Fiets huren in San Francisco.

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Annika
Amerika-ontdekker
Berichten: 44
Lid geworden op: 01 apr 2019, 15:49
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Fiets huren in SF

Bericht door Annika »

Wij zijn in 2 uur tijd tot halverwege de brug (en weer terug) gefietst vanaf Pier 39 (met zeer harde tegenwind op de heenweg, lekkere wind in de rug op de terugweg). Wij hadden geen tijd om de hele route tot aan de Ferry te doen.
Op de terugweg zijn we nog via Lombard Street gefietst. We hadden de route niet vooraf duidelijk uitgestippeld, maar er was maar 1 block echt te steil om te fietsen. De rest met wat inspanning wel gedaan. Ik vond het goed te doen. :thumbup: De fietsen daarentegen waren waardeloos.. :o
Annemarie1376
Amerika-ontdekker
Berichten: 32
Lid geworden op: 01 jan 2019, 20:20
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Fiets huren in SF

Bericht door Annemarie1376 »

Wij hebben besloten om (na ervaring van mijn vriendin die net terug is en bekaf was van het fietsen) een e-bike of stromer te huren bij Blazing saddles. Dat lijkt me echt heerlijk met al die heuvels, kunnen we in 1 dag nog meer zien hoop ik. De route heb ik zelf globaal uitgestippeld, maar ter plekke zien we wel hoe ver we komen.
Coren
Amerika-ontdekker
Berichten: 71
Lid geworden op: 26 jan 2019, 11:40
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Fiets huren in SF

Bericht door Coren »

Uit eigen ervaring kan ik je vertellen: heen naar Sausalito is prima te doen ondanks dat het erg erg steil heen en vervolgens ook steil naar beneden gaat. De fietsen waren ook goed genoeg... pontje was erg rustig toen wij er waren. Verder kan ik je basically free bike rentals aanbevelen, wij hebben van de huur van de fiets o.a. thermosbekers gekocht (erg handig voor de rest van de vakantie) en wat andere dingen die we toch nodig hadden... En de sportwinkel zat voor ons op de weg naar de Golden Gate Bridge!
Gebruikersavatar
Markstaal
Moderator
Berichten: 1281
Lid geworden op: 31 jan 2014, 18:53
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Fiets huren in SF

Bericht door Markstaal »

Nogmaals bedankt voor alle tips! Hier hebben we zeker wat aan.
Pleank
Amerikafan
Berichten: 184
Lid geworden op: 21 sep 2016, 14:41

Re: Fiets huren in SF

Bericht door Pleank »

Wij hebben vorige week de fietsen rond 8:30 opgehaald bij Blazing Saddles op Hyde street, en zijn eerst naar de Warming Hut gefietst. Daarna, omdat het mistig was, naar Golden Gate park. Daar helemaal doorheen gefietst tot de kust, en vervolgens door Presidio Park tot de brug. Brug overgestoken en doorgefietst tot Sausalito, ik gok dat we daar rond 14:00 waren. Geluncht en ferry van 15:15 terug. Het was behoorlijk veel klimmen en ik vond het pittig maar erg leuk! Vooral naar Golden Gate Park en door Presidio Park richting de brug was vrij heftig omhoog maar al met al goed te doen.
Gebruikersavatar
Mier37
Amerika-ontdekker
Berichten: 90
Lid geworden op: 26 aug 2018, 22:07

Re: Fiets huren in SF

Bericht door Mier37 »

Afgelopen zomer hebben wij ook via Blazing Saddles fietsen gehoord. Via Groupon nog een mooie kortingsactie, dus we hadden er zin in. Het liep helaas niet zoals gehoopt.
Op het moment dat we de Golden gate waren overgestoken en we naar beneden rolden, brak de ketting van de fiets waar mijn partner opzat, waardoor hij bijna ondersteboven ging. Toen we Blazing saddles belden, hadden we 2 keuzes, of wachten tot iemand langs zou komen (wat schijnbaar lang kon duren omdat het druk was) of terug naar boven lopen omdat er ergens nog een fiets moest staan. We kozen voor de laatste optie omdat we graag door wilde en dit ons het minste tijd zou gaan kosten. Toen mijn partner eenmaal boven was (wat al een tijd in beslag nam) en de reservefiets trof, wilde hij ermee weg rijden en kwam erachter kwam dat deze fiets ook een gebrek had aan de trappers. Na opnieuw bellen, weer naar een andere plek gestuurd waar een reservefiets moest staan. Ondertussen stond ik al meer dan een uur onderaan de brug te wachten. Toen hij de fiets trof, Bleek dit een kinderfiets!? te zijn :blink: Omdat er ondertussen al zoveel tijd was verstreken, omdat hij het hele stuk ook weer naar mij moest komen en we teleurstelling op teleurstelling hadden, was voor mij de maat vol. Met de kinderfiets zijn we teruggegaan en heb ik mijn beklag gedaan bij Blazing saddles. Na een excuus en een bon om de dag erna terug te komen voor een gratis fiets heb ik bedankt. Wilde niet nog meer onnodig tijd verspillen aan kapotte of te kleine fietsen. Echt zonde van de middag die we gepland hadden staan :sadcry:
terralinda
Amerikafan
Berichten: 252
Lid geworden op: 02 nov 2011, 11:50
Aantal x V.S. bezocht: 40

Re: Fiets huren in SF

Bericht door terralinda »

Mier37, wat jammer dat het zo liep.

Wij hebben afgelopen vakantie 2 fietsen en een ebike bij Bay City Bike rentals bij Fishermann’s warf geboekt.
Met een groupon.
Voor 5 dollar per fiets een verzekering erbij genomen, tegen diefstal ed gingen we van uit.
Na een uurtje kreeg mijn man een lekke band.... en geen plaksetje oid in de buurt natuurlijk.
Dus uiteindelijk maar het “noodnummer” gebeld. Na een half uur werd er een nieuwe fiets gebracht.
Hoefden we dus niets extra voor te betalen, daar bleek die verzekering ook voor te zijn.

Hier dus goede ervaringen met Bay City Bike
Fietsen waren prima.
De gewone fietsen kostten maar 38 dollar per 2
En de ebike was 30 dollar voor een hele dag!
Voor herhaling vatbaar!
Kellyjanssens
Amerika-ontdekker
Berichten: 26
Lid geworden op: 01 dec 2019, 13:44
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Fiets huren in SF

Bericht door Kellyjanssens »

Binnen enkele dagen vertrekken we naar West-kust van Amerika,
we starten in SF,
onze vlucht arriveert woe om 14 u in de namiddag,
De dag erna had ik al een fietstocht gepland met Bajabikes,
ik twijfel echter over het tijdstip van de begeleide fietstocht ivm de jetlag
neem ik best de ochtend-groep, die start om 10 u
of eerder de middag-groep om 13 u.
Ik had eerst die van 13 u gereserveerd (kwestie van even op ons effen te komen na onze eerste nacht SF) maar ze voorspellen ook 30 graden op donderdag in SF...daarom dat ik nu twijfel om toch te switchen naar de 10u-groep.
Maar is zo een activiteit wel te doen dadelijk de eerste dag na aankomst?

alvast bedankt voor enig advies
IngridUSA
Amerikakenner
Berichten: 1230
Lid geworden op: 02 jun 2019, 13:15
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: West-Brabant

Re: Fiets huren in SF

Bericht door IngridUSA »

Je bent echt heel vroeg wakker de eerste dag(en) dus ik zou zeker de ochtend tour nemen. Ik ben fan van Baja Bikes en je kunt ook vaak bij het boeken een verlenging nemen van je fietshuur zodat je na de tour nog de beschikking hebt over de fietsen. Afhankelijk van je programma de rest van de dag zou je dat ook kunnen doen.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42025
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Fiets huren in SF

Bericht door Martin & Marianne »

Ik zou niet weten waarom je dat niet de eerste dag zou kunnen doen. En ik zou ook zeker de vroege tour doen. Maar waarom een begeleide tour? Zonder tour ben je veel flexibeler, dan zou je nog eerder kunnen starten. Want inderdaad, je bent waarschijnlijk erg vroeg wakker.
Of gaat het je vooral om de gids? Dan is een guided tour natuurlijk niet gek.

Marianne
Kellyjanssens
Amerika-ontdekker
Berichten: 26
Lid geworden op: 01 dec 2019, 13:44
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Fiets huren in SF

Bericht door Kellyjanssens »

bedankt voor de super-snelle reacties,
ik ga dan toch kijken of ik de tour van 10 kan boeken!
Gebruikersavatar
Coyote
Amerika-expert
Berichten: 14302
Lid geworden op: 11 okt 2003, 13:50
Aantal x V.S. bezocht: 30
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

Re: Fiets huren in SF

Bericht door Coyote »

Waarom persé met een begeleide tour mee?

Zoals Marianne al aangeeft ben je zonder tour veel flexibeler. Bovendien kun je je eigen route bepalen. Lang geleden, in 2008, hebben wij zelf fietsen gehuurd bij Blazing Saddles in San Francisco en een fantastische fietstocht gemaakt door en buiten San Francisco.

En ja, ik zou ook al in de ochtend willen vertrekken in plaats van halverwege de dag. Niet alleen om de jetleg maar zou dat sowieso doen.

Roland
Since 1982: 30 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
SnoopyMetKids
Amerika-ontdekker
Berichten: 73
Lid geworden op: 04 apr 2022, 21:06
Aantal x V.S. bezocht: 13

Re: Fiets huren in SF

Bericht door SnoopyMetKids »

Voor toekomstige fietsers in SF. Wij hebben juni 2022 fietsen gehuurd via https://www.goldengatebridgebikerental.com/ op Lombard Street. Duurde ongeveer 10min om naar Chrissy Park en de marina te fietsen, en ook binnen 20min fietsen bij de Golden Gate. Naar Sausalito gefietst via een prachtige route, ook nog stukje verder, en toen vervolgens terug de brug over, door naar Fisherman's Warf, het beroemde stukje Lombard Street, en toen helemaal weer Lombard Street afgereden terug naar de bike rental. Wij vonden het leuk om heen en terug over de GG te gaan, beide keren aan een verschillende kant uiteraard dus weer hele andere uitzichten.

Wij hadden e-bikes gehuurd, dat is toch wel heel handig met alle heuvels en wij wilden niet afhankelijk zijn van de ferry of hoeven bijbetalen + je komt gewoon een stuk verder met een e-bike (overigens hadden wij ook 2 kinderen achterop, dus nog een reden om niet op gewone fietsen te gaan.

Golden Gate Bikes had ontzettend goede service, fijne fietsen in zeer goede staat. Je kreeg een klein kaartje mee met de route naar Sausalito, maar sowieso kun je zelf met maps de route wel uitstippelen. Je mocht de fietsen tot 18u terugbrengen, dus we hebben echt de hele dag gefietst en overal kunnen stoppen waar we wilden. Zou dit zeker aanraden en zelf ook veel liever dit dan een tour aangezien SF zo fietsvriendelijk is dat je zelf ook makkelijk overal kan komen (maar dat is heel persoonlijk natuurlijk).
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer