite, Grand Canyon, Page, Monument Valley, Moab, Zion

GC willen we een Helicopter vlucht doen en de Skywalk. Maar er zijn combos met jeep tour etc etc.. wat is de moeite waard en wat is zonde of dubbelop?

Kurt10
Amerikakenner
Partner van: Elskey
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: National Parks zelf wandelen of guided tour

Bericht door Kurt10 » 27 apr 2015, 15:19

Bespaar je het geld van de Skywalk want dat is één grote Touristtrap.
http://usa2014kurtels.tumblr.com
https://www.youtube.com/watch?v=6ZhIrfaUi20
https://westcoastusa2016.wordpress.com/
2011: NY
2012: Zuidwesten
2013: NY+Noordwesten-zuidwesten
2014: NY+Florida
2015: Florida
2016: Zuidwesten
2017: Florida

Doockles
Amerika-expert
Partner van: Pietro
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Bericht door Doockles » 27 apr 2015, 15:32

JimiW schreef:GHoe moet ik me dat voorstellen, is het veelal met de auto te berijden en korte stukjes naar de highlights? Of is het grote wandeltochten (zijn niet specifiek wandelaars). Of is er vrijwel overal een Hop On Hop Off of guided tour beschikbaar. En zo ja.. is dit de moeite?
Het kan allemaal. ;-) Moeilijk om uit te leggen, want elk park heeft zijn eigen mogelijkheden: zelf met de auto of verplicht een bus nemen, mooie uitkijkpunten of toch best een stukje wandelen, variatie van korte tot lange wandelingen, enzovoort. In het algemeen: er is voor elk wat wils! Denk niet dat je persé zware wandelingen móet doen. Het kan, maar hoeft niet. Je kan veel zelf doen, maar er worden ook ranger tours aangeboden. In Arches vond ik de Fiery Furnace tour heel tof!

Misschien moet je eens beginnen met wat te lezen op de NPS site. http://www.nps.gov/" onclick="window.open(this.href);return false; Hier vindt je véél uitleg. Links, bij Plan your visit, ga je veel nuttige dingen vinden.
Death Valley, Yosemite, Grand Canyon, Arches, Canyonlands, Zion

Kijk ook eens op ontdek-amerika. Als je deze informatie meeneemt heb je een goed reisgids op zak. ;-)
JimiW schreef:GC willen we een Helicopter vlucht doen en de Skywalk. Maar er zijn combos met jeep tour etc etc.. wat is de moeite waard en wat is zonde of dubbelop?
Skywalk: zoals hierboven al gezegd: niet doen. Met een helicoptervlucht heb ik geen ervaring, maar ik heb de indruk dat iedereen daar positief over is.
Je kan ook een stukje naar beneden wandelen om zo een beter beeld te krijgen van de grootsheid van de Grand Canyon. Wij hebben dat nog nooit gedaan, maar 't schijnt wel een aanrader te zijn. Als ik er ooit nog eens geraak ga ik dat zeker doen.

CorryM
Amerika-newbie

Bericht door CorryM » 27 apr 2015, 15:46

Wij gaan ook binnen enkele weken naar het Zuid-Westen en ik heb ook een vraag over de parken.
Als je bij zo'n park naar een parkeer terrein gaat of naar het visitor centrum staan er van daar uit dan de wandelingen uitgestippeld.
Net zoals hier b.v. met gekleurde paaltjes b.v. geel is de route van 2 km. rood van 5. enz.

Op ontdek Amerika staan heel wat wandelingen met het aantal miles of km vermeld. Maar hoe herken je zo'n wandelpad.?

CorryM :)

JimiW
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door JimiW » 27 apr 2015, 15:49

Bedankt voor de reacties allemaal. Vond Skywalk al wel prijzig voor klein rondje lopen maar dacht zal vast wel speciaal zijn als ze er zoveel voor vragen.

Ga sowieso even die pagina doorspitten en verzamelen in mijn word document wat ik geprint en digitaal mee neem. Ga ook een ReadySim kaart bestellen met 2gb data dus kan desnoods daar nog wat opzoeken. Maar hou van preppen :).

Zal wel even wat meer eigen speurtoch doen voor ik jullie lastig val. Bedankt alsnog in ieder geval

Doockles
Amerika-expert
Partner van: Pietro
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Bericht door Doockles » 27 apr 2015, 15:59

Misschien is het wel wat handiger om dergelijke vragen in je route topic zelf te stellen. Ik zie nu dat je plannen hebt voor november? Dat geeft ons toch al wat meer richting om tips te geven. :-)

PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally » 27 apr 2015, 16:02

Je komt bij de south rim op je route? Pak daar een helicoptervlucht bij Tusayan ipv vanaf Las Vegas. Die skywalk ligt bij de westkant van de grand canyon en daar ga je eigenlijk helemaal niet moeten komen tijdens je route.

Voor al die zaken heb je overigens ook echt geen telefoon oid nodig. Ik weet niet wat je kosten daarvoor zijn, maar gebruik gewoon de free wifi die de meeste hotels hebben zou ik zeggen.

Je krijgt bij binnenkomst in de parken een duidelijke kaart mee waar je al veel op kunt vinden. In principe staan ook de wandelroutes overal heel goed aangegeven.
Het volgt zichzelf eigenlijk allemaal. Het is niet allemaal met gekleurde paaltjes, maar op veel plekken is het gewoon een pad wat je kunt volgen. In het begin staat dan wat info over lengte en de te verwachten tijd. Eerlijk gezegd valt het mij wel op dat ik er altijd veel sneller over doe dan de tijd die aangegeven staat. Amerikanen willen het allemaal niet te moeilijk hebben he. Ik bedoel, er loopt gewoon een wandelpad langs de Grand Canyon waar je met je kinderwagen kunt lopen, van dat soort zaken. In de shuttlebussen wordt ook vaak informatie gegeven over waar welke wandelingen beginnen.

hier bv kaartje van Yosemite.
http://www.nps.gov/yose/planyourvisit/u ... hikes1.pdf

Grand canyon: http://www.nps.gov/grca/planyourvisit/ ... urn false;

Zion: (krantje even iets naar beneden scrollen, dan staan de wandelingen bij de busstops)
http://www.nps.gov/zion/planyourvisit/u ... MG2014.pdf

Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne » 27 apr 2015, 16:05

@CorryM: bij het begin van het park krijg je een kaart van het park en een krantje. Daarop staan vaak al wat wandelroutes aangegeven. In alle overzichten van de wandelingen (bijvoorbeeld in de park-krant, op de NPS-site onder Plan your visit en op mijn wandelsite) staat aangegeven waar het beginpunt is (de trailhead). Soms is dat met een shuttlebus bereikbaar (zoals bij vrijwel alle wandelingen in Zion, en de Grand Canyon en de wandelingen in Yosemite Valley), soms met de auto. In dat geval is er een parkeerplaats bij de trailhead. Het wijst zich meestal vanzelf! En mocht er iets onduidelijk zijn dan is het visitor center een goede plaats om informatie te krijgen. Wij weten nu vrij goed wat we willen doen in het park, maar bij een eerste bezoek gaan we vaak naar een vc om te informeren naar mogelijke wandelingen (soms is er iets afgesloten, dus het is sowieso handig om eerst naar het vc te gaan).
Paaltjes zijn er niet, wel vaak bordjes bij kruisingen. Bij langere wandelingen is het verstandig om een gedetailleerde kaart mee te nemen, maar voor de meeste wandelingen is dat niet nodig.

@JimiW: lees naast de genoemde sites eens wat reisverslagen; dan krijg je een heel goed beeld van wat je in de parken kunt doen.

Voor wandelingen in de parken zie ook mijn wandelsite.

Marianne

Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer