The Subway in Zion NP.

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Berylla
Amerika-ontdekker

The Subway in Zion NP.

Bericht door Berylla » 06 apr 2014, 13:50

Hallo,
Gisteren zijn we erachter gekomen dat we ingeloot zijn voor de tocht naar de Subway! Totaal onverwachts maar supergaaf!! Heeft iemand hier ervaring met deze tocht? Ik ben benieuwd naar verhalen. Ik vraag me toch af in hoeverre de route duidelijk te vinden is.

Nordschleife
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Subway Zion NP

Bericht door Nordschleife » 06 apr 2014, 13:55

Gefeliciteerd, ik heb geen ervaring met de Subway. Al wil ik een permit proberen te bemachtigen voor de vakantie dit jaar.
In welke maand ga je? Zomer schijnt verschrikkelijk heet te zijn ivm weinig schaduw.
Ik geloof niet dat de route heel moeilijk te vinden is, vanwege een duidelijke social trail.
http://www.canyoneeringusa.com/utah/zio ... he-bottom/
Groeten Michael
Reisverslag ZW-USA 2014

marjoleinBB
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 3
Contacteer:

Bericht door marjoleinBB » 06 apr 2014, 19:56

Gefelciteerd met de permit voor the subway .
Wij waren net te laat jammer genoeg maar hebben wel das boot gekregen en pine creek .Toevallig ervaring mee ??
Wij hebben vorig jaar the subway gedaan .De route ernaartoe is wat lastig te vinden maar wel haalbaar .The subway zelf is superleuk om te doen en ook heel mooi .Wij gingen in juli en er was toen niet heel veel water in de canyon aanwezig waardoor de route voor ons heel duidelijk was .
Weet niet in welke tijd jullie gaan ?
Eenmaal uit de canyon moet je wel rekening houden met een hele lang hike terug naar de parkeer plaats .Het is een aantal kilometer met de rivier mee en dan op een gegeven moment is de exit een de rechterkant .Goed opletten want je loopt er zo voorbij .Dan moet je nog een berg over (erg steil) en dan ben je bij je auto .
We hebben eventueel coordinaten van de route ??Een shuttle bus kun je regelen in springdale die brengt je naar het begin van de route nadat je je auto bij de exit heb geparkeerd .
Laatst gewijzigd door marjoleinBB op 06 apr 2014, 20:14, 1 keer totaal gewijzigd.

Floydian
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Bericht door Floydian » 06 apr 2014, 19:59

Ik heb deze tocht in Mei 2011 gelopen, het was de zwaarste hike die ik ooit heb gedaan. Naar beneden richting Canyon vloer en rivier is prima te doen, daarna begint de tocht. Er is geen pad, dus je moet je weg zien te vinden door diverse keren de rivier over te steken en klimmen over enorme keien. Het was begin Mei, het water in de rivier stond hoog, stroomde hard en was ontzettend koud. Toen ik uiteindelijk bij de ingang van de Subway kwam bleek het water daar veel te hoog te staan om de foto's te maken die we er van kennen. Al deze foto's zijn bijna zonder uitzondering in de herfst gemaakt, als het water laag staat.
Ik vertrok om 9 uur in de ochtend, was tegen 7 uur terug bij de auto....
Bereid je goed voor, vooral de zwaarte valt velen tegen.

Suc6,

Henk
http://www.flickr.com/photos/henk-meijer" onclick="window.open(this.href);return false;

Nordschleife
Amerikafan

Re: The Subway in Zion NP.

Bericht door Nordschleife » 06 apr 2014, 21:34

Marjolein, Ik vermoed dat zij hem bottom-up doen en niet top-down (correc meif i'm wrong), dus jouw coordinaten zouden hun in zeer grote problemen kunnen brengen.
Groeten Michael
Reisverslag ZW-USA 2014

marjoleinBB
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Bericht door marjoleinBB » 06 apr 2014, 21:58

Als dat zo is dan zijn ze inderdaad niet helemaal handig voor de hele trip we hebben een tracklog van de hele trip dus ook voor een gedeelte van de bottum up hike. .Denk dat als je zulke tochten doet ook wel alles goed uitzoekt en dan was snel duidelijk geworden dat onze trail gegevens voor top down zijn ..
Laatst gewijzigd door marjoleinBB op 07 apr 2014, 11:36, 1 keer totaal gewijzigd.

Berylla
Amerika-ontdekker

Bericht door Berylla » 06 apr 2014, 22:56

Bedankt voor jullie reacties
Dit is niet de enige hike die we gaan doen die voorbereiding nodig heeft dus we zijn op zoek naar zoveel mogelijk informatie.
We willen inderdaad graag top down doen
Hoe zit het met het vervoer ernaar toe en weer terug?
Kan je het af met een kaart of is een GPS geen overbodige luxe?
Is er wanneer je in de canyon gaat maar een weg of heb je daar ook nog verschillende paden?
Staan er boven nog wat aanwijzingen langs het pad of niet?

We hebben echt een boel vragen. Ik heb ons opgegeven in de veronderstelling dat het nooit zou lukken om ingeloot te worden. Daarom op voorhand nog geen diepgaande informatie opgezocht over kaartlezen/GPS ed. We waren dus best wel overdonderd toen het mailtje kwam dat we een permit hebben :D

Floydian
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Bericht door Floydian » 06 apr 2014, 23:12

Ik geen vervoer gezien die mensen bracht of haalde. Heb dus zelf gereden.
Als je op safe wilt spelen neem dan GPS mee, een kaart is misschien leuk, maar ik vertrouw meer op GPS. Ik had geen kaart en GPS bij me.
Er is amper een pad. Soms lijkt het alsof je op een pad loopt, maar meestal was het klimmen en klauteren over stenen en grote keien. Bij mij stond het water hoog, bij laag water is allemaal net wat eenvoudiger.
Ik heb ook geen borden met pijltjes of benamingen gezien. Dit was in 2011, misschien is er nu wat veranderd...

Henk
http://www.flickr.com/photos/henk-meijer" onclick="window.open(this.href);return false;

Nordschleife
Amerikafan

Bericht door Nordschleife » 06 apr 2014, 23:26

Als je hem top-down gaat doen kan je een shuttle regelen bij Zion Adventure Company. Dan zet je je auto bij de Left Fork trailhead waar ze je op afgesproken tijd op komen halen, ze zetten je dan bij wildcat trailhead af.
Een GPS en kaart kunnen zeer handig zijn want route schijnt wat lastig te vinden te zijn.

Meer info:
http://www.climb-utah.com/Zion/subway.htm
http://www.canyoneeringusa.com/utah/zio ... -top-down/
http://www.bluugnome.com/cyn_route/zion ... ubway.aspx
Groeten Michael
Reisverslag ZW-USA 2014

Berylla
Amerika-ontdekker

Bericht door Berylla » 07 apr 2014, 08:10

Weer bedankt allemaal!
We hebben er echt zin in! Een welkome verassing :)
Een shuttle zou inderdaad handig zijn. Gaan we even daar informeren aangezien we ook van hun shuttle gebruik maken om de narrows door te gaan. Kan je op het eind van het pad komen met een moterhome van ongeveer 23 feet?
Een GPS zat toch in de planning en zo te horen is het geen overbodige luxe daar. Heeft iemand hier de coordinaten nog van de top down?

marjoleinBB
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Bericht door marjoleinBB » 07 apr 2014, 11:33

Wat leuk dat je the subway top to bottum gaat doen .Wat ik eerder al aangaf vonden wij de route in de canyon goed te vinden (wij hadden niet veel water) . De weg ernaar toe vonden wij wat lastiger .In het begin van de route staan er bordjes maar op een gegeven moment zie je hier en daar een hoopje stenen liggen die je naar de entry leiden . Mocht je nog gps coordinaten willen stuur dan ff een privé bericht .wanneer gaan jullie precies?

Lilo
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 41

Bericht door Lilo » 07 apr 2014, 17:36

Zion outfitters kan jullie daar afzetten. Wij stopten er toen we de west rim trail gingen doen.

Lilo
http://www.usa4ever.com" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.usacali.wordpress.com" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.zuidamerikas.wordpress.com" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.kiwis2015.wordpress.com" onclick="window.open(this.href);return false;

Nordschleife
Amerikafan

Bericht door Nordschleife » 07 apr 2014, 19:59

Berylla schreef:Gaan we even daar informeren aangezien we ook van hun shuttle gebruik maken om de narrows door te gaan.
Gaan jullie de volledige Narrows in 1 dag doen of kamperen jullie in de canyon?
Groeten Michael
Reisverslag ZW-USA 2014

Berylla
Amerika-ontdekker

Bericht door Berylla » 07 apr 2014, 20:27

Wij kamperen 1 nachtje in the narrows.
Laatst gewijzigd door Aricon op 08 apr 2014, 15:20, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Quote van bovenstaande bericht verwijderd.

Nordschleife
Amerikafan

Bericht door Nordschleife » 08 apr 2014, 12:39

Kunnen we ook nog een reisverslag van al deze schitterende wandelingen verwachten? :D
Groeten Michael
Reisverslag ZW-USA 2014

Berylla
Amerika-ontdekker

Bericht door Berylla » 21 apr 2014, 11:25

Nordschleife schreef:Kunnen we ook nog een reisverslag van al deze schitterende wandelingen verwachten? :D
Jazeker! We gaan een site bijhouden en we proberen er elke dag iets op te zetten! Als iemand de site wil hebben geef ik hem in een pm.

JantienB
Amerikafan

Bericht door JantienB » 22 apr 2014, 22:50

Ik wil jullie verhalen wel graag volgen :)

Nordschleife
Amerikafan

Bericht door Nordschleife » 23 apr 2014, 06:42

Natuurlijk wil ik jullie reis wel volgen. :thumbup:
Groeten Michael
Reisverslag ZW-USA 2014

groennom
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 17

Bericht door groennom » 23 apr 2014, 07:54

Lijkt mij ook erg leuk om te volgen, je doet altijd weer ideeen op voor een volgende reis 8) .

OlivierD
Amerikafan

Bericht door OlivierD » 25 apr 2014, 20:25

Ik zou ook wel graag de link van jullie site willen :-)

Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer