Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Nog wat vraagjes over onze route in oktober...

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
Des
Amerikafan

Nog wat vraagjes over onze route in oktober...

Bericht door Des »

Na onze eerste kennismaking met amerika in september vorig jaar gaan we dit jaar op herhaling in oktober.
we hebben vorig jaar het "standaard" rondje in het zuidwesten gedaan en bezoeken nu een aantal plekken waar we vorig jaar ook zijn geweest en ook nieuwe plaatsen zoals Moab.
Kunnen jullie eens kijken naar ons schema en eventueel nog wat tips geven, bijvoorbeeld een leuk hotel (niet te duur) in Moab?
De laatste dag vertrekt onze KLM vlucht om 17.55 uit LA, dan kunnen we toch wel gewoon s'ochtends uit Las Vegas vertrekken zodat we om een uur of 3 onze auto inleveren en naar de incheckbalie kunnen?
In Durango willen we graag de treinreis naar Durango gaan doen, zijn er mensen hier die dit hebben gedaan en zoja, wat vond je ervan?
Misschien zijn er ook mensen die met de auto naar Silverton gereden zijn?

Onze route voor oktober 2006:

zondag 8 oktober AMS-LAX overnachting in Santa Monica
maandag 9 oktober Santa Monica-Las Vegas
dinsdag 10 oktober Las Vegas-Bryce Canyon
woensdag 11 oktober Bryce Canyon-Moab
donderdag 12 oktober Moab
vrijdag 13 oktober Moab
zaterdag 14 oktober Moab-Durango
zondag 15 oktober Durango
maandag 16 oktober Durango-Monument Valley
dinsdag 17 oktober Monument Valley-Sedona
woensdag 18 oktober Sedona-Grand Canyon
donderdag 19 oktober Grand Canyon-Las Vegas
vrijdag 20 oktober Las Vegas
zaterdag 21 oktober Las Vegas
zondag 22 oktober Las Vegas-LAX en vlucht naar huis.
jolanneke
Amerikafan

Bericht door jolanneke »

Ik vond de Days Inn in Moab betaalbaar en redelijk voor de prijs. Je zou gewoon eens op Expedia (ideale zoekmachine... lol) moeten kijken wat de prijzen doen. Eventueel daarna op hotelnaam googlen (of op de ketenwebsites kijken) of het nog goedkoper kan en via Tripadvisor kijken wat anderen er van vinden.

Groetjes,
Jolanda
1999: Florida
2001: California, Nevada, Arizona, Utah, Hawaii
2004: Colorado, Utah, Arizona, Nevada
2006: British Columbia, Alberta, Montana, Wyoming, Idaho, Oregon, Washington
2008: California, Arizona, New Mexico, Colorado, Utah, Nevada
Des
Amerikafan

Bericht door Des »

Op die manier zoek ik ook geschikte hotels :)
Vind het alleen fijn om persoonlijke ervaringen te horen van forum bezoekers of een hotel goed bevallen is of niet.
vana
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Bericht door vana »

De laatste dag vertrekt onze KLM vlucht om 17.55 uit LA, dan kunnen we toch wel gewoon s'ochtends uit Las Vegas vertrekken zodat we om een uur of 3 onze auto inleveren en naar de incheckbalie kunnen?
Ik zou zelf liever een dag eerder naar LA vertrekken. Qua afstand is het te doen, maar je moet een stuk door LA rijden en als je in een goede file terechtkomt kan je zomaar je vlucht missen. Ik zou het risico niet willen nemen. Wij overnachten de laatste nacht in de buurt van het vliegveld.

Wij hebben in Moab voor 3 nachten het Best Western Canyonlands Inn gereserveerd. Daar hebben we dus nog geen ervaring mee maar het ligt heel centraal, heeft een zwembad en WiFi, en goede reviews op Tripadvisor.

Marjon
Des
Amerikafan

Bericht door Des »

Vana, dat is inderdaad de veiligste optie maar ook de minst leuke.
We gaan maar 15 dagen en dan vind ik het erg zonde van onze tijd.
Je bent dan dus de dag voor de terugvlucht al de dag kwijt aan reizen Las Vegas-LA en de volgende dag vlieg je pas om 17.55 dus zit je ook er tegen aan te hangen dat je weg moet en doe je niets meer.
Normale reistijd is ongeveer 5,5 a 6 uur van Las Vegas naar het vliegveld van LA als ik het goed begrepen heb (volgens mij hebben wij er vorig jaar ook ongeveer 6 uur over gereden)
Als we dan desnoods om 6 uur, half zeven s'ochtends gaan rijden dan moeten we toch makkelijk op tijd kunnen komen zou je zeggen.
We hebben dan 2 a 3 uur om extra aan tijd te verspillen w.b.t. files o.i.d.
We zitten niet midden in de ochtend of avondspits.
Ik vind het zelf ook best een eng idee dat je je vlucht kan missen maar de optie die ik hierboven beschrijf vind ik helemaal niet aantrekkelijk (dag eerder naar LA)

Als iemand trouwens nog een leuk hotel weet in Durango hou ik me ook aanbevolen :D
SpaceAce
Amerika-expert
Partner van: Njit
Aantal x V.S. bezocht: 16
Contacteer:

Bericht door SpaceAce »

Des schreef:Normale reistijd is ongeveer 5,5 a 6 uur van Las Vegas naar het vliegveld van LA als ik het goed begrepen heb (volgens mij hebben wij er vorig jaar ook ongeveer 6 uur over gereden)
Als we dan desnoods om 6 uur, half zeven s'ochtends gaan rijden dan moeten we toch makkelijk op tijd kunnen komen zou je zeggen.
Ik zou het niet kunnen om op dag van vertrek zo enorm lang te reizen. Ben je dan niet bang dat je doodmoe thuis komt? Je bent dan al zo lang op, een enorm lange autorit achter de rug, dan nog een paar uur wachten op het vliegveld en dan nog lang vliegen?

Als je maar zo weinig dagen hebt, zou ik minder inplannen. Dat is mijn mening...

Waarom niet een vlucht naar en vanaf Las Vegas ipv Los Angeles?
Neem een kijkje op onze homepage met veel reisverslagen van Amerika: http://www.kloenies.nl
en/of lees onze blog van onze afgelopen reis naar The 4 Corners: https://usatour2019.wordpress.com/
Des
Amerikafan

Bericht door Des »

Ik heb nogal last van vliegangst, 1 vlucht is tot daar aan toe en vind ik al heel erg, 2 x opstijgen en landen ga ik niet trekken :oops:
Helaas wordt er vanaf AMS niet rechtstreeks op Las Vegas of bv. Phoenix gevlogen.
markro
Moderator
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Re: Nog wat vraagjes over onze route in oktober...

Bericht door markro »

Des schreef:In Durango willen we graag de treinreis naar Durango gaan doen, zijn er mensen hier die dit hebben gedaan en zoja, wat vond je ervan?
Even heb ik mijn aantekeningen van de bewuste dag erbij gepakt van onze rondtour in 2003. (Moet nog steeds uitgetypt worden en dan wil ik dat ook nog eens als reisverslag publiceren)

Op 20 mei 2003 zijn wij in Durango geweest en hebben als dagtocht de stoomtreinrit naar Silverton heen en terug met de trein gedaan.
Durango is een leuke, iets grotere westernstad. De trein rijdt door de bergen langs de Animas rivier naar het circa 300 meter hoger gelegen mijnstadje Silverton. Wegens het hoogteverschil is het in Silverton enkele graden kouder dan in Durango. Doe kleding aan in laagjes, zodat je als het warmer wordt je iets kan uittrekken. Wij hadden tijdens de rit regen, hagel, sneeuw en onweer, maar ook veel zon en in Durango en Silverton hadden wij heel mooi weer.
De auto kan je in Durango voor het station kwijt op een betaald parkeerterrein, toen voor de hele dag $ 5,00.
Veel passagiers hadden gereserveerde plaatsen, wij niet. Wij zijn in het station naar het loket gegaan en vroegen of er plaatsen in het eersteklas rijtuig beschikbaar waren. Dat was niet het geval. Op de terugweg zouden wel twee plaatsen eersteklas vrij zijn. Zodoende konden wij heen in een overdekt tweedeklas rijtuig en terug in het eersteklas rijtuig. (Als ik jou was zou ik wel plaatsen reserveren.)
De omgeving waar de trein doorheen rijdt is fantastisch mooi. Soms loopt de snelstromende rivier vlak naast de trein en soms heel diep beneden in het rotsige dal. Wij zagen diverse zijrivieren en watervalletjes. Hoe hoger wij kwamen, hoe kouder het werd. Sneeuw op de toppen van de bergen en soms zelfs op de hoogte waarop wij reden.
De reistijd enkele reis was 3,5 uur. In Silverton hadden wij twee uur de tijd en hebben daar wat rondgekeken en een lunch in één van de vele restaurantjes gegeten. In de tussentijd werd de trein gekeerd. En ondanks dat de trein op de terugweg de bergen afrijdt, was de terugreis ook 3,5 uur.
Als je gaat, neem dan een gesloten rijtuig. Dit i.v.m. het weer, maar ook omdat een stoomtrein nu eenmaal altijd roetdeeltjes in de lucht verspreidt. Doe ook geen lichtgekleurde kleding aan, want het kan smoezelig worden. Ik hing zo nu en dan met mijn hoofd buiten een raampje om te filmen en te fotograferen en had roetdeeltjes op mijn gezicht en op de lenzen van de camera’s.

Achteraan de trein is één eersteklas rijtuig, de First Class Parlor Car. Hiervoor zijn maar een beperkt aantal stoelen en hiervoor zal je zeker moeten reserveren. Deze plaatsen zijn duurder en zijn luxe, je zit op losse, rood pluche stoelen, die per 4 stuks rondom tafeltjes staan. Er wordt iets te eten en te drinken aangeboden (zit in de prijs). Wat ook erg leuk is, is dat je hier achterop het overdekte balkonnetje van de wagon kan staan en zo mooi kan fotograferen en/of filmen.

Er is een mogelijkheid om in plaats van met de trein, met de bus uit Silverton terug te gaan, je bent dan eerdere terug in Durango.

Het spoordepot in Durango is dagelijks in gebruik en heeft tevens een museum. Een eldorado voor de echte stoomtreinliefhebber.

Wij hebben genoten van deze dag en de treinreis is één van de (vele) hoogtepunten van deze reis geweest. Zijn prijs meer dan waard.

Hier een foto van de locomotief vlak voor de reis:

Afbeelding
Marco.

Voor onze Amerikareisverslagen: klik hier.
SpaceAce
Amerika-expert
Partner van: Njit
Aantal x V.S. bezocht: 16
Contacteer:

Bericht door SpaceAce »

Des schreef:Ik heb nogal last van vliegangst, 1 vlucht is tot daar aan toe en vind ik al heel erg, 2 x opstijgen en landen ga ik niet trekken :oops:
Helaas wordt er vanaf AMS niet rechtstreeks op Las Vegas of bv. Phoenix gevlogen.
Blijf het toch raar vinden. Mensen & vliegangst :)

Autorijden is misschien wel 100x gevaarlijker dan vliegen, als het al niet meer is... En zo op de laatste dag rijden is nóg gevaarlijker...
Je denkt relaxt te rijden, maar slaapdronken (want dat ben je na een drukke vakantie) is net ietsjes verradelijker...

Kan me namelijk niet voorstellen dat je nog super fit bent om, nadat je rond een uur of 05.30 opgestaan bent, nog 6 uur te gaan rijden. Lekker stressen onderweg als het verkeer iets tegen zit. Nee, het zou niets voor mij zijn.

Ach, het zijn keuzes he: OF je vliegangst overtreffen en een relaxte vakantie OF twee a drie dagen kwijt zijn aan reistijd van en naar Las Vegas vanaf Los Angeles. Laatste dag nog naar Los Angeles rijden zou ik denk ik nog minder relaxt vinden voor de vakantie. Bedoel, de laatste avond in Las Vegas doe je toch niets meer. Rijdt dan rond 16.00 uur aan vanuit Las Vegas ('s middags nog even een paar hotels in) en slaap de dag van vertrek uit. Een goede nachtrust werkt het beste tegen een jetlag.
Neem een kijkje op onze homepage met veel reisverslagen van Amerika: http://www.kloenies.nl
en/of lees onze blog van onze afgelopen reis naar The 4 Corners: https://usatour2019.wordpress.com/
markro
Moderator
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Re: Nog wat vraagjes over onze route in oktober...

Bericht door markro »

Des schreef:Kunnen jullie eens kijken naar ons schema en eventueel nog wat tips geven, bijvoorbeeld een leuk hotel (niet te duur) in Moab?
Kijk in dit topic http://www.allesamerika.nl/forum/viewto ... nyon+lodge
Daarin heb ik in het zevende bericht (en verder) iets genoteerd over The River Canyon Lodge als hotel in Moab, UT.
Marco.

Voor onze Amerikareisverslagen: klik hier.
vana
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Bericht door vana »

Ik ben het helemaal met je eens Linda. Zo'n vlucht en rondhangen op het vliegveld is al vermoeiend genoeg zonder dat je eerst nog een autorit van 6 uur moet maken. Ik zou inderdaad liever de dag van tevoren halverwege de middag naar LA rijden. Maar ja, iedereen doet het op zijn eigen manier.

Marjon
marloesusa
Amerika-ontdekker

Bericht door marloesusa »

Op wat voor dag rijdt je terug naar LA? Wij zijn in Las Vegas nl twee mensen tegengekomen uit San Simeon, boven LA en die vertelden dat zij altijd vlogen, omdat de terugweg op zondag vreselijk kan zijn i.v.m. files, en ik geloof dat ze vertelden dat ze er 11 uur over gedaan hebben om terug te komen... ik heb het ook maar gehoord.

Groetjes Marloes
Des
Amerikafan

Bericht door Des »

Markro: super bedankt voor je uitgebreide antwoord omtrent de stoomtrein naar Silverton, klinkt erg leuk zoals jij het omschrijft.
We hadden al plannen om dit te gaan doen maar ben nu nog enthousiaster :D

MarloesUSA: hmmm, we vliegen dus inderdaad terug op een zondag :shock:

SpaceAce: ik heb mijn vliegangst al overtroffen door wel te gaan (dit kost me al heel veel stress....vorige jaar hebben we wel een tussenstop gehad in chicago en dat was echt too much for me :cry:

We hebben nu het plan om de eerste dag niet in Santa Monica te overnachten maar te rijden tot aan Barstow, we landen nl. al om 15.15 dus dat moet te doen zijn.
We zijn dan de volgende dag eerder in Vegas en hebben hier wat meer tijd.
Waarschijnlijk gaan we dan wel een dag eerder naar LA, laatste dag slapen in Santa Monica zodat we wel op tijd zijn voor de vlucht en overdag daar nog wat kunnen doen (pier/winkelen)

We balen wel dat we een nacht Vegas in moeten leveren, maar goed..
jta
Amerika-expert

Bericht door jta »

We hebben nu het plan om de eerste dag niet in Santa Monica te overnachten maar te rijden tot aan Barstow
daardoor mis je wel een sfeervol avondje santa monica of venice beach en ruil je het in voor een dode woestijstad als barstow.

jacques
Des
Amerikafan

Bericht door Des »

Maar dat sfeervolle avondje santa monica hebben we dan wel aan het eind van de vakantie, kunnen we ons daar de hele vakantie op verheugen :lol:
enthusiast
Amerikafan

Bericht door enthusiast »

Ach joh! Die pier met kermis heb je na een avond toch wel gezien. Ook die gespierde mannen op het strand hoef je maar een keer te bekijken.....
Gast

Bericht door Gast »

Wij hebben ook de treinreis Durango-Silverton gemaakt in 1999. Marco heeft de reis al voortreffelijk beschreven, daar kan ik niets aan toevoegen.
Wij hebben die reis ook zo beleefd, in een woord GEWELDIG! De terugreis is zo anders als de heenreis, dus ik raad ook aan heen en terug te gaan met de trein.
Wij hadden de camper staan op de KOA in Durango, (een hele mooi KOA, de trein rijdt er vlak langs, met mooie uitzichten) daarvandaan werden we opgehaald door een shuttlebus, die ook stopte bij diverse motels.
Scheelt je weer evt. parkeergeld.
Doen dus!
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer