Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Waar ligt de mooiste waterval op onze route volgens jullie?

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
frouke
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Waar ligt de mooiste waterval op onze route volgens jullie?

Bericht door frouke »

Hoi, volgend jaar gaan we voor de tweede maal naar het Zuidwesten van Amerika. Graag hadden we enkele watervallen gezien op onze route. Zelf dacht ik aan de twin falls in Idaho of de Idaho falls zelf, maar had ergens gelezen dat er rond de zomermaanden zo goed als geen water naar beneden valt in bvb de twin falls. Nu is mijn vraag, waar we een mooie waterval kunnen vinden op onze route die niet droog staat in de maand Juli. Hieronder volgt onze voorlopige route. Alvast bedankt :thumbup:

Dag 1: Brussel - SLC
Dag 2: SLC - Craters of the Moon - Idaho Falls
Dag 3: Idaho Falls - via West Yellowstone naar vb Gardiner
Dag 4: Gardiner - via Beartooth Highway - Cody
Dag 5: Cody - Yellowstone
Dag 6: Yellowstone
Dag 7: Yellowstone
Dag 8: Yellowstone
Dag 9: YS - Grand Teton
Dag 10: Grand Teton
Dag 11: Grand Teton - Vernal
Dag 12: Vernal - Moab
Dag 13: Moab
Dag 14: Moab
Dag 15: Moab - Durango
Dag 16: Durango - MV
Dag 17: MV - Zion
Dag 18: Zion
Dag 19: Zion - Las Vegas
Dag 20: Las Vegas
Dag 21: Las Vegas
Dag 22: LV - Lake Isabella
Dag 23: Lake Isabella - Sequoia NP/Kings Canyon
Dag 24: Sequoia NP/Kings Canyon
Dag 25: Sequoia NP/Kings Canyon
Dag 26: SEKI - 29Palms (Joshua Tree NP)
Dag 27: 29Palms - San Diego
Dag 28: San Diego
Dag 29: San Diego
Dag 30: San Diego
Dag 31: San Diego
Dag 32: San Diego
Dag 33: San Diego - Brussel
Mrvanilla
Moderator
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Waar ligt de mooiste waterval op onze route volgens jullie?

Bericht door Mrvanilla »

Groetjes,
Daniel
Kurt10
Amerikakenner
Partner van: Elskey
Aantal x V.S. bezocht: 7

Bericht door Kurt10 »

Ja inderdaad dat vond ik een hele mooie waterval. Ik ben er twee jaar geleden ergens rond midden juni geweest en toen was er nog heel veel water dus normaal ga je geluk hebben.
http://usa2014kurtels.tumblr.com
https://www.youtube.com/watch?v=6ZhIrfaUi20
https://westcoastusa2016.wordpress.com/
2011: NY
2012: Zuidwesten
2013: NY+Noordwesten-zuidwesten
2014: NY+Florida
2015: Florida
2016: Zuidwesten
2017: Florida
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Er zijn in Yellowstone veel watervallen, en die zijn niet droog in de zomer. De bekendste zijn zoals al genoemd de Lower falls en Upper Falls van de Grand Canyon of the Yellowstone. Makkelijk te bereiken zijn de Lewis Fall in het zuiden van het park en de Tower Fall bij Tower. Wij hebben eens de wandeling naar de Wraih Falls gemaakt (zie ons 2004-verslag) maar die zijn niet heel spectaculair.
Kijk eens op de kaart van Yellowstone op http://www.nps.gov/yell. De hoogte van de watervallen staat er bij vermeld. Je kunt altijd googelen op de betreffende waterval om er afbeeldingen van te vinden.

In Grand Teton heb je de Hidden Falls en de Cascade Creek.

In Kings Canyon heb je de Roaring River fall en de Mist Falls (lange wandeling). Die doen het allemaal nog in de zomer. Zie voor die laatste ons 2013-verlsag, en voor de eerste ons 2006-verslag.
In Sequoia heb je de Tokopah Fall. Die ken ik zelf niet.

Kijk voor de verschillende parken ook eens op de NPS-site onder plan your visit. Of zoek op falls met de zoekfunctie op de sites van de parken.

Marianne
GuidoWater
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 2
Contacteer:

Bericht door GuidoWater »

Misschien voordat je naar idaho falls rijd even om rijden naar "twin falls"? Ziet er altijd fraai uit op plaatjes maar ben er zelf nog nooit geweest....
Kijk voor ons Amerika reis verslag op http://www.vandewateropreis.nl/! Je vind hier ook reisverslagen van onze andere reizen!
ingrid14
Amerika-expert

Bericht door ingrid14 »

De Tokopah Fall in Sequoia stond bij ons enkele jaren geleden niet droog in juli. Het is een mooie wandeling, niet te moeilijk.
Maar ik vond de waterval minder indrukwekkend dan Roaring River Fall.

De Shoshone Falls bij Twin Falls zijn mooi voor een fotostop. Wij waren er ooit in oktober en toen was er water :wink:

De Snake River Falls bij Idaho Falls, stel je daar aub niet teveel bij voor, ze zijn maar 6m hoog (en neen, dit is geen typefout). (zie mijn blog van 2011 - dag 4)

In Yellowstone is er ook nog de Undine Fall (naast de weg tussen Mammoth en Tower-Roosevelt).
De meest indrukwekkende op jullie route vond ik toch de Grand Canyon of the Yellowstone.

Groetjes,

Ingrid
Ingrid's Travels&Trails :
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
Tips reizen met tieners: AK AZ CA CO ID NE NV SD UT WY
frouke
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door frouke »

Zien er wel hele mooie watervallen uit in Yellowstone :thumbup: Zou het dan volgens jullie nog de moeite zijn om een dag van onze route te besteden om de Twin Falls te gaan bezichtigen? Twin Falls zouden we dan bezoeken op de dag dat we van SLC naar Idaho Falls rijden gecombineerd met een bezoekje aan Craters of the Moon. Als jullie denken dat de Twin Falls niet bepaald mooier zijn dan de watervallen in Yellowstone, dan schrap ik deze dag en rijden we in 1 keer van SLC naar Idaho Falls....?

Groetjes, Frouke
ingrid14
Amerika-expert

Bericht door ingrid14 »

De kortste weg van SLC via COTM naar Idaho Falls loopt bijna via Twin Falls (https://goo.gl/maps/Ty3BG)

Je kan zou er dan gewoon langs kunnen rijden, kost je geen half uur.

Groetjes,

Ingrid
Ingrid's Travels&Trails :
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
Tips reizen met tieners: AK AZ CA CO ID NE NV SD UT WY
Old Faithful
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door Old Faithful »

Martin & Marianne schreef: In Sequoia heb je de Tokopah Fall. Die ken ik zelf niet.
Een leuke wandeling, niet al te zwaar. Helaas stond ie droog toen wij er (in september) waren. :(
Groet,

Old Faithful
nien1!
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door nien1! »

Wij waren afgelopen zomer bij de Shoshone Falls (niet te verwarren met het gelijknamige stadje in de buurt) in Twin Falls, rond half augustus. Er kwam nog wel water vanaf, maar wij vonden het niet echt spectaculair. Niet het omrijden waard was onze mening, maar wij waren toch in de buurt. Misschien dat het in het voorjaar anders is, want ze zullen toch niet voor niets de Niagara Falls of the West genoemd worden...
De canyon vonden we ook wel aardig. Evel Knievel schijnt er ooit nog eens overheen gesprongen te zijn :clap:
Als je (kleine) kinderen hebt, kan het ook nog wel leuk zijn. Er was een klein recreatieplasje met badmeesters bij waar je kon zwemmen. Toen wij er waren, waren er ook redelijk wat locals aan het zwemmen. Dit was dus niet bij de waterval, maar een afgelegen water in hetzelfde 'parkje' :lol:

Waterval
Afbeelding

Canyon
Afbeelding

Hoop dat de fotos te zien zijn (zijn van facebook...)

Zwemwater (= Dierkes Lake)
http://www.tfid.org/DocumentCenter/Home/View/242
2001 SF - SLC
2011 SF - Denver
2014 LV-Great Basin-Craters o/t Moon-Yellowstone-Grand Teton-Arches-Canyonlands-Capitol Reef-Zion-LV
2016 LA - LV
2017 SEA - SF
frouke
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door frouke »

Bedankt voor de reacties :thumbup:

De Soshone Falls gaan we maar zo laten denk. Ga sowieso de waterval in Yellowstone (ben even de naam kwijt) inplannen en de waterval in Sequoia ga ik ook nog even onder de loep nemen. Moesten we Craters of the moon bezoeken, dan pakken we de watervallen in Twin Falls er op onze weg wél gewoon bij. Maar dat is dan weer mijn volgend dilemma, want ik geraak er niet goed uit of de Craters of the moon wel de moeite is om te bezoeken met onze 3 bengeltjes.... Hier zal ik een ander onderwerpje over opstarten voordat het te verwarrend wordt hier :wink:

Groetjes, Frouke
nien1!
Amerikafan

Bericht door nien1! »

Lijkt me een goed plan Frouke.
De watervallen die je bedoelt in Yellowstone zijn denk ik Lower en Upper Falls in the Grand Canyon of the Yellowstone. Heel erg mooi!
Craters of the Moon NM vonden wij zeer de moeite waard en heel erg bijzonder. Ik zou denken ook voor kinderen, alhoewel ik geen
expert ben :wink:
Bedenk wel dat het nog zeker anderhalf uur rijden is van Twin Falls naar Craters of the Moon. Daar komt dan nog eens 1.5 - 2 uur bij
voor de rit naar Idaho Falls.

Succes!
2001 SF - SLC
2011 SF - Denver
2014 LV-Great Basin-Craters o/t Moon-Yellowstone-Grand Teton-Arches-Canyonlands-Capitol Reef-Zion-LV
2016 LA - LV
2017 SEA - SF
Frans H
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Bericht door Frans H »

Watervallen bezoeken in Yellowstone kan heel goed en je kunt er ook heel veel zien als je dat wilt. Welke waterval je het mooist vindt kan ik niet zeggen. Dat is aan jezelf om te oordelen. Ik vond een aantal watervallen afgelopen mei veel minder mooi en eerder woest omdat er zoveel water afkwam in vergelijking met de keer dat ik er was in september 2013. Ik vond de Udine Falls, Gibbon Falls, Mystic Falls en Moose Falls heel mooi. Ik zou gewoon via google watervallen Yellowstone eens kijken welke er zijn, of die in je route passen en de foto's ervan bekijken of je het wat vindt. Er zijn er in ieder geval genoeg dus keus zat ;-)
PSVwally
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Ik vond de upper en lower fall bij de grand canyon Yellowstone zeer de moeite waard. Let wel dat het wanelpad naar de lower fall echt goed steil is en niet geschikt als je slecht ter been mocht zijn. Je kan er dan op een meter afstand naar kijken waar die duizenden liters water naar beneden storten. Je kan ook zo dicht bij de upper komen overigens, maar denk ik het wandelpad niet van, want die was in Mei 2013 nog afgesloten.
Frans H
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Bericht door Frans H »

Ook het pad naar Upper Falls is niet al te lang maar behoorlijk pittig: heb ze beide gedaan in september 2013. Vond Upper wel iets mooier.
Jrabakker
Amerikakenner

Bericht door Jrabakker »

Beetje off topic, maar Snoqualmie Falls (bekend van "Twin Peaks") in Washington State had wat meer water dan normaal de afgelopen dagen:

http://www.usatoday.com/videos/news/hav ... /21318709/
===== Permanent Resident since July 23, 2014 =====
Tinuszke
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 10

Bericht door Tinuszke »

Ik vond de lower falls in Yellowstone het mooiste, je hebt daar 2 trails die je kunt doen, eentje aan de noordkant waar je zowat aan het water staat aan de bovenkant (dit is de eerste wandeling die PSVwally bedoelt denk ik). Aan de zuidkant heb je de zgn. "Uncle Tom's Trail" en dat is er een met een heleboel trappen zodat je de lower falls meer vanaf beneden in de canyon kan zien. Allebei de trails heb ik gedaan en kan ik aanbevelen (als je tenminste weer makkelijk omhoog kunt klimmen).
De upper falls vond ik niet heel bijzonder, maar dat komt misschien omdat ik toen net al alle viewpoints aan de north rim had gedaan en omdat het toen al redelijk laat was en alles in de schaduw lag.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Ik kom net in mijn boekje over scenic highways and byways de Mesa Falls in Idaho tegen. Die liggen op de route denk ik.
Volgens de schrijver:"the only two undisturbed waterfalls of any real consequence" in Idaho .

Marianne
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer