The Subway in Zion NP.

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
EvdB
Amerikakenner
Berichten: 644
Lid geworden op: 07 mei 2005, 12:21
Aantal x V.S. bezocht: 21
Locatie: Noord Brabant
Contacteer:

Re: The Subway in Zion NP.

Bericht door EvdB »

Marjolein, ik heb je een pb gestuurd. In de hoop dat je de coordinaten nog hebt. :thumbup:
Erik88
Amerikafan
Berichten: 176
Lid geworden op: 25 sep 2014, 12:17
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: The Subway in Zion NP.

Bericht door Erik88 »

Beste allen,

Wij willen aankomend jaar proberen ons in te loten voor de Left Fork/Subway tocht.

- Wanneer start deze lotterij? Mijn Engels is een goede tweede taal van mij, maar de nps.gov website maakt het zo onduidelijk als het maar kan; welke data kan ik meedoen als ik halverwege augustus een poging wil wagen met vrouwlief?

- Ik lees veel over het gebruik van een GPS om de 'gully' terug te vinden, eens je de terugtocht aanvangt. Is dit echt nodig? Zo ja, welke coördinaten zijn dit?

- Iemand ervaring met deze hike in de zomer? Ik las al dat het redelijk heet kan worden...
2019 Grand Tour Noordwest-Amerika CA MT NV OR UT WA WY
2018 Zuidwest-Canada AL BC
2015 Grand Tour West-Amerika AZ CA CO ID NV UT WY
2012 Chicago IL
Gebruikersavatar
lsl
Amerikakenner
Berichten: 1210
Lid geworden op: 03 aug 2008, 10:24
Aantal x V.S. bezocht: 12
Locatie: België

Re: The Subway in Zion NP.

Bericht door lsl »

Ik heb deze wandeling ook al enkele keren overwogen maar nooit gestart omdat de reviews toch gemengd zijn.
Ondertussen echter al vele andere prachtige wandelingen gemaakt in en om Zion NP.
Eentje ervan is Observation Canyon, waar je ook een permit voor nodig hebt.
Je neemt 's morgens een (betalende) shuttle naar het vertrekpunt dichtbij de East entry van het park.
Vanaf hier ga je naar de canyon en volgt deze tot je uitkomt in de Virgin River in "The Narrows" gedeelte. Vandaar stap je dan met een stroom andere wandelaars mee naar de shuttle bus in het park.
Prachtige wandeling!
1987 NY-Florida; 1989 CA-Hawai; 2008 WA DC-Florida; 2009 NY-CA-NV-UT-AZ; 2010 NV-AZ-UT-WY-MT;
2011 CO-UT-AZ-NV; 2012 CO-UT-AZ-NV-CA; 2013 WA-Canada-NV; 2014 CO-UT-AZ-NV; 2015 AZ-UT-CO-NM;
2016 CA-NV-UT-AZ; 2017 CO-UT-AZ
Gebruikersavatar
BonnyR
Amerika-expert
Berichten: 1628
Lid geworden op: 31 jan 2015, 15:34
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: The Subway in Zion NP.

Bericht door BonnyR »

Ik lees de titel en denk hoe is het mogelijk dat er een Subway in Zion is..... :lol:
Maar nu snap ik het
Wel een korte video gevonden , die er een leuk beeld van geeft;
90 - Fl naar CA
91 - CA rondje W-kust ( Seattle)
92 - FL tot Atlanta
94 - Canada
96 - Alaska + MS Rdam
99 - FL + Keys
2004 - W-kust
2016 - O-kust
2018 - NY
2019 - W-kust
EllenVakantie
Amerika-ontdekker
Berichten: 58
Lid geworden op: 22 sep 2017, 19:26
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: The Subway in Zion NP.

Bericht door EllenVakantie »

Wij houden ook van wandelen en hebben een paar mooie hikes gedaan in ZW Amerika. Omdat jullie schreven dat jullie meer hikes willen gaan doen, hier een paar tips: Zion - Observation Point, Peek-a-Boo slot canyon en Cedar Breaks National Monument. In Yosemite waren we ingeloot voor Half Dome (vanaf Cathedral Lakes trailhead) maar helaas lukte dat niet vanwege de bosbranden afgelopen zomer. We hebben wel een driedaagse backcountry hike gemaakt van Cathedral Lake naar Sunrise Lake met een ochtend trip naar Cloud’s rest. Inloten gaat per dag via de fax (!) en het is belangrijke om de goede trail head op te geven, want er is een quotum op elke trailhead.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42034
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: The Subway in Zion NP.

Bericht door Martin & Marianne »

Erik88 schreef: - Wanneer start deze lotterij? Mijn Engels is een goede tweede taal van mij, maar de nps.gov website maakt het zo onduidelijk als het maar kan; welke data kan ik meedoen als ik halverwege augustus een poging wil wagen met vrouwlief?
Als je de link geeft kunnen we even meelezen.

Op https://zionpermits.nps.gov/lotteryapply.cfm zie ik dit staan:
Advance lottery applications are taken 3 months in advance of the trip date. Advance lottery applications are accepted from January through July for trip dates between April and October. The advance lottery runs the following month on the 5th day of the month.
Erik88 schreef: - Ik lees veel over het gebruik van een GPS om de 'gully' terug te vinden, eens je de terugtocht aanvangt. Is dit echt nodig? Zo ja, welke coördinaten zijn dit?
Ik zou voor de zekerheid altijd een GPS meenemen. Beter mee verlegen dan om verlegen.

Marianne
Erik88
Amerikafan
Berichten: 176
Lid geworden op: 25 sep 2014, 12:17
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: The Subway in Zion NP.

Bericht door Erik88 »

Bedankt voor alle tips.

@Marianne: en dat van de nps.gov website snap ik dus niet.

En heeft er iemand ervaring met de East Mesa Trail door de Echo Canyon? We denken eraan om een priveshuttle te nemen naar de trailhead van de East Entrance en dat de East Mesa Trail te gaan lopen richting westen tot we uitkomen via de Echo Canyon bij Weeping Rock. Iemand ervaringen?

En nog ervaringen m.b.t. de eendaagse variant hierop: start bij Weeping Rock en lopen naar Cable Mountain danwel Deertrap Mountain?
En ervaringen m.b.t. de West-Rim Trail (evetueel vanaf Lava Point)?

Echt... er zijn teveel mooie wandelingen in Zion om te kunnen kiezen! :thumbup:
2019 Grand Tour Noordwest-Amerika CA MT NV OR UT WA WY
2018 Zuidwest-Canada AL BC
2015 Grand Tour West-Amerika AZ CA CO ID NV UT WY
2012 Chicago IL
Gebruikersavatar
Felicitas
Amerika-expert
Berichten: 1791
Lid geworden op: 05 jan 2008, 10:19
Contacteer:

Re: The Subway in Zion NP.

Bericht door Felicitas »

De West Rim Trail vanaf Lava Point hebben wij in 2016 gelopen. We hebben ons laten afzetten bij Lava Point door een shuttle service. Prachtige wandeling! Je loopt ongeveer 18 km hoog (koel) met uitzicht op de canyons, voordat je langs de canyonwand afdaalt. Eenmaal in de canyon wordt het snel bloedjeheet in de zomer. Maar je loopt van boven naar beneden dus wel te doen. De wandeling eindigt bij de Grotto Picnic Area, waar je de shuttlebus kunt nemen naar de ingang van het park. Totale afstand 25 km.
Gebruikersavatar
lsl
Amerikakenner
Berichten: 1210
Lid geworden op: 03 aug 2008, 10:24
Aantal x V.S. bezocht: 12
Locatie: België

Re: The Subway in Zion NP.

Bericht door lsl »

Wandelingen die ik al 1 of meerdere keren in Zion NP gedaan heb en mijn punten op 10 ;-)
- Angels Landing 8
- West Rim Trail 8
- Hidden Canyon 5
- Observation Point 8
- The Narrows 9 (7 als het druk is)
- East Rim Trail (met privé shuttle) 8
- Observation Canyon (met privé shuttle) 8
- Zion Overlook (oostzijde van de tunnel) 6
en verder ook een aantal wandelingen in de buurt buiten de parkgrenzen:
- Kanarraville Canyon 5 (was er superdruk)
- Yant Flat 7 (ondertussen 6)
- Canaan Mountain 9
- The Barracks 9,5
- ...
1987 NY-Florida; 1989 CA-Hawai; 2008 WA DC-Florida; 2009 NY-CA-NV-UT-AZ; 2010 NV-AZ-UT-WY-MT;
2011 CO-UT-AZ-NV; 2012 CO-UT-AZ-NV-CA; 2013 WA-Canada-NV; 2014 CO-UT-AZ-NV; 2015 AZ-UT-CO-NM;
2016 CA-NV-UT-AZ; 2017 CO-UT-AZ
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer