Overnachten voor Death Valley

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Marielle
Amerikafan
Berichten: 102
Lid geworden op: 10 jul 2006, 20:29

Bericht door Marielle »

Wij betalen in september 110 dollar. Maar dat is op een vrijdag dus waarsschijnlijk hoger tarief dan door de weeks?
Gebruikersavatar
hekkie
Amerika-expert
Berichten: 14467
Lid geworden op: 31 mar 2004, 14:40
Partner van: Jhek
Aantal x V.S. bezocht: 20
Locatie: Assen
Contacteer:

Bericht door hekkie »

Marielle schreef:Wij betalen in september 110 dollar. Maar dat is op een vrijdag dus waarsschijnlijk hoger tarief dan door de weeks?
Coyote schreef: In 2004 betaalde ik begin juli ± $ 95,00 voor 1 nacht (incl. TAX)
Mariëlle,

Dat heeft er in dit geval niets mee te maken. In 2004 waren wij samen met Roland en hebben ieder in een cabin overnacht op de Furnace Creek Ranche. Wij betaalden voor 2 personen toen $ 6 meer dan Roland, dus $ 101. We zijn nu een paar jaar verder en kan ik mij dus voorstellen dat het ietsjes duurder is geworden.

Gr. Marjan
Gr. Marjan

20 USA-reizen:
Marielle
Amerikafan
Berichten: 102
Lid geworden op: 10 jul 2006, 20:29

Bericht door Marielle »

Ja dat is natuurlijk ook zo!! HEt is nu wel weer 2 jaar verder.
Maar waar wij op vrijdag 110 betalen zag ik net dat de zaterdag 150 dollar is in Furnace Creek.
Gebruikersavatar
Pete.Z
Amerika-expert
Berichten: 7939
Lid geworden op: 18 dec 2004, 20:40
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Bericht door Pete.Z »

Klopt,wij waren daar op zaterdag,en betaalden bijna 170 dollar.

Hier de twee foto's die ik ervan heb,beide van de achterkant van de cabins waar wij zaten:

Afbeelding

Afbeelding
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42050
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Marielle schreef:Klinkt fantastisch. Wij vertrekken de ochtend vanuit Curry Village (Yosemite) naar Furnace Creek, dat is wel een hele toch he?
Reken op 8 uur rijden, zonder pauzes. Je hebt dan geen tijd meer om onderweg nog iets te bekijken en dat terwijl er zowel in Yosemite (Tuolumne Meadows) als er buiten (Mono Lake, evt Bodie, June Lake Loop, Alabama Hills) nog erg veel moois te zien is.

Marianne
Gebruikersavatar
BaconPopper
Amerikafan
Berichten: 187
Lid geworden op: 03 jul 2006, 13:09
Locatie: Ternat (BE)

Bericht door BaconPopper »

Was net aan het kijken voor de nacht die wij in DV zouden doorbrengen (22 mei 2007) en blijkbaar is er in Stovepipe Wells al niets meer vrij. In Furnace Creek Ranch is er enkel nog iets vrij.
Is echt alles voor die periode daar nu al volgeboekt?
Zo ja, dan kan ik maar best reserveren in Furnace Creek Ranch of het wordt camperen...

Is camperen goed te doen in DV trouwens?
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42050
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

BaconPopper schreef:Was net aan het kijken voor de nacht die wij in DV zouden doorbrengen (22 mei 2007) en blijkbaar is er in Stovepipe Wells al niets meer vrij. In Furnace Creek Ranch is er enkel nog iets vrij.
Is echt alles voor die periode daar nu al volgeboekt?
Zo ja, dan kan ik maar best reserveren in Furnace Creek Ranch of het wordt camperen...

Is camperen goed te doen in DV trouwens?
Waarschijnlijk is mei nog een populaire tijd om te gaan, dus het kan best dat er al veel vol zit. Ik zou gewoon reserveren, opzeggen kan altijd nog.
Wij waren er twee weken geleden, en we betaalden 162 dollar (ex tax)voor een kamer omdat de rest al vol was. Daar zou ik dus maar niet op wachten.

Wat kamperen betreft: je zou eens moeten nagaan wat de temperatuur 's nachts doet in mei. Als het voldoende afkoelt lijkt me dat ook goed te doen.

Marianne
Gebruikersavatar
hekkie
Amerika-expert
Berichten: 14467
Lid geworden op: 31 mar 2004, 14:40
Partner van: Jhek
Aantal x V.S. bezocht: 20
Locatie: Assen
Contacteer:

Bericht door hekkie »

BaconPopper schreef: Is camperen goed te doen in DV trouwens?
Bedoel je kamperen met een tentje? Het is te doen, maar je moet wel tegen de hitte kunnen. Het was in ieder geval mijn "heetste nacht" ooit...... :wink: :wink:

Echt prettig was het beslist niet, maar toch ben ik blij met deze ervaring. Wij kampeerden in mei 1993 met ons tentje in DV en het was over de 40 gr. In 1994 waren we in juni er weer met ons tentje, maar toen was er een hittegolf en was het bijna 50 gr. We zijn ten einde raad 's middags weggevlucht van de hitte en doorgereden naar Las Vegas.

In 2004 hebben we in juli weer een keer overnacht in DV, maar deze keer in een cabin en het was toen 's nachts 36 gr. In ieder geval koeler als een paar jaar daarvoor in mei. Dus jaargetij of maand zegt ook niet alles.

Gr. Marjan
Gr. Marjan

20 USA-reizen:
Lydia
Amerika-ontdekker
Berichten: 14
Lid geworden op: 26 jun 2006, 19:57

Bericht door Lydia »

wij hebben in juli ook overnacht in Furnace creek maar dan op een hotelkamer ,heerlijk koel ,de airco werkte goed en maakte niet zo veel lawaai als in andere hotels , het was op dat moment 50 graden en het zwembad werd op dat moment verbouwd. Je kon wel gebruik maken van het zwembad van het luxe hotel dat alleen in de winter geopend is,de zomer is laagseizoen en dan komen er alleen maar Europeanen. Je moet ook dan het museumpje bezoeken op de ranch de man die daar werkt, kan heel leuk vertellen over borax wat daar vroeger gedolven werd en over enge gifslangen die zich verstoppen onder het zand, de kinderen durfden gelijk niet meer naar de zandduinen. Foto's kan je beter laat in de middag maken tegen zonsondergang en s'avonds zijn we in het donker nog eens naar Zabrisky point gegeaan om naar de sterren te kijken , zoveel zie je niet meer in ons overbelichte Nederland. Wij vonden Death Valley ondanks de hitte , het leek wel een hete fohn , een geweldige ervaring die je echt niet kan missen.
Lydia
Lydia
Amerika-ontdekker
Berichten: 14
Lid geworden op: 26 jun 2006, 19:57

Bericht door Lydia »

Lydia schreef:wij hebben in juli ook overnacht in Furnace creek maar dan op een hotelkamer ,heerlijk koel ,de airco werkte goed en maakte niet zo veel lawaai als in andere hotels , het was op dat moment 50 graden en het zwembad werd op dat moment verbouwd. Je kon wel gebruik maken van het zwembad van het luxe hotel dat alleen in de winter geopend is,de zomer is laagseizoen en dan komen er alleen maar Europeanen. Je moet ook dan het museumpje bezoeken op de ranch de man die daar werkt, kan heel leuk vertellen over borax wat daar vroeger gedolven werd en over enge gifslangen die zich verstoppen onder het zand, de kinderen durfden gelijk niet meer naar de zandduinen. Foto's kan je beter laat in de middag maken tegen zonsondergang en s'avonds zijn we in het donker nog eens naar Zabrisky point gegeaan om naar de sterren te kijken , zoveel zie je niet meer in ons overbelichte Nederland. Wij vonden Death Valley ondanks de hitte , het leek wel een hete fohn , een geweldige ervaring die je echt niet kan missen.
Wij hebben via Kuoni geboekt en betaalden voor een nacht op zondag 99 euro voor een 4 persoonskamer , veel mensen zeggen dat je niet van te voren moet boeken of zelf via internet maar mij is gebleken dat als je het via een reisorganisatie boekt toch vaak goedkoper uitkomt.
Lydia
Gebruikersavatar
Yeehaw
Amerika-expert
Berichten: 9644
Lid geworden op: 15 aug 2006, 10:36

Bericht door Yeehaw »

Wie in Death Valley in een RV of een tent wil overnachten moet vooral eens de film: The hills have eyes" bekijken -lol-
Terschuur
Amerika-newbie
Berichten: 4
Lid geworden op: 16 aug 2006, 16:24
Locatie: Terschuur

Bericht door Terschuur »

Hoe zit het met de bereikbaarheid met een telefoon in Death Valley, stel je voor dat er wat verkeerd gaat met de RV? En het overnachten in Death Valley met een camper moet ook geen probleem zijn in Furnace Creek of Stovepip wells zonder reserveren?
Gebruikersavatar
hekkie
Amerika-expert
Berichten: 14467
Lid geworden op: 31 mar 2004, 14:40
Partner van: Jhek
Aantal x V.S. bezocht: 20
Locatie: Assen
Contacteer:

Bericht door hekkie »

Terschuur schreef:Hoe zit het met de bereikbaarheid met een telefoon in Death Valley, stel je voor dat er wat verkeerd gaat met de RV?
De bereikbaarheid met je mobiele telefoon is voor ons toeristen in bijna alle (Nationale) Parken nihil. Wel zijn er openbare telefoons in de parken.
En het overnachten in Death Valley met een camper moet ook geen probleem zijn in Furnace Creek of Stovepip wells zonder reserveren?
Naar mijn mening moet dit geen probleem opleveren. In het algemeen kampeert men niet zo heel graag in Death Valley vanwege de hitte. Ik heb het daar (Furnace Creek) nog nooit "vol" gezien.

Groetjes Marjan
Gr. Marjan

20 USA-reizen:
Arjen
Amerikafan
Berichten: 354
Lid geworden op: 05 jun 2005, 01:07
Locatie: Den Haag

Bericht door Arjen »

Toen wij er begin april waren, hadden we geluk dat het eerst wat we deden een campground reserveren was. Waren we een halfuur later geweest dan hadden we nergens in DV meer terecht gekund want alle campgrounds zaten vol. Dit zal waarschijnlijk alleen in het hoogseizoen (voor DV is dat feb-apr) voorkomen. Buiten deze periode zal het geen probleem moeten zijn.
Heb nog steeds geen foto's en reisverslag online van maart/april '06 *schaam*
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer