Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

hoe leuk is San Diego

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Pauline01
Amerika-ontdekker

hoe leuk is San Diego

Bericht door Pauline01 »

In onze reis naar de westkust hebben we ook een bezoek aan San Diego gezet. Heb gehoord dat die stad nog een beetje historie heeft. Wie heeft ervaring? Ben je met een dag uitgekeken of is er inderdaad veel te bezichtigen?
Mrvanilla
Moderator
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: hoe leuk is San Diego

Bericht door Mrvanilla »

Ik ben er net drie dagen geweest en heb me niet verveeld. Wij vonden San Diego top. Er is een hoop te zien en doen, zoals:

San Diego Zoo
Balboa Park
Seaworld
Uss Midway Museum
Point Loma (inclusief Cabrillo NM en Fort Rosecrans National Cemetry)
Coronado Island
Old Town San Diego Historic Park
La Jolla
Mount Soledad
Sunset Cliffs
Seaport Village
Gaslamp Quarter

Er is met name over de militaire geschiedenis van de VS een hoop te vinden, maar ook Old Town San Diego geeft een mooi beeld hoe het 'vroeger was'. Iets verderop, richting LA, ligt ook de Mission San Juan Capistrano. Een oude missiepost die enorm de moeite is om te bezoeken. Je zou eens naar ons reisverslag kunnen kijken voor een indruk.
Groetjes,
Daniel
thebruins
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 25

Bericht door thebruins »

Wat Mrvanilla zegt.
Je kunt er dagen doorbrengen, maar als je van te voren uitzoekt wat je graag wilt zien, heb je aan 2-3 dagen wel genoeg. Ik vond het zeker de moeite waard en een erg leuke stad.
Bushmaster
Amerika-expert

Bericht door Bushmaster »

zeker een van de leukere steden,
Leuke activiteit: met de Segway een georganiseerde tour doen
http://www.segwaypb.com/
ingrid14
Amerika-expert

Bericht door ingrid14 »

San Diego staat bij mij met stip op 1 (wint van SF door de betere temperaturen)

Mrvanilla heeft een mooi lijstje gegeven.
Nog 1 aanvulling: Westfield Horton Plaza (openlucht shopping center)

Je kan er cultuur opdoen, shoppen, lekker eten, strand mooi allemaal combineren.

Er is een scenic drive van 59 mijl door/rond de stad, die je langs de bezienswaardigheden brengt. http://www.sandiego.org/articles/tours- ... drive.aspx

Groetjes,

Ingrid
Ingrid's Travels&Trails :
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
Tips reizen met tieners: AK AZ CA CO ID NE NV SD UT WY
Irmaatje123
Amerika-newbie

Bericht door Irmaatje123 »

San diego is een super leuke stad, ga vooral met de Ferry naar coronado island, heel mooi!wij zaten in het best western bayside hotel,prima locatie,op loopafstand naar de haven,naar little italy en het gaslampdistrict. Vergeet niet naar het balbaopark te gaan en old town is ook erg leuk.
Pauline01
Amerika-ontdekker

Bericht door Pauline01 »

Ben helemaal enthousiast geworden. San Diego hing er maar een beetje bij in onze planning, maar krijgt nu extra dagen.
Hartstikke bedankt!
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Wat ga je verder doen, waar ga je allemaal naar toe? San Diego kan natuurlijk wel heel leuk zijn zijn, maar misschien zijn andere steden/parken nóg leuker?

Marianne
Izzy88
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 1

Bericht door Izzy88 »

Ik had er anderhalf jaar geleden ook 2 overnachtingen en hebben toen Seaworld en San Diego Zoo bezocht. De zoo is echt een aanrader, seaworld vond ik iets minder, kom waarschijnlijk doordat er paar attracties defect waren, voor de rest wel tof.
Pauline01
Amerika-ontdekker

Bericht door Pauline01 »

Martin & Marianne schreef:Wat ga je verder doen, waar ga je allemaal naar toe?
Marianne,

Deze reis is een kado aan onze oudste dochter (15 jaar) voor het slagen van de middelbare school. Zij mag dus bepalen waar we heen gaan, en wij vullen het aan met wat wensen van ons zelf. Dus:
dag 1 vliegen we naar San Francisco
dag 2 pier 32, fishermans warf, Golden Gate Bridge en het Ripleys Believe It or Not museum.
dag 3 vertrekken we richting LA maar logeren ergens op 1/3 van de route
dag 4 vervolgen we onze route om op 2/3 van de route weer ergens te overnachten. Tijdens deze route langs de kust hopen we vaak te stoppen om de natuur te mogen bewonderen, en dan met name de zeehonden, walvissen ect.
dag 5 komen we aan in LA 4 nachten om alles zoals de Studio's, Beverly Hills, Santa Monica ect ect rustig te kunnen bezichtigen.
dag 10 rijden we dan naar San Diego, in 1e instantie alleen voor Sea World, maar na al jullie tips blijven we nu wat langer
dag13 willen we dan naar Palm Springs om dan toch nog iets van de Nationale Parken mee te krijgen, Joshua Tree.
dag 15 rijden we naar Las Vegas, waar we alleen een avond en een nacht verblijven
dag 16 dus rijden we al weer terug naar Anaheim
dag 17 gaan we naar Disney
dag 18 weer naar huis

Zoals je ziet geen grote parken want daar vindt onze jeugd niks aan. De natuur hopen we langs de kust te vinden.
Ben benieuwd of je nog tips hebt. :thumbup:
Laatst gewijzigd door Mrvanilla op 17 okt 2014, 07:48, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Quote werkend gemaakt
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Wel een beetje jammer van de parken; onze jeugd vind Yosemite erg leuk. Hoe weet je dochter dat het niet leuk is? Als je toch een park gaat doen zou ik niet voor Joshua Tree kiezen maar Yosemite of Sequoia. Liggen de vluchten al vast?
Als je in SF begint kun je via een deel van de kust naar Yosemite, dan Death Valley, Las vegas, LA en San Diego.
Om voor alleen een nacht naar Las vegas te rijden is ook wel een beetje jammer. Er is genoeg te zien voor meerdere nachten.
In SF is ALcatraz ook een bezoek waard. Ripley kun je ook in LA doen, daar heb je meer tijd. Een leuke studiotour is die bij Warner Bros. Misschien heb je iets aan ons 2008-verslag voor LA, Las Vegas en Yosemite; onze dochters waren toen 13 en 15.

Marianne
Kurt10
Amerikakenner
Partner van: Elskey
Aantal x V.S. bezocht: 7

Bericht door Kurt10 »

Het is zoals Marianne al zei inderdaad jammer dat je datgene waar de Westkust om bekend staat namelijk de fantastische natuur volledig overslaat...
4 Nachten LA voor hetgene wat je wil doen is wel erg veel.
Misschien toch nog maar eens nadenken over het schema.
http://usa2014kurtels.tumblr.com
https://www.youtube.com/watch?v=6ZhIrfaUi20
https://westcoastusa2016.wordpress.com/
2011: NY
2012: Zuidwesten
2013: NY+Noordwesten-zuidwesten
2014: NY+Florida
2015: Florida
2016: Zuidwesten
2017: Florida
Marcopstal
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 28

Bericht door Marcopstal »

De kust deel je best op in:
SF- Monterey
Monterey - Pismo Beach
Pismo Beach - Santa Monica

4 nachten LA is veel te veel in jullie tijdsbestek, vooral omdat jullie nog terugkeren naar LA voor Disney. Ik zou dit verminderen naar 2 zelfs en dan na de laatste nacht LA de dag nog in LA besteden en tegen de avond naar San Diego rijden. Alhoewel je eigenlijk veel beter Disney hieraan zou kleven, want vanaf de kant van LA dat je zit richting San Diego passeer je Anaheim waar Disney ligt, en vanaf Anaheim, na een dag Disney is het eenvoudiger om richting San Diego te rijden.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
Lukic
Amerika-ontdekker

Bericht door Lukic »

Ben er in 2008 geweest. Vond het niet heel erg bijzonder. Weinig cultuur en architectuur als je daarvan houdt. Las iemand hier die het leuker vond dan SF. Is allemaal persoonlijk natuurlijk. Maar daar kan ik me echt niks bij voorstellen! SF is voor mij vele malen leuker. Maar inderdaad als het weer en strandbezoek enzo heel belangrijk zijn dan is San Diego aan de West-Kust als stad natuurlijk top.
Marcopstal
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 28

Bericht door Marcopstal »

Smaken verschillen inderdaad. San Francisco vind ik leuk, maar San Diego vind ik nog altijd de mooiste stad van Californië.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
hke
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 8

Bericht door hke »

Wij zijn dit jaar in SD en SF geweest.
Ik vind beide steden vele malen leuker dan LA.
Wij zijn er dit jaar ook met kids geweest, misschien heb je nog iets aan ons weblog.

succes.
RiverCola
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door RiverCola »

Voor het tegenwicht: ik vond San Diego een vrij saaie stad. De stad lijkt niet echt een ziel of eigen identiteit te hebben. Ja, het heeft een heerlijk klimaat en ligt geweldig aan zee, er is een mooie zoo (en Seaworld voor degenen die daar zonder gewetensbezwaren graag heen gaan :wink: ) en verder.....Tja...ik werd er kriegelig van de perfect aangeharkte grasperkjes, (gated) communities en alle gebodsborden (No alcohol on or against the seawall!).

Geef mij maar LA met haar vele gezichten, mooie en lelijke plekken, cultuur en kunst... Idem voor San Francisco! Dát zijn echte steden. San Diego vond ik meer een dorp met de afmetingen van een stad. T'is maar waar je van houdt!
Mrvanilla
Moderator

Bericht door Mrvanilla »

RiverCola schreef: (No alcohol on or against the seawall!).
:lol: Die zagen wij ook bij Mission Beach ja. Al hield niemand zich daaraan.
Groetjes,
Daniel
Ingrid1958
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 14

Bericht door Ingrid1958 »

Ook ik vind SD een heerlijke stad, ben er in sept voor de 2e keer geweest en sluit me aan bij Mrvanilla, veel te doen en de temperatuur maakte het voor mij ook heerlijk om volop van te genieten, dus ook wel en niet eens met sommige opmerkingen, maar dat is maar goed ook, iedereen zijn eigen beleving. Wat natuur betreft, ik had op aanraden van oa Marianne mijn reis ook aangepast en er toch een 3 tal parken in de gestopt, mijn jongens zijn weliswaar 25 en 28, maar die vonden Zion NP en de Grand Canyon helemaal geweldig. En persoonlijk vond ik 2 nachten LA (dag van aankomst , 1 hele dag en dag daarop vertrekken) ook genoeg.
Maar wat geweldig om zo'n kado te krijgen. Top !
Ik weet zeker dat het een heerlijke reis gaat worden, dus geniet met volle teugen. :thumbup:
1982 Florida
2005 -2020 Atlanta / Florida (4x) / California (2x/ NYC (3x) / DC / Deep South / New England

http://www.flyingtothewest.waarbenjij.nu
dhg2000
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Bericht door dhg2000 »

Ik vond San Diego een hele leuke stad. De stad heeft heel veel Spaanse / Mexicaanse invloeden en het is echt de moeite waard.
Wat hier nog niet is genoemd is Belmont Park, het is een leuk klein attractiepark met een houten achtbaan aan het strand. Wanneer je met kinderen gaat dan ligt ook Legoland in de buurt (Carlsbad)
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer