Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Studio's Los Angeles

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
Jessica5573
Amerika-newbie

Studio's Los Angeles

Bericht door Jessica5573 »

Vanmiddag onze tickets gehaald voor onze rondreis die we over 2 weken gaan maken.

Omdat ik nogal van het plannen ben wil ik ook diverse toegangskaarten van tevoren regelen om tijd te besparen. Wij starten in Los Angeles en willen in ieder geval een studio bezoeken, maar welke…Universal of Warner Bros? Ik zit al dagen te googlen omvoortips, maar kan er weinig over vinden vandaar dat ik me aangemeld heb en het op dit forum probeer. Dus heeft er iemand tips en suggesties om zeker te doen/zien??

Alle info uiteraard welkom, alvast bedankt!
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Studio's Los Angeles

Bericht door Martin & Marianne »

Hallo Jessica, welkom op het forum!

Er is hier al heel veel geschreven over beide studio's, probeer de (Google)zoekfunctie op het forum maar eens (zie rechtsboven).
Warner Bros en Universal studios zijn eigenlijk niet te vergelijken. bij Universal heb je een tramtour langs de studio's, maar daarnaast is het een groot pretpark war je je een hele dag kunt vermaken. Bij Warner Bros rij je in iets meer dan 2 uur in een groep van 12 personen met een eigen gids langs de studio's. Wat je dan precies ziet hangt af van wat er op dat moment draait en wat wel en niet toegankelijk is vanwege opnames. Je kunt ook zelf aangeven wat je interessant vindt, en daar wordt dan zo mogelijk rekening mee gehouden.
Als je de sites van beide studio's bekijkt zul je ook al veel informatie vinden. WB zul je moeten reserveren, voor Universal hoeft dat niet.
In 2006 deden wij zowel Universal Studios als Warner Bros, zie daarvoor ons reisverslag. In 2008 hebben we de Sony en Paramount Studios bezocht.

Marianne
Laatst gewijzigd door Martin & Marianne op 26 apr 2015, 20:51, 1 keer totaal gewijzigd.
ingrid1955
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 14

Bericht door ingrid1955 »

hallo,

- warner bros mag je een echte studiotour noemen, met uitleg, met bezoeken aan sets. zeker reserveren.
- universal : pretpark, en deeltje daarvan is een tramrit langs de filmgebouwen en sets, met enkele heel toffe attracties ( kingkong, een aardbeving, ). hele dag voor nodig.
-sony : is een studiotour die je al wandelend doet. interessant, maar warner bros wordt over het algemeen toch als veel toffer beschouwd.

Jacques
Joeri1983
Amerika-ontdekker

Bericht door Joeri1983 »

Hallo,

Wij waren voorbije september daar en hebben uiteindelijk 3 studio's gedaan.

In Universal hadden wij de VIP tour. Dit kost wel veel maar ik moet zeggen het is het echt wel waard. Tegenover de gewone tramtours kom je echt in de studio's en op andere plaatsen waar je met de gewone tours niet komt. Het hangt er natuurlijk vanaf wat je zelf wil, maar voor mij was dit een must. Ik zou die tour onmiddellijk terugboeken. Het was zijn geld zeker waard. Het is een hele dag en je hebt ook alles gedaan. Gezien je met die viptours ook overal in de shows gereserveerde plaatsen hebt en in de attracties voor mag, loopt dit extreem vlot. Wij mochten zelf met deze vip tickets nog eens extra voor op de gewone mensen met de 'front of the row" pas...
Wat ik bij de Universal studio's ook fantastisch vond, ik dat je tijdens de tour op de set ook foto's mocht nemen. één van de stages die wij deden was "parenthood" en daar mochten wij zoveel foto's nemen als we wouden... bij de twee andere filmstudio's mocht dit in de stages niet. Wat ik spijtig vond...

Als tweede hebben wij Warner gedaan. Hier hadden wij ook de vip tour geboekt. deze zou 6 uur duren. Door een fout in het systeem hadden we deze kunnen boeken, maar eigenlijk waren er de dag dat wij kwamen geen rondtours van dat type mogelijk. Wij kregen toen de keuze om een andere dag te komen + een extraatje, maar dit ging niet of we kregen ons geld volledig terugbetaald en de gewone tour van 2,5 uur gratis. Wat we ook verkozen. Ik vond hier de rondleiding het minste. Omdat dit een grote groep was van een 20-25 tal personen en de gids extreem snel ging. Ook werd er veel aandacht en tijd verspild bij de musea van Harry Potter... Als fan van "the big bang theory" kreeg ik het wel voor elkaar dat we die stage konden bezoeken en dat was wel fijn. Ook bezochten we de stage van "two and a half man"

Omdat onze dag nu sneller om was dan gepland en we geld terugkregen, besloten we naar "paramount pictures" te rijden en te zien of we daar nog een tour konden boeken. Dit wordt niet vaak genoemd zie ik hier bij studio's maar ikzelf kan het alvast aanraden. Dit is in kleine groepjes van 6 personen in golfkarretjes... wat ideaal is, want je hebt een beperkte groep. Dit vond ik een zeer leuke toffe tour. We hadden ook een goede gids. Hier kwamen we ook in stages van praatshows terecht, onder meer die van de bekende "dr Phil" dat was tof om het verschil te zien in opstelling en belichting enz... van een gewone serie of een talkshow zo...

Voor wat betreft reserveren... als je de tours wil doen (zeker de VIP tours) boek je toch best, ook bij Universal... als je Universal verkiest, vind ik persoonlijk dat je de VIP tour moet doen... anders zie je de helft niet, van de studio's mis je dan een groot deel...

Belangrijkste is voor jezelf afvragen... hoe veel interesse heb ik in films, series,... en wat heb ik ervoor over... Het verschil in prijs en lengte van de tours is er wel degelijk... dat heb ikzelf ondervonden...

TIP: als je kan en er op voorhand op zoekt, zou ik aanraden om een opname bij te wonen van een serie. Er zijn er verschillende die ze opnemen... en dat lijkt mij echt een belevenis... dat is het enige waar we spijt van hebben dat we dat niet gedaan hebben...

Maar een reden om volgend jaar terug te gaan ;) en wij doen de drie tours opnieuw dan en dit keer de Warner hopelijk ook de Full Deluxe.
JantienB
Amerikafan

Bericht door JantienB »

Wij hebben vorig jaar ook erg getwijfeld en uiteindelijk Warner Brothers gekozen.
Dit stelde jammer genoeg niet veel voor. Je rijdt met een golfkarretje over een lege filmset en de gids wijst vooral aan waar een bepaalde scene uit een bepaalde serie/film is opgenomen.
Vaak is de plaats niet echt herkenbaar omdat het niet aangekleed is.
Wij waren er wel begin juni, de meeste series hebben dan zomerstop. Misschien is de tour leuker als er series aan het filmen zijn.
Veel hangt ook af van de gids denk ik.

Bij Universal Studio's hebben we het winkelcentrum bezocht, maar het was al tegen de avond dus niet meer de moeite om kaartje te kopen voor het park zelf.
Er hing daar wel een leuke sfeer vond ik. Achteraf bekeken zou ik het omgekeerd gedaan hebben, Universal wel en Warner Brothers niet.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer