Apache trail weg 88 Arizona

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
deHollander
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 15

Apache trail weg 88 Arizona

Bericht door deHollander » 14 jul 2014, 10:24

We zijn van plan om van Phoenix naar Winslow te rijden over de Apache trail.
Deze weg is deels niet geasfalteerd.
Hoe zit het nu met de verzekering van de auto op deze weg.
Dirt roads zijn verboden gebied voor huurauto's maar geldt dat ook voor de Apache trail?
Wie heeft hier ervaring mee?
Alvast bedankt. :thumbup:

Marcopstal
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 28

Re: Apache trail weg 88 Arizona

Bericht door Marcopstal » 14 jul 2014, 10:35

Een niet geasfalteerde weg = een dirt road.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20
Texas: 97/08
Florida: 98
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11

M Kactus
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door M Kactus » 14 jul 2014, 10:59

Marcopstal schreef:Een niet geasfalteerde weg = een dirt road.
Dat lijkt me logisch, maar ik ben ook aan het kijken naar de Apache Trail voor onze route, en ik kwam er ook niet helemaal uit welk stuk nu net geasfalteerd is, en welk niet.
Maar ik heb het even nagekeken op Google, en volgens Streetview is alles tot aan Canyon Lake, en zelfs tot na Tortilla Flat geasfalteerd. Daarna komt er een stukje van een kleine kilometer gravel, en dan daarna weer geasfalteerd tot Theodore Lake en de Hwy. Volgens de Rough Guides een tocht van 2u. Op dat stukje van een kilometer mag je dus officieel niet met je huurwagen.

Maar ik ben er dus ook nog niet geweest, en heb geen idee van de huidige toestand van de weg. Ik volg het hier dus even mee ;) En volgens mij gaan we het toch houden op het stukje tot Canyon Lake.

deHollander
Amerika-ontdekker

Bericht door deHollander » 14 jul 2014, 11:32

http://www.arizona-leisure.com/apache-trail.html

Als je op dit kaartje kijkt is het vanaf Tortilla flat tot aan de dam niet geasfalteerd.
Als je dat uitrekent met google maps is dat stukje 1 uur rijden.
Op you tube heb ik nu diverse filmpje gezien over dat stuk en dan zie je zelfs campers en auto's met boten op aanhangers rijden.
En omdat het ook een officieel wegnummer heeft twijfelde ik over de status van de weg.
Ikzelf zou er wel overheen durven maar mijn vrouw is heel bang dat als er ook maar iets gebeurt op die weg dat je flink het haasje bent.
Tja, en die zorg kan ik natuurlijk niet wegnemen, het zal waarschijnlijk omkeren worden bij Tortilla flat.
Jammer want het stuk bij fish creek hill op you tube is wel geweldig mooi.

Luc1
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 90

Bericht door Luc1 » 14 jul 2014, 11:38

het gedeelte dirt road is 22 miles.
Zolang het niet geregend heeft, is het wel te doen. Wel niet te snel door de blinde bochten !
Ik heb het al gedaan zowel met SUV's als met gewone midsize huurauto's.

Wel de richting Tortilla Flat naar Roosevelt dam nemen, dan rij je steeds aan de kant van de heuvel. Omgekeerde richting is naast de afgrond op sommige plaatsen.
sinds 1989 : +/- 50 businesstrips naar Phoenix, +/- 25 businesstrips naar Houston, 1 rondreis Canadese Rockies, 4 rondreizen SouthWest, 1 rondreis US Rockies, 1 verblijf Orlando, plus nog enkele businesstrips (Washington, Minneapolis, LA, New Orleans)

M Kactus
Amerikakenner

Bericht door M Kactus » 14 jul 2014, 11:41

Inderdaad, nu zie ik het ook. Google geeft alleen voor dat kleine stukje wat ik zei geen Streetview. Daarom ging ik ervan uit dat de rest wel geasfalteerd was, maar inderdaad lijkt het vanaf Tortilla Flat dirtroad te zijn. En daar ben je dus niet op verzekerd. Je kunt de gok wagen. Wij hebben het bijvoorbeeld wel gedaan in Death Valley naar de Golf Course, en naar Bodie. Maar dat waren telkens (erg) korte stukjes, en op heel goed berijdbare gravel. En zelfs dat gaf me het angstzweet. Maar er zijn genoeg mensen die véél verder gaan met hun huurwagen dan dat. Het is een afweging die je moet maken ;)

Edit: Maar is hij wel de moeite waard als je hem maar tot Tortilla Flat rijdt ? Dus alleen het geasfalteerde stuk ? Of schrap je hem dan beter helemaal ?

deHollander
Amerika-ontdekker

Bericht door deHollander » 14 jul 2014, 11:59

Of het leuk is tot aan Torilla flat weet ik niet, ik twijfel nu.
Je rijd dan langs goldfield ghost town, canyon lake, Tortilla flat (oud western stadje) Ik hoop dat er ervaringsdeskundigen hier zijn om daar een oordeel over te geven.

Luc1
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 90

Bericht door Luc1 » 14 jul 2014, 12:05

Hangt er natuurlijk van af "wat je de moeite vindt". Bij het begin van de apache trail op de linkse kant heb je een "ghost town" : interessant om eens door te lopen.
Tortilla Flat is enkel restaurantjes, en souvenir shop...

Ik vind net het stuk dirt road veel interessanter. Let een beetje op het weer : zolang er geen "flash flood" geweest is, is het te doen.
Zeker ook eens stoppen op een uitzichtpunt :er is er een links vd baan en een rechts.

good luck :thumbup:
sinds 1989 : +/- 50 businesstrips naar Phoenix, +/- 25 businesstrips naar Houston, 1 rondreis Canadese Rockies, 4 rondreizen SouthWest, 1 rondreis US Rockies, 1 verblijf Orlando, plus nog enkele businesstrips (Washington, Minneapolis, LA, New Orleans)

Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne » 14 jul 2014, 13:05

Kijk ook eens op http://www.ontdek-amerika.nl. En het topic over dirt roads.

Marianne

markro
Moderator
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Bericht door markro » 14 jul 2014, 14:46

M Kactus schreef:Edit: Maar is hij wel de moeite waard als je hem maar tot Tortilla Flat rijdt ? Dus alleen het geasfalteerde stuk ? Of schrap je hem dan beter helemaal ?
Het geasfalteerde gedeelte tot aan Tortilla Flat is zeker de moeite waard om te rijden.

Wij reden dat stuk ook heen en weer in 2007, op de dag voordat wij terugvlogen vanuit Phoenix naar NL.
In ons reisverslag 2007 kan je er op dag 23 iets over lezen en enkele foto's bekijken.
Marco.

Voor onze Amerikareisverslagen: klik hier.

ONYX666
Amerikakenner

Bericht door ONYX666 » 14 jul 2014, 15:59

Rijd niemand hier de zandweg met een huurauto?

Marcopstal
Amerika-expert

Bericht door Marcopstal » 14 jul 2014, 18:18

Natuurlijk, waarom niet ? Omdat het niet mag ? :D

lyan
Amerikakenner
Partner van: laguna62
Aantal x V.S. bezocht: 21
Contacteer:

Bericht door lyan » 14 jul 2014, 18:55

Wij hebben begin juni de hele Apache Trail gedaan. Hij was prima te rijden en werd zelfs "geschoven" op het moment dat wij er reden. Af en toe is hij wat washboarded maar hij is te rijden met welke auto dan ook, behalve na regen natuurlijk. Ik zou gewoon de hele weg rijden, hij wordt goed onderhouden en je hebt uitzichten.
Als je gewoon voorzichtig rijdt in de bochten, dan zou ik niet weten wat hier fout zou kunnen gaan.

bluemoon
Amerikakenner

Bericht door bluemoon » 14 jul 2014, 22:03

Het blijft natuurlijk vaag, in bijvoorbeeld Montana en Wyoming hebben veel zijwegen van de doorgaande wegen ook geen verharding zoals wij dat kennen met asfalt of stenen.
Maar dat zijn gewoon normale straten met een straatnaam met om de zoveel meter een huis, asfalt houd het daar vaak niet lang uit met de winterse temperaturen.
Als je daar wat krijgt zal een verhuurder vast niet moeilijk doen.

De Apache Trail ben ik overigens gewoon met een sedan over gereden (Pontiac G6), geen probleem.

Net gevonden: dit verhuurbedrijf geeft zelfs tips over hoe te rijden op overharde wegen !
http://www.verc.com/massachusetts-trave ... irt-roads/
Crisis ? What Crisis ?

boonens
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door boonens » 14 jul 2014, 23:09

De Apache trail zeker rijden, vond ik het mooiste stukje in/rond Phoenix. Bij goed weer inderdaad geen zorgen maken over de kwaliteit van de weg; wij hebben achter pick-ups met boottrailers gereden die 3/4x zo lang en zwaar waren als onze Grand Cherokee :shock: Goldfield is grappig, maar meer dan een half uur zal je er niet voor nodig hebben.
'08: NYC | '13: CA/NV/UT/AZ | '14: FL | '15: WA/ID/WY/UT | '17: MA/NH/VT/NY/PA/DC/VA | '18: WA - CA/UT/NV | '19: FL - IL/IN/OH - CO/SD/WY/NM | '20: TX - HI | Planned '21: FL/AL/LA/MS/GA/SC - AZ/NM/TX

sachasenne
Amerika-expert
Partner van: syce
Aantal x V.S. bezocht: 10
Contacteer:

Bericht door sachasenne » 15 jul 2014, 01:13

Lees eens goed na bij je verhuurder. Ik herinner me ooit gelezen te hebben dat wegen met een nummer, ook al zijn ze onverhard, wel mogen.
Ik heb me er jaren geleden eens mee bezig gehouden en herinner me dat dit een voorkomende regel was. Ik weet alleen niet meer of het alamo, national of budget was.
Groetjes,
Carine

M Kactus
Amerikakenner

Bericht door M Kactus » 15 jul 2014, 09:46

De reden waarom ik het niet zou doen, is niet omdat het niet te doen zou zijn, of een lastige weg is. Ongetwijfeld kunnen er pick-ups met boottrailers over. Maar die zijn wel verzekerd :)
Voorlopig vind ik niks terug op Avis.com over off-road beperkingen. Op Avis.be wel ("niet-geasfalteerde wegen"), maar Connections gaat via Avis.com, volgens mij.

Marcopstal
Amerika-expert

Bericht door Marcopstal » 15 jul 2014, 10:19

Voorwaarden AVIS USA:
10. Prohibited Use of the Car

Certain uses of the car and other things you or a driver may do, or fail to do, will violate this Agreement and, in addition to anything else may cause us to cancel your enrollment in Avis Preferred. A violation of this paragraph, which includes USE of the CAR BY AN UNAUTHORIZED DRIVER, WILL automatically terminate Your rental, void all liability protection and any optional services that you have accepted, INCLUDING ADDITIONAL LIABILITY INSURANCE, PERSONAL ACCIDENT INSURANCE, PERSONAL EFFECTS PROTECTION, Emergency Sickness Protection AND LOSS DAMAGE WAIVER. IT ALSO MAKES YOU LIABLE TO US FOR ALL PENALTIES, FINES, FORFEITURES, LIENS AND RECOVERY AND STORAGE COSTS, INCLUDING ALL RELATED LEGAL EXPENSES, FEES AND COSTS.

It is a violation of this paragraph if:

A. You use or permit the car to be used: 1) by anyone other than an authorized driver, as defined in paragraph 4 above; 2) to carry passengers or property for hire; 3) to tow or push anything; 4) to be operated in a test, race or contest, or on unpaved roads; 5) while the driver is under the influence of alcohol and/or a controlled substance; 6) for conduct that could properly be charged as a crime such as a felony or misdemeanor, including the transportation of controlled substances, contraband or any other instrument or device that is considered unlawful to possess; 7) carelessly, recklessy or while overloaded; 8) if rented in the United States, outside of the United States, or with our permission, Canada; or 9) if rented in Canada, outside of Canada, or with our permission, the United States: or

B. You or an additional driver, authorized or not: 1) fail to report any damage to or loss of the car when it occurs, or when you learn of it but, barring physical incapacity, in no event delayed more than 24 hours; 2) fail to promptly provide us with a written accident/incident report or fail to cooperate fully with our investigation; 3) obtained the car through fraud or misrepresentation; 4) Leave the car unattended for any duration of time while the vehicle engine is operating, or leave the keys or key-fob(s) in the vehicle, or lock all windows, doors and the trunk, and the car is stolen or vandalized; or 5) return the car after hours and the car is damaged, stolen or vandalized or otherwise failed to take reasonable steps to secure the vehicle, its keys or other remote entry and starting devices.

C. Driving or operating this car while using a hand-held wireless communication device or other device that is capable of receiving or transmitting telephonic communications, electronic data, mail or text messages shall be deemed a breach of this contract.
http://www.avis.com/car-rental/html/glo ... .com_terms

Merk op onder punt C dat het gebruik van een GSM achter het stuur net hetzelfde gevolg heeft.

Note mod (Aricon): dubbelpost verwijderd.

M Kactus
Amerikakenner

Bericht door M Kactus » 15 jul 2014, 10:27

Oké, bedankt! Die vond ik niet. Dus het lijkt er alvast op dat Avis het niet toelaat.
Hoewel ik ook ergens lees van een Sales Agent van Dollar over "unpaved": "You are not allowed to take your car off paved roads.
Dirt, gravel, and asphalt are all paved roads. You just can't take the car out to the sand dunes and what not."

Of hoort dit eerder in het huurtopic ? En TS, bij welke maatschappij huur jij ?

nancywittebols
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door nancywittebols » 17 jul 2014, 02:53

ik zou me zeker niet laten afschrikken door het feit dat je nu eenmaal van die autoverhuurbedrijven (waarvoor neemt een mens een high-clearance of zelfs een 4wd?) niet mag rijden op dirt roads.
Vorig jaar in september de volledige route gedaan en de weg bevond zich in zeer goede staat. Zou geen probleem mogen zijn voor een 'normale' auto en zeker niet voor een SUV. Een prachtige weg die wij de '999 bochten' weg gedoopt hebben. Je gaat er waarschijnlijk iets langer over doen dan je zou verwachten. Verschillende tarantula's gezien die over de weg liepen en hertjes. Prachtige zonsondergang trouwens.
Enkel indien het hevig geregend heeft of je echt vreest voor je verzekering om op zo'n weg te rijden, zou ik ervan af zien. Je zult er dan toch niet ontspannen van kunnen genieten. Maar ik denk dat velen onder ons al veel slechtere dirt roads hebben gereden, dan deze apache trail.
Maar dat ga je zelf moeten beslissen. Er is natuurlijk altijd een klein risico. Maar pas gewoon uw snelheid aan (met al die bochten geen probleem) en hou het wegdek wat in de gaten.
Heb al honderden kilometers gereden op dirt roads, met zowel SUV's als normale auto's, en nog nooit problemen. Het enigste ongeluk gebeurde toen ik stomweg achteruit reed op een parking van een hotel en een andere auto niet had gezien. Boenk, er recht tegenaan.

Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer