Na 3 x westkust naar oostkust of toch weer niet?

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
Renaat BEL
Amerika-ontdekker
Berichten: 27
Lid geworden op: 01 apr 2013, 18:19
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: Belgie

Na 3 x westkust naar oostkust of toch weer niet?

Bericht door Renaat BEL »

Hallo iedereen

Na 3 x de westkust te hebben doorgereisd hebben wij heel veel kunnen ontdekken.
Nu hebben wij het idee om de oostkust eens te ontdekken. (NY is reeds bezocht geweest als citytrip).
We hebben reeds veel gelezen over de oostkust en daar is natuurlijk veel te zien maar we hebben het gevoel dat we teveel verwend zijn geweest in het westen ==>
Yosemite - Death Valley - Zion - Bryce - Las Vegas - Yellowstone - Grand Teton - Badlands - Grand Canyon - Monument Valley - Mesa Verde - Capitol Reef - Arches - Canyonlands - Rocky's
zijn zowat de parken die we hebben bezocht/beleefd. Vanzelfsprekend is er eindeloos veel te ontdekken in de parken en er rond maar toch...

Een ander vluchtig idee is om te starten bij Olympic NP en zo richting Glacier te rijden - Yellowstone - Custer - Denver

Wie van jullie heeft beide kanten bezocht, wat zijn jullie ervaringen? Hadden jullie het gevoel aan de oostkust : Fijn hier maar toch liever het westen of hadden jullie een echt waaauw-gevoel bij de oostkust?
Wij lopen met het idee om te starten in Toronto en vervolgens Niagara Falls - Pennsylvania - West Virginia - North en South Carolina - Georgia - Florida.

Omdat mijn topic zo een beetje een soep is van west tot oostkust heb ik hier gepost... :wink:

Alvast bedankt om uw reacties!

Renaat
Gebruikersavatar
Marenko
Amerika-expert
Berichten: 3733
Lid geworden op: 04 jul 2006, 09:46
Aantal x V.S. bezocht: 13
Locatie: Zuid Holland
Contacteer:

Re: Na 3 x westkust naar oostkust of toch weer niet?

Bericht door Marenko »

Wij zijn 1 x naar de oostkust geweest. Van New York langs de kust naar beneden tot en met North Carolina, en daarna via de Great Smokey mountains en blue ridge parkway weer terug richting New York. Het was leuk, en we gaan misschien nog wel een keer terug, maar wij waren niet super enthousiast. Maar we hadden ook 17 dagen last van de Shutdown waardoor we veel niet hebben kunnen doen en zien. En we waren met de camper en dat vind ik persoonlijk toch ook minder aan de oostkant. Het zuidwesten vinden wij toch echt wel veel leuker. Al is het alleen maar vanwege het mooie weer ;)
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 41973
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Na 3 x westkust naar oostkust of toch weer niet?

Bericht door Martin & Marianne »

Renaat BEL schreef: Wie van jullie heeft beide kanten bezocht, wat zijn jullie ervaringen? Hadden jullie het gevoel aan de oostkust : Fijn hier maar toch liever het westen of hadden jullie een echt waaauw-gevoel bij de oostkust?
Kijk maar eens naar het overzicht met de kaartjes van onze reizen. :wink:

Marianne
Renaat BEL
Amerika-ontdekker
Berichten: 27
Lid geworden op: 01 apr 2013, 18:19
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: Belgie

Re: Na 3 x westkust naar oostkust of toch weer niet?

Bericht door Renaat BEL »

De verhouding westkust-oostkust kan niet duidelijker zijn :wink:
Ik ga vandaag met plezier jullie reisverslag m.b.t. de oostkust lezen Marianne!

Renaat
Gebruikersavatar
sachasenne
Amerika-expert
Berichten: 6911
Lid geworden op: 03 mei 2007, 15:29
Partner van: syce
Aantal x V.S. bezocht: 10
Locatie: Saoudi Arabie
Contacteer:

Re: Na 3 x westkust naar oostkust of toch weer niet?

Bericht door sachasenne »

Wij hebben beide gedaan en voor ons geldt : we zijn er geweest maar hoeven niet meer terug. Dan toch veeeel liever het zuidwesten.
Groetjes,
Carine
Gebruikersavatar
Trane
Amerikafan
Berichten: 104
Lid geworden op: 09 aug 2010, 21:20
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Na 3 x westkust naar oostkust of toch weer niet?

Bericht door Trane »

Qua natuurpracht kan het Oosten uiteraard niet op tegen de Westkant. Wat niet wil zeggen dat het niet de moeite is.
Zelf heb ik in het Oosten enkel Maine, New Hampshire & Massachusetts (hoe schrijf je dat ook alweer...) gedaan (en een stuk van Canada). En ik heb daar toch geen spijt van, al is het maar voor de lekkere kreeft die je er in de Lobster Shacks kan eten :).

In het Westen kan je zeker ook het Noordelijk deel doen, de staten Washington, Oregon, Idaho & Montana herbergen heel veel schoons. Al moet je zeker in de eerste twee rekening houden met frisser (en regenachtig) weer.
2004: W-CAN / 2009: ZW-USA / 2011: CHI, WY, OR, WA / 2012: NYC, CO, SD / 2013: MA, NH, ME, NB, PEI, NS / 2014: AUS / 2015: DC,TX,NM
Gebruikersavatar
Felicitas
Amerika-expert
Berichten: 1783
Lid geworden op: 05 jan 2008, 10:19
Contacteer:

Re: Na 3 x westkust naar oostkust of toch weer niet?

Bericht door Felicitas »

Wij hebben ook beide gedaan en ik wil zeker nog eens terug naar de oostkust. Het is er misschien niet zo spectaculair als in het westen, maar alleen al de grote steden Washington DC, New York en Boston zijn heel erg leuk.

New England en met name Maine (wij waren er in de zomer) vond ik een aanrader. De kust is heerlijk. Mooie natuur, vuurtorentjes, lobster eten. Helaas ook af en toe mist. Verder zou ik graag Baxter State Park en het mooie merengebied in die omgeving nog eens bezoeken.

Ook de andere staten in het oosten hebben veel te bieden. Leuke plaatsjes, historie. Naar de oostelijke staten in het midden en zuiden zou ik het liefst nog eens gaan in het voorjaar. In de zomer kan het er warm en vochtig zijn, maar de Smoky Mountains in april/mei lijkt me heerlijk.

Onze reizen naar het noordoosten vereisten wel iets meer voorbereiding. Het is minder duidelijk wat de must sees zijn. Maar ook minder belangrijke bezienswaardigheden of minder bekende natuur kan zo leuk zijn om te ontdekken. Zoals bijvoorbeeld Quoddy Head State Park in het meest noordoostelijke plaatsje van Amerika, waar we heel veel vleesetende planten zagen. Om maar eens wat te noemen.

Dus wat mij betreft is het oosten zeker een aanrader. Maar ga er wel met andere verwachtingen heen.
mie
Amerikafan
Berichten: 146
Lid geworden op: 28 sep 2009, 23:02
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Edegem, België

Re: Na 3 x westkust naar oostkust of toch weer niet?

Bericht door mie »

Deze zomer gaan wij, toegegeven, omdat we maar 3 weken de tijd hebben, ook naar de Oostkust. NY, Wash., Amish, Niagara, Finger Lakes, Boston, Cape Cod ... Het klassieke rondje....Ik ga er met andere verwachtingen heen dan naar het Westen. De weidse natuur van het Westen kun je daar immers niet verwachten, maar de steden bieden ook wel wat (hoop ik). En wat watervallen betreft, zullen we zeker verwend worden... Het Noordwesten anderzijds, is zeker ook de moeite. Onze vorige reis naar Seattle, Olympic NP, langs de kust naar de gigantische redwoods, Lassen volcanic, Crater Lake, Portland, Mt Helens en Rainier, North Cascades, ... was zeker ook de moeite... Frankrijk is ook een mooi land met heel veel verschillende streken, landschappen en steden, ook allemaal interessant, maar toch heb je persoonlijke voorkeuren en da's in Amerika net hetzelfde. Het is gewoon een enorm aangenaam land om in te reizen en eens je er geweest bent is het moeilijk om niet nog eens terug te keren.
Gebruikersavatar
Henriëtte
Amerika-expert
Berichten: 2555
Lid geworden op: 23 dec 2004, 20:17
Aantal x V.S. bezocht: 18
Contacteer:

Re: Na 3 x westkust naar oostkust of toch weer niet?

Bericht door Henriëtte »

Onze teller staat nu op 13x zuidwesten, 2x noordwesten en 1x noordoosten. Duidelijk dus dat het zuidwesten onze grote favoriet is! Maar toch moet ik zeggen dat wij met heel veel plezier terugdenken aan die drie andere reizen. We zouden heus geen 13 vakanties in het noordoosten vol kunnen krijgen, maar die ene keer dat we er wel zijn geweest hebben we toch wel veel mooie dingen gezien, ik had het niet graag willen missen. In het noordwesten vonden we vooral Olympic NP en de Columbia River Gorge zéér de moeite waard. En ook Yellowstone en Grand Teton natuurlijk.
http://www.picturEyes.com" onclick="window.open(this.href);return false; : met o.a. een collectie van onze favoriete USA-foto's.
http://www.ontdek-amerika.nl" onclick="window.open(this.href);return false; : veel foto's, veel info, en uitgebreide reisverslagen.
Gebruikersavatar
RiverCola
Amerika-expert
Berichten: 6344
Lid geworden op: 16 nov 2007, 16:20
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: Rotterdam

Re: Na 3 x westkust naar oostkust of toch weer niet?

Bericht door RiverCola »

Naast het zuidwesten en het noordoosten zijn er nog andere hoeken van het land te ontdekken! :wink:

Mijn vriend en ik zijn afgelopen zomer ruim 2 weken in het zuidoosten geweest, en we hebben er ontzettend van genoten! Geen spectaculaire bergen en woestijnen. Wél spectaculaire steden (New Orleans, Savannah en Charleston), indrukwekkende moerassen en wilde dieren (Okefenokee Swamp, Savannah National Wildlife Refuge), gemoedelijke Southern dorpjes aan de kust (Saint Simons Island, Beaufort, Folly Beach, Seaside Florida) en een heeeerlijke laidback sfeer.

Totaal ander soort vakantie dan een vakantie in the Wild West, maar net zo heerlijk. Compleet andere sfeer en andere architectuur. Ik had het voor geen goud willen missen en hoop nog eens terug te gaan (maar dan met start in Washington DC en dan ook North Carolina en meer van South Carolina meepakken.
twentefan
Amerika-ontdekker
Berichten: 81
Lid geworden op: 02 jan 2013, 21:20
Aantal x V.S. bezocht: 8

Re: Na 3 x westkust naar oostkust of toch weer niet?

Bericht door twentefan »

Over het oosten kan ik vrij weinig zeggen, behalve Florida en een paar keer Boston.
Het Zuidwesten vind ik geweldig, maar ook het Noordwesten vind ik erg mooi.
Behalve Mt Rainier, Olympic NP zou je daar ook zeker een bezoekje aan de noorderburen kunnen overwegen: Vancouver Island is slechts een korte bootreis vanaf Olympic NP en vonden wij erg mooi.
http://floridarond2011.blogspot.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://denver2013.blogspot.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://twentefan2015.blogspot.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
rdesmense
Amerika-ontdekker
Berichten: 87
Lid geworden op: 28 nov 2012, 18:30
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Na 3 x westkust naar oostkust of toch weer niet?

Bericht door rdesmense »

Onze reis aan de oostkant begon in New York en eindigde in Atlanta. Eerst even omhoog naar de Niagara Falls en toen afgezakt naar het zuiden. Washington, Amish county, de batllefields bij Gettisburgh, shennadoah np, great smokey mountains, chattanooga! Ja, het is heel anders als aan de westkant, de natuur, de mensen,maar wij vonden het zeker de moeite waard! Als je je er vantevoren op insteld en met andere verwachtingen gaat wordt ook een reis naar de oostkant een onvergetelijke! :)

Groet rieky
Renaat BEL
Amerika-ontdekker
Berichten: 27
Lid geworden op: 01 apr 2013, 18:19
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: Belgie

Re: Na 3 x westkust naar oostkust of toch weer niet?

Bericht door Renaat BEL »

Alvast bedankt iedereen voor jullie reacties en de eventuele komende reacties!
We hebben reeds een reisverslag gelezen, ja, deze van jou Marianne :thumbup: :thumbup:
We vonden het bijzonder leuk en hebben de indruk dat er inderdaad een klik moet gemaakt worden dat het helemaal anders is in het oosten
maar net zo even spannend en leuk maar op een andere manier.

Niks is nog beslist maar we zijn volop aan het lezen.


Renaat
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer