Helikopter of vliegtuig over de Grand Canyon?

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
nr1sanny
Amerika-ontdekker
Berichten: 12
Lid geworden op: 18 feb 2015, 19:10
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: Heerlen

Helikopter of vliegtuig over de Grand Canyon?

Bericht door nr1sanny »

Ik heb even een vraagje.
Wij gaan in september naar Las Vegas en gaan vanuit daar een rondreis maken.
Wij willen graag een vlucht over de Grand Canyon maken.
Wat is leuker om te doen, en weten jullie een goede prijs en een locatie om te boeken?
Gebruikersavatar
PSVwally
Amerika-expert
Berichten: 19593
Lid geworden op: 09 sep 2010, 22:51
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: helikopter of vliegtuig over grand canyon

Bericht door PSVwally »

Vanuit Tusayan bij de Grand Canyon South rim. Beide erg leuk. Helicopter is natuurlijk een apart ervaring dan een vliegtuig. Helitours zijn vaak wel korter of voor de langere tours een stuk duurder dan met een vliegtuigje.
Ivoamerika
Amerika-ontdekker
Berichten: 74
Lid geworden op: 31 mei 2014, 13:37

Re: helikopter of vliegtuig over grand canyon

Bericht door Ivoamerika »

Wij hebben hier geboekt:
http://www.tours4fun.com/discovery-air-tour.html
niet heel duur zoals je soms bij anderen ziet, en de vlucht duur 45 minuten dus je kunt de prachtige uitzichten rustig bekijken.
Is ook vanaf het vliegveld bij Grand Canyon south rim.
Vito
Amerika-expert
Berichten: 3006
Lid geworden op: 11 okt 2007, 17:32
Aantal x V.S. bezocht: 13
Locatie: Nederland

Re: helikopter of vliegtuig over grand canyon

Bericht door Vito »

Ik zou altijd met een helikopter gaan. Wij zijn allebei echt heel ziek geworden in een vliegtuigje boven de GC. Overigens, iedereen in het vliegtuig zag groen dus het lag niet aan ons.
Gebruikersavatar
PSVwally
Amerika-expert
Berichten: 19593
Lid geworden op: 09 sep 2010, 22:51
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: helikopter of vliegtuig over grand canyon

Bericht door PSVwally »

Ik vond het prachtig in het vliegtuig. Een paar Japanners voorin trokken wel erg wit weg. En die zijn een vlucht later nog een keer gegaan :shock:
Pien90
Amerika-ontdekker
Berichten: 12
Lid geworden op: 31 jan 2019, 19:13
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: helikopter of vliegtuig over grand canyon

Bericht door Pien90 »

Heeft iemand ervaring met beide? Wat raden jullie aan? Wat zijn de plus en minpunten?
Wat raden jullie aan als je overnacht bij Bright angel lodge?
Gebruikersavatar
PSVwally
Amerika-expert
Berichten: 19593
Lid geworden op: 09 sep 2010, 22:51
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Helikopter of vliegtuig over de Grand Canyon?

Bericht door PSVwally »

Het vliegtuig beweegt vanaf het moment dat je boven de canyon zit wat meer op de opstijgende lucht. Je gaat niet hard maar voelt dus de turbulentie. De heli’s vliegen wat lager en meer langs de rand waar de vliegtuigjes echt wat hoger boven de canyon vliegen.
Voor beide gevallen geldt dat je op ‘gewicht’ wordt ingedeeld. Het kan dus zijn dat je in het midden van eender vliegtuig/heli zit en (heel) wat minder zicht hebt.

Helivlucht is kort (20min max) en ongeveer even duur als vliegtuig (+_ 1 uur) of lang (+_45min) en veel duurder dan het vliegtuigje

Ik heb zelf wat vanuit het vliegtuig gefilmd... let niet op de muziek.. 2012 was een ander leven :roll: :mrgreen:

Bijlagen
image.jpeg
image.jpeg (28.81 KiB) 2308 keer bekeken
Pien90
Amerika-ontdekker
Berichten: 12
Lid geworden op: 31 jan 2019, 19:13
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Helikopter of vliegtuig over de Grand Canyon?

Bericht door Pien90 »

Wauw, wel heel bijzonder! Kheb een stuk bekeken.. (geniaal die muziek haha)

Klopt het dat je niet heel ver vooruit kan boeken? Ik ga er even over nadenken wat we gaan doen.
Gebruikersavatar
PSVwally
Amerika-expert
Berichten: 19593
Lid geworden op: 09 sep 2010, 22:51
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Helikopter of vliegtuig over de Grand Canyon?

Bericht door PSVwally »

Geen idee eigenlijk. Wij waren er eind april of 1 vd eerste dagen in Mei (2012 dus een stuk minder druk dan nu) en hebben het en dag vooraf geboekt. Volgens mij kan je het online al wel een tijdje vooraf boeken
Gebruikersavatar
jojostravelusa
Amerika-expert
Berichten: 2153
Lid geworden op: 12 mar 2014, 12:46
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Re: Helikopter of vliegtuig over de Grand Canyon?

Bericht door jojostravelusa »

Wij zijn in 1995 met de helikopter vanaf de Southrim gegaan. Dat was prachtig. In 2014 zijn we met een vliegtuigje vanuit Las Vegas naar de Westrim gegaan. Dat vonden we best een tegenvaller. Het was heel duur en we hadden meer een rondvlucht verwacht. In geen van beide gevallen zijn we ziek geworden, maar daar hebben we sowieso zelden of nooit last van.
Als we het nog eens zouden doen, zouden we denk ik weer voor een helikopter kiezen.
https://jojostravel1995usa.blogspot.com ... anyon.html
https://jojostravelusa2014.blogspot.com ... tpwww.html
Tinus1955
Amerikafan
Berichten: 281
Lid geworden op: 18 okt 2017, 11:12
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Helikopter of vliegtuig over de Grand Canyon?

Bericht door Tinus1955 »

Ik zou zeker voor een Grand Canyon helikoptervlucht gaan. De ervaring om in een helikopter te zitten is bijna net zo gaaf om vanuit de lucht de Grand Canyon te zien. Bovendien komt de helikopter een stuk lager dan een vliegtuigje (zelfs onder de toppen van de rotsen van de Grand Canyon waardoor je de beleving echt hebt door de canyon deels te vliegen).
Laatst gewijzigd door Tinus1955 op 08 feb 2019, 23:11, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Almere vak V
Amerika-expert
Berichten: 3046
Lid geworden op: 23 jan 2017, 23:37

Re: Helikopter of vliegtuig over de Grand Canyon?

Bericht door Almere vak V »

Tinus1955 schreef:
07 feb 2019, 21:21
Bovendien komt de helikopter een stuk lager dan een vliegtuigje (zelfs onder de toppen van de rotsen van de Grand Canyon waardoor je de beleving echt hebt door de canyon deels te vliegen).
Wij zijn zelfs met de helikopter in de Canyon geweest. Geland, uitgestapt, foto's gemaakt. Weer ingestapt en weer naar boven gevlogen. Echt magnifiek!! En was zelfs niet eens zo heel erg duur. Ik meen iets van $175 of zo. Ook niet lang. Duurde alles bij elkaar zeker minder dan een uur. En het was via de west-kant.

Daar word je dan nog wel eerst even opgelicht door de plaatselijk indianenstam voor ik meen $50 pp voordat je verder mag...
Gebruikersavatar
Mr. Patrick
Amerikakenner
Berichten: 516
Lid geworden op: 02 aug 2016, 16:15
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Helikopter of vliegtuig over de Grand Canyon?

Bericht door Mr. Patrick »

Als je vliegt vanaf de South Rim (door velen hier gezien als de echte Grand Canyon i.t.t. de Westkant) dan landen de helicopters niet. Dat is in het NP verboden.
West-Canada (2023)
Deep South (2022)
Colorado-South Dakota-Wyoming-Utah (2019)
Zuid-Westen (2017)
New York (2009)
Gebruikersavatar
PSVwally
Amerika-expert
Berichten: 19593
Lid geworden op: 09 sep 2010, 22:51
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Helikopter of vliegtuig over de Grand Canyon?

Bericht door PSVwally »

Almere vak V schreef:
08 feb 2019, 11:26
Tinus1955 schreef:
07 feb 2019, 21:21
Bovendien komt de helikopter een stuk lager dan een vliegtuigje (zelfs onder de toppen van de rotsen van de Grand Canyon waardoor je de beleving echt hebt door de canyon deels te vliegen).
Wij zijn zelfs met de helikopter in de Canyon geweest. Geland, uitgestapt, foto's gemaakt. Weer ingestapt en weer naar boven gevlogen. Echt magnifiek!! En was zelfs niet eens zo heel erg duur. Ik meen iets van $175 of zo. Ook niet lang. Duurde alles bij elkaar zeker minder dan een uur. En het was via de west-kant.

Daar word je dan nog wel eerst even opgelicht door de plaatselijk indianenstam voor ik meen $50 pp voordat je verder mag...
Dat is iid bij de grand canyon west/skywalk
Vliegen kan dan vanaf las vegas en dan kom je ook over de hooverdam en lake mead. Alleen de skybridge bezoeken ben je al meer dan €50 pp
Gebruikersavatar
Almere vak V
Amerika-expert
Berichten: 3046
Lid geworden op: 23 jan 2017, 23:37

Re: Helikopter of vliegtuig over de Grand Canyon?

Bericht door Almere vak V »

PSVwally schreef:
08 feb 2019, 13:03
Alleen de skybridge bezoeken ben je al meer dan €50 pp
Ja, goed hè?! Die indianen hebben bedacht wij horen niet bij het Grand Canyon National Park. Dus je kunt de boom in met je pasje of je bezoekersvriendelijke tarieven per auto. Betalen zul je!! En per persoon!!

Wij zijn niet van LV met de helikopter gegaan. Met de auto naar de West Rim gereden, via de Hoover Dam, erg gaaf. Daar inderdaad 4x mogen betalen om verder te mogen. Daar in de helikopter gestapt. Net nog even aan mn vrouw gevraagd. Inderdaad $175 pp betaald. De canyon in gedoken met dat ding. Echt briljant! Daar geland om foto's te maken en toen weer terug omhoog. Uit en thuis binnen 45 minuten.

Die Skybridge is trouwens helemaal 3 keer niks. Je mag niet eens je eigen fototoestel meenemen. Want zelfs daar willen ze nog grof aan verdienen. Maar de omgeving daar vond ik wel top. Al draait mn maag wel om als ik zie wat voor halsbrekende toeren mensen daar uithalen om op het randje te gaan staan.
Ray_S
Amerika-newbie
Berichten: 4
Lid geworden op: 28 dec 2018, 16:52
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Helikopter of vliegtuig over de Grand Canyon?

Bericht door Ray_S »

Hallo forumleden,

Ik zie met name Papillon opduiken als operator van helicoptervluchten.
Heeft iemand ervaring met deze operator?

Ik wil een vlucht boeken voor eind maart 2019.

Reacties zijn welkom :D
Jimmy12345
Amerika-ontdekker
Berichten: 26
Lid geworden op: 06 nov 2015, 13:59
Aantal x V.S. bezocht: 8

Re: Helikopter of vliegtuig over de Grand Canyon?

Bericht door Jimmy12345 »

Hallo,

Wij hebben een paar jaar geleden ook een helicoptervlucht gemaakt met Papillon met vertrek uit Tusayan waar we ook overnachtten. Het was een hele bijzondere ervaring en ik zou het zo nog een keer doen als we weer in de buurt zijn. Echt geweldig om vanuit een ander perspectief de Grand Canyon te zien, foto's te maken en te filmen.

Omdat we dit niet wilden missen (we gingen in juni en hoorden dat het dan erg druk kon zijn) hadden we ongeveer 2 maanden vantevoren gereserveerd.

Geniet ervan!

Groetjes
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer