Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Overstappen in Chicago

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
LATO
Amerika-newbie

Overstappen in Chicago

Bericht door LATO »

Om 13u05 kom ik aan in Chicago O'Hare Intl, om 14h50 vertrek ik naar LAX. De vluchten zijn met American Airlines. Het lijkt me zo kort op elkaar of heb ik niets om me zorgen over te maken? Het is al een tijdje geleden dat ik zo heb moeten overstappen maar is het niet lang aanschuiven bij die controles? Of zijn er misschien shortcuts voor mensen met een aansluiting. En de bagage, wordt die automatisch verplaatst of moet je die zelf ophalen?

Ik zal het zelf uiteindelijk wel merken maar dan weet ik wat mij te wachten staat.
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Bericht door Rob »

Hoi LATO,

Wij hadden 4 weken geleden 1:30 voor een overstap op Chicago O'Hare intl. met United voor ons was het ruim voldoende kon zelfs nog even naar buiten om een peukje te roken.
Na de landing even flink doorstappen zodat je een beetje voor in de rij komt bij Immigration, kan een flinke wandeling zijn als je gate wat verder weg is (hadden wij ook 10 minuten lopen) daarna een klein stukje naar de bagageband, koffers door customs brengen (zitten in dezelfde hal als de bagageband)
Na customs een deur door en 20 meter verder kan je de koffers weer afgeven.
En je kan de gate voor de volgende vlucht gaan zoeken, bij ons was dat in terminal A.
Rob
Marianneke
Amerika-ontdekker

Bericht door Marianneke »

Wijst iemand dan ook de weg? Heb nog nooit ergens over hoeven stappen en ben beetje bang dak de weg kwijt raak... vlieg a.s. maandag richting SF en moet ook overstappen in Chicago...
yvet
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door yvet »

Nee, niet iemand wijst je de weg maar bordjes.
Gewoon de bordjes volgen en alles wijst zich vanzelf.

Plus dat het vaak maar mogelijk is om 1 kant op te gaan, dus wijst de route zich vanzelf.
http://ucla.web-log.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Bericht door Rob »

Als je de deur doorgaat na customs staan er meestal mensen van de verschillende vliegmaatschappijen die je kunnen zeggen welke band je de koffers weer in kan leveren,
De vluchten staan (net als op schiphol) op monitors met gate en terminal verwijzing, de bewegwijzering naar de verschillende terminals is heel duidelijk.
Rob
Liz
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 16

Bericht door Liz »

Maak je geen zorgen, het wijst zich vanzelf.

Wij hoefden niets te vragen.... door even zoekend om je heen te kijken
word je al van alle kanten ongevraagd en vriendelijk geholpen.
Alles is fantastisch geregeld op dat vliegveld.
16x USA / 30 staten
Rikky
Amerikafan

Bericht door Rikky »

Nice dit te horen, binnen 9 dagen maken ook wij een tussenstop in Chicago met verbinding naar LAX.

We zijn er helemaal klaar voor, maar kijken toch alweer op tegen die lange vlucht, lol!

Erik
dieter
Amerikakenner

Bericht door dieter »

Wij vliegen binnenkort naar SFO via Chicago (ook met AA).
Ons werd echter gezegd dat we ons geen zorgen hoefden te maken over te bagage. Die wordt in Zaventem reeds gecontroleerd en zou automatisch van de ene vlucht naar de andere vlucht worden overgezet.
Hebben ze ons iets wijsgemaakt ?
Aïda
Amerika-expert

Bericht door Aïda »

dieter schreef: Hebben ze ons iets wijsgemaakt ?
Ik ben bang van wel. De eerste plek waar je landt moet je door de immigratie en vervolgens zelf met je koffers door de douane. Maar ik zou me er geen zorgen over maken, het is echt 'a piece of cake'.
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 33
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Aïda schreef:
dieter schreef: Hebben ze ons iets wijsgemaakt ?
Ik ben bang van wel. De eerste plek waar je landt moet je door de immigratie en vervolgens zelf met je koffers door de douane. Maar ik zou me er geen zorgen over maken, het is echt 'a piece of cake'.
Dieter,

zoals Aïda al aangeeft, ik zou me geen zorgen maken. Als je even moet wachten bij immigrations, staan de koffers vaak al klaar. Die kun je daarna gelijk weer afgeven voor je volgende vlucht.

Roland
Since 1982: 33 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Liz
Amerika-expert

Bericht door Liz »

Dieter,

Wat ze je verteld hebben geldt niet voor de heenvlucht, maar wel voor de terugvlucht.
Je checkt je koffers in op SF Airport, maar als je een overstap hebt
dan worden de koffers automatisch overgezet naar het vliegtuig
waarmee je naar België terugvliegt.

Je hebt er dan zelf geen omkijken naar.
16x USA / 30 staten
dieter
Amerikakenner

Bericht door dieter »

Heb net telefonisch contact gehad met SN Brussels.
Daar ik verder met AA vlieg moet ik me geen zorgen maken. Zij zorgen voor alles (ook de douanecontrole) en zetten de bagage op de vlucht naar SFO. Alleen indien de koffer op slot is, ok we verboden voorwerpen bijhebben kunnen er problemen zijn.

Dus zowel op de heen-als terugvlucht : geen omkijken :D
Coyote
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Coyote »

dieter schreef:Dus zowel op de heen-als terugvlucht : geen omkijken :D
Dieter,

geloof me, op de heenweg dien je zelf je koffers bij de bagageband op te halen en nadat je customs gepasseerd bent, weer af te geven voor de volgende vlucht.

Alleen bij de terugvlucht heb je na het inchecken er geen omkijken meer naar.

Roland

Liz
Amerika-expert

Bericht door Liz »

Ik zou me nog kunnen voorstellen als Dieter met een georganiseerde groepsreis meegaat dat dan de bagageafhandeling voor iedereen gezamelijk geregeld wordt. Ik zeg maar wat, weet ook niet of dat zo is in de praktijk.

Maar Dieter, als je op eigen initiatief reist, zonder reisorganisatie, dan moet je toch écht op de heenreis zelf de koffers ophalen en weer afgeven.
Roland heeft daar volkomen gelijk in, lees anders de verschillende topics er nog maar eens op na.
16x USA / 30 staten
dieter
Amerikakenner

Bericht door dieter »

Ik geloof jullie best, maar waarom zouden zowel het reisburo als de helpdesk van SN-Brussels mij dan zeggen van niet ?
Nu ja, nog een dikke maand en ik kan jullie zeggen hoe het er aan toe gaat.... Tel al vol ongeduld af.
hekkie
Amerika-expert
Partner van: Jhek
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Bericht door hekkie »

dieter schreef:Ik geloof jullie best, maar waarom zouden zowel het reisburo als de helpdesk van SN-Brussels mij dan zeggen van niet ?
Nu ja, nog een dikke maand en ik kan jullie zeggen hoe het er aan toe gaat.... Tel al vol ongeduld af.

Zijn die lui van dat reisbureau zelf wel eens naar Amerika geweest?
Moet je voor de gein eens vragen.

Gr. Marjan
Gr. Marjan

20 USA-reizen:
michelly
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 15
Contacteer:

Bericht door michelly »

Wij zijn vorig jaar ook met AA gevlogen vanaf Zaventem en moesten bij de overstap (JFK) toch echt onze koffers zelf weer afgeven.

Elly
Coyote
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Nou ja,

Dieter merkt het straks wel als hij wel maar de koffers niet in San Francisco gearriveerd zijn... :wink:

Maar zonder gekheid Dieter, vraag me inderdaad af of de mensen waarmee je gesproken hebt wel weten waar ze het over hebben. Ik denk dat hier op het forum (meer dan) genoeg kennis is om je van de juiste informatie te voorzien.

Veel plezier volgende maand!

Roland 8)

Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer