Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Alcatraz: tijd genoeg?

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
Tom Roels
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 0

Alcatraz: tijd genoeg?

Bericht door Tom Roels »

Hi!

Ik heb deze week twee tickets aangeschaft voor Alcatraz op zaterdag 26 juli voor de ferry van 3:50pm (de laatste van de 'day tour'). Ik las evenwel op ontdek-amerika.nl dat je dan 'verplicht' bent de laatste ferry richting vasteland terug te nemen, om 6:25pm.
Dat betekent dat we 2u20 de tijd hebben om de tour te doen (rekening houdend met de ferry-tijd in het doorgaan). Kan iemand uit ervaring mij vertellen of dit voldoende tijd is? Of mag je toch een ferry later nemen en is deze info dus achterhaald?

Het zou in ieder geval jammer zijn het eiland te moeten verlaten indien je nog niet alles van bv. de audio tour hebt kunnen doen...

Bedankt alvast!
Groetjes, Tom
ingrid14
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Alcatraz: tijd genoeg?

Bericht door ingrid14 »

Wij namen vorig jaar de boot heen om 8 u 45' en terug om 11 u 30'
Je moet rekenen op 2x 30 min varen, audio tour duurt in principe 45' (maar je kan pauzeren zo veel je wilt)
Ook als de audiotour gedaan is, mag je nog overal blijven rondlopen.

Ik weet niet als het inderdaad zo is dat je het eiland moet verlaten om 18 u 25', maar het zou wel best kunnen omdat je voor de avondtour iets meer moet betalen
Stel je moet om 18u25 het eiland verlaten, dan krijg je
15u50 vertrek + 30' varen
begin verkenning is dan 16u20' - in mijn ogen heb je dan 2 u 05' om terug bij de boot te geraken (dat volstaat om het eiland te bezoeken)
retour 18u25' + 30' varen, dus 18u55' terug bij de haven

Groetjes,

Ingrid
Ingrid's Travels&Trails :
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
Tips reizen met tieners: AK AZ CA CO ID NE NV SD UT WY
Tom Roels
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 0

Bericht door Tom Roels »

Oké, duidelijk! Da's voor mij een heel mooi antwoord!
Bedankt voor je reactie, Ingrid!
Tazmaaniac
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door Tazmaaniac »

Tom Roels schreef:Oké, duidelijk! Da's voor mij een heel mooi antwoord!
Bedankt voor je reactie, Ingrid!
Ik ben vorig jaar ook naar Alcatraz geweest.

Het is absoluut een unieke ervaring die je niet halfslachtig moet doen!

Persoonlijk vind ik 2 - 2,5 uur erg krap.

Ik ben zelf bijna 4 uur op het eiland geweest.

Ik had overigens wel het geluk om een bewaker tegen te komen die de escape nog had meegemaakt als 'groentje'.
Hij verteld 1x per dag zijn verhaal over die bewuste dag voor een groep van ca. 100 mensen.

Daarnaast de audio tour gedaan, GEWELDIG!
Tip: neem de audio tour in het Engels als je de taal goed beheerst

Als laatste het eiland ook nog op eigen houtje ontdekt. Het uitzicht is er prachtig, een heel mooi scala van vogels en de vervallen gebouwen hebben absoluut hun charme. :thumbup:
Hawkery
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door Hawkery »

Wij zijn er een paar weken geleden geweest.
Vertrokken om 9u10 en met de boot van 11u30 terug gegaan, We zijn dus ongeveer 2uur op het eiland geweest.
Het is daar blijkbaar nu broedseizoen voor de vogels, wat maakt dat half het eiland afgesloten was.
Je kon namelijk enkel de gevangenis zelf betreden en vooraan aan het dock, maar je kan dus niet helemaal rond het eiland...
Die 2uur heb je zeker wel nodig als je het allemaal wat rustig wil doen en als het broedseizoen afgelopen is en je dus op meer plaatsen mag komen, vermoed ik dat je toch nog net iets langer gaat nodig hebben...

Als je enkel de audio tour wil doen, is die 2uur wel ideaal hoor.
Je moet tenslotte helemaal naar boven wandelen, wat ook al wat tijd in beslag neemt, eer je de gevangenis zelf kan betreden voor de audio tour.

Zoals Tazmaaniac zei: neem de engelse tour als je goed engels kan. Ik heb even de nederlandse tour beluisterd, die mijn vrouw had, maar die heb ik toch snel weer gewisseld voor mijn engelse hoor :mrgreen:
Henriëtte
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 18
Contacteer:

Bericht door Henriëtte »

Zoals je al op onze site hebt gezien: wij hadden er spijt van dat we de laatste dagtour hadden geboekt. Wij besteden veel tijd aan fotografie, en daarom zijn we misschien wel wat langer bezig dan gemiddeld. Voor ons was de tijd die we op Alcatraz door konden brengen echt te kort.
http://www.picturEyes.com" onclick="window.open(this.href);return false; : met o.a. een collectie van onze favoriete USA-foto's.
http://www.ontdek-amerika.nl" onclick="window.open(this.href);return false; : veel foto's, veel info, en uitgebreide reisverslagen.
HansVDG
Amerika-ontdekker

Bericht door HansVDG »

Kan men de NP Annual card gebruiken voor alcatraz ?
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Nee, voor Alcatraz betaal je geen entree. Je betaald de boot. Dus die pas maakt geen verschil.
ingrid14
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 15

Bericht door ingrid14 »

Wij waren vorig jaar ook op 26 juli in Alcatraz en er waren ook nog stukken afgesloten voor broedende vogels en vogels met jongen.
De afgesloten delen waren de tuinen. Alle gebouwen waren wel toegankelijk.

Groetjes,

Ingrid
Ingrid's Travels&Trails :
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
Tips reizen met tieners: AK AZ CA CO ID NE NV SD UT WY
Fair Arie
Amerikafan

Bericht door Fair Arie »

Ik ben in 2012 op Alcatraz geweest en kan me niet herinneren dat er enige controle was op tickets bij het aan boord gaan voor de terugreis. Heen werden de tickets gecontroleerd of je de juiste boot hebt. De organisatie is gebonden aan een maximum aantal passagiers en ze worden tot de laatste plaats verkocht. Terug kan je elke boot nemen die je wilt. Dat wil zeggen, totdat het maximum aantal passagiers bereikt is.

Er is geen prijsverschil tussen de early-bird en de dagtour (US$ 30); de night-tour wordt aangeboden (US$ 37) en is beschikbaar op donderdag - maandag. De early bird is populair en ik neem aan dat dit ook geldt voor de night-tour. Dat zou een reden kunnen zijn waarom je met de laatste reguliere boot terug moet; anders zou er een capaciteitsprobleem kunnen ontstaan voor de organisatie.

Wat betreft de lengte van je bezoek. Volgens de organisatie:
AlcatrazCruises.com schreef:Plan for 2–2.5 hours for your visit to Alcatraz.
AlcatrazCruises.com schreef:(A visit to Alcatraz and back takes approximately 2.5 hours.)

Hoeveel tijd je "nodig" hebt, bepaal je zelf. Vlieg jij er op, audio toer en weer weg, kan je misschien binnen 1,5 uur weer weg zijn. Ik heb er ruim 4 uur rondgelopen. Audio tour meerdere keren gestopt, foto's maken (wachten tot de mensen uit je beeld zijn verdwenen), genieten van het uitzicht.
Yoshi
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 1

Bericht door Yoshi »

Wij hebben er ook ongeveer 2,5 uur over gedaan. De dag dat wij er waren waaide het zo enorm hard dat buiten de gebouwen het gewoon niet fijn was om te wezen. Verder was vanwege het broedseizoen ook stukken afgesloten. We zijn dus enkel binnen geweest. Vonden we zelf voldoende om een goede indruk van Alcatraz te krijgen.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer