Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Mijn eerste Amerika-reis
-
- Amerika-newbie
- Aantal x V.S. bezocht: 0
Mijn eerste Amerika-reis
Hallo allemaal,
Ik ga ook mijn eerste Amerika reis mee maken. Ik ga over 10 dagen, de 27ste naar San Francisco. Echt alleen naar de stad zelf. Ik ga iemand opzoeken voor een aantal dagen en dacht ongeveer 12 dagen te blijven. Kost zoveel voor mij dat ik helaas niet langer kan blijven. Iedereen die zegt dat het te gek voor woorden is dat ik maar 12 dagen ga blijven. Ik vind het genoeg. Mensen nog goede tips? Qua jetlag? Hotspots? Hoop dat ik bij het juiste gedeelte zit hier: )
Ik ga ook mijn eerste Amerika reis mee maken. Ik ga over 10 dagen, de 27ste naar San Francisco. Echt alleen naar de stad zelf. Ik ga iemand opzoeken voor een aantal dagen en dacht ongeveer 12 dagen te blijven. Kost zoveel voor mij dat ik helaas niet langer kan blijven. Iedereen die zegt dat het te gek voor woorden is dat ik maar 12 dagen ga blijven. Ik vind het genoeg. Mensen nog goede tips? Qua jetlag? Hotspots? Hoop dat ik bij het juiste gedeelte zit hier: )
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 1
Re: Mijn eerste Amerika-reis
Wil je de stad uit? 12 dagen in SF lijkt mij ook erg lang, het is een indrukwekkende stad maar dat hangt weer af waar jouw interesses liggen.
Vertel meer wat je van plan bent.
Vertel meer wat je van plan bent.
Hoe lang je wilt blijven is natuurlijk helemaal aan jou. Als anderen dat gek vinden zou ik me daar echt niet druk om maken. Qua jetlag valt er niet veel te zeggen behalve dat het verstandig is meteen het juiste ritme aan te nemen. Dus wakker blijven tot het je 'normale' bedtijd is zodat je geen verkeerd ritme aanneemt.
Met 12 dagen kun je een hoop zien in SF. Als je bij vrienden verblijft zullen zij je veel betere info kunnen geven dan wij (er vanuit gaande dat ze locals zijn daar). Verder kun je eens op internet kijken naar de top 20 bezienswaardigheden van SF ofzo, of een boekje kopen.
Leuke tip: fietsen over de Golden Gate Bridge naar Sausalito en dan met de ferry terug. Heel leuk! Succes.
Met 12 dagen kun je een hoop zien in SF. Als je bij vrienden verblijft zullen zij je veel betere info kunnen geven dan wij (er vanuit gaande dat ze locals zijn daar). Verder kun je eens op internet kijken naar de top 20 bezienswaardigheden van SF ofzo, of een boekje kopen.
Leuke tip: fietsen over de Golden Gate Bridge naar Sausalito en dan met de ferry terug. Heel leuk! Succes.
Groetjes,
Daniel
Daniel
-
- Amerika-newbie
Hallo adamski,
Er zijn al wat dingen geregeld. Er is een fietsroute die we gaan doen, een bustour ook, we gaan naar een wedstrijd van de Giants, Castro tour ook en dat schijnt geweldig te zijn. Verder heb ik nog niks gepland. Dus het is erg lang oom in de stad te blijven? Nog wat tips voor daar buiten dan? Bedankt
Er zijn al wat dingen geregeld. Er is een fietsroute die we gaan doen, een bustour ook, we gaan naar een wedstrijd van de Giants, Castro tour ook en dat schijnt geweldig te zijn. Verder heb ik nog niks gepland. Dus het is erg lang oom in de stad te blijven? Nog wat tips voor daar buiten dan? Bedankt
- bedeve
- Amerika-expert
Die zeker !Mrvanilla schreef:
Vanwege het fietsen en het een beetje rondhangen in Sauselito.
En een keer met dat bootje terug naar San Francisco.
De hop on hop off bus is een prachtige manier om de basis van de stad te zien.
Het zakencentrum, de culturele elementen en zeker ook de uitgaans plekken !!
Zo kom je er makkelijk achter waar je naar terug wilt.
Daarna een pilsje op het terras van Union Square is dan top.
http://forum.allesamerika.com/viewtopic.php?f=7&t=54539
In de USA heb je veel meer dan in Nederland zo maar contact met anderen op straat.
Met anderen "een praatje maken " zorgt er voor dat je heel snel tips krijgt over dingen die leuk zijn om te doen.
In Fort Mason is altijd wel iets te doen.
Ook een mooie plek om te zijn.
http://sf.funcheap.com/events/san-francisco/
Heel veel plezier daar !
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
Stuur mij een PB !
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik neem aan dat Alcatraz ook in de planning staat? Je zult dat wel moeten reserveren, kijk eens naar de mogelijkheden op http://www.alcatrazcruises.com.
Er zijn ook veel goede gidsen over SF, je kunt eens in de bibliotheek kijken welke er zijn en welke je aanspreekt.
Het zou wel leuk zijn als je de gelegenheid had om iets van de omgeving te zien, bijvoorbeeld een dagtripje naar Yosemite, of naar de kust.
Misschien kun je hier iets vinden: http://www.sanfranciscosightseeing.com/en. Wel prijzig denk ik. Ik vermoed dat je niet de beschikking hebt over een auto?
Marianne
Er zijn ook veel goede gidsen over SF, je kunt eens in de bibliotheek kijken welke er zijn en welke je aanspreekt.
Het zou wel leuk zijn als je de gelegenheid had om iets van de omgeving te zien, bijvoorbeeld een dagtripje naar Yosemite, of naar de kust.
Misschien kun je hier iets vinden: http://www.sanfranciscosightseeing.com/en. Wel prijzig denk ik. Ik vermoed dat je niet de beschikking hebt over een auto?
Marianne
-
- Amerika-newbie
Hey Marianne,
Ja, Alcatraz is al geboekt en heb de tickets al. Alleen wilde ik voor de avondtour gaan maar die was helemaal volgeboekt dus die van 4uur in de middag maar gedaan.
Nee helaas geen auto, niet eens een rijbewijs.
Tips stromen binnen mensen. Hardstikke bedankt!
Ja, Alcatraz is al geboekt en heb de tickets al. Alleen wilde ik voor de avondtour gaan maar die was helemaal volgeboekt dus die van 4uur in de middag maar gedaan.
Nee helaas geen auto, niet eens een rijbewijs.
Tips stromen binnen mensen. Hardstikke bedankt!
-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 6
Als je er toch 12 dagen zit, zou ik kijken of je de mogelijkheid hebt om even buiten SF te kijken? Dagje Santa Cruz ofzo? Ik noem maar even iets.
- bedeve
- Amerika-expert
Da's op zichzelf met het openbaar vervoer al een heel avontuurlijke reis.Yuur schreef:Als je er toch 12 dagen zit, zou ik kijken of je de mogelijkheid hebt om even buiten SF te kijken? Dagje Santa Cruz ofzo? Ik noem maar even iets.
Je hoeft je daardoor ook niet af te vragen " kom ik zo'n dag wel door ? "
the proof of the pudding is in the eating
Stuur mij een PB !
Stuur mij een PB !
- ingrid14
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 15
Op mijn blog heb ik een lijstje staan met dingen die leuk waren om met mijn zoon te doen.
Wellicht vind je er nog iets leuks tussen.
(zie onderschrift: tips - reizen met tieners en dan kijken bij SF, er staan een hoop links tussen)
Musée Mécanique (bij Pier 45) - oude arcade machines (voorlopers van computerspelletjes)
USS Pampanito (duikboot) (bij Pier 45)
Exploratorium (bij Pier 15 - Embarcadero)
Alcatraz : tickets vooraf reserveren: Alcatraz Cruises (kan vanaf 90 dagen voor datum bezoek)
USS Hornet (vliegdekschip)
China Town :
Golden Gate Park
China Town (zie mijn blog van California 2013 - dag 18 - er staat een plannetje van een leuke wandeling die wij gedaan hebben)
Groetjes,
Ingrid
Wellicht vind je er nog iets leuks tussen.
(zie onderschrift: tips - reizen met tieners en dan kijken bij SF, er staan een hoop links tussen)
Musée Mécanique (bij Pier 45) - oude arcade machines (voorlopers van computerspelletjes)
USS Pampanito (duikboot) (bij Pier 45)
Exploratorium (bij Pier 15 - Embarcadero)
Alcatraz : tickets vooraf reserveren: Alcatraz Cruises (kan vanaf 90 dagen voor datum bezoek)
USS Hornet (vliegdekschip)
China Town :
- Cable Car Museum
Tin How Temple
Golden Gate Fortune Cookies : in Ross Alley : de oudste Chinese gelukskoekjes-bakkerij van de stad
- Japanese Tea Garden
Stow Lake
Bison Paddock : kleine kudde bisons
California Academy of Sciences (vond ik wel duur)
Golden Gate Park
China Town (zie mijn blog van California 2013 - dag 18 - er staat een plannetje van een leuke wandeling die wij gedaan hebben)
Groetjes,
Ingrid
Ingrid's Travels&Trails :
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
Tips reizen met tieners: AK AZ CA CO ID NE NV SD UT WY
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
Tips reizen met tieners: AK AZ CA CO ID NE NV SD UT WY
-
- Amerika-newbie
Thanks Ingrid. Ga ik zeker doen. Is Oakland de moeite weaard? Dat is maar een half uur met de OV.
- Robisjo
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 37
Als je SF bent en je houd van sport kijk dan of je een bezoek kan brengen aan een (honkbal)wedstrijd van de SF Giants.
Ze spelen in het at&t park wat vlak bij pier 39 zit.
Het bezoeken van een honkbalwedstrijd is ook hou je niet van honkbal een aanrader.
Sjon en Bianca
Ze spelen in het at&t park wat vlak bij pier 39 zit.
Het bezoeken van een honkbalwedstrijd is ook hou je niet van honkbal een aanrader.
Sjon en Bianca
-
- Amerika-newbie
Hi Robisjo, heb ik gedaan en een kaartje aangeschaft. 80 euro maar wel een goede spot!
- Robisjo
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 37
Gaaaaaf.
Ook al ben ik persoonlijk een Yankee fan vind ik het leuk als andere mensen ook geinteresseerd zijn(raken) in honkbal.
80 dollar is in Amerika een normale prijs voor een ticket, ik heb in mei een tour gedaan in Lambeu Field het stadion van de Greenbay Packers(NFL) en het goedkoopste (seizoen)kaartje kost daar $100 per wedstijd.
Ik wens jullie heeeel veel plezier met de wedstrijd.
Sjon en Bianca
Ook al ben ik persoonlijk een Yankee fan vind ik het leuk als andere mensen ook geinteresseerd zijn(raken) in honkbal.
80 dollar is in Amerika een normale prijs voor een ticket, ik heb in mei een tour gedaan in Lambeu Field het stadion van de Greenbay Packers(NFL) en het goedkoopste (seizoen)kaartje kost daar $100 per wedstijd.
Ik wens jullie heeeel veel plezier met de wedstrijd.
Sjon en Bianca
- TwentseGijs
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 3
Hey Samir,
Een tip om wat geld te besparen:
Toen ik in Houston was gebruikten we veel "Uber" in plaats van Taxi's. (sinds kort ook in amsterdam).
Persoonlijk stond het me eerst tegen... maar naar 2 ritjes ben ik echt enthousiast! Voelde me bijna veiliger dan een taxi en het is bijna voor de helft van het geld!
Een tip om wat geld te besparen:
Toen ik in Houston was gebruikten we veel "Uber" in plaats van Taxi's. (sinds kort ook in amsterdam).
Persoonlijk stond het me eerst tegen... maar naar 2 ritjes ben ik echt enthousiast! Voelde me bijna veiliger dan een taxi en het is bijna voor de helft van het geld!
Het leven is als een boek, en mensen die niet reizen stoppen na het eerste hoofdstuk.
-
- Amerika-ontdekker
Je kan natuurlijk ook 1 of 2 dagen Yosemite toevoegen. Er zijn verschillende touroperators die zulke excursies aanbieden, bijvoorbeeld http://www.starlinetours.com/yosemite-tours.asp
Wij kregen de tip (van een Amerikaanse arts) om het science museum te bezoeken in Golden Gate Park. Hebben we helaas niet gered. Ook het Walt Disney Museum schijnt leuk te zijn en Ripley's Believe it or Not.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 5 Reacties
- 1054 Weergaves
-
Laatste bericht door Bauke
-
- 2 Reacties