Relaxen aan de kust

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Maritzwiet
Amerika-ontdekker
Berichten: 19
Lid geworden op: 22 aug 2014, 15:27

Relaxen aan de kust

Bericht door Maritzwiet »

Hoi allemaal,

We zitten op dit moment in las Vegas maar willen volgende week nog een aantal dagen naar de kust...ik heb zitten kijken in Laguna beach maar dat is allemaal vrij prijzig.

Hebben jullie aanbevelingen..

-rond la (Max 2 uur rijden)
- dichtbij het strand
-minimaal 3 sterren met een zwembad
-leuk plaatsje

Aardig wat noten op me zang dus..
Gebruikersavatar
Jaydee.
Amerikakenner
Berichten: 846
Lid geworden op: 29 mei 2011, 01:02

Re: Relaxen aan de kust

Bericht door Jaydee. »

Santa Barbara natuurlijk. Prachtig.
Gebruikersavatar
boonens
Amerikakenner
Berichten: 771
Lid geworden op: 23 jan 2013, 21:25
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Relaxen aan de kust

Bericht door boonens »

Hierbij nog een stem voor Santa Barbara :clap:
'08: NYC | '13: CA/NV/UT/AZ | '14: FL | '15: WA/ID/WY/UT | '17: MA/NH/VT/NY/PA/DC/VA | '18: WA - CA/UT/NV | '19: FL - IL/IN/OH - CO/SD/WY/NM | '20: TX - HI | '21: AZ/NV | '23: VA/TN/KY/WV | '24: AZ/NV
Gebruikersavatar
john1969
Amerikafan
Berichten: 173
Lid geworden op: 06 okt 2008, 17:43
Locatie: valkenswaard

Re: Relaxen aan de kust

Bericht door john1969 »

Huntington beach....is ook niet verkeerd
Muis
Amerika-ontdekker
Berichten: 24
Lid geworden op: 27 feb 2011, 14:07

Re: Relaxen aan de kust

Bericht door Muis »

Hallo!
Wij zijn zowel in Santa Barbara als Laguna Beach geweest en onze voorkeur ging absoluut uit naar Laguna Beach.
Prachtige kliffen maar ook mooie stranden en heel leuk 'centrum' met restaurantjes, winkels etc.
Wij zaten in Laguna Cliffs Inn, mooi kleinschalig hotel op enkele minuten lopen van het strand (en niet te duur).
Kamer was mooi (net gerenoveerd) en voorzien van balkonnetje. Zwembad was aanwezig maar wel wat aan de kleine kant.
Zou zo weer terug gaan :)

Wat je keuze ook zal zijn, heel veel plezier nog!
Gebruikersavatar
RiverCola
Amerika-expert
Berichten: 6344
Lid geworden op: 16 nov 2007, 16:20
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: Rotterdam

Re: Relaxen aan de kust

Bericht door RiverCola »

Andere opties: Newport Beach (dichter bij LA dan Laguna) en Huntington Beach (nog dichter bij LA) of in de greater LA area Manhattan Beach. Dichtbij San Diego: La Jolla.

Santa Barbara is erg leuk -maar wel redelijk ver van LA- en dichter bij LA kun je misschien wat vinden in (het verlengde van) Malibu. Alle beachtowns in die regio zijn overigens behoorlijk aan de prijs.
AstridenRaoul
Amerikafan
Berichten: 139
Lid geworden op: 02 sep 2013, 11:26
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Maastricht

Re: Relaxen aan de kust

Bericht door AstridenRaoul »

Ik lift even mee op dit onderwerp! Wij willen 3 nachten aan het strand verblijven en zoeken ook een leuk en niet te duur hotel. Laguna cliffs inn ziet er mooi uit maar voor ons 4en tegen de €1400 op 1 kamer! Zelf kijk ik ook bij venice beach. Dat is een stuk goedkoper. Ik weet natuurlijk niet hoe de ligging is......
Gebruikersavatar
Ruud2004
Amerika-expert
Berichten: 4368
Lid geworden op: 15 feb 2007, 10:21
Aantal x V.S. bezocht: 16
Locatie: 't Gooi

Re: Relaxen aan de kust

Bericht door Ruud2004 »

Duidelijk Huntington Beach. Mooi schoon strand en met het leuke naastgelegen Newport Beach een leuke bestemming. Laguna Beach vonden wij klein en op het strand lag ontzettend veel stinkend zeewier. Bij Huntington is de zee wat ruwer en bijna geen zeewier op het strand.
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA

Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
Petticoat
Amerikafan
Berichten: 359
Lid geworden op: 27 feb 2012, 10:28
Aantal x V.S. bezocht: 17

Re: Relaxen aan de kust

Bericht door Petticoat »

Venice Beach zou ik niet aanraden, heeft zijn hoogtij dagen achter zich gelaten. Overdag als het druk is nog wel ok maar in de avond veel louche figuren. Toen wij daar overnachten werd ons aangeraden onze auto 10 minuten verderop in woonwijk te parkeren als we onze auto nog graag heelhuids en zonder inbraaksporen terug zouden willen zien...

Santa Barbara is een heel leuke plaats, maar strand zelf vond ik wat tegenvallen. Al gekeken bij Santa Monica?
2003&2006: Orlando, 2007: Canada, 2008: San Francisco-Yellowstone, 2009: Florida, 2010: Seattle-San Diego, 2011: Zuidwesten, 2012: Seattle-Canada-Yellowstone, 2014: Florida&Cruise, 2015: Colorado-Utah (http://www.howdypardon.blogspot.com/), 2016: Nieuw Zeeland, 2017: Noordoosten
Gebruikersavatar
RiverCola
Amerika-expert
Berichten: 6344
Lid geworden op: 16 nov 2007, 16:20
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: Rotterdam

Re: Relaxen aan de kust

Bericht door RiverCola »

Ruud2004 schreef: en op het strand lag ontzettend veel stinkend zeewier. Bij Huntington is de zee wat ruwer en bijna geen zeewier op het strand.
Dat is afhankelijk van zeestromingen en getijden. Zeewier ligt er dus soms wel en soms, en bovendien hoort het bij de natuur. Wij vonden de dramatische cliffen met daarop mooie huizen en de kleine trappetjes naar de lagergelegen stranden juist enorm pittoresk en Meditteraans aandoen. Andere badplaatsen in het zuiden van Cali hebben dat niet. Overigens vonden wij Newport Beach op een andere manier ook weer heel leuk, een beetje Scheveningen, maar dan op z'n California's :wink:
CrosstownWoman
Amerikafan
Berichten: 137
Lid geworden op: 02 feb 2009, 19:54
Locatie: Vlaardingen
Contacteer:

Re: Relaxen aan de kust

Bericht door CrosstownWoman »

Ventura is ook nog een leuke optie?
Ivo Ruigt
Amerikafan
Berichten: 113
Lid geworden op: 13 mar 2013, 12:29
Aantal x V.S. bezocht: 3
Locatie: Sittard

Re: Relaxen aan de kust

Bericht door Ivo Ruigt »

Ook op 2 uur rijden van LA, ligt San Diego, en dan in bijzonder het kustplaatste bij San Diego, LA Jolla.
Ik vind dit een erg leuk deel van San Diego en ook slechts op 2 uur rijden van LA (Hebben er vorige week 1 uur en 50 minuten op gereden).
Ik heb alleen geen idee wat de prijzen zijn van hotels in La Jolla, denk dat je overal aan de kust best wat geld wkijt kan zijn.

Verder hebben we vorig jaar in Santa Barabar overnacht, en ook dit vond ik een erg leuk plaatsje. Venice Beach vond ik niet veel aan, erg rommelig en erg toeristisch, dan is Santa Monica beter, mooier, maar heeft minder de sfeer van een kustplaatsje.
Verslag rondreis 2013 en 2014 Zuidwesten USA http://ivosittard.wordpress.com
Emootje
Amerikafan
Berichten: 223
Lid geworden op: 02 aug 2014, 17:58
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Relaxen aan de kust

Bericht door Emootje »

Ik lift ook even mee. Ook wij hebben Venice Beach in de planning maar als dat afgeraden wordt houden we ons graag aanbevolen voor een alternatief!
Gebruikersavatar
PSVwally
Amerika-expert
Berichten: 19591
Lid geworden op: 09 sep 2010, 22:51
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Relaxen aan de kust

Bericht door PSVwally »

Venice Beach overdag is geen probleem, maar 's avonds loopt er nogal vaag volk rond. (Overdag overigens ook, maar die willen gewoon opvallen :lol:
image.jpg
Gebruikersavatar
Old Faithful
Amerika-expert
Berichten: 6123
Lid geworden op: 21 dec 2007, 14:38
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Relaxen aan de kust

Bericht door Old Faithful »

Wie kan nu nog beweren "no body is perfect." :wink:
Groet,

Old Faithful
SeeQ
Amerika-ontdekker
Berichten: 90
Lid geworden op: 23 apr 2012, 02:02
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: omg. Eindhoven

Re: Relaxen aan de kust

Bericht door SeeQ »

Wij hadden 2 jaar geleden hetzelfde idee, en hebben toen de laatste dagen van onze vakantie vertoeft in 'n Best Western*** hotel in Newport Beach. Betaalbaar hotel aan 't strand: http://www.bwnewportbeachinn.com/

Leuk surfers kijken op t strand. De echte surfers zitten overigens in Huntington beach, daar is de zee wat woester.

Tip: als je in Laguna Beach bent, stop dan voor lunch bij http://www.thecliffrestaurant.com/ (met valet parking). Erg leuk en lekker eten met een prachtig uitzicht.
Gebruikersavatar
theborgh
Amerikafan
Berichten: 261
Lid geworden op: 31 dec 2007, 15:44
Aantal x V.S. bezocht: 11
Locatie: Axel (Zeeuws-Vlaanderen)
Contacteer:

Re: Relaxen aan de kust

Bericht door theborgh »

Ook wij hebben Venice beach of Santa Monica staan als onze eerste uitvalbasis, zal dus meer moeten richten op SM. Zal blijven volgen dit topic.
Gebruikersavatar
RiverCola
Amerika-expert
Berichten: 6344
Lid geworden op: 16 nov 2007, 16:20
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: Rotterdam

Re: Relaxen aan de kust

Bericht door RiverCola »

Venice Beach is echt geweldig leuk. En de meeste mensen bezoeken enkel de boardwalk, maar er is zoveel meer in Venice dan alleen maar die boardwalk! Er zijn geweldige restaurants, leuke straatjes met winkeltjes, lunchtentjes. Maar voor zowel Venice als SM geldt dat het wel stadsstranden zijn, dus niet het echte gevoel van strandvakantie brengen wat die andere stadjes wel hebben. Dat is op zich logisch, als je een echte strandvakantie wil (of paar dagen) ga je ook niet naar Barcelona maar zoek je een kleiner plaatsje op.
Gebruikersavatar
PSVwally
Amerika-expert
Berichten: 19591
Lid geworden op: 09 sep 2010, 22:51
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Relaxen aan de kust

Bericht door PSVwally »

Old Faithful schreef:Wie kan nu nog beweren "no body is perfect." :wink:
Het contrast met de vrouw met die fietshelm en witte slasaus-benen vind ik schitterend in die foto :D
Kurt10
Amerikakenner
Berichten: 1086
Lid geworden op: 24 mei 2011, 11:10
Partner van: Elskey
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Relaxen aan de kust

Bericht door Kurt10 »

:D :D :D :D
http://usa2014kurtels.tumblr.com
https://www.youtube.com/watch?v=6ZhIrfaUi20
https://westcoastusa2016.wordpress.com/
2011: NY
2012: Zuidwesten
2013: NY+Noordwesten-zuidwesten
2014: NY+Florida
2015: Florida
2016: Zuidwesten
2017: Florida
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer