Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Grand Canyon toeren: helikopter, hike, bus of anders?

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
Sandra
Amerika-ontdekker

Grand Canyon toeren: helikopter, hike, bus of anders?

Bericht door Sandra »

We zitten nog enorm te dubben hoe we de crand canyon zullen gaan bekijken.
Je hoort erg enthousiaste verhalen over de helikoptervlucht maar ik vind dit ook wel een beetje eng....
En ik ben benieuwd naar andere mogelijkheden die jullie misschien gedaan hebben...
Bart40
Amerikakenner

Re: Grand Canyon toeren: helikopter, hike, bus of anders?

Bericht door Bart40 »

Die helicoptervluchten zijn belachelijk duur en bovendien hang je boven de canyon in zo'n lawaaierig ding.
Loop een stukje de canyon in dan ervaar je het wereldwonder pas echt.
Je kan zo ver lopen als je zelf wilt.
Anneke
Amerika-newbie
Contacteer:

Bericht door Anneke »

Wij hebben de helikoptervlucht gedaan (ik denk 170 dollar p/p). Heb zeker geen spijt van het geld. Want het zicht was adembenemend mooi.
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Bericht door Rob »

Hoi Sandra,

Er zijn meer dan genoeg wandeltochten mogelijk, van 1 uur tot 3 dagen.
Op de westrim kan je het hele stuk langs de rand van de canyon lopen maar als je dat te veel vind pak je bij een van de vele stopplaatsen de shuttlebus, ook kan je op 2 plaatsen naar beneden lopen, als je helemaal tot aan de rivier wil moet je daar wel 2 dagen voor rekenen, we zijn op een tocht waar we tot halfverwegen zijn geweest wel van die zotten tegen gekomen die het in 1 dag deden maar die waren meer dood dan levend.
Als je toch het gevoel wil hebben van het vliegen boven de canyon en het raften op de coloradoriver ga dan naar het Imaxtheater in Tusayan daar draaid een schitterende film over het heden en verleden van de canyon met ook de verkenning van John Wesley Powell.
Hou de canyon mooi en gezond zonder lawaai van helcopters en vliegtuigjes.
Gr.
Rob
Sandra
Amerika-ontdekker

Bericht door Sandra »

Rob,

Dat klinkt ook erg interessant. Ik ben er zelf ook meer voor om natuur op een natuurlijke manier te ontdekken.
Heb je misschien meer informatie over die hikes?
2 dagen zullen we niet doen maar een dag de grand canyon verkennen lijkt me wel wat.
rene.jager
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door rene.jager »

Hoi Sandra,

Ongetwijfeld is een helicoptervlucht een enorme ervaring. Mijn collega heeft dit recentelijk gedaan en was vol lof. Toch denk ik niet dat ik de Grand Canyon minder heb beleefd, door een autotocht langs de West Rim te hebben gemaakt en her en der eens gewandeld heb langs de paden.

Wel is afdalen waarschijnlijk nog impossanter. Afhankelijk van ht budget is het misschien wel de moeite waard. :wink:

Succes ermee.
hdeweert
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door hdeweert »

Hallo
Ook ik wilde wel eens boven de Grand Canyon vliegen dus heb ik wat info opgezocht. Een in de engelse taal gesteld boekje gaf aan dat de gevoel dat je krijgt bij het vliegen boven de Grand Canyon meer zat in de ervaring van het vliegen dan in de ervaring van het zien van de Grand Canyon. Ze vliegen allemaal dezelfde routes en het ergste was dat er zich in het verleden een aantal ongelukken hebben plaats gevonden ( +/- 4 a 5 jaar geleden). Te wijten aan het onderhoud. Het vliegen met de maatschappij papilion heeft toen een tijd stilgelegen.
Al div mensen hebben het over de west rim. Op de kaart die ik verledenweek tijdens mijn bezoek aan de GC kreeg . Word wel de noordrim genoemd maar over een west rim word niet gesproken.Wel is er een mogelijkheid om per bus van de noord naar de zuid rim te worden gereden. Een trip per dag heen en weer.Noord of Zuid rim mij maakt het niet uit. Het blijft een geweldig natuur monument
Harm
Rob
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Rob »

Sandra schreef:Rob,

Dat klinkt ook erg interessant. Ik ben er zelf ook meer voor om natuur op een natuurlijke manier te ontdekken.
Heb je misschien meer informatie over die hikes?
2 dagen zullen we niet doen maar een dag de grand canyon verkennen lijkt me wel wat.
Hoi Sandra,

Op de zuid rim heb je 2 hikes naar beneden, de Bright Angel Trail, deze start in de village, wij hebben die (nog) niet gelopen mogelijk kan Petra/VS je hierin helpen.
Zelf hebben we in 2001 de South Kaibab Trail gelopen vanaf Yaki Point tot aan het plateau waar een restroom staat (ben de naam kwijt), hier moet je 4 tot 6 uur rekenen.
De Rim Trail kan je zo lang maken als je zelf wilt.
In 2003 hebben op de noord rim een trail gelopen naar Cape Final dat is een hike van 4 mile waar je 2 uur voor moet rekenen daar komt dan nog wel de tijd bij dat je van het uitzicht op de canyon en de zuid rim hebt, je kan de uitkijktoren bij desertview goed zien.
Happy Hiking :)
Gr.
Rob
Laatst gewijzigd door Rob op 14 jun 2004, 21:11, 1 keer totaal gewijzigd.
Bart40
Amerikakenner

Bericht door Bart40 »

Inderdaad Rob weg met die helicopters ed, verpesten de hele sfeer.
Ik heb vorig jaar een stuk van de North Kaibab trail gelopen, mooie wandeling naar beneden en je kan zo ver gaan als je zelf wilt De canyon is wel intimiderend heb ik ervaren tijdens de wandeling.
Rob
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Rob »

rene.jager schreef:Hoi Sandra,

Ongetwijfeld is een helicoptervlucht een enorme ervaring. Mijn collega heeft dit recentelijk gedaan en was vol lof. Toch denk ik niet dat ik de Grand Canyon minder heb beleefd, door een autotocht langs de West Rim te hebben gemaakt en her en der eens gewandeld heb langs de paden.

Hoi Rene,

Hoe heb jij die autotocht langs de west rim voor elkaar gekregen, bij mijn weten is de west rim naar Hermits Rest al jaren gesloten voor particuliere autos, uitgezonderd voor mensen met een functiebeperking en dan nog alleen met een speciale permit, ben je niet mis met een oost rim richting Desert View.
Gr.
Rob
Rob
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Rob »

hdeweert schreef:Hallo
Al div mensen hebben het over de west rim. Op de kaart die ik verledenweek tijdens mijn bezoek aan de GC kreeg . Word wel de noordrim genoemd maar over een west rim word niet gesproken.Wel is er een mogelijkheid om per bus van de noord naar de zuid rim te worden gereden. Een trip per dag heen en weer.Noord of Zuid rim mij maakt het niet uit. Het blijft een geweldig natuur monument
Harm
Hoi Harm,

De Grand Canyon heeft een noord en een zuid rim, de zuid rim is weer verdeelt in een west rim, van de village naar Hermits Rest, deze is alleen toegangkelijk te voet of met een gratis shuttlebus, en een oost rim van de village naar de oost ingang bij de uitzichttoren van Desert View.
Van de viggale op de zuid rim naar het visitorcenter op de noord rim is 10 mile in vogelvlucht maar 215 mile over de weg daar mag je een halve dag voor rekenen zonder tussenstops.
Gr.
Rob
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Hoi Sandra,

Ik zou zeker een hike de canyon in aanraden, niet alleen langs de rand. Dan pas realiseer je je hoe immens het allemaal is, als je na een uur lopen het gevoel heb mijlen te hebben gelopen, maar het is maar een halve mijl.

Zoals Rob schreef hebben wij een deel van de Bright Angel Trail gelopen. Mijn oudste en ik tot het eerste rustpunt, anderhalve mijl de Canyon in.

Het was een heel warme dag en we vertrokken rond 8:30 en waren om 11 uur weer boven (niets te vroeg voor mij!).

Ik ben in enorm goede vorm, sport dagelijks 1 a 2 uur, maar die klim terug naar boven in de hitte herinner ik me nog goed.

Neem dus zeker voldoende water mee en verkijk je niet op de afstanden. 4 mijl naar beneden lijkt niets, tot je het weer naar boven moeten klimmen (mijn oudste wilde helemaal naar beneden, maar begreep halverwege dus waarom ik dat niet wilde).

Maar mij lijkt een hike de canyon in de "echtste" manier van ervaren. En zoals Bart en Rob zeggen, een helikopter minder door gebrek aan toeristen zal de canyon alleen maar goed doen :).
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Sandra
Amerika-ontdekker

zeker een hike!

Bericht door Sandra »

Bedankt voor al jullie reacties.
Het zal zeker ee hike gaan worden! Nu nog welke en waar vandaan.
Waar kan ik hier meer informatie over vinden of kunnen we dit beter ter plaatse bekijken?

En ik neem aan dat goede stevige bergschoenen vereist zijn? Deze hebben we speciaal voor onze USA trip aangeschaft.
Groetjes,
Sandra
rene.jager
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door rene.jager »

Rob schreef: Hoi Rene,

Hoe heb jij die autotocht langs de west rim voor elkaar gekregen, bij mijn weten is de west rim naar Hermits Rest al jaren gesloten voor particuliere autos, uitgezonderd voor mensen met een functiebeperking en dan nog alleen met een speciale permit, ben je niet mis met een oost rim richting Desert View.
Gr.
Rob
Dan denk ik dat je gelijk hebt. Ik bedoel hier de South Rim die met de auto via de 180 te bereiken is vanaf Flagstaff of Williams (Ik heb momenteel geen kaart bij de hand) Via deze route rijd je langs de Canyon in de richting van de Watchtower.
Mijn Excuses. :oops:

Het wordt me door je uitleg ook weer duidelijk. Als je het park binnerijdt, kun je alleen rechtsaf langs de Rim. We hebben de camper geparkeerd en zijn eerst (weg van de drukte) links langs de rim gelopen (waar inderdaad geen auto's komen) en daar ergens een stukje naar beneden gelopen.

Groeten René
Laatst gewijzigd door rene.jager op 17 jun 2004, 19:52, 1 keer totaal gewijzigd.
Rob
Amerika-expert
Contacteer:

Re: zeker een hike!

Bericht door Rob »

Sandra schreef:Bedankt voor al jullie reacties.
Waar kan ik hier meer informatie over vinden of kunnen we dit beter ter plaatse bekijken?

En ik neem aan dat goede stevige bergschoenen vereist zijn? Deze hebben we speciaal voor onze USA trip aangeschaft.
Hoi Sandra,

Kijk alvast eens op de site van de NPs http://www.nps.org, daar vind je al heel wat informatie, verder krijg je bij binnenkomst een landkaart van de Canyon en een krantje waar heel veel in staat, tot zons opkomst en ondergang aan toe 1 van de 2 zeker meepakken dat is echt schitterend (als het niet bewolkt is)
Gr.
Rob
Bart40
Amerikakenner

Re: zeker een hike!

Bericht door Bart40 »

Sandra schreef:Bedankt voor al jullie reacties.

Hier http://www.verenigdestaten.info/staten.php?staat=Utah kan je kijken bij nationale parken en dan bij de staat van je keuze aanklikken. Behoorlijke beschrijving en ook van de diverse wandelingen.
Goede bergschoenen zijn onontbeerlijk. Die heb je gewoon nodig.
Waar je de Canyon ingaat maakt nietzoveel uit, ik heb een stuk van de Bright Angel trail gelopen aan de South Rim en een stuk van de North Kaibab trail aan de North Rim. Bij beide wandelingen waren watervoorzieningen dus niet zoveel water hoeven meenemen. Het water kwam uit de kraan, wel even van tevoren vragen of dat nog het geval is.
Girl_2004
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Girl_2004 »

Wat je echt nooooooooooooooooooooit moet doen is vanuit Vegas met een tourbus proberen in één dag te gaan. Ondanks alle gegeven tips zijn wij zo dom :twisted: :twisted: :twisted: dom dom geweest om wel te gaan.
Een hele lange reis en uiteindelijk ben je maar 2 maal 45 minuten echt op de South Rim geweest. Van het genieten van de omgeving tijdens de reis zijn we teruggekomen, saai. Ook werd er niet tijd genomen voor een behoorlijk bezoek aan de Hoover Dam, alleen even tijd voor een foto. Blijkbaar had de chauffeur connecties met winkeltjes langs de route, want we werden regelmatig gedropt onder het mom van rook en plaspauzes.
Jammer, we hadden beter de dag kunnen doorbrengen in een outletstore of op de Strip.
Groetjes, Nel
Jenneke
Amerika-ontdekker

Bericht door Jenneke »

Wij zijn net terug uit Amerika en hebben 2 dagen in de Grand Canyon doorgebracht. De mooiste tocht die we gemaakt hebben (we zijn niet afgedaald) was de Hermits Rest trail. We hebben de meeste punten gelopen en de uitzichten zijn het mooist op de plaatsen waar je alleen met de voet langs komt. Ook kun je per punt bepalen of je verder loopt naar het volgende punt of dat je de gratis shuttle bus pakt. De informatie die je krijgt als je het park binnenkomt is zeer uitgebreid en duidelijk. Onder het genot van een kopje koffie kun je dan gemakkelijk bepalen welke route je wilt gaan lopen.

Succes!

Groetjes,

Jenneke
2007 voor de 3e keer USA!
rperre
Amerika-expert

Bericht door rperre »

deze moet even:

met de helikopter natuurlijk!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

:wink:

Richard
Rperre is op 28-4-2011 door een helicopterongeval om het leven gekomen. We zullen hem missen.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer