Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Lieve allemaal, bedankt! Verslagje!
-
- Amerikafan
Lieve allemaal, bedankt! Verslagje!
Ik weet niet of het de bedoeling is, maar ik wilde toch even laten weten dat ik heel blij ben geweest met alle tips, ik heb ze dan ook daadwerkelijk gebruikt in Los angeles. Mijn verslagje staat in andere topic, wel ëven naar beneden scrollen,
http://www.allesamerika.nl/forum/viewtopic.php?t=5362
Ik had zelfs nog meer te vertellen, mocht hier iemand nog iets willen vragen over hotelkeuze of iets anders over Los Angeles, let me know!
Thanks everybody!
http://www.allesamerika.nl/forum/viewtopic.php?t=5362
Ik had zelfs nog meer te vertellen, mocht hier iemand nog iets willen vragen over hotelkeuze of iets anders over Los Angeles, let me know!
Thanks everybody!
-
- Amerikafan
- Njit
- Amerika-expert
- Partner van: SpaceAce
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Hier dus: http://www.allesamerika.nl/forum/viewto ... 8167#68167 (hoef je niet te scrollen
)

Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
- phillybilly
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 9
-
- Amerikafan
haha ja klopt, maar ben alleen overgestapt in New York.
Is er hier iemand die weleens gepind heeft in L.A. [geld opgenomen bij ATM-machine]?
Dat vond ik vaaaggg...
Er worden allemaal dingen gevraagd die ik niet begreep.
Je moet eerst uit 4 dingen kiezen, o.a. withdrawal. Iemand zei dat ik dat moest kiezen maar he tgekke is dat je dan nog een keer uit 4 dingen moet kiezen. Het lijkt wel alsof ze dan vragen waarván ze het geld af moeten schrijven want dan staat er iets van 1: bank account 2: credit card en nog 2 andere opties. Ik doe dan altijd de eerste, maar dat is toch ook logisch, ze moeten toch het geld afschrijven van het pasje wat je eerder erin hebt gestopt en je pincode van hebt ingetoetst?
Hierna komen logische vragen [welk bedrag plus bonnetje].
Mara bij dat eerste gedeelte wist ik gewoon welke ik moest aantoetsen maar wat het betekent... I dont know...
Kan iemand me dat uitleggen?
thanx!
Is er hier iemand die weleens gepind heeft in L.A. [geld opgenomen bij ATM-machine]?
Dat vond ik vaaaggg...
Er worden allemaal dingen gevraagd die ik niet begreep.
Je moet eerst uit 4 dingen kiezen, o.a. withdrawal. Iemand zei dat ik dat moest kiezen maar he tgekke is dat je dan nog een keer uit 4 dingen moet kiezen. Het lijkt wel alsof ze dan vragen waarván ze het geld af moeten schrijven want dan staat er iets van 1: bank account 2: credit card en nog 2 andere opties. Ik doe dan altijd de eerste, maar dat is toch ook logisch, ze moeten toch het geld afschrijven van het pasje wat je eerder erin hebt gestopt en je pincode van hebt ingetoetst?
Hierna komen logische vragen [welk bedrag plus bonnetje].
Mara bij dat eerste gedeelte wist ik gewoon welke ik moest aantoetsen maar wat het betekent... I dont know...
Kan iemand me dat uitleggen?
thanx!
-
- Amerikafan
hi als je mijn verslagje leest, daar staan exact alle antwoorden op je vragen in!
Maar in het kort [puur mijn mening]:
vlucht van amsterdam naar new york is prima [vond ik leuk], schoon toestel, je krijgt een dekentje en een kussentje en regelmatig drinken en eten.
Vlucht van New York naar Los Angeles vind ik helemaal niet leuk, want Delta huurt daarvoor een toestel in; genaamd Song. Vies toestel [vind ik het ergste], weinig ruimte, en geen eten [alleen rozijntjes en biscuitje dus neem wat mee] en 2 keer drinken. Dit is voor mij een reden om niet meer met Delta te vliegen, of in ieder geval, Niet meer met Delta via New York. Heb gehoord dat Delta ook via Phoenix vliegt.
Dat concert ging niet door helaas, reisbureau had fout gemaakt, hotel bleek al vol waardoor opeens het later werd en ik dus alle drie de concerten miste..
Waar ga je heen met Delta?
Maar in het kort [puur mijn mening]:
vlucht van amsterdam naar new york is prima [vond ik leuk], schoon toestel, je krijgt een dekentje en een kussentje en regelmatig drinken en eten.
Vlucht van New York naar Los Angeles vind ik helemaal niet leuk, want Delta huurt daarvoor een toestel in; genaamd Song. Vies toestel [vind ik het ergste], weinig ruimte, en geen eten [alleen rozijntjes en biscuitje dus neem wat mee] en 2 keer drinken. Dit is voor mij een reden om niet meer met Delta te vliegen, of in ieder geval, Niet meer met Delta via New York. Heb gehoord dat Delta ook via Phoenix vliegt.
Dat concert ging niet door helaas, reisbureau had fout gemaakt, hotel bleek al vol waardoor opeens het later werd en ik dus alle drie de concerten miste..

Waar ga je heen met Delta?
Yup, sorry, verslag van jou niet goed gelezen, had alleen gauw het stuk over 'Song' gelezen.
Hee maar balen dat 't concert niet doorging.
Wij gaan via Atlanta naar Phoenix, en vertrekken ook weer (16 dgn. later) vanaf Phoenix en dan via Cincinatti naar A'dam.
Had liever met United gevlogen, maar die vlucht op die datum was al vol helaas, dus hoop dat Delta wel bevalt.
Groetjes Juliet.
Hee maar balen dat 't concert niet doorging.
Wij gaan via Atlanta naar Phoenix, en vertrekken ook weer (16 dgn. later) vanaf Phoenix en dan via Cincinatti naar A'dam.
Had liever met United gevlogen, maar die vlucht op die datum was al vol helaas, dus hoop dat Delta wel bevalt.
Groetjes Juliet.
-
- Amerikafan
Het verschilt per bank en ATM, maar meestal heb je de keuze om geld te storten (deposit), afhalen (withdrawal), transaktie overzicht, etc. Als je "withdrawal" kiest, dan heb je de keuze van welke rekening je het af wilt halen (checking, savings, etc.). Soms heb je een "quick cash" optie die een bepaald bedrag direct van je checking account haalt zonder verdere instructies.Er worden allemaal dingen gevraagd die ik niet begreep.
-
- Amerikafan
ja precies dat bedoel ik. Maar waarom vragen ze van welke rekening ze het af moeten halen? Er is toch maar een mogelijkheid, namelijk de rekening waarvan het pasje is die je zojuist hebt gescand?ejb schreef:Het verschilt per bank en ATM, maar meestal heb je de keuze om geld te storten (deposit), afhalen (withdrawal), transaktie overzicht, etc. Als je "withdrawal" kiest, dan heb je de keuze van welke rekening je het af wilt halen (checking, savings, etc.). Soms heb je een "quick cash" optie die een bepaald bedrag direct van je checking account haalt zonder verdere instructies.Er worden allemaal dingen gevraagd die ik niet begreep.
- Njit
- Amerika-expert
- Partner van: SpaceAce
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
De meeste mensen hebben een betaal- (checking) en een spaar-rekening (savings). In Nederland kun je in het algemeen niet rechtstreeks van je spaarrekening geld opnemen (zul je eerst moeten overmaken naar je betaalrekening).Cyber-Alien schreef:ja precies dat bedoel ik. Maar waarom vragen ze van welke rekening ze het af moeten halen? Er is toch maar een mogelijkheid, namelijk de rekening waarvan het pasje is die je zojuist hebt gescand?
Blijkbaar is dit bij een amerikaanse rekening wel mogelijk. Ik heb eigenlijk nooit geprobeerd of die optie ook werkt voor een nederlandse bankpas..
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
-
- Amerikafan
aha interesting..
Je kon zelfs uit nog 2 andere opties kiezen [dus in totaal 4] maar die weet ik niet meer. Ik vond het zo raar, heb elke keer de bovenste genomen.
In het begin vragen ze ook of je akkoord gaat met een fee van 1 of 2 dollar. Dit is waarschijnlijk alleen voor buitenlandse bankpasjes?
Lijkt me sterk dat ook amerikanen elke keer kosten moeten betalen als ze geld pinnen.
haha wilde eigenlijk nog al die opties opschrijven zodat ik thuis alles eens rustig kon uitzoeken en vertalen, maar ja ik denk dat dat nogal verdacht had gestaan als ik dara met pen en papier bij een ATM machine had gestaan
Mocht iemand toevallig over alle keuzemogelijkheden beschikken, hoor ik het graag!
Je kon zelfs uit nog 2 andere opties kiezen [dus in totaal 4] maar die weet ik niet meer. Ik vond het zo raar, heb elke keer de bovenste genomen.
In het begin vragen ze ook of je akkoord gaat met een fee van 1 of 2 dollar. Dit is waarschijnlijk alleen voor buitenlandse bankpasjes?
Lijkt me sterk dat ook amerikanen elke keer kosten moeten betalen als ze geld pinnen.
haha wilde eigenlijk nog al die opties opschrijven zodat ik thuis alles eens rustig kon uitzoeken en vertalen, maar ja ik denk dat dat nogal verdacht had gestaan als ik dara met pen en papier bij een ATM machine had gestaan

- Rob
- Amerika-expert
- Partner van: Annie
- Aantal x V.S. bezocht: 27
- Contacteer:
Volgens mij is het juist voor de Amerikanen, als wij geld uit de ATM-machine halen gewoon met de betaalpas waar je hier in NL boodschappen mee afrekend in de winkel zitten er voor ons geen extra kosten aan (is van een RABO-rekening weet niet hoe het bij de andere banken is)Cyber-Alien schreef:In het begin vragen ze ook of je akkoord gaat met een fee van 1 of 2 dollar. Dit is waarschijnlijk alleen voor buitenlandse bankpasjes?
Rob
Wanneer ik mijn bankpas in de Ralphs of andere supermarket gebruik om voor mijn boodschappen te betalen dan kost het mij geen geld, maar als ik het bij een andere bank (ik ben BofA) bv. Wells Fargo, dan wordt ik gevraagd of ik accoord ga met de $1.50 (or $2.00) charge.
Live and let live is what I aspire to
American
Californian
American
Californian
Bij sommige ATM's moeten wij ook betalen als we pinnen, maar dat zijn vooral de pinautomaten in kleinere winkels. Voor onze bank geld als er een "cirrus" teken (twee blauwe bolletjes) op staat dat het gratis is.
Annemiek
Annemiek
Info Ithaca & Finger Lakes Regio: http://www.flregio.blogspot.com"
Mooie plekjes noordoosten: http://noordoosten.blogspot.com/"
http://www.annaharalson.com/
Mooie plekjes noordoosten: http://noordoosten.blogspot.com/"
http://www.annaharalson.com/
- marloesusa
- Amerika-ontdekker
Ik vind dat inderdaad altijd wel typisch, een amerikaan moet constant betalen (meestal 2 dollar fee van de vreemde bank én dan ook nog eens 2 dollar fee van zijn eigen bank, in ieder geval wel bij de bank of america) en met je nederlandse pas kun je bijna overal zonder fees pinnen, behalve af en toe bij de echt commerciele kleine pinautomaatjes.
En die opties, wij hebben maar één rekening aan onze bankpas, maar je kunt ook meerdere rekeningen hebben. Bijvoorbeeld je eigen rekening, een gezamelijke met je partner en dus je spaarrekening en dan kun je kiezen waar je het geld vanaf wil hebben.
De opties verschillen volgens mij ook een beetje per bank, maar je hebt o.a.
Fast cash --> meestal 40 dollar, hoef je verder niks meer te kiezen
Balance inquiry --> is om je saldo op te vragen
Withdrawal --> om gewoon te pinnen
En dan heb je dus nog de volgende opties áls je inderdaad wilt pinnen:
checkings, en soms ook nog primary checking
Savings
Credit staat er volgens mij ook soms bij..
Haha, ik ga het ook niet opschrijven, maar volgens mij zijn dit wel een beetje de meeste opties. Ik was in het begin ook een beetje confused
Groetjes!
En die opties, wij hebben maar één rekening aan onze bankpas, maar je kunt ook meerdere rekeningen hebben. Bijvoorbeeld je eigen rekening, een gezamelijke met je partner en dus je spaarrekening en dan kun je kiezen waar je het geld vanaf wil hebben.
De opties verschillen volgens mij ook een beetje per bank, maar je hebt o.a.
Fast cash --> meestal 40 dollar, hoef je verder niks meer te kiezen
Balance inquiry --> is om je saldo op te vragen
Withdrawal --> om gewoon te pinnen
En dan heb je dus nog de volgende opties áls je inderdaad wilt pinnen:
checkings, en soms ook nog primary checking
Savings
Credit staat er volgens mij ook soms bij..
Haha, ik ga het ook niet opschrijven, maar volgens mij zijn dit wel een beetje de meeste opties. Ik was in het begin ook een beetje confused

Groetjes!
- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
Dit hangt helemaal van de bank en de soort rekening, die je hebt af. Bij onze bank moet je een bepaald saldo hebben om gratis te kunnen pinnen bij andere banken, anders is het alleen gratis, als je bij je eigen bank gaat of bij het betalen voor boodschappen (wat mijn voornaamste manier van geld ophalen is).ANY schreef:Bij sommige ATM's moeten wij ook betalen als we pinnen, maar dat zijn vooral de pinautomaten in kleinere winkels. Voor onze bank geld als er een "cirrus" teken (twee blauwe bolletjes) op staat dat het gratis is.
Annemiek
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith