Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

enkele (bijna laatste) vraagjes ivm onze reis

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
billie
Amerika-ontdekker

enkele (bijna laatste) vraagjes ivm onze reis

Bericht door billie »

Onze reis komt dichterbij en ons roadbook is bijna af dankzij de hulp van het Amerikaforum :clap:
Toch nog enkele vragen.
1. Grand Canyon:
- Is het Yaki Point, Morain Point en Desert view watchtower te bereiken met de auto of enkel met een shuttle (Yaki Point ??)
- Ik weet dat er meerdaagse raftingtrips op de Coloradoriver geboekt kunnen worden. Weet er iemand of er ook 1 dag of 1/2 dagtrips gedaan worden ?
2. Eten en drinken: wij hebben hotels geboekt, maar zijn niet van plan om alle maaltijden in restaurants te nuttigen. Hoe doen jullie dat om eten en drink koel te houden. Ik had gedacht om een opvouwbare koelbox en koelelementjes mee te nemen vanuit België. Kan je die koelelementjes gemakkelijk laten invriezen in hotels of doen ze daar moeilijk over.
3. Zijn er soms wasmachines of wasservice aanwezig in de meeste hotels ?

Alvast bedankt voor jullie antwoord.
Sybille
Rafc01
Amerika-ontdekker

Re: enkele (bijna laatste) vraagjes ivm onze reis

Bericht door Rafc01 »

3. In de meeste hotels zijn wasmachines beschikbaar. En anders zijn er nog altijd wasserettes die met munten werken.
2.Ter plekke in de supermarkt een koelbox kopen. Zakken ijsblokjes zijn te koop in alle tankstations. Ook wel ijsautomaten in de hotels maar die dienen eigenlijk niet om de koelbox te vullen want zo ontrief je de medehotelgasten maar in geval van nood kan het wel eens een keertje.
Mrvanilla
Moderator
Aantal x V.S. bezocht: 15

Bericht door Mrvanilla »

1. Desertview Drive is te rijden met eigen auto, dus de Watchtower is ook te bereiken op deze manier. Yaki Point is in het hoogseizoen dicht voor particuliere auto's.
2. Koop voor $15 een koelbox bij Walmart en bij supermarkten/tankstations ijs. Werkt prima, altijd koude drankjes.
3. Niet per se in de meeste, maar wel in een heel aantal. Dit kun je op de site van de accommodatie vinden (kwartjes sparen! ;))
Groetjes,
Daniel
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Raften op de Colorado kan niet vanuit de GC of bedoel je dat ook niet? Voor korte rafttochten op de Colorado kun je bij Page kijken of bij Moab (als je daar komt).
Voor Yaki Point etc kijk je het beste op de NPS-site; http://www.nps.gov/grca. Je kunt op de kaart zien welke punten met de auto bereikbaar zijn en welke alleen met de shuttlebus.
Als je op de site van je hotels kijkt onder amenities zie je wel of er een (coin operated) laundry is. Ook onderweg kom je vaak wasserettes tegen.Wij combineren dat wel met een bezoek aan de supermarkt.

Marianne
ingrid14
Amerika-expert

Bericht door ingrid14 »

Wasmogelijkheden bij een hotel worden ook wel omschreven als 'Laundromat' of 'Guest Laundry'

De wasmachines en drogers werken zoals reeds gezegd met kwart dollars.
Wasmiddel kan je ook uit een automaat halen. Of je koopt 1 grote verpakking in vb Walmart

Om je eten en drank koel te houden is het inderdaad het beste om een koelbox te kopen.
Koelelementen zijn niet handig, je krijgt ze nooit genoeg gekoeld in de koelkast op de kamer.

Groetjes,

Ingrid
Ingrid's Travels&Trails :
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
Tips reizen met tieners: AK AZ CA CO ID NE NV SD UT WY
sachasenne
Amerika-expert
Partner van: syce
Aantal x V.S. bezocht: 10
Contacteer:

Bericht door sachasenne »

In verschillende hotels heb je een koelkastje op de kamer. In alle best westerns hebben we er al één gehad. Motel6 dikwijls niet.
Groetjes,
Carine
nancywittebols
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 13

Bericht door nancywittebols »

De hualapai river runners doen 1daagse tochten op de Colorado. Je wordt per bus vanuit Peach Springs via Diamond Creek naar de rivier gebracht. Het zijn steeds gemotoriseerde boten. De meeste meerdaagse rafting trips verlaten daar de canyon. Je bevindt je niet meer in het nationale park en de canyon is ook belange niet zo diep meer. Volgens onze gidsen ( van de meerdaagse trip) waren de stroomversnellingen ook niet meer zo zwaar, plezant en verfrissend. Persoonlijk heb ik dat stuk van Diamond Creek tot verder richting het meer niet gedaan, maar mij leek DC niet zo indrukwekkend meer. Maar ja, ik had dan al 2 weken op de colorado doorgebracht en dan ben je wel al verwend geweest door al die pracht. Ik weet de prijzen niet, maar die zullen wel op internet te vinden zijn.
veel geluk.
Old Faithful
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door Old Faithful »

ingrid14 schreef: Koelelementen zijn niet handig, je krijgt ze nooit genoeg gekoeld in de koelkast op de kamer.
Wat ik wel doe: enkele flesjes water 's nachts in het vriesvak van de koelkast leggen. Die werken ook goed als koelelement. Geen koelkast of vriesvak, dan alsnog een zak ijs kopen.
Groet,

Old Faithful
groennom
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 17

Bericht door groennom »

Wij kopen gewoon een zak ijs, kost meestal rond de USD 2 en werkt perfect. Als je een koelbox koopt kun je kijken of je er eentje met een kraantje kunt vinden, is net even wat makkelijker om het water weg te laten lopen.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

En vergeet niet dat kraantje weer dicht te doen als je de koelbox in de auto zet. :lol:

Marianne
groennom
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 17

Bericht door groennom »

Martin & Marianne schreef:En vergeet niet dat kraantje weer dicht te doen als je de koelbox in de auto zet. :lol:

Marianne
Ik begrijp dat je daar ervaring mee hebt :wink: ? Is ons (gelukkig) nooit gebeurt ..
Mersin
Amerika-ontdekker

Bericht door Mersin »

Wij nemen afsluitbare plastieken dozen mee (bv soepdozen van de ALDI) en vullen deze 's morgens met ijsblokken van de ijsmachienes dewelke zich in elk hotel/motel bevinden. De koelbox blijft lekker koel tot in de late namiddag. Deze dozen laten wij dan ginder achter.
carmenedwin
Amerika-ontdekker

Bericht door carmenedwin »

Hallo
Is het handig om een frigobox te kopen die je kan aansluiten via je sigarettenaansteker zoals hier bij ons? Dan blijf die ook langer fris of verkopen ze dit daar niet?

Gr
Carmen
babarage
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 21

Bericht door babarage »

Zeker kun je de elektrische koelboxen daar kopen. Wij hebben er eentje bij de walmart gekocht die we mee terug naar huis hebben genomen en die inmiddels ook al weer mee naar de USA geweest op vakantie. We hebben een grote koffer waar hij precies inpast :). Ik vind het een handig ding, hij is niet super groot je kan er wat blikjes/flesjes in kwijt en wat ander spul (wij hebben ook onze medicijnen er in zitten die koel moeten blijven).

In het hotel staat meestal een koelkast waarin we de spullen 's avonds stoppen, soms is er geen koelkast daarvoor hebben we een stekker gekocht waarmee we de koelbox kunnen laten draaien via de gewone stroom.

Voordeel is dat het allemaal droger blijft dan wanneer je met ijsblokjes werkt en je hoeft niet de machine bij het hotel leeg te trekken of 's ochtends bij een winkel/tankstation ijs te kopen. Nadeel is de grootte en het ventilatortje is luidruchtig. En de prijs.... Elektrisch ergens rond de 80 dollar, piepschuim 2 dollar, ik vind piepschuim ondingen dan zou ik een plastic ding kopen van zeg 15. En dan heb je best een knappe box.
89 highschool Mi 92 college Ga 97 uni Mi
99 Fl-Ca, 00 Ca - Wa, 01 Fl, 04 Va, 05 Co - Ca, 06 New England, 08 Fl, 08 BC - NS, 09 Wa - Nv, 10 Zuidoosten, 11 Route 66, 13 Noordoosten, 15 Wa, 16 Il - Ca, 17 Alaska, 18, 19 oostkust
Harry
Amerika-expert
Partner van: jaha
Aantal x V.S. bezocht: 26
Contacteer:

Bericht door Harry »

Rafc01 schreef: Ook wel ijsautomaten in de hotels maar die dienen eigenlijk niet om de koelbox te vullen want zo ontrief je de medehotelgasten maar in geval van nood kan het wel eens een keertje.
Net bij het uitchecken van het Aria hotel in Las Vegas vroeg de bellboy of hij onze koelbox nog even met ijs moest vullen. :D
Mrvanilla
Moderator

Bericht door Mrvanilla »

Mersin schreef:Wij nemen afsluitbare plastieken dozen mee (bv soepdozen van de ALDI) en vullen deze 's morgens met ijsblokken van de ijsmachienes dewelke zich in elk hotel/motel bevinden.
Enige vervelende is dat de mensen na jullie dan geen ijs meer kunnen pakken ;). Meestal is het policy dat ijs niet bedoelt is om koelboxen e.d. te vullen. Voor 2 dollar kun je een volle zak ijs kopen bij een tankstation of supermarkt.
Groetjes,
Daniel
Harry
Amerika-expert
Partner van: jaha
Aantal x V.S. bezocht: 26
Contacteer:

Bericht door Harry »

Dat is dus onzin, die machines maken doorlopend ijs, als het personeel nou zelf aanbied om de koelbox te vullen dan zeg je toch niet "zou je dat wel doen?".
Mrvanilla
Moderator

Bericht door Mrvanilla »

Ik reageer ook niet op jouw post. Ik reageer op iemand anders. Bij de meeste motels waar we verbleven hing heel mooi een memo waarbij gevraagd werd niet een koelbox te vullen met ijs vanuit de machine. Ik schreef ook; bij de meeste hotels. Als het aangeboden wordt door een medewerker is het dus geen policy van dat betreffende hotel. Vanzelfsprekend geen probleem dan.
Groetjes,
Daniel
billie
Amerika-ontdekker

Bericht door billie »

Wat bedoelen jullie met een kraantje aan de koelbox ?
Ik ken alleen het systeem van onze koelbox (= gewone tas die je met een rits dicht doet en waar je koelelementje inlegt welke je ('s nachts) in de diepvriezer stopt).
Wat ik me ook afvraag ivm de aangekochte zakken ijs waar jullie over spreken, dit ijs verandert na een tijdje in water, wordt dit dan geen natte bedoening ? Of dient daarvoor het "kraantje" ? Het is onze bedoeling niet alleen onze drankflesjes in de koelbox te bewaren maar ook wat voeding (fruit, kaas,....) om gedurende de dag op te eten. (ik zie het al voor me dat dit alles ligt te drijven in het gesmolten ijs :mrgreen: )
De spanning begint te stijgen en wsch maak ik me zorgen om kleine dingen die ter plaatse allicht zichzelf uitwijzen :thumbup:
sachasenne
Amerika-expert
Partner van: syce
Contacteer:

Bericht door sachasenne »

Met een koelbox wordt een hard plastic bak bedoeld.Zo ééntje waar je op kan zitten :-) Dus geen met een rits. Onderaan is er dan een kraantje waarmee je het gesmolten ijswater laat lopen zodat je niet de hele bak moet kantelen :-)
Het ijs smelt inderdaad in de loop van de tijd. Daarom moet je je voeding ook in plastic zakjes doen.
Maar het ijs gaat een hele tijd mee hoor. Als je elke dag vers ijs indoet valt het smeltwater best mee. Het ijs dat je in de winkel/tankstation koopt is gevriesdroogd en gaat langer mee dan ijs uit de ijsmachine in het hotel.
Groetjes,
Carine
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer