Tornado's

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
ina
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 16
Contacteer:

Re: Tornado's

Bericht door ina » 26 jan 2018, 19:53

Dank je!

ina
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door ina » 26 jan 2018, 20:05

LindaH schreef:Lijkt me stiekem best gaaf om een tornado te zien..

Wij zijn over een weekje of 2 in de buurt van Rapid City en Denver ect. en daar komen ze wel voor (in mindere mate) dus wie weet :wink:
Wij hebben hem niet gezien, we zaten in het vliegtuig hoog en droog :wink: boven Denver airport toen hij daar grond raakte :roll:
http://wagenaarvakantie2015.blogspot.nl ... rnado.html

Bluebonnet
Amerikafan

Bericht door Bluebonnet » 27 jan 2018, 19:14

Red Cross heeft ook een goede tornado app. Met een heel luide alarmtoon, slaap je echt niet doorheen. Tijdje geleden begon mijn mobiel midden in de nacht te gillen, ik meteen m'n bed uit en rennen naar de dichtsbijzijnde kinderkamer...en toen viel het kwartje dat de mobiel van m'n tiener geen geluid maakte. Bleek om onze oude regio te gaan. Heb een nieuwe mobiel en ik was vergeten om m'n redcross apps goed in te stellen. Was een paar uur klaarwakker van de adrenaline. Vriendinnen in m'n oude regio ook dus kunnen bijkletsen :lol:

En een kleine tornado ziet er best raar uit, ik stond de eerste keer te twijfelen of het een tornado was of gewoon rare stormwolken. Maar ja, was echt een tornado, maar gelukkig weinig schade.

En zorg dat je het verschil tussen een tornado watch en een tornado warning weet. Bij een warning is er een tornado op de grond en bij een watch is er kans op een tornado. Gebied met watch is groter en een watch kan langer duren. Warning betekent dat het dichterbij is en dat er waarschijnlijk eentje op de grond is.
Op m'n werk is de regel dat we bij een warning meteen shelter in place doen met de kinderen en bij een watch alvast rekening houden met de mogelijkheid dat we moeten schuilen.

ina
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door ina » 27 jan 2018, 19:56

Goede tip en uitleg :thumbup:

Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer