Reizen met baby 6 mond en 3 jarige peuter

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Jedinja
Amerikafan
Berichten: 292
Lid geworden op: 11 aug 2008, 18:04

Re: Reizen met baby 6 mond en 3 jarige peuter

Bericht door Jedinja »

Bedankt littlePhoenix, ik zal het onthouden ;)
Voor de jongste nemen we een Amerikaanse autostoel mee. Die lenen we van een collega. Zij hebben dat stoeltje vorig jaar in Amerika gekocht.
Femmes
Amerika-ontdekker
Berichten: 32
Lid geworden op: 23 feb 2014, 15:01
Aantal x V.S. bezocht: 1
Locatie: Harderwijk

Re: Reizen met baby 6 mnd en 3 jarige peuter

Bericht door Femmes »

Inmiddels zijn we druk bezig om alles in orde te maken tickets (zijn geboekt), esta zijn aangevraagd en alles is rond. Nu moeten we de kinderwagen (Joolz kinderwagen) een transporttas doen. We kunnen ze via marktplaats huren of zelf eentje kopen, maar het belachelijke bedrag van van 149,- vind ik echt te gek, voor een keer gebruik.
Hoe hebben jullie dit gedaan en wat is misschien een goedkopere optie en voor de maxicosi?
Gebruikersavatar
hemmie
Amerika-expert
Berichten: 4964
Lid geworden op: 18 mar 2010, 10:06
Locatie: Richmond, TX

Re: Reizen met baby 6 mond en 3 jarige peuter

Bericht door hemmie »

Ik vond toen we nog met de maxi-cosi reisden de quinny zapp wel ideaal, heb je voor dat geld een hele buggy (destijds bij ons inclusief reistas). Als je dan ook nog het normale zittingdeel meeneemt, kan oudste er eventueel ook nog in.
Overigens heb ik geen idee wat er tegenwoordig te koop is, misschien zijn er wel meer van dit soort buggy's te krijgen nu.
Terug in Texas!
Gebruikersavatar
bello
Amerikakenner
Berichten: 1188
Lid geworden op: 06 jan 2010, 20:28
Locatie: NL

Re: Reizen met baby 6 mond en 3 jarige peuter

Bericht door bello »

Geen kinderwagen meenemen, maar alleen die draagzak. Met een baby van zes maanden is dat prima te doen. Of anders de tractor die een Joolz is thuis laten en ter plaatse een buggy kopen (of meenemen) waar in noodgevallen de maxicosi op kan worden geklikt (want een mc is een autostoeltje, geen buggyzitting). Met de Joolz in de achterbak van je auto kun je meteen geen koffers meer kwijt namelijk. Maar dat is vast niet het antwoord dat je wilde hebben 8)

De maxicosi zelf namen we overigens altijd als handbagage mee, zelfs als we geen eigen stoel voor de baby hadden. Die past meestal in de overhead locker en anders plaatsten de stewardessen hem dan (bij een kleiner vliegtuig) in een hok bij de eerste klasse en we kregen hem meteen bij het verlaten van het vliegtuig nog voor de trap weer terug (niet in het ruim dus).
2004: Rondje ZW 2005: NYC 2006/07: Hong Kong, Australië 2008: NYC, Toronto 2009/2010: LA, NYC 2010/11: NYC 2011: NYC, Toronto 2012: NYC 2012: Hong Kong, China, Macau 2012/13: Washington DC 2013: Las Vegas, DV, Yosemite, San Francisco 2015: Toronto, Vancouver, Seattle 2016/17: China, Hong Kong, Thailand
Gebruikersavatar
hemmie
Amerika-expert
Berichten: 4964
Lid geworden op: 18 mar 2010, 10:06
Locatie: Richmond, TX

Re: Reizen met baby 6 mond en 3 jarige peuter

Bericht door hemmie »

Ik bedacht me dat wij vanaf 6 maanden ook wel reisden met alleen een buggy die ook plat kon, maclaren quest, maar dat werkte alleen goed als ze al wat steviger zaten, bij oudste had dat op die leeftijd bijvoorbeeld niet gewerkt.
Terug in Texas!
Jedinja
Amerikafan
Berichten: 292
Lid geworden op: 11 aug 2008, 18:04

Re: Reizen met baby 6 mond en 3 jarige peuter

Bericht door Jedinja »

Wij hebben er toen mijn zoon 8 maanden was ook voor gekozen om de maxicosi mee te nemen in het vliegtuig (ook geen probleem, konden we gewoon meenemen) en we hadden een buggy bij ons die helemaal plat kon en daar lag hij in. Of dat ook werkt bij een kind van 6 maanden weet ik niet. Ik zag het niet zitten om de hele wagen mee te nemen en dat ging zo ook goed. En inderdaad een draagzak is ideaal. Hoe doe je dat met de oudste? Loopt hij of neem je daar (ook) een buggy voor mee? Wij hebben een draagzak van Ergo baby. Bevalt super en kun je nog lang gebruiken. M'n zoon heeft er afgelopen oktober op Lanzarote nog een poosje in gezeten bij m'n man op de rug. Hij was toen ruim 4 jaar en zusjelief van 1 zat in de buggy :wink: Wij nemen deze vakantie zowel een buggy als de draagzak mee.
Femmes
Amerika-ontdekker
Berichten: 32
Lid geworden op: 23 feb 2014, 15:01
Aantal x V.S. bezocht: 1
Locatie: Harderwijk

Re: Reizen met baby 6 mond en 3 jarige peuter

Bericht door Femmes »

Een buggy meenemen is denk ik geen optie, aangezien ze dan pas 5,5 maand is. Het bovenstel van de kinderwagen is ook het buggy gedeelte, alleen een stuk steviger dan onze Koelstra buggy. Daarbij vind ik het een stuk prettiger rijden, dan een buggy. In de auto past het sowieso, aangezien we een SUV hebben gehuurd. Mijn zoontje wandelt gewoon lekker mee, maar als we in Amerika aankomen, is het wel makkelijk dat hij (als hij moe is) we hem erin kunnen zetten en mijn dochter in de draagzak. Normaal loopt hij alles en dat is geen probleem.
Denise9
Amerika-ontdekker
Berichten: 56
Lid geworden op: 27 aug 2008, 15:10

Re: Reizen met baby 6 mond en 3 jarige peuter

Bericht door Denise9 »

De eerste rondreis hebben wij de kinderwagen meegenomen (Zoon was toen 16 maanden) en daar hebben we spijt van gehad! Het gesleep met de kinderwagen was ontzettend vermoeiend. Zoon heeft alleen maar in de draagzak gezeten. Ik zou een buggy meenemen voor de oudste en de jongste alleen in de draagzak.
Wij gaan dit jaar met een 23 maander en een 4,5 jarige en wij nemen alleen 2 draagzakken mee waar ze beide in passen.
2008 Route66 2009 Las Vegas 2009 Miami & Keys 2011 Orlando 2012 NYC & Roadtrip Oostkust 2014 Orlando 2015 Camperreis Westkust 2015 NYC
Femmes
Amerika-ontdekker
Berichten: 32
Lid geworden op: 23 feb 2014, 15:01
Aantal x V.S. bezocht: 1
Locatie: Harderwijk

Re: Reizen met baby 6 mond en 3 jarige peuter

Bericht door Femmes »

Voor mij is denk ik toch de kinderwagen beter. Dit omdat we niet rond gaan reizen, maar op een plek verblijven. Mijn man moet drie weken werken en is een week vrij. Mijn zus komt een week bij ons. Ik loop dan toch liever met de kinderwagen rond en als noodoplossing de draagzak. Ieder zijn ding denk ik :thumbup:

Ik heb ook vernomen (van mijn man), dat het een walhalla is qua shoppen en tja, ik blijf toch een vrouw hè :lol: Dus zo leeg mogelijk koffers heen en gevuld terug. Dan heb ik toch echt een kinderwagen nodig, om al die spullen te sjouwen.

Voor mijn zoontje is geen buggy nodig.
Denise9
Amerika-ontdekker
Berichten: 56
Lid geworden op: 27 aug 2008, 15:10

Re: Reizen met baby 6 mond en 3 jarige peuter

Bericht door Denise9 »

Als je op 1 plek blijft inderdaad de kinderwagen meenemen. Wij hadden een reistas via marktplaats gekocht. Daarna weer voor hetzelfde geld verkocht. Huren vonden we zonde van het geld dus dit was wel een goede oplossing.
3 weken shoppen :'-) dat gaat een fijne vakantie worden!
2008 Route66 2009 Las Vegas 2009 Miami & Keys 2011 Orlando 2012 NYC & Roadtrip Oostkust 2014 Orlando 2015 Camperreis Westkust 2015 NYC
Femmes
Amerika-ontdekker
Berichten: 32
Lid geworden op: 23 feb 2014, 15:01
Aantal x V.S. bezocht: 1
Locatie: Harderwijk

Re: Reizen met baby 6 mond en 3 jarige peuter

Bericht door Femmes »

Nee, drie weken shoppen wordt wel heel vermoeiend met twee kids hahaha. We gaan wel voldoende doen in de omgeving. Maar inderdaad een kinderwagen is dan wel gewenst. Waarschijnlijk wordt het een transporttas huren of toch kopen. Nog maar even nadenken.
Femmes
Amerika-ontdekker
Berichten: 32
Lid geworden op: 23 feb 2014, 15:01
Aantal x V.S. bezocht: 1
Locatie: Harderwijk

Re: Reizen met baby 6 mond en 3 jarige peuter

Bericht door Femmes »

Even een gewetensvraag: Wat zouden jullie doen: Mijn zoontje gaat 2x per week naar de speelzaal. Nu heeft het zoontje van mijn vriendin waarschijnlijk de waterpokken. Zijn zus zit bij mijn zoontje in de groep (ze heeft nog geen waterpokken gehad). Nu wil ik het niet opzoeken, aangezien we over 3,5 week gaan en mijn zoontje het ng niet heeft. Zouden jullie hem thuishouden of toch riskeren en hem gewoon laten gaan. Ben benieuwd naar jullie reacties!
IngridZw
Amerika-expert
Berichten: 1924
Lid geworden op: 14 jan 2015, 14:41
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Reizen met baby 6 mond en 3 jarige peuter

Bericht door IngridZw »

Aangezien jullie over 3,5 week vertrekken naar Amerika zou ik het niet willen riskeren. Mijn kleindochters hebben kortgeleden beiden de waterpokken gehad. Vooral de oudste had het behoorlijk heftig en was er een dikke week ziek van. Koorts jeuk etc. Dat moet je nu of straks niet willen.
2011: Zuidwesten
2015: Rondje Denver
2017: Zuidwesten
2018: Zuidelijke staten en Florida
lovely_laura
Amerikakenner
Berichten: 711
Lid geworden op: 22 sep 2008, 13:59
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: Zoetermeer

Re: Reizen met baby 6 mond en 3 jarige peuter

Bericht door lovely_laura »

Ik zou het er zeker niet op wagen! Als je Googled op vliegen met waterpokken lees ik zelfs dat je niet mag vliegen zolang je nog besmettelijk bent. Maar ja als het al heerst is er de kans dat ze het al hebben.

Gr. Laura
Femmes
Amerika-ontdekker
Berichten: 32
Lid geworden op: 23 feb 2014, 15:01
Aantal x V.S. bezocht: 1
Locatie: Harderwijk

Re: Reizen met baby 6 mond en 3 jarige peuter

Bericht door Femmes »

Het heerst gelukkig nog niet en ze weet niet zeker of het de waterpokken zijn. Toch wil ik het inderdaad niet riskeren en laat ik hem thuis. Als hij net nu zou krijgen is het nog niet zo'n probleem, maar over twee weken wordt een uitdaging.
Gebruikersavatar
bello
Amerikakenner
Berichten: 1188
Lid geworden op: 06 jan 2010, 20:28
Locatie: NL

Re: Reizen met baby 6 mond en 3 jarige peuter

Bericht door bello »

Het heerst op het moment inderdaad!

*zonder een discussie over inenten te starten*

Misschien nog maar snel via de huisarts de inenting (Provarivax) halen, zodat je zeker weet dat je driejarige het niet krijgt (en de kwetsbare baby ook niet via zijn broer). In onder meer Australië, Canada, Duitsland, Israël, Japan, Spanje en de VS zit de vaccinatie tegen waterpokken (en daarmee ook gordelroos) al in het standaardpakket, hier overweegt de RIVM het ook.
2004: Rondje ZW 2005: NYC 2006/07: Hong Kong, Australië 2008: NYC, Toronto 2009/2010: LA, NYC 2010/11: NYC 2011: NYC, Toronto 2012: NYC 2012: Hong Kong, China, Macau 2012/13: Washington DC 2013: Las Vegas, DV, Yosemite, San Francisco 2015: Toronto, Vancouver, Seattle 2016/17: China, Hong Kong, Thailand
Gebruikersavatar
Doockles
Amerika-expert
Berichten: 2383
Lid geworden op: 31 jan 2008, 12:57
Partner van: Pietro
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: Wilrijk - België

Re: Reizen met baby 6 mond en 3 jarige peuter

Bericht door Doockles »

Ik zou het inderdaad niet riskeren. ;-) Het duurt toch wel een paar dagen vooraleer het doorbreekt dacht ik. Onze zoon heeft het vorige zomer gehad, op het einde van onze vakantie. Hij had het opgelopen in de crèche en het is dus pas dagen nadien (een week later?) tijdens onze vakantie beginnen doorbreken. Echt niet leuk. Zeker omdat het meestal begint met symptomen die op een zware verkoudheid lijken. We zaten dus op vakantie met een zwaar verkouden baby van 8 maanden die eerst oogdruppels moest krijgen ( :? ) en dan ineens plots onder de blaasjes zat. :roll: Het was zielig, zeker als ze zo klein zijn. Gelukkig heeft hij het serieus zitten gehad, want mij is gezegd dat als ze het op zo'n jonge leeftijd krijgen, de kans bestaat dat ze het nog eens krijgen.

Dus lekker thuis houden. Stel dat de oudste het krijgt, is de kans groot dat je jongste het overkrijgt. Zou geen leuke vakantie zijn. :wink:
Femmes
Amerika-ontdekker
Berichten: 32
Lid geworden op: 23 feb 2014, 15:01
Aantal x V.S. bezocht: 1
Locatie: Harderwijk

Re: Reizen met baby 6 mond en 3 jarige peuter

Bericht door Femmes »

@bello

Maar als hij al besmet is, heeft het geen zin meer of toch wel?
Zullen alle huisartsen inenten als je een goede reden opgeeft? Wij komen trouwens uit Harderwijk. Ik weet niet of het heerst hier.

Toevallig belde vanmorgen de speelzaal, dat er nog een kindje de waterpokken heeft. Dus nu houden we hem zeker thuis.
Elmo
Amerikafan
Berichten: 130
Lid geworden op: 23 jan 2014, 09:51
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Reizen met baby 6 mond en 3 jarige peuter

Bericht door Elmo »

Onze kinderen reisden van jongsaf mee Europa rond, zelfs al vanaf 5-6 weken met de auto naar het zuiden. Bij hun eerste vlucht waren ze telkens 6 maanden en dat ging prima.
Wij namen voor op de luchthaven/in het vliegtuig ook een ringsling mee, dat vond ik het makkelijkst om snel aan te doen en de baby in te zetten. Het neemt ook geen plaats in in je bagage. Voor langere tochten zijn er betere draagdoeken maar die heb je al.
Mocht je nog borstvoeding geven, is dat ook heel erg handig, zowel op het vliegtuig als onderweg, je hebt niks extra nodig :wink: .

De incubatieperiode voor waterpokken bedraagt maximum 21 dagen.
Gebruikersavatar
bello
Amerikakenner
Berichten: 1188
Lid geworden op: 06 jan 2010, 20:28
Locatie: NL

Re: Reizen met baby 6 mond en 3 jarige peuter

Bericht door bello »

Vaccinatie na blootstelling aan waterpokken is effectief indien toegediend binnen de 3 à 5 dagen na contact; of inenten in jullie specifieke geval zin heeft, kan ik niet beoordelen. Bel je huisarts met je vraag, in principe zou hij/zij het vaccin gewoon voor je moeten kunnen bestellen, zoals dat ook kan voor vaccins tegen tropische ziekten bij een wereldreis.
2004: Rondje ZW 2005: NYC 2006/07: Hong Kong, Australië 2008: NYC, Toronto 2009/2010: LA, NYC 2010/11: NYC 2011: NYC, Toronto 2012: NYC 2012: Hong Kong, China, Macau 2012/13: Washington DC 2013: Las Vegas, DV, Yosemite, San Francisco 2015: Toronto, Vancouver, Seattle 2016/17: China, Hong Kong, Thailand
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer