Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Wat kunnen wij verwachten aan kosten voor overnachten
Wat kunnen wij verwachten aan kosten voor overnachten
Daar ben ik weer... De voorbereidingen voor de reis zijn nu echt in volle gang, er zullen vast nog veel meer vragen komen...
Ik zie bij veel reisverslagen prijzen staan voor de motels van toch wel meer dan 60 dollar per nacht.
2 collega's van mij zijn vorig jaar naar Californie geweest en hebben mij verteld dat het toch meestal niet meer dan 40 dollar is.
Wij vertrekken op 15 september en zijn met zijn 2en.
Ik ben benieuwd naar de reacties!!
Ik zie bij veel reisverslagen prijzen staan voor de motels van toch wel meer dan 60 dollar per nacht.
2 collega's van mij zijn vorig jaar naar Californie geweest en hebben mij verteld dat het toch meestal niet meer dan 40 dollar is.
Wij vertrekken op 15 september en zijn met zijn 2en.
Ik ben benieuwd naar de reacties!!
Wij zijn vorig jaar ook in september geweest en ik heb ook zeker op de prijs van de motels gelet.
Vantevoren heb ik vrij veel uitgezocht op internet zodat ik leuke motels kon boeken voor een schappelijke prijs.
De prijzen die wij betaalt hebben waren gemiddeld tussen de 50 en 65 dollar.
San Francisco en Camp Curry in Yosemite waren uitschieters naar boven.
Vantevoren heb ik vrij veel uitgezocht op internet zodat ik leuke motels kon boeken voor een schappelijke prijs.
De prijzen die wij betaalt hebben waren gemiddeld tussen de 50 en 65 dollar.
San Francisco en Camp Curry in Yosemite waren uitschieters naar boven.
Laatst gewijzigd door Des op 02 aug 2006, 21:57, 1 keer totaal gewijzigd.
- Njit
- Amerika-expert
- Partner van: SpaceAce
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Afgelopen reis was gemiddeld 29 euro ppn (bonnefooi). In California zaten we aan gemiddeld 32 euro ppn (van te voren geboekt). Met die 60 dollar per nacht gemiddeld zit je denk ik wel goed.
Besef wel dat dit per KAMER is en niet per PERSOON. Als je met z'n tweeen ben betaal je dus in principe maar 30 dollar per persoon per nacht.
Besef wel dat dit per KAMER is en niet per PERSOON. Als je met z'n tweeen ben betaal je dus in principe maar 30 dollar per persoon per nacht.
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
Njit, waar staat jouw afkorting PPN voor
Ik heb trouwens de meeste hotels via internet geboekt en zeker niet via de reisburo's in NL.
Omdat ik graag een leuke prijs wilde betalen vond ik het teveel risico om ter plekke te gaan zoeken, dit vond ik teveel tijd kosten wat ik liever ergens anders aan besteedde.
Ik heb trouwens de meeste hotels via internet geboekt en zeker niet via de reisburo's in NL.
Omdat ik graag een leuke prijs wilde betalen vond ik het teveel risico om ter plekke te gaan zoeken, dit vond ik teveel tijd kosten wat ik liever ergens anders aan besteedde.
- Coyote
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 32
- Contacteer:
Ik vind het gemiddelde van $ 60 per nacht voor een kamer nog niet eens zo slecht. Ik betaal dat zelf ook ongeveer.
Dit jaar was het goedkoopste motel rond de $ 48 en het duurste $ 113. De rest zat daar tussenin.
Of je het met $ 40 per nacht redt, betwijfel ik, al zul je die heus wel eens tegenkomen. Vorig jaar heb ik in Alamogordo, NM voor $ 35 (incl. tax) in een Motel 6 kunnen slapen. In de populaire steden en gebieden red je dat niet voor die prijs.
Roland
Dit jaar was het goedkoopste motel rond de $ 48 en het duurste $ 113. De rest zat daar tussenin.
Of je het met $ 40 per nacht redt, betwijfel ik, al zul je die heus wel eens tegenkomen. Vorig jaar heb ik in Alamogordo, NM voor $ 35 (incl. tax) in een Motel 6 kunnen slapen. In de populaire steden en gebieden red je dat niet voor die prijs.
Roland
- Njit
- Amerika-expert
- Partner van: SpaceAce
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
hmmz.. had beter pppn kunnen tikkenDes schreef:Njit, waar staat jouw afkorting PPN voor

Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
- vana
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 4
- Contacteer:
Wees maar blij dat je in September gaat en niet in het hoogseizoen.
Ik schrik hier op het moment van de prijzen voor hotels. Veel hotels hier in Wyoming zitten tegen de $ 100 per nacht en velen zelfs hoger. Zelfs een motel 6.
Ik hoop dat het straks als we weer in Utah en Arizona zitten wat goedkoper is.
Vorige keer konden we nog makkelijk hotelletjes van rond de $ 60 vinden maar dat is nu bijna onmogelijk, ook niet via internet.
Marjon
Ik schrik hier op het moment van de prijzen voor hotels. Veel hotels hier in Wyoming zitten tegen de $ 100 per nacht en velen zelfs hoger. Zelfs een motel 6.
Vorige keer konden we nog makkelijk hotelletjes van rond de $ 60 vinden maar dat is nu bijna onmogelijk, ook niet via internet.
Marjon
- Coyote
- Amerika-expert
- Contacteer:
Marjon,vana schreef:Ik schrik hier op het moment van de prijzen voor hotels. Veel hotels hier in Wyoming zitten tegen de $ 100 per nacht en velen zelfs hoger. Zelfs een motel 6.
de regio waar jij nu zit, is gewoon veel duurder. Dat was mij vorig jaar ook al opgevallen. In Utah en Arizona is het weer goedkoper hoor!

Roland
-
- Amerika-ontdekker
Staan de goedkopere motels juist vaak (nog) niet op het internet?
Heb zelden motels vantevoren geboekt (uitgezonderd aankomstdag en dag voor vertrek).
Oke, deze motels die nog niet het internettijdperk zijn ingegaan zijn niet altijd van even goede kwaliteit maar het is toch vaak maar voor 1 nacht.
Peter
Heb zelden motels vantevoren geboekt (uitgezonderd aankomstdag en dag voor vertrek).
Oke, deze motels die nog niet het internettijdperk zijn ingegaan zijn niet altijd van even goede kwaliteit maar het is toch vaak maar voor 1 nacht.
Peter
Hallo,
Het is de laatste jaren allemall wat duurder geworden, daarvoor is de dollarkoers momenteel relatief zwak. In september kan je misschie ook meer gebruik maken van Coupons die in likale Restaurants kan aantreffen. Een overnachting tussen 40 en 50 Dollar is dan misschien realistischer. Onder normale voorwaarden lijkt 40 dollar mij wel erg weinig tenzij dat je werkelijk
in de Slumps wil overnachten.
Groetjes,
Luc
Het is de laatste jaren allemall wat duurder geworden, daarvoor is de dollarkoers momenteel relatief zwak. In september kan je misschie ook meer gebruik maken van Coupons die in likale Restaurants kan aantreffen. Een overnachting tussen 40 en 50 Dollar is dan misschien realistischer. Onder normale voorwaarden lijkt 40 dollar mij wel erg weinig tenzij dat je werkelijk
in de Slumps wil overnachten.
Groetjes,
Luc
- Coyote
- Amerika-expert
- Contacteer:
Peter,Northwinds schreef:Oke, deze motels die nog niet het internettijdperk zijn ingegaan zijn niet altijd van even goede kwaliteit maar het is toch vaak maar voor 1 nacht
dat mag dan zo zijn, maar als ik 4 weken aan het rondreizen ben, wil ik niet elke nacht in een oud, vervallen en vies motel. Af en toe een goedkoop motel vind ik prima, maar ik mag ook graag in een wat beter motel zitten al kost die dan wat meer.
Ik heb dit jaar voor het eerst regelmatig in een Best Western geslapen o.a. omdat ze daar gratis internet hebben. Die zijn vaak wat duurder dan Super 8 en Motel 6 maar de kwaliteit is in het algemeen ook stukken beter is mij nu wel opgevallen. Dit jaar heb ik voor het eerst Motel 6 "links" laten liggen. Als je wat goedkoper wilt slapen, kan ik die in ieder geval aanraden en via internet vaak ook nog goedkoper te boeken.
Roland
Misschien wel leuk om het af te wisselen (om het ook betaalbaar te houden), dan eens een goedkoop motelletjes, dan een nachtje kamperen en af toe een wat luxer hotel!!
Ik denk dat het zich allemaal vanzelf wel wijst. Ik ben nog nooit naar Amerika op vakantie geweest, en weet dus niet wat ik moet verwachten, maar ... we zullen vast wel iets vinden om te slapen!!
Ik denk dat het zich allemaal vanzelf wel wijst. Ik ben nog nooit naar Amerika op vakantie geweest, en weet dus niet wat ik moet verwachten, maar ... we zullen vast wel iets vinden om te slapen!!

Ik zelf vind Days Inn wel prettig. Je moet maar gewoon eens surfen op Expedia wat er in die plaatsen zit en googelen op de ketennamen om een indruk te krijgen wat het ongeveer kost in die periode.
1999: Florida
2001: California, Nevada, Arizona, Utah, Hawaii
2004: Colorado, Utah, Arizona, Nevada
2006: British Columbia, Alberta, Montana, Wyoming, Idaho, Oregon, Washington
2008: California, Arizona, New Mexico, Colorado, Utah, Nevada
2001: California, Nevada, Arizona, Utah, Hawaii
2004: Colorado, Utah, Arizona, Nevada
2006: British Columbia, Alberta, Montana, Wyoming, Idaho, Oregon, Washington
2008: California, Arizona, New Mexico, Colorado, Utah, Nevada
-
- Amerika-ontdekker
Helemaal gelijk hoor Roland!Coyote schreef:Peter,Northwinds schreef:Oke, deze motels die nog niet het internettijdperk zijn ingegaan zijn niet altijd van even goede kwaliteit maar het is toch vaak maar voor 1 nacht
dat mag dan zo zijn, maar als ik 4 weken aan het rondreizen ben, wil ik niet elke nacht in een oud, vervallen en vies motel. Af en toe een goedkoop motel vind ik prima, maar ik mag ook graag in een wat beter motel zitten al kost die dan wat meer.
Ik heb dit jaar voor het eerst regelmatig in een Best Western geslapen o.a. omdat ze daar gratis internet hebben. Die zijn vaak wat duurder dan Super 8 en Motel 6 maar de kwaliteit is in het algemeen ook stukken beter is mij nu wel opgevallen. Dit jaar heb ik voor het eerst Motel 6 "links" laten liggen. Als je wat goedkoper wilt slapen, kan ik die in ieder geval aanraden en via internet vaak ook nog goedkoper te boeken.
Roland
Mijn laatste reis begon ik met een weekje cabin in de bergen, daarna 2 weken motels in hoofdzakelijk de lagere prijsklasses (in het binnenland van Georgia toch al niet duur) de meeste waren niet eens van een keten, en ben geeindigd met mezelf te verwennen met 3 dagen Marriot Hotel in Atlanta.
Zo wisselde ik zeer eenvoudig met vrij luxe af, prima bevallen.
Peter
Ben net terug van 3 weken rondtrekken en de gemiddelde prijs die ik heb betaald voor een kamer komt toch wel neer op 100$ per nacht. Goedkoopste overnachting was nog onze laatste twee nachten in Las Vegas, in hotel Tropicana. +/-70dollar per nacht.
Moet wel zeggen dat we overal een goede en nette kamer hebben gehad.
Moet wel zeggen dat we overal een goede en nette kamer hebben gehad.
2004 : New York
2006 : West-Coast
2007 : Las Vegas
2008 : New York
2009 : Chicago - Los Angeles
2006 : West-Coast
2007 : Las Vegas
2008 : New York
2009 : Chicago - Los Angeles
- Pete.Z
- Amerika-expert
- Contacteer:
Het goedkoopst afgelopen Mei waren wij nog in Grand Canyon np,60 dollar voor een nacht.
Verder overal ongeveer 80 dollar,uitschieter in Death Valley,was geloof ik 180 dollar in Furnace Creek.
Moet ik wel bij zeggen dat we nooit zoeken naar het goedkoopste motel,we stoppen gewoon waar we moe worden.
Meestal zaten we in een Best Western,gemiddeld dus 80 dollar.
Verder overal ongeveer 80 dollar,uitschieter in Death Valley,was geloof ik 180 dollar in Furnace Creek.
Moet ik wel bij zeggen dat we nooit zoeken naar het goedkoopste motel,we stoppen gewoon waar we moe worden.
Meestal zaten we in een Best Western,gemiddeld dus 80 dollar.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 10 Reacties
- 1392 Weergaves
-
Laatste bericht door Pete.Z
-
- 7 Reacties