Valley of the gods

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
GuidoWater
Amerikafan
Berichten: 193
Lid geworden op: 05 feb 2008, 16:42
Aantal x V.S. bezocht: 2
Locatie: Beuningen
Contacteer:

Valley of the gods

Bericht door GuidoWater »

Volgend jaar gaan we weer naar Amerika en hebben dan ook de Valley of the gods op de planning staan.

We zitten echter met een aantal vragen hiervoor.

- Is valley of the gods te doen met een normale personen auto?
- Hoelang doe je ongeveer over de complete valley of the gods road?
- Is valley of the gods de moeite waard?

Wij willen het onderweg mee pakken als we van cannyon de chelly naar moab rijden.

Bedankt alvast!
Kijk voor ons Amerika reis verslag op http://www.vandewateropreis.nl/! Je vind hier ook reisverslagen van onze andere reizen!
Gebruikersavatar
Mrvanilla
Moderator
Berichten: 6643
Lid geworden op: 04 mar 2013, 07:13
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Valley of the gods

Bericht door Mrvanilla »

De weg is niet al te eng, al zou ik het ter plekke even bekijken. Wij hadden een SUV en dat ging prima, al liggen er soms hele grote stenen op de weg. Je doet er ongeveer een uur over als ik mij goed herinner. En het was zeker de moeite waard.

Voor een indruk kun je eens naar ons reisverslag van die dag kijken.
Groetjes,
Daniel
Gebruikersavatar
markro
Moderator
Berichten: 9260
Lid geworden op: 06 apr 2004, 20:58
Aantal x V.S. bezocht: 13
Locatie: Hilversum, NL
Contacteer:

Re: Valley of the gods

Bericht door markro »

De Valley of the Gods is zeker de moeite waard om te rijden, reken op circa 1 uur, afhankelijk van hoe vaak je stopt om bijvoorbeeld te fotograferen/filmen.
De eerste keer dat ik deze weg met een normale personenauto (sedanmodel) wilde rijden, ben ik al vlot omgekeerd, want de bodem schuurde over de grond. Jaren later met een SUV, die een hogere bodemvrijheid had, ging het prima. Er waren wel stukken, waar de gravellaag deels weggespoeld was en er geulen in de weg zaten.

Voor een indruk, klik hier voor ons reisverslag 2005 en kijk dan op dag 21.
Marco.

Voor onze Amerikareisverslagen: klik hier.
GuidoWater
Amerikafan
Berichten: 193
Lid geworden op: 05 feb 2008, 16:42
Aantal x V.S. bezocht: 2
Locatie: Beuningen
Contacteer:

Re: Valley of the gods

Bericht door GuidoWater »

Ik was eigenlijk bang dat wij teveel zouden doen op de dag dat we door valley of the gods rijden maar als ik jullie reis verslagen lees kan het eigenlijk best.

Wij hebben het volgende in gedachten voor deze dag.

- starten 's ochtends vanaf canyon de chelly
- Valley of the gods road
- gooseneck state park
- natural bridges state park
- moab

Wat ik zo lees hebben jullie ongeveer dezelfde route gereden.

Ik kan alleen niet helemaal duidelijk uitvinden waar muley point zich nou precies bevind. Kom ik hier vanzelf langs als ik deze route volg of moeten we daar voor omrijden?

We gaan wel even kijken voor een SUV want als ik jullie foto's en verhalen zie en lees dan wil ik dit zeker niet missen!
Kijk voor ons Amerika reis verslag op http://www.vandewateropreis.nl/! Je vind hier ook reisverslagen van onze andere reizen!
Gebruikersavatar
Mrvanilla
Moderator
Berichten: 6643
Lid geworden op: 04 mar 2013, 07:13
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Valley of the gods

Bericht door Mrvanilla »

Als jullie na Valley of the Gods de Moki Dugway omhoog rijden is Muley Point meteen linksaf. Er staat een klein bordje. Ook dat is overigens een overharde weg, maar een stuk beter van 'kwaliteit' dan Valley of the Gods.

Voor Natural Bridges hoef je naar mijn idee niet al te veel tijd uit te trekken. Je kunt je beperken tot de drie uitzichtpunten en een korte wandeling maken naar bijvoorbeeld de Owachomo Bridge (half uurtje).
Groetjes,
Daniel
Gebruikersavatar
kalaman
Amerika-expert
Berichten: 5546
Lid geworden op: 29 nov 2011, 19:47
Aantal x V.S. bezocht: 24
Locatie: West-Vlaanderen
Contacteer:

Re: Valley of the gods

Bericht door kalaman »

Hier kan je ons verslag/video zien van onder andere Valley of the Gods. We hebben zowat de ganse route gefilmd, op die manier krijg je al een goed idee van de toestand van de weg (die uiteraard altijd kan wijzigen) : 19-12-2013 Kanab - Valley of the Gods - Moab

En hier het verslag/video van oa Muley Point: 04 april - Mexican Hat - Goosenecks SP - Johns Canyon Rd - Mulley Point - Fallen Roof Ruin - Burr Point - Hanksville

En hier zie je luchtbeelden van zowel de Moki Dugway als de Valley of the Gods :

[youtube]3GO5mdLywas[/youtube]
GuidoWater
Amerikafan
Berichten: 193
Lid geworden op: 05 feb 2008, 16:42
Aantal x V.S. bezocht: 2
Locatie: Beuningen
Contacteer:

Re: Valley of the gods

Bericht door GuidoWater »

Wat een goede reisverslagen op jou site zeg daniel! Ik heb net echt met veel genot het 2014 verslag zitten lezen!

Ik vroeg me alleen af in welke periode jullie geweest waren?

Al enige concrete plannen voor 2015? Ik zag dat jullie in dezelfde steden beginnen en eindigen als dat wij willen. Misschien hebben jullie nog interessante ideeën haha.
Kijk voor ons Amerika reis verslag op http://www.vandewateropreis.nl/! Je vind hier ook reisverslagen van onze andere reizen!
Gebruikersavatar
Mrvanilla
Moderator
Berichten: 6643
Lid geworden op: 04 mar 2013, 07:13
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Valley of the gods

Bericht door Mrvanilla »

GuidoWater schreef:Wat een goede reisverslagen op jou site zeg daniel! Ik heb net echt met veel genot het 2014 verslag zitten lezen!

:thumbup: Mooi zo!

Wij zijn in september geweest. En voor 2015 zijn er ook weer plannen ja. Het Amerikavirus noemen ze dat! :wink: :lol:
Groetjes,
Daniel
Gebruikersavatar
PSVwally
Amerika-expert
Berichten: 19593
Lid geworden op: 09 sep 2010, 22:51
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Valley of the gods

Bericht door PSVwally »

Ik zou wel je route iets veranderen. Eerst vanaf Chinle naar Goosenecks SP, dan een stukje terugrijden over de 163 naar zeg maar de zuidkant van Valley of the Gods rd, dan kom je vlak voor de Moki Dugway eruit en sla je rechtsaf deze heuvel op. Bovenop linksaf evt. naar Muley Point. Dan terugrijden en naar het noorden richting Natural Bridges. Goosenecks zal ook maar rond de 30 min in beslag nemen als je er alleen maar rondkijkt.

Toch zou ik je net als Markro er nog een keer er goed op willen wijzen dat het met een gewone 'volgeladen' personenauto misschien op sommige plekken door evt geulen niet verstandig is er te gaan rijden. Toen ik het in 2012 (zie evt verslag onder) met een minivan (dodge grand caravan) reed was het opzich goed te doen, maar het middelste deel (wat wat bochtiger en wat op en neer gaat) was kielekiele. Officieel mag je met een huurauto deze weg niet rijden, dus zorg dat je niet je uitlaat eronderuit rijd.
GuidoWater
Amerikafan
Berichten: 193
Lid geworden op: 05 feb 2008, 16:42
Aantal x V.S. bezocht: 2
Locatie: Beuningen
Contacteer:

Re: Valley of the gods

Bericht door GuidoWater »

Ik ben inderdaad al aan het kijken om ipv een personenauto toch maar een SUV te nemen, Fort escape / jeep etc...

Dit kost wel iets meer maar gezien het gebied waar we doorheen reizen is dit wel zo prettig.

Het zou zonde zijn als we mooie plekken niet kunnen bereiken omdat we geen 200 euro meer hebben overgehad voor een iets betere auto.

Ik denk dat we deze dag in elk geval wel een goede planning / route hebben gevonden. Nou de rest nog ;-)
Kijk voor ons Amerika reis verslag op http://www.vandewateropreis.nl/! Je vind hier ook reisverslagen van onze andere reizen!
Gebruikersavatar
kalaman
Amerika-expert
Berichten: 5546
Lid geworden op: 29 nov 2011, 19:47
Aantal x V.S. bezocht: 24
Locatie: West-Vlaanderen
Contacteer:

Re: Valley of the gods

Bericht door kalaman »

Wij hebben de eerste keer (in 2009) ook de VOTG met een gewone, kleine personenwagen gereden, maar toen was de "weg" nog heel wat beter dan hetgeen je ziet in bovenstaande video's van vorig jaar december.
ziggy
Amerika-ontdekker
Berichten: 47
Lid geworden op: 02 sep 2014, 11:53

Re: Valley of the gods

Bericht door ziggy »

Volgende zomer rijden wij ook van Mexican Hat naar Moab.
En ik was ook aan het overwegen om via VOTG te rijden. Normaalgezien zullen we met een fullsize SUV rijden, dus dat moet kunnen.
Maar als ik die commentaren lees over Muley Point, dan ben ik geneigd om daar de voorkeur aan te geven. Via Moki Dugway naar Muley Point en dan via de 261 naar Moab.
De dag ervoor zullen we de valley road in MV gereden hebben, dan is VOTG nogal gelijkaardig neem ik aan.
Gebruikersavatar
PSVwally
Amerika-expert
Berichten: 19593
Lid geworden op: 09 sep 2010, 22:51
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Valley of the gods

Bericht door PSVwally »

Hmm ik vond het niet echt op elkaar lijken. Vooral omdat er bij MV soms erg veel rukte is en bij VOTG zijn wij bv. maar 2 auto's tegengekomen.
Gebruikersavatar
Mrvanilla
Moderator
Berichten: 6643
Lid geworden op: 04 mar 2013, 07:13
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Valley of the gods

Bericht door Mrvanilla »

Wij reden dit jaar van Moab naar Mexican Hat. Je kan prima beide doen die dag. En het is echt de moeite waard. Vanuit Mexican Hat zou je dan via Mexican Hat Rock, Gooseneck SP, Valley of the Gods, Moki Dugway, Muley Point, Natural Bridges NM naar Moab kunnen rijden. Prima te doen op één dag.
Groetjes,
Daniel
GuidoWater
Amerikafan
Berichten: 193
Lid geworden op: 05 feb 2008, 16:42
Aantal x V.S. bezocht: 2
Locatie: Beuningen
Contacteer:

Re: Valley of the gods

Bericht door GuidoWater »

Ons plan is eigenlijk om 's ochtends te beginnen in Chinle en dan eerst naar gooseneck state park te rijden.

Heb je dan ook nog genoeg tijd om deze route op een dag te doen? Volgens google maps is het ongeveer 2 uur rijden.

Of kunnen we misschien beter dichter bij mexican hat overnachten?
Kijk voor ons Amerika reis verslag op http://www.vandewateropreis.nl/! Je vind hier ook reisverslagen van onze andere reizen!
Gebruikersavatar
PSVwally
Amerika-expert
Berichten: 19593
Lid geworden op: 09 sep 2010, 22:51
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Valley of the gods

Bericht door PSVwally »

Volgens mij geven we aan dat het makkelijk moet kunnen? Vertrek gewoon lekker op tijd.

Chinle - Goosenecks SP is zo'n 2u rijden. Het bekijken kost je denk ik max 30 minuten.
Dan is het een klein kwartiertje rijden over de 163 (je bent hier dan al eens voorbij gereden) naar de zuidkant van Valley of the gods road. Met wat stops ben je hier zeg maar 1.5u aan kwijt. Als je deze weg uitrijd ben je aan de voet van de Moki Dugway. Boven een korte stop van een minuut of 5 om even van het uitzicht te genieten en dan door naar Muley Point. Volgens mij is Muley Point 10mijl op en neer. Misschien een leuke plek om te lunchen, vooral met het uitzicht en wrs weinig andere mensen.

Dan door naar Natural Bridges. Ik ben hier zelf niet geweest (gekozen voor 4 corners NM, wat een tegenvaller :S )
Daarna is het nog een uur of 2 rijden naar Moab. Ik zou afhankelijk vd tijd onderweg zelf de beslissing maken of je nog langs het Needles deel van Canyonlands NP gaat. Dat is ook een mooi park.
Teebee
Amerikafan
Berichten: 149
Lid geworden op: 07 okt 2014, 09:49
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: ROFL (Republic Of FLanders)

Re: Valley of the gods

Bericht door Teebee »

Is de Moki Dugway te doen met een fullsize sedan in de zomer, of beter niet aan beginnen?
AfbeeldingAfbeelding
Gebruikersavatar
Mrvanilla
Moderator
Berichten: 6643
Lid geworden op: 04 mar 2013, 07:13
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Valley of the gods

Bericht door Mrvanilla »

De Moki Dugway is makkelijk te doen. Het is bijna geen dirtroad te noemen in mijn ogen. En als je geen erge hoogtevrees hebt ben je zo boven (of beneden, afhankelijk van welke kant je komt).
Groetjes,
Daniel
Gebruikersavatar
kalaman
Amerika-expert
Berichten: 5546
Lid geworden op: 29 nov 2011, 19:47
Aantal x V.S. bezocht: 24
Locatie: West-Vlaanderen
Contacteer:

Re: Valley of the gods

Bericht door kalaman »

Teebee schreef:Is de Moki Dugway te doen met een fullsize sedan in de zomer, of beter niet aan beginnen?
Zie mijn post hierboven voor een video van oa de Moki Dugway (die geen enkel probleem is met een gewone auto).
nancywittebols
Amerikafan
Berichten: 213
Lid geworden op: 07 jun 2011, 11:39
Aantal x V.S. bezocht: 13

Re: Valley of the gods

Bericht door nancywittebols »

wij hebben zowel Monument Valley en Valley of the Gods bezocht en beide zijn de moeite waard. Qua natuurschoon is MV misschien iets grootser, maar VotG vond ik dan weer 'avontuurlijker' en veel rustiger (niemand tegengekomen). Ik vind persoonlijk dat deze parken elkaar aanvullen.
In verband met Natural Bridges, vind ik het zonde om hier zo maar door te rijden. De schoonheid van het park kan men pas appreciëren (persoonlijke mening), wanneer men een wandeling doet in de canyon en onder de bruggen staat.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer