Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Overnachten zomer Death Valley en Joshua Tree
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 1
Overnachten zomer Death Valley en Joshua Tree
Hallo,
Wij willen van de zomer overnachten in Death Valley en Joshua Tree.
Alleen de campings waar wij willen verblijven zijn niet te reserveren. Het zijn allemaal walk-in plekken.
Hoe groot is de kans dat deze campings vol zijn als wij hier in juli aankomen (doordeweeks).
Groetjes
Wij willen van de zomer overnachten in Death Valley en Joshua Tree.
Alleen de campings waar wij willen verblijven zijn niet te reserveren. Het zijn allemaal walk-in plekken.
Hoe groot is de kans dat deze campings vol zijn als wij hier in juli aankomen (doordeweeks).
Groetjes
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Re: Overnachten zomer Death Valley en Joshua Tree
De kans dat het vol is, is nihil lijkt me; je moet je afvragen of je in die parken wilt kamperen in de zomer. Het is zeker in DV erg heet en het koelt ook nauwelijks af 's nachts. Joshua Tree is ook heet, of het daar iets afkoelt weet ik niet. Het ligt wel wat hoger dan DV maar ik weet niet hoeveel.
Marianne
Marianne
-
- Amerika-ontdekker
Dankje Marianne.
Tot hoe laat kan je aankomen om een campingplekje te reserveren?
Tot hoe laat kan je aankomen om een campingplekje te reserveren?
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik denk dat je zo laat aan kunt komen als je wilt. Als er niemand aanwezig is kun je vaak je geld in een envelop doen - of is dat alleen bij stateparks het geval?
Het lijkt me wel handig om ruim voor zonsondergang aan te komen, zodat je nog wel kunt zien waar plaats is.
Een alternatief voor iets in het park is een camping in bijvoorbeeld Twentynine Palms.
Marianne
Het lijkt me wel handig om ruim voor zonsondergang aan te komen, zodat je nog wel kunt zien waar plaats is.

Een alternatief voor iets in het park is een camping in bijvoorbeeld Twentynine Palms.
Marianne
Er is in die periode wel te reserveren bij het midden in DV gelegen Panamint Springs Resort (10 dollar per nacht voor een tentplek). Maar... in juli in Death Valley zou ik écht niet gaan kamperen. Het is er overdag tegen de vijftig graden en blijft er zelfs 's nachts zeer ruim boven de dertig graden, zonder ook maar een zuchtje wind.

Als je per sé niet in een motel wil slapen, zou ik kiezen voor doorrijden naar Lone Pine (daar is het 's nachts een stuk koeler, hoewel we er zelfs in oktober onze tent uit zweetten).

Als je per sé niet in een motel wil slapen, zou ik kiezen voor doorrijden naar Lone Pine (daar is het 's nachts een stuk koeler, hoewel we er zelfs in oktober onze tent uit zweetten).
2004: Rondje ZW 2005: NYC 2006/07: Hong Kong, Australië 2008: NYC, Toronto 2009/2010: LA, NYC 2010/11: NYC 2011: NYC, Toronto 2012: NYC 2012: Hong Kong, China, Macau 2012/13: Washington DC 2013: Las Vegas, DV, Yosemite, San Francisco 2015: Toronto, Vancouver, Seattle 2016/17: China, Hong Kong, Thailand
- Hans B
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 25
- Contacteer:
Of je dat moet willen ???
's nachts om 12 uur was het in L.V. de afgelopen keer (september '14) nog 35°C
's nachts om 12 uur was het in L.V. de afgelopen keer (september '14) nog 35°C
In 29x
1685 dagen en
151.800 mile gereisd door Amerika
1988 campervan
1998 en 2000 auto
2001 tm 2004 Fleetwood Pace Arrow
2004 tm 2016 Fleetwood Bounder
2016 tm heden Fleetwood Discovery + Honda
Home is were we park it.
Tucson AZ
1685 dagen en
151.800 mile gereisd door Amerika
1988 campervan
1998 en 2000 auto
2001 tm 2004 Fleetwood Pace Arrow
2004 tm 2016 Fleetwood Bounder
2016 tm heden Fleetwood Discovery + Honda
Home is were we park it.
Tucson AZ
-
- Amerika-ontdekker
Bedankt allemaal. Ik weet weer wat meer. Ik ben mij er van bewust dat het flink heet zal worden in een tentje in death valley. Mja ik ben dan op een bijzondere plek en daar slapen in een tentje maakt het voor mij een stuk bijzonderder dan slapen in een hotelkamer met airco. Vandaar de keuze om niet in een hotel te slapen.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Oeps, met een tent! Dat is nog erger dan een camper ha ha. Maar het kan.
Zie bijvoorbeeld dit topic: http://forum.allesamerika.com/viewtopic ... 5&start=20 en dit: http://forum.allesamerika.com/viewtopic.php?f=7&t=54046
Marianne
Zie bijvoorbeeld dit topic: http://forum.allesamerika.com/viewtopic ... 5&start=20 en dit: http://forum.allesamerika.com/viewtopic.php?f=7&t=54046
Marianne
- Marjolein1972
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 8
Maartenvmarle schreef:Bedankt allemaal. Ik weet weer wat meer. Ik ben mij er van bewust dat het flink heet zal worden in een tentje in death valley. Mja ik ben dan op een bijzondere plek en daar slapen in een tentje maakt het voor mij een stuk bijzonderder dan slapen in een hotelkamer met airco. Vandaar de keuze om niet in een hotel te slapen.
denk dat je weinig zult slapen... Wij zijn ook tentkampeerders maar waren maar wat blij dat we in juli in The Inn in Furnace Creek verbleven (49graden overdag en 's nachts maar heel weinig afgekoeld). We hebben 's nachts op het dakterras naar de sterrenhemel liggen kijken, om vervolgens heerlijk af te koelen in de hotelkamer met airco op volle toeren

Maar om op je vraag terug te komen - de campings waar we in DV langs kwamen waren leeg, die in Joshua Tree nagenoeg leeg.
1991 East - West USA
1998 Florida
2002 West Canada
2011 Florida
2013 Zuidwest USA
2015 Noordwest USA
2018 Oostkust NYC - Miami
2023 NYC-DC
2025 ZuidWesten
1998 Florida
2002 West Canada
2011 Florida
2013 Zuidwest USA
2015 Noordwest USA
2018 Oostkust NYC - Miami
2023 NYC-DC
2025 ZuidWesten
Het heet niet voor niets "Death" Valley. Die pioniers hadden bij de grote oversteek ook geen airco in hun huifkar, maar als ze de keuze hadden gehad, hadden ze 's nachts denk ik toch de koele hotelkamer met douche genomen 

2004: Rondje ZW 2005: NYC 2006/07: Hong Kong, Australië 2008: NYC, Toronto 2009/2010: LA, NYC 2010/11: NYC 2011: NYC, Toronto 2012: NYC 2012: Hong Kong, China, Macau 2012/13: Washington DC 2013: Las Vegas, DV, Yosemite, San Francisco 2015: Toronto, Vancouver, Seattle 2016/17: China, Hong Kong, Thailand
-
- Amerika-ontdekker
Ik heb vorig jaar in september ook in DV gekampeerd, met een tentje. Overdag ging het ook naar de 48 à 49 graden.
Ik koos daarom voor de Wildrose campground. Deze is niet in de 'vallei' zelf gelegen maar op ongeveer 1200 meter hoogte, wat het natuurlijk veel draaglijker maakt. En deze campsite was nog eens gratis ook. Ik kwam vanuit de richting Las Vegas en ging nadien verder richting Lone Pine, oost naar west dus. Dus aangekomen via Dante's View, Zabriskie point en dan Furnace Creek en Badwater. Zonsondergang aan de sand dunes en van daar was het denk ik nog 30 à 45 minuten rijden tot de campground.
Stond maar 1 ander tentje toen ik er was. En de temperaturen waren er zeeer aangenaam
En je komt zonder veel omweg in een stukje van het park waar je anders niet zou doorrijden.
Hier heb je een overzicht van de campsites in DV: http://www.nps.gov/deva/planyourvisit/camping.htm
Bekijk hun ligging eens op de kaart en als een van de hoger gelegen campings in aanmerking komt voor jou zou ik dat toch ook aanraden.
Je zal in een tentje in de vallei wel degelijk een 'once in a lifetime experience' hebben, maar of het er een is waar je van zal genieten is nog een andere zaak
Ik koos daarom voor de Wildrose campground. Deze is niet in de 'vallei' zelf gelegen maar op ongeveer 1200 meter hoogte, wat het natuurlijk veel draaglijker maakt. En deze campsite was nog eens gratis ook. Ik kwam vanuit de richting Las Vegas en ging nadien verder richting Lone Pine, oost naar west dus. Dus aangekomen via Dante's View, Zabriskie point en dan Furnace Creek en Badwater. Zonsondergang aan de sand dunes en van daar was het denk ik nog 30 à 45 minuten rijden tot de campground.
Stond maar 1 ander tentje toen ik er was. En de temperaturen waren er zeeer aangenaam

Hier heb je een overzicht van de campsites in DV: http://www.nps.gov/deva/planyourvisit/camping.htm
Bekijk hun ligging eens op de kaart en als een van de hoger gelegen campings in aanmerking komt voor jou zou ik dat toch ook aanraden.
Je zal in een tentje in de vallei wel degelijk een 'once in a lifetime experience' hebben, maar of het er een is waar je van zal genieten is nog een andere zaak

Ik weet nog dat we er in oktober een keer wilden tentkamperen. Tot we de bordjes 'beware rattlesnakes' zagen staan op e camping. Maakte het geheel toch wat minder idyllisch en zijn toen maar doorgereden naar Las Vegas 

-
- Amerika-ontdekker
Leuke verhalen allemaal. We waren van plan om 2 nachten in DV te overnachten. Misschien houden we het maar bij een nachtje als ik het zo lees.
Bedankt voor de tip op de wildrose camping. Daar gaan we nog even over praten.
Bedankt voor de tip op de wildrose camping. Daar gaan we nog even over praten.
Ik ben erg benieuwd wat jullie besloten hebben. Ik heb hetzelfde dilemma m.b.t. september. Ik denk dat ik voor Wildrose ga, en de dag erna lekker douchen en uitrusten in Vegas...
We verblijven op deze gave plek via airbnb, het heet The Second Wind: https://www.airbnb.nl/rooms/3115574
Ze hebben verschillende verblijven: campers, kamers (met airco) ..je kunt je tent ook op zetten. Ze hebben ook modderbadje onder de sterrenhemel en mineraalbad.
Ik ben benieuwd, alsof je in de film zit. We verblijven hier in juli
Ze hebben verschillende verblijven: campers, kamers (met airco) ..je kunt je tent ook op zetten. Ze hebben ook modderbadje onder de sterrenhemel en mineraalbad.
Ik ben benieuwd, alsof je in de film zit. We verblijven hier in juli
- PSVwally
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
@Goesje. Je zit dan eigenlijk wel nog meer dan een uur onder death valley national park.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 13 Reacties
- 1488 Weergaves
-
Laatste bericht door Ikverzinnogweliets
-
- 6 Reacties