Trouwen in Las Vegas maar dan niet geldig in NL

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
Vita
Amerika-ontdekker
Berichten: 12
Lid geworden op: 28 aug 2014, 22:23
Aantal x V.S. bezocht: 13

Trouwen in Las Vegas maar dan niet geldig in NL

Bericht door Vita »

Binnenkort gaan mijn vriend naar onder andere Las Vegas en nu leek het ons leuk om voor de leukigheid te trouwen daar. We willen juist NIET dat het geldig is in Nederland. We wonen namelijk (nog) niet samen en straks zitten we met elkaars hypotheek. Het echte trouwen willen we t.z.t. liever in NL doen met familie erbij :D

Dus is een huwelijk wat je in Las Vegas sluit, in Nederland geldig? Wat ik tot nu toe heb gelezen is dat je na afloop de ingevulde Marriage License meekrijgt (die je van te voren al aangevraagd hebt) en dat je deze moet opsturen naar het Marriage License Bureau. Maar als we dat laatste nou niet doen, is het huwelijk dan geldig in NL? Of hebben we dan alleen een mooi papiertje voor boven het bed en een leuk verhaal?
14x: 1998, 2001, 2004, 2007, 2010, 2011, 2012, 2013, 2014, 2015, 2016, 2017, 2018, 2019
bazinga
Amerika-ontdekker
Berichten: 94
Lid geworden op: 13 feb 2013, 21:48
Locatie: Las Vegas

Re: Trouwen in Las Vegas maar dan niet geldig in NL

Bericht door bazinga »

Artikel 31
1. Een buiten Nederland gesloten huwelijk dat ingevolge het recht van de staat waar de huwelijksvoltrekking plaatsvond rechtsgeldig is of nadien rechtsgeldig is geworden, wordt als zodanig erkend.
2. Een buiten Nederland ten overstaan van een diplomatieke of consulaire ambtenaar voltrokken huwelijk dat voldoet aan de vereisten van het recht van de staat die die ambtenaar vertegenwoordigt, wordt als rechtsgeldig erkend tenzij die voltrekking in de staat waar zij plaatsvond niet was toegestaan.
3. Voor de toepassing van de leden 1 en 2 worden onder recht mede begrepen de regels van internationaal privaatrecht.
4. Een huwelijk wordt vermoed rechtsgeldig te zijn, indien een huwelijksverklaring is afgegeven door een bevoegde autoriteit.
clp90
Amerikafan
Berichten: 353
Lid geworden op: 06 mar 2013, 21:41
Locatie: Atlanta, GA

Re: Trouwen in Las Vegas maar dan niet geldig in NL

Bericht door clp90 »

Een in Las Vegas gesloten huwelijk is inderdaad rechtsgeldig, maar je hebt een apostillestempel nodig om het document te legaliseren en in te laten schrijven. Het inschrijven van je huwelijk is verplicht als je in Nederland woont.

http://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen ... buitenland
http://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen ... documenten
http://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen ... lleverdrag

Ik weet echter niet wat er gebeurt indien je trouwt en je huwelijk vervolgens niet inschrijft. Niemand hier weet immers dat je daar getrouwd bent.
harryh
Amerika-expert
Berichten: 5014
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 59
Locatie: West-Brabant NL

Re: Trouwen in Las Vegas maar dan niet geldig in NL

Bericht door harryh »

Je kunt het eenvoudig vinden in het online register ;) http://www.clarkcountynv.gov/depts/cler ... cords.aspx
Voorbeeld van een celeb https://aivitals.co.clark.nv.us/WebPIIn ... b87bf43477
Gebruikersavatar
RiverCola
Amerika-expert
Berichten: 6344
Lid geworden op: 16 nov 2007, 16:20
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: Rotterdam

Re: Trouwen in Las Vegas maar dan niet geldig in NL

Bericht door RiverCola »

Een leuk verhaal.... zucht. Omdat je het zo vaak in films ziet en een celeb het in een dronken bui nog weleens 'overkomt' lijkt jullie dat een leuk verhaal om zelf ook te doen? Jongens, je kan toch wel iets beters verzinnen om met een leuk verhaal thuis te komen?

Sorry, maar ik vind dit zo extreem afgezaagd.
MarjoleinB
Amerika-ontdekker
Berichten: 92
Lid geworden op: 10 jul 2013, 13:13
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Trouwen in Las Vegas maar dan niet geldig in NL

Bericht door MarjoleinB »

Ik ga woensdag trouwen in Las Vegas en had hetzelfde idee.
Dus daar trouwen, in NL niks laten registreren en dan nog een keer trouwen met de familie erbij.
Maar dat kan dus helemaal niet, dit is wat mijn gemeente erover zei:
Op het moment dat u in Las Vegas in het huwelijk treedt bent u rechtsgeldig gehuwd. Het niet registreren in Nederland van een huwelijk gesloten in het buitenland betekent niet dat dit huwelijk niet rechtsgeldig is.
Het is niet mogelijk om nogmaals in Nederland in het huwelijk te treden. Dit is strafbaar.
Gebruikersavatar
Marenko
Amerika-expert
Berichten: 3733
Lid geworden op: 04 jul 2006, 09:46
Aantal x V.S. bezocht: 13
Locatie: Zuid Holland
Contacteer:

Re: Trouwen in Las Vegas maar dan niet geldig in NL

Bericht door Marenko »

Wat grappig dat register! Dacht zoek ons eigen huwelijk even op door alleen mijn achternaam in te vullen. Krijg ik heel veel pagina's :) Dacht dat mijn achternaam daar wel niet zo veel zou voorkomen. :mrgreen:
Vita
Amerika-ontdekker
Berichten: 12
Lid geworden op: 28 aug 2014, 22:23
Aantal x V.S. bezocht: 13

Re: Trouwen in Las Vegas maar dan niet geldig in NL

Bericht door Vita »

Duidelijk :wink:
Geen goed idee dus. We wachten maar met trouwen en doen dat dan in Nederland :thumbup:
Dank voor jullie reacties!
14x: 1998, 2001, 2004, 2007, 2010, 2011, 2012, 2013, 2014, 2015, 2016, 2017, 2018, 2019
powercoaster
Amerika-ontdekker
Berichten: 52
Lid geworden op: 02 mar 2012, 17:00

Re: Trouwen in Las Vegas maar dan niet geldig in NL

Bericht door powercoaster »

Je kan natuurlijk ook een Commitment Ceremonie doen, dan heb je wel de ceremonie maar niet het papierwerk :)
http://www.americatravelguide.nl/trouwen/ schreef:Commitment Ceremonie
De romantiek van een wedding meemaken en elkaar trouw beloven maar niet officieel willen trouwen? Dan is de commitment ceremonie de perfecte uitkomst. Tijdens deze ceremonie is eigenlijk alles hetzelfde als tijdens een officiële ceremonie alleen worden de woorden husband, wife en marriage niet genoemd. Ideaal voor diegenen die benieuwd zijn naar hoe het voelt om getrouwd te zijn.
harryh
Amerika-expert
Berichten: 5014
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 59
Locatie: West-Brabant NL

Re: Trouwen in Las Vegas maar dan niet geldig in NL

Bericht door harryh »

Marenko schreef:Wat grappig dat register! Dacht zoek ons eigen huwelijk even op door alleen mijn achternaam in te vullen. Krijg ik heel veel pagina's :) Dacht dat mijn achternaam daar wel niet zo veel zou voorkomen. :mrgreen:
Dacht ik ook - 17 pagina's ;)
Gebruikersavatar
Marenko
Amerika-expert
Berichten: 3733
Lid geworden op: 04 jul 2006, 09:46
Aantal x V.S. bezocht: 13
Locatie: Zuid Holland
Contacteer:

Re: Trouwen in Las Vegas maar dan niet geldig in NL

Bericht door Marenko »

Haha, ik heb de naam van mijn man ook gedaan en daar is er maar 1 van :lol:
Vita
Amerika-ontdekker
Berichten: 12
Lid geworden op: 28 aug 2014, 22:23
Aantal x V.S. bezocht: 13

Re: Trouwen in Las Vegas maar dan niet geldig in NL

Bericht door Vita »

Die commitment ceremonie lijkt me ook wel wat! Snel met mijn lief bespreken :thumbup:
Bedankt voor de tip!
14x: 1998, 2001, 2004, 2007, 2010, 2011, 2012, 2013, 2014, 2015, 2016, 2017, 2018, 2019
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer