Blue Canyon 4 WD

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
YosemiteHans
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 5

Blue Canyon 4 WD

Bericht door YosemiteHans » 25 apr 2015, 18:28

Is het verantwoord om Blue Canyon zonder 4 WD te bezoeken en door te touren?

kalaman
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 24
Contacteer:

Re: Blue Canyon 4 WD

Bericht door kalaman » 25 apr 2015, 18:44

Wij zijn er in 2012 in elk geval zonder 4x4 naartoe gereden, zonder problemen overigens.
Ik heb hier later wel gelezen dat de "weg" op 1 punt, nl bij de zandheuvel, heel wat slechter geworden is.
Je kan niet "door Blue Canyon touren". Je parkeert gewoon de wagen aan het begin en verkent het gebied te voet.

Henriëtte
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 18
Contacteer:

Bericht door Henriëtte » 25 apr 2015, 19:04

Het hangt ook af van de weersomstandigheden. Als het in de periode voor je bezoek droog is geweest, is de kans op een goede conditie van de weg beter dan wanneer het veel heeft geregend.
http://www.picturEyes.com" onclick="window.open(this.href);return false; : met o.a. een collectie van onze favoriete USA-foto's.
http://www.ontdek-amerika.nl" onclick="window.open(this.href);return false; : veel foto's, veel info, en uitgebreide reisverslagen.

YosemiteHans
Amerikafan

Bericht door YosemiteHans » 25 apr 2015, 19:20

Kalaman, ik heb uw foto's gezien. Prachtig. Hoeveel tijd heb ik nodig om het gebied een beetje redelijk te bekijken?
Een uur of 2 of minder? Ik neem aan dat er geen gemarkeerde rondgang is.
Henriette, ook geweldige foto's. Bedankt. We zijn er in september, hoop dat het droog is. We komen vanuit het noorden.

kalaman
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kalaman » 25 apr 2015, 20:40

YosemiteHans schreef:Hoeveel tijd heb ik nodig om het gebied een beetje redelijk te bekijken?
Een uur of 2 of minder? Ik neem aan dat er geen gemarkeerde rondgang is.
Je kan er echt zo lang rondlopen als je zelf wilt, maar met 2u effectief ter plaatse kom je toch al een heel eind. Nee, er is inderdaad geen "gemarkeerde" rondgang :wink: .
Je bent er echt in the middle of nowhere.
YosemiteHans schreef:We komen vanuit het noorden.
Dan komen jullie uit de andere richting van de meesten die er naartoe rijden. Over deze toegangsweg kan ik geen info geven :? .

YosemiteHans
Amerikafan

Bericht door YosemiteHans » 25 apr 2015, 22:09

Iemand ervaring met de noordkant?

Henriette misschien?

Henriëtte
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 18
Contacteer:

Bericht door Henriëtte » 25 apr 2015, 23:43

Wij zijn er ook vanuit het zuiden naar toe gereden, de route is dan eenvoudig te vinden. Vanuit het noorden is het lastiger, omdat je dan diverse splitsingen tegenkomt. Helaas heb ik geen routebeschrijving, ik kan je dus niet zeggen welke richting je bij de splitsingen aan moet houden. Er staan ook geen bordjes of iets dergelijks.
http://www.picturEyes.com" onclick="window.open(this.href);return false; : met o.a. een collectie van onze favoriete USA-foto's.
http://www.ontdek-amerika.nl" onclick="window.open(this.href);return false; : veel foto's, veel info, en uitgebreide reisverslagen.

sachasenne
Amerika-expert
Partner van: syce
Aantal x V.S. bezocht: 10
Contacteer:

Bericht door sachasenne » 26 apr 2015, 02:13

Augustus en september zijn de maanden waarin de meeste neerslag valt. Bij ons bezoek ik september was een gedeelte van de weg letterlijk weggespoeld. Zelfs met high clearance en 4wd was er geen doorkomen aan.
Wij kwamen ook van het noorden maar omdat ik gelezen had dat de noordelijke route veel slechter was zijn we omgereden langs het zuiden. Als je slaapt in tuba of page kan je omrijden wat tyd betreft. Naar
Ik gelezen heb doe je ook langer over de noordelijke route.
Groetjes,
Carine

Nordschleife
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door Nordschleife » 26 apr 2015, 08:50

Wij zijn er vanuit het noorden op aan komen rijden.
Deze weg is goed te berijden, navigatie is alleen wat lastiger ivm de vele splitsingen.
We hadden een gpx-file van de route hier naar toe waardoor we er makkelijk heen konden rijden. Ik zal kijken of ik die kan nog vinden.

Er zat in deze route een stukje met een "zandbak" die voor gewone auto's misschien een probleem kan zijn hier valt omheen te rijden via de berm.
Hier hebben we wel enkele stukken bumper ziet liggen dus het gaat ook wel eens niet goed.

Vlak voor Blue Canyon moet je een stuk afdalen en weer klimmen, ik denk niet dat dit een probleem is maar kan me dat niet helemaal goed meer herinneren.
Groeten Michael
Reisverslag ZW-USA 2014

YosemiteHans
Amerikafan

Bericht door YosemiteHans » 26 apr 2015, 12:29

Sachasenne,
wanneer je zegt omrijden ( wij komen vanaf Page en/of Tusayan bij Grand Canyon) tot hoever moet je dan de 89 naar beneden rijden om het leuk ( qua afstand) te houden?
Of zijn er andere mogelijkheden via het zuiden?
Ons volgende doel is nl Sedona. Misschien ligt het toch te ver uit de richting en moeten we een andere keer terugkomen.

Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne » 26 apr 2015, 12:34

Page of Tusayan is wel iets heel anders. Hoe ziet je route er uit?

Marianne

YosemiteHans
Amerikafan

Bericht door YosemiteHans » 26 apr 2015, 12:39

Nou, wij verblijven 2 nachten in Tusayan en van daaruit gaan we naar Sedona. Ik had gedacht in de ochtend te rijden vanuit Tusayan naar Blue Canyon Via de noordingang ( dit is al een omweg, ik weet het, maar haalbaar volgens mij). Maar nu lees ik dat het via de zuidelijke weg beter bereikbaar is. Dat zou betekenen nog meer omrijden en dan wordt het volgens mij ècht omrijden. Nu was mijn vraag hoe ver naar het zuiden zou je dan moeten omrijden om BC te bereiken. We hebben nl geen 4 WD.

Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne » 26 apr 2015, 14:31

Je schreef van Page en/of Tusayan, dat vond ik wat verwarrend. :?
De zuidelijke route is toch geen omweg als je van Tusayan komt? Het lijkt me hoe dan ook qua tijd goed mogelijk om het op weg van Tusayan naar Sedona te doen. En als je van Page naar Tusayan rijdt zou je het ook die dag kunnen doen, maar als je maar 1 nacht in Page hebt blijft er voor Page weinig tijd over. Daarom is een routeschema handig om te vermelden.

Marianne

YosemiteHans
Amerikafan

Bericht door YosemiteHans » 26 apr 2015, 20:17

Marianne,
Ons routeschema is als volg:
SF, Yosemite, DV, Las Vegas, Zion, Bryce, 2 dagen Moab, mexican Hat, Page, Tusayan ( 2 nachten ), Sedona, Phoenix.
Dus ik dacht vanuit Tusayan naar Sedona ook langs Blue Canyon te rijden met een normale auto, dus geen 4 WD.
Wat is dan de beste route naar Blue Canyon? We hebben dus een normale auto. Men spreekt ook over een noordelijke en zuidelijke toegang tot Blue Canyon, de zuidelijke is meer toegankelijk. Maar hoe moet je dan rijden vanuit Tusayan?

Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne » 26 apr 2015, 20:37

Je gaf aan dat je uit het noorden kwam, dagt gaf de indruk dat je wist van een noordelijke en zuidelijke toegang. Maar je komt niet uit het noorden maar uit het westen. Kijk eens in het verslag van Kalaman voor de ligging, of google eens voor de ligging.
Mocht het allemaal niet lukken dan kun je ook naar Coalmine Canyon gaan; dat is makkelijk te vinden en ook te doen met een gewone auto.

Marianne

kalaman
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kalaman » 26 apr 2015, 22:24

Martin & Marianne schreef:Mocht het allemaal niet lukken dan kun je ook naar Coalmine Canyon gaan; dat is makkelijk te vinden en ook te doen met een gewone auto.Marianne
Vergeet niet dat er nu een permit nodig is voor Coal Mine Canyon.

Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne » 26 apr 2015, 22:26

Dat was ik inderdaad vergeten. :oops:
En hoe zit dat met Blue Canyon?

Marianne

YosemiteHans
Amerikafan

Bericht door YosemiteHans » 27 apr 2015, 11:50

En hoe krijg je zo'n permit? Evt voor beide "parken"?

Jean-Paul
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 19

Bericht door Jean-Paul » 01 mei 2015, 00:28

kalaman schreef: Vergeet niet dat er nu een permit nodig is voor Coal Mine Canyon.
Wat zeg je nu, weet je dat zeker? Sinds wanneer is dat en waar moet je deze permit halen dan?
Ook als je alleen even aan de rand wat foto's gaat maken? :?

Edit: Ik heb even gezocht en heb dit gevonden:
http://www.thewave.info/CoalMineCanyonCode/Map.html

Ze vragen dus 12$ per persoon om daar even te kunnen kijken?! Die indianen weten wel hoe ze makkelijk geld kunnen verdienen..

Robbie&Irene
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door Robbie&Irene » 01 mei 2015, 05:02

Ik had dit ook gezien een aantal weken geleden, maar als je op deze site kijkt: http://navajonationparks.org/permits.htm , dan lijkt me dat het toch echt gaat om hiken/camperen in de Coal Mine Canyon en niet voor eventjes bij de rand kijken.

Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer