Indeling Sedona?

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
frouke
Amerikakenner
Berichten: 806
Lid geworden op: 03 mar 2012, 16:02
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Indeling Sedona?

Bericht door frouke »

Even een vraagje ivm indeling van de bezienswaardigheden in Sedona die we willen doen:
dag 2: Phoenix (via apache trail (goldfield ghosttown meepikken) - Sedona (DAYS INN KOKOPELLI)
dag 3: Sedona (slide rock state park,village of oak creek, bell rock, oak creek canyon...)
dag 4: Sedona - US89A- 180- S64 - Grand Canyon (south rim) ( MASWIK LODGE)

Ik vroeg me af of we Slide rock state park het best op dag 3 's morgens vroeg doen, gevolgd door village of oak creek, bell rock en oak creek canyon, of wordt dit te veel voor één dag (we gaan geen grote wandelingen maken en zijn met onze 3 kindjes). Of doen we slide rock state park beter op dag 4 heel vroeg in de ochtend? Ik kan ook moeilijk inschatten hoeveel tijd ik moet uittrekken voor onze trip van sedona naar de Grand Canyon? (is de bedoeling dat we het héél rustig aan doen en af en toe willen stoppen om is uit te stappen en rustig te genieten. Dus mijn vraag: Slide Rock State park op dag 3 of beter op dag 4?

Alvast bedankt voor het meedenken :geek:

Groetjes,

Frouke
Gebruikersavatar
Rudolfje
Amerikafan
Berichten: 399
Lid geworden op: 01 apr 2009, 19:40
Locatie: Roswell, GA

Re: Indeling Sedona?

Bericht door Rudolfje »

Hi Frouke,

Ik weet niet welk deel van het jaar jullie naar Slide Rock willen gaan maar in de zomermaanden kan het parkeerterrein snel vol zijn dus dan zou ik adviseren om dit in de ochtend te plannen. De overige locaties kun je makkelijk de rest van de dag bekijken.

Voor je rit van Sedona naar Grand Canyon via 89a kun je ongeveer 3-4 uur uittrekken lijkt mij dat je wel wat tijd wilt hebben om op gemak hier naar toe te rijden en mogelijk een lunchstop wil maken in Flaggstaff.

Have fun
DebbieTimmermans
Amerikafan
Berichten: 369
Lid geworden op: 09 apr 2014, 17:31
Partner van: Wouter
Aantal x V.S. bezocht: 2
Locatie: Wellen

Re: Indeling Sedona?

Bericht door DebbieTimmermans »

Hey,
Wij plannen dezelfde dagen voor volgend jaar en net zoals jullie gaan wij ook dag 4 van Sedona naar Grand Canyon. Onze indeling voor Sedona staat ook nog niet vast, ik denk er wel aan om slide rock state park op dag 3 's morgens te doen. Ik had gelezen dat het daar behoorlijk druk kan worden en je soms moet wachten op parkeerplaats tot er iemand voor je vertrekt. Wij vertrekken dan dag 4 naar Grand Canyon, maar doen dit met een ommetje via Williams, daar heb je Bearizona een Wildlife park waar je zowel kan wandelen als met de auto door kan rijden. Misschien een leuke tip voor jullie 3 kindjes.

Groetjes Debbie
wouterendebbie.blogspot.be/
wouterendebbie1.blogspot.be/
wouterendebbie2.blogspot.be/
wouterendebbie3.blogspot.be/
https://www.facebook.com/groups/2198403 ... =bookmarks
wouterendebbie4.blogspot.be/
lovely_laura
Amerikakenner
Berichten: 711
Lid geworden op: 22 sep 2008, 13:59
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: Zoetermeer

Re: Indeling Sedona?

Bericht door lovely_laura »

Wij hebben toen wij er waren ongeveer 3 kwartier moeten wachten voordat we erop konden maar dit was in het memorial day weekend.
Wij vonden het water alleen wel heel koud (mei) dus ik weet niet of er in de ochtend al zon op staat anders is wel heel koud hoor!!

Gr Laura
HansVDG
Amerika-ontdekker
Berichten: 27
Lid geworden op: 16 jan 2014, 13:57

Re: Indeling Sedona?

Bericht door HansVDG »

wat te bezoeken in sedona in 1 dag ?.
Ik vertrek van phoenix ( noord ) , naar de grand canyon in 1 dag :roll:
Mvg
Gebruikersavatar
ingrid14
Amerika-expert
Berichten: 4242
Lid geworden op: 04 jun 2013, 23:01
Aantal x V.S. bezocht: 15
Locatie: België, Genk

Re: Indeling Sedona?

Bericht door ingrid14 »

Door de bosbrand van vorige maand is er schade aan het park.
Park Is Open: Swim Area Is Closed Until September
Slide Rock SP is open with normal hours of 8 am - 7 pm, with last park entry at 6 pm. However, due to the recent fire north of the park, the swim area will remain closed until SEPTEMBER 2014.
van de site van Slide Rock http://azstateparks.com/Parks/slRO/index.html

Gezien het gebied waar je mag zwemmen gesloten is, zou ik er niet naar toe gaan.
(Ik vermoed dat het rondom dit gebied ook niet zo mooi is tussen de afgebrande bomen :( )

In de regio ligt ook nog Montezuma Castle NM - http://www.nps.gov/moca/index.htm

Groetjes,

Ingrid
Ingrid's Travels&Trails :
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
Tips reizen met tieners: AK AZ CA CO ID NE NV SD UT WY
frouke
Amerikakenner
Berichten: 806
Lid geworden op: 03 mar 2012, 16:02
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Re: Indeling Sedona?

Bericht door frouke »

oei, dan zal ik dit maar beter schrappen van onze to do list... :sad7: Wel jammer, want dit was toch wel iets waar de kindjes énorm naar uitkeken... Eventueel nog andere leuke/mooie (waterige) tips daar voor de kindjes? Beetje verderop ofzo, mits een kleine omweg? Montezuma castle zal ik ook eens bekijken... :geek:

Alvast bedankt voor de info hé Ingrid en de anderen ook natuurlijk :thumbup:

Groetjes,

Frouke
Gebruikersavatar
ingrid14
Amerika-expert
Berichten: 4242
Lid geworden op: 04 jun 2013, 23:01
Aantal x V.S. bezocht: 15
Locatie: België, Genk

Re: Indeling Sedona?

Bericht door ingrid14 »

Bij Crescent Moon Ranch loop je langs de Oak Creek, ook heel mooi.
Er zijn plekken waar het water niet te diep is en niet te snel stroomt dus daar kan waterpret ook.
(zie plannetje op mijn blog Arizona/Utah 2012 - dag 6)
of via deze link: https://docs.google.com/file/d/0B95TnTM ... nM/preview

Groetjes,

Ingrid
Ingrid's Travels&Trails :
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
Tips reizen met tieners: AK AZ CA CO ID NE NV SD UT WY
Gebruikersavatar
Roosuithoorn
Amerikafan
Berichten: 336
Lid geworden op: 04 aug 2012, 16:01
Aantal x V.S. bezocht: 35

Re: Indeling Sedona?

Bericht door Roosuithoorn »

Wat ook leuk is om met kinderen te doen is de Pink Jeep tour in Sedona. Spectaculaire jeeptour over onverharde wegen en rotsen. Montazuma Castle vond ik ook indrukwekkend, maar misschien minder interessant voor kinderen.
2013:Deep South,2014:van DC naar Orlando,2015:van Denver naar SF, 2016/2017: Florida maart,2018: Oregon, 2019 New England.2022:Zuid Californië.2022:rondje Denver met Yellowstone.2023: Deep South. Link naar blogs: https://mijnamerikablogs.jimdofree.com/
frouke
Amerikakenner
Berichten: 806
Lid geworden op: 03 mar 2012, 16:02
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Re: Indeling Sedona?

Bericht door frouke »

Hoi Ingrid,

Is de plek die je hierboven vernoemt (crescent moon ranch-Oak Creek) nog bereikbaar/open denk je? De moed begint me al een beetje in de schoenen te zakken eigelijk... :|

Groetjes,

Frouke

ps: @Roosuithoorn: de jeeps houden we ook maar in het achterhoofd moesten we geen 'plons'alternatief vinden :wink:
Gebruikersavatar
ingrid14
Amerika-expert
Berichten: 4242
Lid geworden op: 04 jun 2013, 23:01
Aantal x V.S. bezocht: 15
Locatie: België, Genk

Re: Indeling Sedona?

Bericht door ingrid14 »

Ik vind er niet zo dadelijk iets over terug.
Maar het ligt ten zuiden van het stadje, en slide rock ligt ten noorden van Sedona.

Uit mijn roadbook:
Volg Highway 89A in westelijke richting tot de Upper Red Rock Loop Road FR216 en sla af in zuidelijke richting. Volg de borden 1.5 mijl naar Red Rock Crossing en Crescent Moon Ranch.
Vanaf de parkeerplaats pad volgen langs de ranchgebouwen over een picknickplaats naar de bosrand. Volg het pad het bos in langs de rivier. Bij de rivier heb je schitterende uitzichten op Cathedral Rock.

Middelste kaartje uit mijn link
Als je verder loopt dan Waterwheel op het kaartje wandel je langs de rivier naar Buddha Beach
Als je van het Waterwheel helemaal naar links onder op dat kaartje wandelt, kom je bij keien in de rivier waarlangs je kan oversteken (foto's op mijn blog)
je kan dan nog wat verder wandelen en bij de stippellijntjes kan je ook tot aan de rivier wandelen.

Groetjes,

Ingrid
Ingrid's Travels&Trails :
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
Tips reizen met tieners: AK AZ CA CO ID NE NV SD UT WY
lovely_laura
Amerikakenner
Berichten: 711
Lid geworden op: 22 sep 2008, 13:59
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: Zoetermeer

Re: Indeling Sedona?

Bericht door lovely_laura »

Waar ingrid over schrijft zijn wij de laatste dag in Sedona ook geweest. Het is hier erg mooi! Wij hebben ook die wandeling gedaan en aan het einde even in het water gestaan omdat we geen zwemgoed bij ons hadden. Dit was erg jammer want het waterwas hier juist erg lekker! Voor fotos kijk maar bij ons reisverslag bij dag 5 dacht ik

Gr. LAURA
Gebruikersavatar
Joke
Amerikakenner
Berichten: 1209
Lid geworden op: 12 jul 2004, 19:56

Re: Indeling Sedona?

Bericht door Joke »

Hier is het laatste nieuws over Oak Creek Canyon: http://arizonahighways.wordpress.com/20 ... announced/
Lust is easy. Love is hard. Like is most important.
Gebruikersavatar
ingrid14
Amerika-expert
Berichten: 4242
Lid geworden op: 04 jun 2013, 23:01
Aantal x V.S. bezocht: 15
Locatie: België, Genk

Re: Indeling Sedona?

Bericht door ingrid14 »

Ik weet niet als ik het exact juist heb, maar Oak Creek Canyon loopt ten noorden van Sedona (langs de 89A richting Flagstaff) (zie ook http://www.fs.usda.gov/recarea/coconino ... ecid=74380)

Veel gebieden rond Sedona maken deel uit van Coconino NF en andere van Red Rock State Park.
Zie link hieronder voor afgesloten delen
http://www.fs.usda.gov/alerts/coconino/ ... ?aid=23411

Crescent Moon Ranch ligt in Coconino NF maar ten zuiden van Sedona
http://www.fs.usda.gov/recarea/coconino ... ecid=55286

Afbeelding

Volgens mij is Crescent Moon wel gewoon open.

Ik zou het ter plaatse toch ook nog even checken.

Enne ... moest er iemand live-getuigenverslag kunnen doen, dat zou ook wel handig zijn.

Groetjes,

Ingrid
Ingrid's Travels&Trails :
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
Tips reizen met tieners: AK AZ CA CO ID NE NV SD UT WY
Gebruikersavatar
PetraRem
Amerika-ontdekker
Berichten: 69
Lid geworden op: 05 aug 2013, 13:30
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: Vlaardingen

Re: Indeling Sedona?

Bericht door PetraRem »

Rudolfje schreef:Hi Frouke,

Ik weet niet welk deel van het jaar jullie naar Slide Rock willen gaan maar in de zomermaanden kan het parkeerterrein snel vol zijn dus dan zou ik adviseren om dit in de ochtend te plannen. De overige locaties kun je makkelijk de rest van de dag bekijken.

Voor je rit van Sedona naar Grand Canyon via 89a kun je ongeveer 3-4 uur uittrekken lijkt mij dat je wel wat tijd wilt hebben om op gemak hier naar toe te rijden en mogelijk een lunchstop wil maken in Flaggstaff.

Have fun
Wij hebben er maar 2 uurtjes over gedaan van Sedona naar Grand Canyon (South Rim). En dan hebben we nog snel wat gegeten en getankt!
Totaal 7 bezoeken aan de USA.

http://stevenenpetra.wordpress.com" onclick="window.open(this.href);return false; voor een recent verslag van onze reis naar west-USA
Gebruikersavatar
Johan-B
Amerika-newbie
Berichten: 3
Lid geworden op: 14 jul 2014, 10:09

Re: Indeling Sedona?

Bericht door Johan-B »

lovely_laura schreef:Voor fotos kijk maar bij ons reisverslag bij dag 5 dacht ik
Gr. LAURA
Waar kan ik jullie reisverlag vinden? Ik ben nieuw en ken het forum nog niet zo goed. Las het topic en het klonk allemaal erg leuk.

Groetjes,
Johan
Wie spelfouten vind, mag ze behouden.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42123
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Indeling Sedona?

Bericht door Martin & Marianne »

Hallo Johan, er staat een link naar haar verslag in haar onderschrift. Net zoals bij mij en veel andere forumleden.
Succes!

Marianne
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer