Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Page en Lake Powell

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
marry139
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 1

Page en Lake Powell

Bericht door marry139 »

Ik heb een vraag over Page. Wij hebben er 2 nachten gepland (hotel nog niet geboekt) begin augustus. We willen daar dan Lower Antelope Canyon
doen, Horseshoe bend, en ik dacht misschien wat relaxen bij Lake Powell. Mijn vraag is, kun je ook aan het meer zitten/liggen net zoals
je bijvoorbeeld in Europa aan een meer zou doen. Ik heb gekeken naar een boot huren, maar vind dit wel aardig aan de prijs. Of anders
een georganiseerde boottocht? is dit leuk? Heeft iemand nog andere suggesties ook voor wat betreft een leuk/goed hotel? Alvast bedankt.
aronneke
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Page Lake Powell

Bericht door aronneke »

Hey,

Wij hebben aan Lake Powell gelegen. Destijds wel een kleine entree die betaald moest worden geloof ik (slagbomen), een paar dollar. Waar wij lagen waren kleedhokjes met toiletten, goed verzorgd!
Ons motel was Rodeway Inn Page Near Lake Powell. Schone en ruime kamers. Ontbijt in de lobby, ontbijt van gemiddelde kwaliteit (toast, cornflakes etc). Centraal gelegen en prima prijs/kwaliteit verhouding.
Zuid-Westen september 2012
Mid-Westen september 2014
Zuid-Westen september 2016
Rondje Mid-Westen September 2022
Marjolein1972
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 8

Re: Page Lake Powell

Bericht door Marjolein1972 »

Deze zomer in Page geweest. Wij hebben Lakeshore Drive gereden en zijn even voorbij de Wahweap Marina (betaalde entree maar met National Parks pass vrij toegang) even in het water geweest maar het strand daar was beetje groezelig en meer een kiezelstrand dan echt zand. Wij zijn er dan ook maar kort gebleven.
1991 East - West USA
1998 Florida
2002 West Canada
2011 Florida
2013 Zuidwest USA
2015 Noordwest USA
2018 Oostkust NYC - Miami
2023 NYC-DC
2025 ZuidWesten
Mrvanilla
Moderator
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Page en Lake Powell

Bericht door Mrvanilla »

Wij zijn er september geweest. De marina's kosten inderdaad geld (15 dollar) maar met de NP Pass gratis. Wahweap Marina is van de paar Marina's wel de grootste en meest toegankelijke. Maar wat hierboven staat klopt: het is naar mijn idee niet het mooiste stukje. Het water is er viezig en er liggen overal boten voor je neus. Een halve of hele dag een boot huren is wat dat betreft leuker. Dan kun je zwemmen waar je wilt, in de rust die je wilt en is de omgeving wat mooier.
Groetjes,
Daniel
Mrvanilla
Moderator

Bericht door Mrvanilla »

Als je overigens niet te kieskeurig bent mbt je hotel. Wij sliepen in de plaatselijk Motel 6. Perfecte ligging (5 mins van Horsehoe Bend, 15 mins van Antelope Canyon, 5 mins Glen Canyon Dam) een ook winkels en restaurants (Wal Mart 1 min, Denny's 1 min, verschillende fastfood ketens op loopafstand). Het is niet mega luxe maar wij betaalde slechts 45 euro p.n. geloof ik en dat was in verhouding tot andere hotels in Page goed nieuws. Niet gehorig, heerlijk ruime douche en een klein (ijskoud) zwembadje. Geen ontbijt, maar Denny's ligt om de hoek.
Groetjes,
Daniel
marry139
Amerika-ontdekker

Bericht door marry139 »

OK bedankt voor de reacties. Was sowieso van plan om het hotel in Page niet al te duur te maken, ter compensatie met de duurdere op deze reis. :wink:
Maar het is wel de moeite waard vinden jullie om hier 2 nachten te doen ipv 1? Om het niet teveel reizen te laten worden hebben we gekozen voor 1 nacht
extra bij Page, 1 bij Zion en 1 bij Yosemite. Verder bij SF en LA extra nachten. Nou ja, als het een hotel met zwembad is kunnen we ook daar altijd even relaxen.
Mrvanilla
Moderator

Bericht door Mrvanilla »

Wij waren er 2 nachten en er was genoeg te doen. Zoals bovengenoemde bezienswaardigheden. Maar er is veel meer. Als je iets op het water gaat doen kost je dat sowieso 1 dag. Wij deden de andere dag in de ochtend de Lower Antelope Tour en daarna Horseshoe Bend en Glen Canyon Dam. Zonsondergang bij Lake Powell moet je ook zien.

Voor meer activiteiten kijk hier eens: http://forum.allesamerika.com/viewtopic ... 20&start=0
Groetjes,
Daniel
Lilo
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 54

Bericht door Lilo »

Boottocht op Lake Powell naar de Rainbow Bridge is een echte aanrader.

Lilo
Al 25 jaar en + 50 reizen naar usa, 47 staten bezocht
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Wij mochten ivm national park week vorig jaar gratis naar binnen, maar je kunt heel goed aan lake powell liggen bij Lone Rock Beach. Dit ligt een minuutje of 10 ten noorden van de dam, voorbij de afslag van Wapweah Marina.
Marenko
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Bericht door Marenko »

Of je huurt een kano :mrgreen:
Maar dat hebben wij dus gedaan. Gekayaked op Lake Powell en ergens op een idillisch strandje gezwommen en in de zon gelegen.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Wij hadden er met de kinderen 1 nacht (zie ons 2008-verslag). Dat is voldoende voor een bezoek aan Antelope Canyon en Horseshoe bend en de glen Canyon dam. Wij vonden het in augustus te heet om er veel meer te doen. Dit jaar waren we er in mei, met ook weer 1 overnachting. Toen was het ook al heet; ik had moeite met de wandeling naar Waterholes Slot Canyon vanwege de hitte (en ok, ook vanwege het gebrek aan conditie ). Een extra nacht zou ik doen als je wilt varen of zwemmen, of als je wilt raften op de Colorado.
Wij vinden een Motel6 ook prima. Zelf hebben we in Page goede ervaringen met de Days Inn en met de Best Western Plus. Die zijn echter niet goedkoop. Wel een mooi zwembad bij die laatste.

Marianne
Christian
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 17
Contacteer:

Bericht door Christian »

Page is een van mijn lievelings plaatsen.

Er is zoveel te doen dat je er heel makkelijk een aantal dagen zoet kan zijn.

Boot tocht op het lake, kort of lange tochten zijn beide mogelijk of zelf een boot huren en varen waar je varen wil.
Lower antilope canyon
Upper antilope Canyon
Horse shoe bend.
Toad stool hoodoos
The Wave, hiervoor moet je kaartjes hebben die je alleen een dag van te voren kan winnen via de loterij ter plaatsen of via loterij op internet, maar deze laatste optie is haast niet te doen. The wave is onvergetelijk mooi. Je moet er wel even een ruim uur voor wandelen door the middle of nowhere zonder schaduw en terug. :D
Kurt10
Amerikakenner
Partner van: Elskey
Aantal x V.S. bezocht: 7

Bericht door Kurt10 »

Lilo schreef:Boottocht op Lake Powell naar de Rainbow Bridge is een echte aanrader.

Lilo
Inderdaad Lilo , dit heb ik 2 jaar geleden gedaan en ik kan maar één ding zeggen , ... Fantastisch!!
http://usa2014kurtels.tumblr.com
https://www.youtube.com/watch?v=6ZhIrfaUi20
https://westcoastusa2016.wordpress.com/
2011: NY
2012: Zuidwesten
2013: NY+Noordwesten-zuidwesten
2014: NY+Florida
2015: Florida
2016: Zuidwesten
2017: Florida
USofA
Amerika-newbie
Contacteer:

Bericht door USofA »

Lake Powell is geweldig, zo veel te doen. Wij zijn er 2 dagen geweest.
dag 1: Horseshoe bend, Glen Canyon dam en een halve dag op het strand gelegen bij Wahweap Marina, hier kan je komen met je parkpass of betalen bij de slagboom.
dag 2: Monument Valley en lower antelope Canyon

We wilden eigenlijk op dag 1 al Antelope Canyon maar het was er ongelooflijk druk, je kan het niet reserveren en je moet dus gewoon in de rij staan in de brandende zon. Op dag 2 zijn we hier op het einde van de dag gegaan met de laatste tour en dit bleek een hele goede keuze te zijn, geen rij, de groep was klein en het licht in de Canyon was schitterend door de laagstaande zon.
Mijn reisverslag Westkust ----> http://www.keigezellig.nl
Christian
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Christian »

Upper antelope canyon is wel te reserveren. Lower antelope canyon geloof ik niet.
http://www.antelopecanyon.com/upper_antelope.html
Laatst gewijzigd door markro op 09 nov 2013, 02:37, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Het is overbodig om het volledige bovenstaande bericht te quoten --> quote verwijderd. Zie bij de "AllesAmerika.com Mededelingen" a.u.b. "Het quoten (citeren) van andere berichten".
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Upper antelope canyon is wel te reserveren. Lower antelope canyon geloof ik niet.
Lower antelope is volgens mij alleen voor echte fotografen te reserveren. Dan mag je ook langer en zonder gids. Voor de normale tourist is het idd ter plekke een kaartje kopen en hopen dat je geen uren moet wachten.
Tipsy_1
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 20

Bericht door Tipsy_1 »

Wij deden dit jaar (zie ons reisverslag via de link hieronder) de trip naar Rainbow bridge, dat is bijna een hele dag. Ik vond het fantastisch!!!!
Er zijn ook kortere trips, die hoop ik een volgende keer eens te doen.
Karin611
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 2
Contacteer:

Bericht door Karin611 »

Wij vonden 2 nachten in Page heerlijk relaxed. Wij brachten de ochtend nog door bij de Grand Canyon en reden toen met de camper in een een rustig tempo naar Page met zo nu en dan een stop. We stonden op de Wahweap Campground. De volgende dag bezochten we de Horseshoe Bend en de Glen Canyon Dam en gingen smiddags lekker zwemmen in het Lake Powell. Het water is in juli lekker warm en onze kinderen hebben zich prima vermaakt. Het strand was op loopafstand. De volgende ochtend waren we tegen 10 uur bij de Lower Antelope Canyon en hoefden maar een kwartiertje te wachten. De Canyon is ongelofelijk mooi, iets dergelijks hadden we nog nooit gezien. Vervolgens zijn we doorgereden naar Monument Valley.
1994 - Washington - Disney Orlando
2013 - Rondreis Zuidwest USA: https://gjkant.wordpress.com/
2016 - West Canada: https://goedekant.wordpress.com/
Christian
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Christian »

PSVwally schreef:
Lower antelope is volgens mij alleen voor echte fotografen te reserveren. Dan mag je ook langer en zonder gids. Voor de normale tourist is het idd ter plekke een kaartje kopen en hopen dat je geen uren moet wachten.

Voor zover ik weet zijn er 2 soorten kaarten te bestellen. 1 was de foto tour waar jij het inderdaad over hebt. Dan ga je midden op de dag als de zon er recht boven staat en mag je langer op de bekende foto plek staan fotograferen.
Er is ook nog een gewone tour die om de zoveel tijd gaat. Als je deze tour via internet boekt op een tijd rond het middag uur kom je de foto tour tegen onderweg en kun jij in feite dezelfde foto's maken als hen, alleen zeggen de tour mensen dat je dan door moet lopen, maar een beetje brutaal zijn mag dan wel. Zoals je kan zien op mijn foto's van 2009. http://www.flickr.com/pipochris.

Even de website erbij gepakt:

Zoals de tekst zegt op de website: Tour #1 en Tour #2(Extended Tour)

Tour #1 Sightseer's Tour

Come with your guide to a spectacular petrified sand dune, created by wind, water and sand, presenting a sculptured masterpiece. Nothing can describe this work of Mother Nature. Experiencing this beauty will leave you breathless.

Trips to the Antelope Canyon last 1 hour and 30/40 minutes. You will travel in our 4-wheel drive vehicle to the entrance of the Canyon. From there you will come off the truck and walk into the canyon with the driver who is also your tour guide. You will be at the bottom of the Canyon looking upwards of 100-130 feet to the top. There is no hiking or climbing involved, only an easy walk on a sandy Canyon floor which is level for the most part. You will have up to 50/60 minutes on your tour to photograph, hear some history and also time for you to enjoy the beauty. Then you will reutn to our office in Page, AZ in the same vehicle, same driver.

If you are a photographer looking for more time at the canyon, please consider our Extended Tour. <--- Dit is de fotograaf tour. http://www.antelopecanyon.com/extended_tour.html

Your Navajo guide will show you great places to make photographs and you explore this awe-inspiring wonder.
Marjolein1972
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 8

Bericht door Marjolein1972 »

PSVwally schreef:
Gewoon vroeg, vóór 9.00 uur arriveren bij Lower Antelope canyon en dan heb je grote kans dat je bij de eerse lichting zit en je de canyon nog enigzins 'voor jezelf' hebt. Althans zo hebben wij het van de zomer gedaan. We vonden Antelope Canyon 1 van de hoogtepunten van onze trip!
1991 East - West USA
1998 Florida
2002 West Canada
2011 Florida
2013 Zuidwest USA
2015 Noordwest USA
2018 Oostkust NYC - Miami
2023 NYC-DC
2025 ZuidWesten
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties