Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Bagage in SUV

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
harryvb
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bagage in SUV

Bericht door harryvb »

Hallo, wij huren een SUV waar we onze toer mee gaan maken (LA, Pismo beach, SF, Yosemite, Bishop en LV)maar we zijn een beetje bezorgd omdat er in een SUV geen hoedenplank is die de bagage afdekt en onze koffers dus altijd bloot staan voor inkijkers en eventuele diefstallen.
Iemand hier ervaring mee?
Afbeelding
Frasi
Amerika-expert
Partner van: mezelf
Aantal x V.S. bezocht: 18
Contacteer:

Re: Bagage in SUV

Bericht door Frasi »

Bijna iedereen die een SUV huurt heeft hier ervaring mee. Standaard is er geen hoedenplank maar door de getinte ramen zie je eigenlijk vrij weinig.
En als je er dan nog een kleedje overheen legt....

http://forum.allesamerika.com/viewtopic ... it=kleedje
Afbeelding
https://my.flightradar24.com/Frasi
Zuid-Westen ('07,'10,'12,'22); California ('12,'15,'16,'18,'21); Florida ('08,'13,'15,'19); Santa Fe/Yellowstone/Black Hills ('14); NY/Wash.('16); LA ('16); Deep South ('17). NY ('16,'19); Colorado e.o. ('24)
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Zoals al gezegd heeft bijna iedereen dit en er geen problemen mee gehad. Maar ja, je zult achteraf maar één ve weinigen zijn waar er wel wat gebeurd natuurlijk. Ik zou me er iig geen zorgen over maken.
marjoleinBB
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 3
Contacteer:

Bericht door marjoleinBB »

Ook wij liepen hier onze eerste usa reis tegenaan .Wij kopen nu standaard een fleece deken bij de wall mart om alles af te dekken.Zorg dat je altijd je echt waardevolle spullen bij je hebt zoals je paspoort en portomonee en je camera....Mocht je wel net die pech hebben dan heb je de belangrijkste spullen in ieder geval nog .
PSVwally
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Eerlijk gezegd heb ik mijn paspoort meestal ook gewoon in de auto liggen. Ik neem deze alleen mee als ik voor een wat langere wandeling ga en een rugzak meeneem waar die in kan. Mijn portemonnee zit altijd in mijn achterzak en aangezien je je bijna overal kunt identificeren met je rijbewijs vind ik het paspoort qua grootte irritant om in een broekzak te stoppen. Ik neem ook altijd mijn laptop en tablet mee, daar ga ik echt niet de hele dag mee sjouwen en ook die blijven gewoon in de auto. Eigenlijk de enige plekken waar ik deze dingen niet in de auto heb/laat liggen is in de steden. Daar kom ik meestal pas tegen het einde van de middag aan en dan drop ik eerst alles in de hotelkamer. Ik heb qua gevoel eerlijk gezegd minder vertrouwen dat het in de hotels niet gejat wordt dan onderweg in de parken.
Neil mcauly
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 18

Bericht door Neil mcauly »

Het helpt natuurlijk ook om een beetje op te letten waar je je auto achterlaat als je onderweg ergens stopt, als je een fleece over je valiezen legt kan je immers nog altijd zien dat er wel degelijk iets in de koffer ligt.
Parkeer waar er veel passage is zodat je wagen altijd in zicht staat van passanten.
Als wij bv. tussen hotels onderweg een trail doen parkeren we ons zo dicht mogelijk bij den trailhead.
A challenge in which a positive outcome is assured isn't a challenge at all.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Ik zou me er niet druk over maken, maar als je het niet prettig vindt kun je beter een andere auto huren. Een SUV heb je op die route niet echt nodig.
Je bent al drie keer in de VS geweest, maar niet met een SUV?

Marianne
gera_r
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 10

Bericht door gera_r »

Wij hebben ook wel meegemaakt dat er zo'n rolscherm in de auto zit die je over je bagage heen kunt trekken, als je het niet te hoog opstapelt. Verder hebben we standaard een donker fleece dekentje mee (ook handig voor allerlei andere momenten) die je over je bagage heen kunt leggen, zodat je die van buitenaf niet goed ziet.
Paspoorten hebben we altijd bij ons. Mijn man heeft van die driekwart (of knielengte) broeken met van die zakken op de benen, die af te sluiten zijn met een knoop of rits. Zelfs als we rugzak mee hebben, of ik mijn schoudertas, dan nog draagt hij de paspoorten daarin. Kunnen ze ook nooit (met tas en al) ergens blijven liggen of gestolen worden...
ingrid1955
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 14

Bericht door ingrid1955 »

Paspoorten hebben we altijd bij ons. Mijn man heeft van die driekwart (of knielengte) broeken met van die zakken op de benen, die af te sluiten zijn met een knoop of rits. Zelfs als we rugzak mee hebben, of ik mijn schoudertas, dan nog draagt hij de paspoorten daarin.
idem, superhandige broeken !

voor het overige : geen slechte ervaringen in usa hiermee.
wel op tenerife ( persoonlijk), en nu hier in belgie een beetje een plaag : gasten die op de parkings rondslenteren en met apparaatje het signaal opvangen wanneer je de auto met de afstandsbediening sluit. kunnen ze binnen zonder iets te breken. beetje uitkijken dus, als er wat verdachts is eventjes wachten of indien mogelijk auto met sleutel sluiten.

Jacques
harryvb
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door harryvb »

Martin & Marianne schreef:Ik zou me er niet druk over maken, maar als je het niet prettig vindt kun je beter een andere auto huren. Een SUV heb je op die route niet echt nodig.
Je bent al drie keer in de VS geweest, maar niet met een SUV?

Marianne
Jawel, telkens met een SUV maar dan één of meerdaagse trips gedaan met LV als thuisbasis zodat we telkens genoeg hadden met handbagage.
Afbeelding
Old Faithful
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door Old Faithful »

Omdat het in dit topic ook gaat over geld, paspoort e.d, geef ik ook maar even mijn oplossing. Ik heb daarvoor 40 jaar geleden een polstasje (die waren toen in zwang) gekocht. Ik doe mijn broekriem door de lus en het tasje in mijn broekzak. Een veilige opbergplek voor paspoort, geld e.d, die ik zo altijd bij me heb.
Groet,

Old Faithful
Kristel De Schryver
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 2
Contacteer:

Bericht door Kristel De Schryver »

Wij hadden ook een SUV. Al onze bagage bleef steeds in de wagen. Zelfs onze waardevolle spullen zoals laptop, camera en geld. We zorgden er wel voor dat onze waardevolle spullen uit het zicht waren en de koffers steeds mooi dicht waren. Enkel als we in de steden Las Vegas en San Francisco waren, hebben we alles eruit gehaald. Daar kregen we ook de waarschuwing om dat te doen. Zeker in SF hebben wij alles leeggehaald. Daar zouden ze zelfs voor een trui een auto openbreken! Overdag is het er geen probleem, maar als het donker wordt, kan het af en toe fout lopen als je geen voorzorgen neemt. Er heerst ook veel armoede op die plaatsen wat 's avonds ook meer merkbaar wordt. In LA en andere grote steden zou ik dezelfde regel hanteren.
Eigenlijk loop je het meeste gevaar voor inbraak in Yosemite. Maar dan door de beren uiteraard! Neem alles van eten en geurtjes daar uit de wagen, want die beren hebben een verschrikkelijk sterk ontwikkeld reukvermogen! Overdag minder een probleem, maar vanaf de zon ondergaat, worden ze actief. Wij sliepen 2 nachten in Curry Village en beide nachten hebben wij beren gespot op de parking. Elk jaar worden er ook verschillende wagens opengebroken door de beren. En dit vaak omdat men zich niet aan de voorschriften houdt.
Conclusie: Gebruik je gezond verstand, hou je aan de veiligheidsvoorschriften en ga het ook niet uitlokken dan is er ook helemaal niets om jullie zorgen over te maken!
Elisa
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Elisa »

Bij ons blijft ook altijd alles in de wagen... en ik neem steeds een donker dekentje mee om over de koffers te leggen.

Er is ons altijd gezegd dat, wanneer je ergens uitstapt, je niet opvallend in je koffers moet beginnen rommelen zodat mensen zouden kunnen zien dat er koffers in liggen met mogelijks, waardevolle spullen. Bij diefstal is het meestal zo dat iemand je al in de gaten hield op voorhand...
Dus gewoon een beetje oplettend zijn, zeker in gebieden waar er veel volk rondloopt!
http://timenelisatravelblogs.wordpress.com/: West USA - New York - Hawaii - Mid-West USA - West Canada + NW USA
Overzicht van onze foto's
1 ste x USA
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 1

Bericht door 1 ste x USA »

Eigenlijk kan er dus doorgaans veel in de wagen blijven behalve in steden,in Yosemite logeren we in een tent in Curry Village ,dus daar moet ook alles uit wagen ,maar alle koffers liggen dan in die tent .
geeft dat dan geen gevaar voor beren of diefstal?
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

In een tent geldt ook dat je je belangrijke papieren en kostbaarheden overdag niet onbeheerd laat liggen. Ik weet niet of de tenten in CV af te sluiten zijn, die in Housekeeping Camp in elk geval niet. Beren zullen niet in de tent kijken als je al je voedsel en geurende zaken in de berenbox hebt gelegd. Je kunt eventueel een hangslot meenemen om de berenbox niet alleen beerproof maar ook diefstal-proof af te sluiten. Dan kun je die als kluis gebruiken.
Je hoeft niet alles uit de auto te halen, wel alle voedsel en alles wat ruikt of wat lijkt op voedsel (ook een lege koelbox bijvoorbeeld).

Marianne
gera_r
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 10

Bericht door gera_r »

Eliza schreef:Er is ons altijd gezegd dat, wanneer je ergens uitstapt, je niet opvallend in je koffers moet beginnen rommelen zodat mensen zouden kunnen zien dat er koffers in liggen met mogelijks, waardevolle spullen. Bij diefstal is het meestal zo dat iemand je al in de gaten hield op voorhand...
Dus gewoon een beetje oplettend zijn, zeker in gebieden waar er veel volk rondloopt!
Een goeie ja. Ik bedenk ook altijd voordat we instappen wat we bij het uitstappen nodig zullen hebben en houdt dat bij de hand. Zodoende openen we ook nooit de achterklep als we eenmaal op plaats van bestemming zijn en de auto op een parkeerplaats achter moeten laten voor een tijdje.
ned in MO
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door ned in MO »

Heb al bijna 20 jaar SUV's en rijdt daar dagelijks mee in Amerika. Van misouri (waar ik woon) naar Wyoming, new york, Florida, Arizona zonder bagage cover gereden en nog nooit bestolen. Kan natuurlijk maar ze hebben in Amerika wat dat betreft mindere graaierige vingers denk ik
Kristel De Schryver
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 2
Contacteer:

Bericht door Kristel De Schryver »

1 ste x USA schreef:Eigenlijk kan er dus doorgaans veel in de wagen blijven behalve in steden,in Yosemite logeren we in een tent in Curry Village ,dus daar moet ook alles uit wagen ,maar alle koffers liggen dan in die tent .
geeft dat dan geen gevaar voor beren of diefstal?
Wij hadden een verwarmde tent in Curry Village en daar was een slotje op voorzien. Er was ook een kluisje voorzien voor waardevolle documenten, geld en eventueel gsm of camera. De box voor het eten en dergelijke voor de tent had dan weer geen slot. Wij hebben daarvoor het slot van onze koffer genomen. Er waren ook mensen die een hangslot hadden meegenomen. De koffers met onze kledij lagen gewoon in de wagen. Al het eten, onze koelbox en verzorgingsproducten zaten in de voorziene box voor de tent. Dat zijn speciale boxen die de beren niet openkrijgen, maar verder dan de parking zijn de beren niet geraakt. Als jullie ervoor zorgen dat waardevolle spullen uit het zicht liggen en achter slot, hoeven jullie zich ook hier geen zorgen te maken. En zowiezo geen eten, drinken of geurende producten in de tent nemen. Een flesje water mag wel voor tijdens de nacht. Er zijn trouwens picknicktafels voorzien tussen de tenten als jullie iets willen eten. Dus ook dat is geen probleem.
Petticoat
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 17

Bericht door Petticoat »

Ook hier gaan de ipad, paspoorten ed gewoon in de koffer in de achterbak van de SUV. Ik neem zelfs niet de moeite hier een donker kleedje over te gooien. Nog nooit problemen meegehad (even afkloppen!). In Nederland zou ik dat waarschijnlijk niet zo snel zo doen!

Ook met GPS ben ik in Amerika minder panisch. Laat die gerust aan de voorruit hangen als we even de winkel instappen of zelfs een korte wandeling maken.

Alleen in grote steden doe ik voorzichtiger en hanteer daar meer de gewoonten (alles uit zicht, geen dure spullen in de auto laten ed) die ik in Nederland ook aanhoud.

In Curry Village hebben we een extra kofferslotje (van tevoren gekocht bij de Walmart) aan de berenbox buiten gehangen. De etenswaren kunnen me niet veel schelen, maar zou niet blij zijn als iemand er met mijn toiletartikelen vandoor ging.
2007 Canada;2008 SanFranc-Yellowstone;2010 Seattle-San Diego;2011 Zuidwesten;2012 Canada-Yellowstone;2009&2014 Florida&Cruise;2015 Colorado&Utah(www.howdypardon.blogspot.com);2016 Nieuw-Zeeland;2017 Noordoosten;2023 Cruise NYC-Quebec
Jean-Paul
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 20

Bericht door Jean-Paul »

Gewoon voor een paar dollar bij de Wallmart een grote zwarte handdoek kopen.
Die komt altijd wel weer ergens van pas en deze bedekt de koffers.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer