Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
America the Beautiful pas aanschaffen in Death Valley?
America the Beautiful pas aanschaffen in Death Valley?
Wij willen die jaar weer een nieuwe America the Beautiful Annual Pass aanschaffen, maar ons eerste park zal Death Valley zijn.
Eerder zijn we daar binnengereden via de 374 vanaf het oosten/Beatty en daar kwamen we alleen een self-service kiosk tegen om de fee te betalen.
Nu zullen we binnenrijden via de 190 vanaf het westen en we overnachten in Stovepipe Wells.
Op de officiele website van het park staat wel een link waarin te vinden is dat de pas in Death Valley te krijgen is, maar waar precies staat er niet bij.
Ik heb niet zo'n zin om na aankomst nog 24 miles door te moeten rijden naar het visitor center in Furnace Creek (en weer terug) om die pas te gaan kopen.
Nu heb ik wel gelezen dat bij Stovepipe Wells een ranger station zit, waar fee betaald kan worden, maar weet iemand of we daar ook de America the Beautiful pas
kunnen kopen?
Eerder zijn we daar binnengereden via de 374 vanaf het oosten/Beatty en daar kwamen we alleen een self-service kiosk tegen om de fee te betalen.
Nu zullen we binnenrijden via de 190 vanaf het westen en we overnachten in Stovepipe Wells.
Op de officiele website van het park staat wel een link waarin te vinden is dat de pas in Death Valley te krijgen is, maar waar precies staat er niet bij.
Ik heb niet zo'n zin om na aankomst nog 24 miles door te moeten rijden naar het visitor center in Furnace Creek (en weer terug) om die pas te gaan kopen.
Nu heb ik wel gelezen dat bij Stovepipe Wells een ranger station zit, waar fee betaald kan worden, maar weet iemand of we daar ook de America the Beautiful pas
kunnen kopen?
Ik wens geen deel uit te maken van een forum waar tips hoe voorwaarden en regels te omzeilen en de boel te belazeren blijkbaar gewoon toegestaan zijn, dus mij zien jullie hier niet meer.
Re: America the Beautiful pas aanschaffen in Death Valley?
Wij hebben 2 jaar terug onze pas gekocht in het Furnace Creek VC. Wij kwamen vanuit Lone Pine en we waren niet eerder dan Furnace Creek in de mogelijkheid om een pas te kopen.
- Robbie&Irene
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 11
Vorig jaar in de DV geweest, maar helemaal geen toeganghokjes met slagbomen gezien zoals in de andere parken wel het geval was. Konden overal gewoon naar toe, we overnachten in Furnace Creek!
Dat is nu net mijn punt. In de meeste parken heb je bij de ingang bemande hokjes waar je ook altijd de America the Beautiful pas kan aanschaffen. Maar die zijn er dus niet in Death Valley. En je mag dan wel overal naar toe kunnen, het is toch echt de bedoeling dat je wel ergens de fee betaalt (als je nog geen pas hebt).Robbie&Irene schreef:Vorig jaar in de DV geweest, maar helemaal geen toeganghokjes met slagbomen gezien zoals in de andere parken wel het geval was. Konden overal gewoon naar toe, we overnachten in Furnace Creek!
Ik wens geen deel uit te maken van een forum waar tips hoe voorwaarden en regels te omzeilen en de boel te belazeren blijkbaar gewoon toegestaan zijn, dus mij zien jullie hier niet meer.
- Robbie&Irene
- Amerikakenner
Dan zou ik de pas aanschaffen in:
Furnace Creek Visitor Center
Open Daily
Winter Hours: 8:00 am to 5:00 pm Pacific Time
Summer Hours (June 1 to October 4, 2014): 9:00 am to 6:00 pm Pacific Time
Phone (760) 786-3200
The visitor center is located in the Furnace Creek resort area on California Highway 190. Furnace Creek is 30 miles from Death Valley Junction and 24 miles from Stovepipe Wells Village.
Furnace Creek Visitor Center
Open Daily
Winter Hours: 8:00 am to 5:00 pm Pacific Time
Summer Hours (June 1 to October 4, 2014): 9:00 am to 6:00 pm Pacific Time
Phone (760) 786-3200
The visitor center is located in the Furnace Creek resort area on California Highway 190. Furnace Creek is 30 miles from Death Valley Junction and 24 miles from Stovepipe Wells Village.
- Division
- Amerikakenner
Daar heeft hij geen zin in:
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 28
Niemand verwacht dat je op en neer rijd naar Furnace Creek om een pas te kopen. Als je die niet in Stovepipe Wells kan krijgen bij de ranger dan kan je die toch gewoon de volgende dag aanschaffen.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Je kunt een pas kopen in een automaat en die de volgende dag in het visitor center of in een volgend park laten zien als je een AtB pas koopt. De kosten van de Death Valley pas gaan dan van de aanschafprijs af.
Marianne
Je komt wel een betaalgelegenheid tegen, namelijk in Stovepipe Wells. Je bent verplicht om een pas aan te schaffen. Als het niet bij SPW kan, dan moet je naar het visitor center.Vorig jaar in de DV geweest, maar helemaal geen toeganghokjes met slagbomen gezien zoals in de andere parken wel het geval was. Konden overal gewoon naar toe, we overnachten in Furnace Creek!
Marianne
Toch vind ik het een lastig punt, hoe lang mag en kun je in het park verblijven voordat je een pas hebt aangeschaft?
Onze planning is namelijk binnenkomen via de 190 vanaf het Westen (eind van de middag).
Overnachten in Stovepipe Wells en de volgende dag naar Mosaic Canyon en de Emigrant Canyon Road naar Aguereberry Point en Charcoal Killns.
Nog een overnachting in Stovepipe Wells en pas de dag daarna langs Furnace Creek via de Badwater Road en door naar Las Vegas.
Dat zou betekenen dat we 2 nachten en een hele dag in Death Valley zijn voordat we langs Furnace Creek komen.
Als we bij Stovepipe Wells een pas kunnen aanschaffen is er uiteraard geen enkel probleem, maar anders word je dus eigenlijk verplicht om eerst naar Furnace Creek te rijden, best raar voor een park dat toch niet zo heel klein is.
Onze planning is namelijk binnenkomen via de 190 vanaf het Westen (eind van de middag).
Overnachten in Stovepipe Wells en de volgende dag naar Mosaic Canyon en de Emigrant Canyon Road naar Aguereberry Point en Charcoal Killns.
Nog een overnachting in Stovepipe Wells en pas de dag daarna langs Furnace Creek via de Badwater Road en door naar Las Vegas.
Dat zou betekenen dat we 2 nachten en een hele dag in Death Valley zijn voordat we langs Furnace Creek komen.
Als we bij Stovepipe Wells een pas kunnen aanschaffen is er uiteraard geen enkel probleem, maar anders word je dus eigenlijk verplicht om eerst naar Furnace Creek te rijden, best raar voor een park dat toch niet zo heel klein is.
is dat inderdaad nog steeds zo? Want op de website van USGS staat:Martin & Marianne schreef:Je kunt een pas kopen in een automaat en die de volgende dag in het visitor center of in een volgend park laten zien als je een AtB pas koopt. De kosten van de Death Valley pas gaan dan van de aanschafprijs af.
"If I visited a Federal recreation site and paid the entrance or use fee and I have the receipt, can I trade in the receipt and pay the difference to upgrade to an Annual Pass?
Generally, no. When you are making your purchase, you should carefully consider which one of the fee and pass options best suits your needs."
Daaronder staat dan wel dat een National Park binnen 7 dagen een upgrade zou kunnen geven, maar dat klinkt toch niet alsof ze dat met zekerheid zullen doen.
En vind het ook een beetje zonde om eerst voor 2 dagen fee voor Death Valley te betalen, terwijl ik sowieso diezelfde week nog een America the Beautiful pas ga kopen.
In september raadde de mevrouw in Colorado NM, als ik het goed heb, ons zelfs aan om alle bonnetjes bij te houden en zodra we genoeg hadden voor een jaarpas, die daarmee gratis af te gaan halen. Maar dat was natuurlijk ook omdat wij aangaven niet zeker te zijn dat we er zouden komen. Anders doe je het best ineens, natuurlijk.
Laatst gewijzigd door Aricon op 18 feb 2015, 13:56, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Quote van bovenliggende bericht verwijderd!
Reden: Quote van bovenliggende bericht verwijderd!
- PSVwally
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Kun je die pas niet gewoon online aanschaffen? Op de http://www.nps.gov/findapark/passes.htm site staat bij de america the beautiful pas 'buy now'. Je kan de pas dan ook online kopen. Omdat het een international order is ben je wel 25 dollar meer kwijt aan o.a. verzendkosten. Anders wordt het gewoon bonnetjes sparen.
Kom je niet ergens door een National Forest of bij een National Monument waar een VC is in de buurt? Daar kun je soms ook passen aanschaffen.
Kom je niet ergens door een National Forest of bij een National Monument waar een VC is in de buurt? Daar kun je soms ook passen aanschaffen.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Het is 20 dollar voor een week; je hoeft niet per dag iets te kopen.annet2009 schreef: is dat inderdaad nog steeds zo? Want op de website van USGS staat:
"If I visited a Federal recreation site and paid the entrance or use fee and I have the receipt, can I trade in the receipt and pay the difference to upgrade to an Annual Pass?
Generally, no. When you are making your purchase, you should carefully consider which one of the fee and pass options best suits your needs."
Daaronder staat dan wel dat een National Park binnen 7 dagen een upgrade zou kunnen geven, maar dat klinkt toch niet alsof ze dat met zekerheid zullen doen.
En vind het ook een beetje zonde om eerst voor 2 dagen fee voor Death Valley te betalen, terwijl ik sowieso diezelfde week nog een America the Beautiful pas ga kopen.
Er staat "Generally, no". Als je bij de automaat in SPW niet de mogelijkheid hebt om een AtB pass te kopen lijkt dit mij een van de uitzonderingen. Je hebt immers op dat moment geen keus, dus die laatste zin gaat niet op.
Ik neem aan dat je de volgende dag of de dag erop wel bij FC komt?
Hier is een overzicht van plaatsen waar je de annual pas aan kunt schaffen. Lone Pine is bijvoorbeeld een mogelijkheid.
Marianne
-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 6
Om niet een nieuwe thread te moeten starten, kan ik het evengoed hier vragen hoop ik,nl.
Mijn eerste park zal Sequoia NP zijn, en ik vermoed dat ik al rond 6am voorbij de ingang kom. Is er dan al een ranger aanwezig, of moet ik wachten tot het visitor centre open is om 8am ?
Mijn eerste park zal Sequoia NP zijn, en ik vermoed dat ik al rond 6am voorbij de ingang kom. Is er dan al een ranger aanwezig, of moet ik wachten tot het visitor centre open is om 8am ?
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik denk dat de rangers niet zo matineus zijn als jullie dus dan zul je inderdaad niet bij de ingang een pas kunnen kopen. Je kunt dan doorrijden en bij het (Lodgepole) visitor center een pas kopen. Het lijkt me niet dat je daar al voor 8 uur bent als je onderweg nog iets wilt zien.
Het nadeel van zo vroeg aankomen is dat je de kaart van het park en het krantje mist dat je bij de ingang krijgt, maar je kunt beide ook online bekijken op de NPS-site. In het krantje staat nuttige informatie over openingstijden, wegafsluitingen, tips voor wandelingen etc. Zie hier voor de Guide van vorig jaar zomer.
Marianne
Het nadeel van zo vroeg aankomen is dat je de kaart van het park en het krantje mist dat je bij de ingang krijgt, maar je kunt beide ook online bekijken op de NPS-site. In het krantje staat nuttige informatie over openingstijden, wegafsluitingen, tips voor wandelingen etc. Zie hier voor de Guide van vorig jaar zomer.
Marianne
-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 6
En wat als ze je tussendoor aanhouden?
Ben van plan om oa. Moro Rock, Tunnel log en Giant Forest Museum, General Shermante bezichtigen, en dan is het al eventjes 8am voorbij, wat als...
Ben van plan om oa. Moro Rock, Tunnel log en Giant Forest Museum, General Shermante bezichtigen, en dan is het al eventjes 8am voorbij, wat als...
Tja, met die extra kosten kan je net zo goed die $20 extra voor toegang tot Death Valley betalen.PSVwally schreef:Kun je die pas niet gewoon online aanschaffen? Op de http://www.nps.gov/findapark/passes.htm site staat bij de america the beautiful pas 'buy now'. Je kan de pas dan ook online kopen. Omdat het een international order is ben je wel 25 dollar meer kwijt aan o.a. verzendkosten. Anders wordt het gewoon bonnetjes sparen.
En de online gekochte kaarten moeten nog gevalideerd worden (de geldigheidstermijn moet er nog op), dat zal waarschijnlijk ook alleen in Furnace Creek kunnen, dus daar schieten we sowieso niets mee op.
Maar heb inmiddels ontdekt dat er een Eastern Sierra Interagency Visitor Center zit bij de kruising 395 / 136.
Zou voor ons 24 miles / 22 minuten omrijden betekenen, dat is nog wel te doen (als we het voor sluitingstijd redden).
Laatst gewijzigd door annet2009 op 18 feb 2015, 14:48, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik zou het inderdaad wel zo logisch vinden als dit bij de uitzonderingen zou horen, omdat die keus er bij de automated kiosks niet is. Jammer dat ze hier niet wat duidelijker over zijn. Na de tweede overnachting in Stovepipe Wells komen we inderdaad wel langs Furnace Creek.Martin & Marianne schreef:Er staat "Generally, no". Als je bij de automaat in SPW niet de mogelijkheid hebt om een AtB pass te kopen lijkt dit mij een van de uitzonderingen. Je hebt immers op dat moment geen keus, dus die laatste zin gaat niet op.annet2009 schreef: is dat inderdaad nog steeds zo? Want op de website van USGS staat:
Ik neem aan dat je de volgende dag of de dag erop wel bij FC komt?
Die lijst had ik inderdaad al gevonden en uitgespit, we komen vanuit het zuiden van Red Rock Canyon State Park, maar die bij Lone Pine is inderdaad nog wel te doen. Dat is dan waarschijnlijk toch de beste optie.Martin & Marianne schreef: Hier is een overzicht van plaatsen waar je de annual pas aan kunt schaffen. Lone Pine is bijvoorbeeld een mogelijkheid.
- Harry
- Amerika-expert
- Partner van: jaha
- Aantal x V.S. bezocht: 26
- Contacteer:
Je wordt niet aangehouden hoor, ik heb nog nooit het pasje hoeven laten zien ergens anders dan een eventuele ingang. Ze gaan gewoon uit van de eerlijkheid van de mensen. Wij waren een paar jaar geleden pas in de avond bij Sequoia en er zat niemand meer bij de ingang, de volgende dag hebben we een pas gekocht bij een visitor center.Teebee schreef:En wat als ze je tussendoor aanhouden?
- PSVwally
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Vroeger kon je die annual passes ook bij REI stores kopen. Online zie ik ze nog wel staan, ik weet niet of ze ook zo nog in de winkels te koop zijn.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 23 Reacties
- 2820 Weergaves
-
Laatste bericht door Martin & Marianne
-
- 13 Reacties