Kayenta - Moab

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
y120194
Amerika-ontdekker

Kayenta - Moab

Bericht door y120194 » 17 aug 2006, 10:37

Hoi allemaal,
Wie van jullie weet wat de beste berijdbare route is tussen Kayenta en Moab. Als ik op de kaart kijk dan zie ik weg 163 dwars door Monument Valley. Dit is natuurlijk wel mooi maar is deze weg verhard? Of moeten wij bij Kayenta de 160 aan blijven houden?
Alvast bedankt
Anita

Arjen
Amerikafan

Bericht door Arjen » 17 aug 2006, 10:48

De 163 door Monument valley is een normale highway, gewoon verhard dus. Alleen de scenic drive door monument valley is niet verhard, maar hier kun je voor kiezen om die wel of niet te rijden. Zolang je op de 163 blijft, rij je alleen maar op verharde weg. Als je de 163 doorrijdt, kom je uit op de 191, deze rij je in noorderlijke richting via Blanding en Monticello naar Moab.

y120194
Amerika-ontdekker

Bericht door y120194 » 17 aug 2006, 10:58

Hoi Arjen,
Bedankt voor je snelle antwoord. Begrijp ik goed dat je perse de 163 af moet om monument valley te zien of kun je die ook vanaf de 163 al zien?
Raad jij ons aan om de scenic route te rijden of met zo'n tour mee te gaan?
Groetjes
Anita

tiggerific
Amerika-ontdekker

Bericht door tiggerific » 17 aug 2006, 13:09

Je kan vanaf de 163 monument valley wel zien liggen, maar het is echt zonde om niet af te slaan.
Ik zou zelf de onverharde weg rijden in Monument Valley. Dit is echt heel goed te doen. Met een tour in een jeep ben je alleen maar aan het stofhappen.
Naar Moab kun je van de 163 naar de 191 rijden en dan doorrijden naar Moab, maar een veel mooiere route is om van de 163 via de 261 en 95 naar de 191 toe te rijden.
Dit is een schitterende weg. Een klein stukje is onverhard (Moki Dukway) maar heel goed te doen met de auto. Dit stukje weg is zo mooi en is een van onze hoogtepunten in vakantie geweest.
Mocht je nog extra tijd hebben kan je ook nog langs Goosenecks SP en Natural Bridges NM rijden.

Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw » 17 aug 2006, 13:40

Hi Anita.
Je kan MV slecht zien vanaf us 163 dus moet je een paar miles oost naar het visitor center rijden maar eerst toegang betalen. Deze weg is ook verhard.
Prachtige uitzichten vanaf het visitor center maar nog mooier om zelf (kan heel goed, alleen het eerste stukje is wat moeilijk) te rijden. De 17 miles rit door de Valley neemt tenminste 2 uur en doe maar of je John Wayne bent.
Zoals anderen al zeiden. ut 261 is prachtig en nog steeds, na diverse keren, een van mijn favorieten. Ook hier kan je een (gratis) loop rijden, de 17 (ook) miles Valley of the Godsdrive. Dirt road maar goed te doen met een 2wd (als het droog is, bijna altijd). Vlak voor Moki Dugway rechts af en je komt uit op us 163. (of omgekeerd natuurlijk).Gooseneck SP en Natural Bridges NM zijn niet te versmaden. Vlak voorbij Moki Dugway is ook nog de afslag naar Muley Point. 5 Miles dirtroad maar ook goed te doen. Als je tijd over hebt kan je tussen Monticello en Moab afslaan naar het westen naar The Needles section van Canyonlands NP maar met wat stops is dit al gauw een paar uur extra en de overlooks vanaf Canyonlands Island in the Sky west van Moab zijn nog mooier.
Met een camper zou ik beide lange (17miles) dirtroads afraden.
Yeehaw{:o)-

Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 24
Contacteer:

Bericht door Coyote » 17 aug 2006, 14:54

Anita,

de SR-261 kan ik je van harte aanbevelen. Een schitterende route om te rijden. De Mokee Dugway is heel goed met een normale personenauto te doen. De Valley of the Gods Road zou ik persoonlijk niet zo snel doen met een normale personenauto. Als je een 4x4 hebt, is het geen probleem. Wel even opletten of het kort hiervoor niet geregend heeft. Vorig jaar heb ik de Valley of the Gods Road gereden (met een 4x4) en er zaten stukken in waar je met een gewone auto absoluut over de grond geschuurd had (met misschien alle nare gevolgen van dien).

In een eerder topic heb ik foto's van de Valley of the Gods Road en de Mokee Dugway laten zien. Je vindt ze hier (Mokee Dugway) en hier (Valley of the Gods Road).

Roland
Since 1982: 24 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com

Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw » 17 aug 2006, 15:23

Hi Roland
Prachtige foto's en de Godsloop is ook te zien vanaf Moki Dugway! Wij hebben de Valley of the Godsloop voor het laatst gereden in mei 2001 met een 2wd (Ford Windstar) en het was een fluitje van een cent. Wellicht hebben de monsoonregens en het toerisme de weg veel slechter gemaakt. Iets om rekening mee te houden in het naseizoen.
YH.

y120194
Amerika-ontdekker

Bericht door y120194 » 17 aug 2006, 16:18

Bedankt voor jullie reacties!
De foto's zijn heel erg mooi en we zullen het zeker in overweging nemen. Alleen hebben we geen 4x4 en ik begrijp dat de valley of the gods niet zo'n goede weg is voor een gewone personenauto.
Ik zal het eens mijn man overleggen, hij is tenslotte degene die rijdt.
Groetjes
Anita

y120194
Amerika-ontdekker

Bericht door y120194 » 17 aug 2006, 18:48

y120194 schreef:Bedankt voor jullie reacties!
De foto's zijn heel erg mooi en we zullen het zeker in overweging nemen. Alleen hebben we geen 4x4 en ik begrijp dat de valley of the gods niet zo'n goede weg is voor een gewone personenauto.
Ik zal het eens mijn man overleggen, hij is tenslotte degene die rijdt.
Als we besluiten om toch via valley of the gods naar Moab willen rijden, hoe lang doe je daar dan over? Wij willen diezelfde dag ook nog Arches Nat. park bekijken of is dat iets teveel op een dag?
Groetjes
Anita

Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 24
Contacteer:

Bericht door Coyote » 17 aug 2006, 19:35

y120194 schreef:Als we besluiten om toch via valley of the gods naar Moab willen rijden, hoe lang doe je daar dan over? Wij willen diezelfde dag ook nog Arches Nat. park bekijken of is dat iets teveel op een dag?
Ik denk dat dat iets teveel van het goede wordt. Van Kayenta naar Moab via Valley of the Gods en Mokee Dugway is zo'n 4,5 uur rijden (ruim 200 mijl). Dan is een bezoek aan Monument Valley, Gooseneck SP en Muley Point nog niet eens meegerekend. Ben bang dat je dan op het heetst van de dag in Arches NP aankomt. Wat wel kan is 's avonds de hike naar Delicate Arch doen in Arches NP.

Het mooiste zou zijn om de andere dag/ochtend Arches NP te bezoeken. Als je daar vroeg begint kun je diezelfde dag nog wel een stuk rijden als dat de bedoeling is. Maar, zoals al zo vaak gezegd is, Moab moet je niet in 1 dag willen bezoeken. Er is daar zoveel moois te zien dat je je er gerust 3 vole dagen kunt vermaken.

Roland
Since 1982: 24 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com

Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer