Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reizen op de bonnefooi

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
Gast

Reizen op de bonnefooi

Bericht door Gast »

Hallo!

Ik ga begin juni dit jaar 3 weken een klassiek rondje SF - SF rijden, alleen.
Daarbij bezoek ik de standaard plekken zoals LA, Las Vegas, de parken death valley, zion, page, Bryce, yosemith, grand canyon en monument valley. Ik wil eindigen met een paar dagen SF.

Ik hou er niet van om vast te zitten aan een bepaalde route en dat ik op een bepaalde dag perse in een bepaalde stad of park moet zijn. Ik snap echter wel dat ik daar bij sommige bezienswaardigheden er niet onderuit kom om te reserveren.( kaartjes voor Alcatraz zal ik wel optijd boeken )
Ik ben echter niet een grote wandelaar alleen, dus echt heel lang zal ik niet blijven in een bepaald park.

Een paar vragen die ik graag zou willen voorleggen, zonder een hele route door te willen nemen.

- hoe lang van te voren moet ik echt een overnachting boeking bij welk park?
- laatste dagen overnacht ik in SF. Ik wil een simpel maar schoon hotel met eigen badkamer niet te ver van het centrum, niet te duur. Tips?
- 1 hotelovernachting de strip Las Vegas. Kan ik deze ook een paar dagen van te voren reserveren via internet?
- verder wil ik overnachten in motels langs de weg, buiten een centrum. Wat zijn tegenwoordig de prijzen daarvan?

Daarbij twijfel ik wat voor een auto ik zal huren. Een mustang of een SUV?

Ik zie graag jullie tips en reacties tegemoet! Alvast bedankt :)

Mvg,

Wouter
Jrabakker
Amerikakenner

Re: Reizen op de bonnefooi

Bericht door Jrabakker »

Voor parken is last minute boeken vaak lastig. IN de grote steden kun je een dag van te voren of zelfs op de dag zelf nog prima boeken via bijv. priceline of hotwire. Wel even checken dat je niet midden in een week van een grote conferentie zit, want dan is het wel een issue.

Hotelprijzen: gebruik genoemde sites, of bijv Trivago. Dan weet je precies de prijzen.

Qua auto: tja, wat verwacht je ervan? Puur een kwestie van voorkeuren.
===== Permanent Resident since July 23, 2014 =====
Marcopstal
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 28

Bericht door Marcopstal »

Als je in de parken of afgelegen streken hotels op goede locaties wil dan boek je best vooraf. Sommige plaatsen zoals Yosemite zijn maanden vooraf uitverkocht, op andere plaatsen kan je nog wel tot kort tevoren iets zoeken. Echt volledig op goed geluk zou ik niet aanraden. Op sommige locaties vind je veel hotels bij elkaar, maar op andere plaatsen ben je aan het rijden om iets te vinden.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
Gast

Bericht door Gast »

Ik heb inmiddels geboekt, vlieg op SF van 20-5 tot 9-6.

Ik hoef niet perse in een nationaal park zelf te slapen, ben niet een persoon die 3 dagen in hetzelfde gebied blijft. Is het ook mogelijk om de highlights in een dag te zien, en dan weer naar een motel te rijden verderop, wel op de bonnefooi?

En ik weet dat ik t beste via sites als trivago etc. Kan kijken, maar ik vroeg mij af hoe duur tegenwoordig een motel, motel6, super8 etc, kost op de dag zelf. 50 dollar haalbaar?

Nu ik ook zo zit te kijken, zijn veel tarieven per persoon, en vragen sommige hotels dat ik moet betalen voor twee personen, ook al overnacht ik alleen. Is dit overal zo?
deHollander
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 15

Bericht door deHollander »

Vorig jaar 3 weken in een Mustang gereden en ik geniet er nog steeds van!! :thumbup:
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Je betaalt per kamer, of je er nu met 1 of 2 personen zit. En bij ketens als Motel6 betaal je zelfs voor 4 personen hetzelfde als voor 1 persoon. Er is niet veel te zeggen over de prijs per kamer want dat is heel erg afhankelijk van de ligging en zonder route kunnen we daar niets over zeggen. Wat let je om eens te kijken op bijvoorbeeld http://www.motel6.com om te zien wat de prijzen zijn in de plaatsen die op jouw route liggen? Met jouw eisen, zoals een eigen badkamer, lijkt 50 dollar per nacht gemiddeld mij veel te laag. Kijk voor de steden naar een hostel, anders wordt het echt veel duurder.
Als je op 20 mei vertrekt valt Memorial Day in je vakantie. Dat weekend (23-25 mei) zou ik zeker iets boeken en zo snel mogelijk omdat er dan nog in de goedkopere ketens wellicht iets vrij is.
Je kunt meestal tot 24 uur van te voren kosteloos annuleren dus ook al leg je iets vast, je blijft dan toch nog flexibel.

Sommige parken zou je wel op doorreis kunnen bezoeken, het hangt er heel erg van af wat je wilt doen. Bedenk wel dat je in de parken op die manier wel de drukste tijdstippen meemaakt. Als je in ene park overnacht kun je nog 's avonds en 's morgensvroeg van de (relatieve) rust genieten. En sommige parken zijn juist bij zonsopkomst of -ondergang het allermooist.
Voor een park als de GC is een overnachting in het park nog wel te betalen, en ik vind daar de paar tientjes die je uitspaart door bijvoorbeeld in Williams te overnachten niet opwegen tegen de extra rijtijd en het missen van de mooiste momenten in het park. Maar dat soort afwegingen is natuurlijk heel persoonlijk.

Kijk voor de parken eens op de NPS-sites of op http://www.ontdek-amerika.nl om te zien wat de highlights zijn en hoeveel tijd je voor een bepaald park uit zou willen trekken. Zonder route kunnen we alleen wat algemene dingen roepen, als je een route plaatst zul je veel nuttiger tips krijgen.

Marianne
bedeve
Amerika-expert

Bericht door bedeve »

laatste dagen overnacht ik in SF. Ik wil een simpel maar schoon hotel met eigen badkamer niet te ver van het centrum, niet te duur. Tips?

Motel6 Oakland Embarcadero ; dicht bij Bart en daardoor nog geen 15 minuten treinen van " het" centrum.
Zal rond $ 100 in jouw periode zijn.
Discountcode voor Motel6 = CP567374

- 1 hotelovernachting de strip Las Vegas. Kan ik deze ook een paar dagen van te voren reserveren via internet?
Ja; via Hotwire bijvoorbeeld.
Dure periode ? Alternatief op 5 minuten lopen van de strip is Travelodge LAS VEGAS AIRPORT NORTH op Koval Lane
Discountcode voor alle hotels in de Wyndham groep : 8000000066

- verder wil ik overnachten in motels langs de weg, buiten een centrum. Wat zijn tegenwoordig de prijzen daarvan?
Dat hangt er van af waar en wanneer je ergens binnenstapt
Alle hotels zijn vlak bijelkaar in zo' n hotel zone.
Het is leuk om binnen te lopen en zeggen " Hi what's your best rate? "
Ik heb een keer meegemaakt dat ik pas bij het 5e hotel bingo riep.
Buiten het seizoen wilde ik ook een zwembad hebben.
Verder zijn er bij elk tankstation de groen/gele booklets met vouchers.
https://www.hotelcoupons.com

Daarbij twijfel ik wat voor een auto ik zal huren. Een mustang of een SUV?
Ik hou van kaas maar ook van jam !

Veel plezier !
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

50 dollar kom je in deze gebieden niet erg veel tegen. Ik zou zeker San Francisco en het hele memorial day weekend zeker vooraf boeken. De rest kun je in die tijd wel op de bonnefooi doen, maar nogmaal 50dollar per nacht is wel erg weinig. Op veel van je route heb je onderweg altijd wel dorpjes met hotelletjes, ik zou wel rond death valley even goed kijken wat je wilt doen.

Ik boekte meestal de avond ervoor of 's ochtends voor vertrek of in de middag online een hotel voor 's avonds voor de dagen die ik niet ingepland had.
Gast

Bericht door Gast »

Alvast bedankt voor de reacties. Zitten zeker aantal goede tips tussen :)

Ik kom later op het forum met een route. Ik ben van plan om San Francisco de laaste dagen aan te doen. Dus rond memorial day weekend ben ik van plan om ergens bij Los Angeles en San Diego te zitten. Ondanks dat ik "on the road" ben, dus wel een motel boeken voor dat weekend?

San Francisco zal ik inderdaad van te voren gaan boeken. En dat zal inderdaad wat duurder zijn. En 50 dollar voor motels is inderdaad wat te laag gebudgeteerd, alleen ik hoop niet elke nacht 100 dollar daarvoor kwijt te zijn. Hoop dat dit wel gaat lukken, anders ben ik zo 2000 dollar kwijt aan overnachtingen. Ik zal dan via mn ipad op internet zoeken naar kortingen onderweg.

Mijn vraag over een Mustang of SUV ging niet zozeer om smaak, maar of alle gewone wegen prima begaanbaar zijn met een mustang. Maar dat zal geen probleem opleveren heb ik zo de indruk.
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Gewone wegen zijn allemaal goed begaanbaar met een Mustang, let wel op dat het met dirtroads (die je officieel niet mag rijden) een ander verhaal is. Daar moet je sommige echt vermijden.
Kurt10
Amerikakenner
Partner van: Elskey
Aantal x V.S. bezocht: 7

Bericht door Kurt10 »

Ik denk dat je op veel plaatsen er zelfs niet gaat komen met 100 Dollar...
http://usa2014kurtels.tumblr.com
https://www.youtube.com/watch?v=6ZhIrfaUi20
https://westcoastusa2016.wordpress.com/
2011: NY
2012: Zuidwesten
2013: NY+Noordwesten-zuidwesten
2014: NY+Florida
2015: Florida
2016: Zuidwesten
2017: Florida
Gast

Bericht door Gast »

Ik citeer letterlijk van deze website: "De prijzen van motels lopen nogal uiteen per keten en zelfs per motel, maar over het algemeen in $30 per nacht het minimum. Het gemiddelde ligt tussen de $50 en $80 per nacht; uitschieters zijn prijzen van meer dan $100."

Ik bedoel de motels langs de interstates en highways. Wellicht een oude tekst, maar prijzen nog reeel?
bedeve
Amerika-expert

Bericht door bedeve »

wouterbw schreef:
Ik bedoel de motels langs de interstates en highways. Wellicht een oude tekst, maar prijzen nog reeel?
Ik heb in antwoord op je eerste vragen een discountcode voor de Wyndham groep gemeld.
ga eens naar http://www.wyndhamrewards,com" onclick="window.open(this.href);return false;
Dan heb je alle hotels in die groep op jouw gewenste plaatsen bij elkaar.
Kijk maar eens waar de verschillen liggen tussen Super8 en Days Inn of Ramada bijv.
The proof of the pudding...

Op die site kun je gelijk zien hoe snel je een gratis nacht bij elkaar geslapen hebt.
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

wouterbw schreef:Ik citeer letterlijk van deze website: "De prijzen van motels lopen nogal uiteen per keten en zelfs per motel, maar over het algemeen in $30 per nacht het minimum. Het gemiddelde ligt tussen de $50 en $80 per nacht; uitschieters zijn prijzen van meer dan $100."
Dennis heeft het daar over de hele VS. De prijzen in het zuidwesten kunnen daarvan afwijken. En ik denk dat het ook al weer een tijdje geleden is dat dat geschreven is.
wouterbw schreef:Ik bedoel de motels langs de interstates en highways. Wellicht een oude tekst, maar prijzen nog reeel?
Ik heb al aangegeven dat het heel lastig is om hier iets over te zeggen als we je route niet kennen. Met een route in het zuidwesten rij je meestal niet veel over interstates, maar als je dat gaat doen zul je wel goedkope motels kunnen vinden. Jij weet waar je naar toe gaat. Kijk dan zelf eens naar de prijzen van motels op je route.

Marianne
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Pete.Z »

wouterbw schreef:Ik citeer letterlijk van deze website: "De prijzen van motels lopen nogal uiteen per keten en zelfs per motel, maar over het algemeen in $30 per nacht het minimum. Het gemiddelde ligt tussen de $50 en $80 per nacht; uitschieters zijn prijzen van meer dan $100."

Oude tekst....30 dollar was in de jaren 80 al goedkoop, en de laatste jaren ben ik eigenlijk zelden onder de 60 uitgekomen, en voor dat geld zat je dan in een echte dump....ik reken zelf op honderd dollar als gemiddeld, tegenwoordig.

En de auto, Mustang is leuk, maar het voordeel van een SUV vind ik vooral dat je hoger zit, en dus veel meer ziet van je route, je kijkt over de vangrail ipv er tegenaan, zeg maar.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer