Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Route van Beatty NV naar Fish Camp(Yosemite)

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
HaraldV
Amerika-ontdekker

Route van Beatty NV naar Fish Camp(Yosemite)

Bericht door HaraldV »

Morgenochtend vroeg rijden we van Beatty naar Yosemite. Het is 7,5 uur rijden zonder stops volgens google maps dus het wordt een reisdagje. We rijden de route via Bakersfield. Wat zijn onderweg leuke stops en leuke plaatsen om te bekijken? We komen met stops tegen 6/7 uur aan ongeveer dus morgen geen Yosemite. Overmorgen en de dag erna (tot4 uur) hebben we tijd om Yosemite te bekijken. Is dit genoeg om de meeste bezienswaardigheden te bekijken?
Yeehaw
Amerika-expert

Re: Route van Beatty NV naar Fish Camp(Yosemite)

Bericht door Yeehaw »

Waarom zou je via Bakersfield rijden en niet via Tioga Pass en 395? Is Tioga pass nog gesloten dan?
HaraldV
Amerika-ontdekker

Bericht door HaraldV »

Google maps geeft de snelste route aan langs Bakersfield. Van Beatty naar Tioga Pass is 4 uur volgens google en van tioga naar fish camp ook 4 uur? 7,5 uur rijden via bakersfield zouden we niet erg vinden, daarna hebben we nog 1,5e dag Yosemite! Wat is dan de mooiste en leukste route en via welke punten/ plaatsen is handig?
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Rij via de tioga pass. Is 30 minuten langer rijden, maar er gewoon een mooie dagtocht van. Veel mooier dan via Bakersfield en Fresno. Maak een stop bij Mono Lake, Tuolumne meadows op de pass. Bakersfield voegt niets toe en ook de snelweg naar Fresno is ultiem saai. Mocht je toch die weg rijden, let op de gaten....er liggen niet voor niets heel veel autobanden langs die snelweg. Er zijn rond Bakersfield ook veel wegwerkzaamheden.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Paul, je hebt niet de goede route, het is korter via de Tioga Pass.

Ik heb via Streets & Trips 3 mogelijkheden bekeken:
1 Snelste route, via de 95/266/264/6/120. Dat is 6 uur 15 minuten
2 Via Bishop, 95/266/168/395. Dat is 6 uur 27 minuten
3 Via Bakersfield (en weer door DV wat geen straf is natuurlijk). Dat is 7 uur 39 minuten.

Ik zou voor mogelijkheid 2 gaan, maar ik moet bekennen dat ik optie 1 niet ken. Je komt bij optie 1 wel direct langs Mono Lake, maar vanaf de 395 is het niet ver om (bij de 120 rechtsaf slaan voor de South Tufa's).

Kijk voor de afgesloten passen op de NPS-site of op http://www.dot.ca.gov/cgi-bin/roads.cgi. En ga niet af op googlemaps. Ten tijde van de brand hebben ze de Tioga Road er uitgehaald, maar het niet meer terug gezet. Ik heb al 2 keer feed back gestuurd (ook met het verzoek om zelf aan te kunnen geven of je wel of niet van de passen gebruik wilt maken; het is nu onmogelijk om in de winter een route voor de zomer uit te stippelen omdat je dan niet de passen kunt nemen. Andersom is het geen probleem om je route te verleggen als je weet dat er een pas afgesloten is). (En ik erger me ook aan de nieuwe googlemaps omdat je niet meerdere bestemmingen in kunt voeren maar nu ga ik wel helemaal OT).

Dus: via de Tioga Pass. Even een kijkje nemen bij Mono Lake. En bij lekker weer tegenover het Tuolumne Visitor center even de benen strekken en naar Soda Springs lopen. Dan een kijkje nemen bij Olmsted Point. En dan ook nog zorgen dat je voor het donker bij Fish Camp bent. Mocht het erg vlot gaan, dan kun je nog naar de Mariposa Grove. Heb je dat gehad. Maar vooral tijd nemen onderweg.
Je hebt op deze manier al een deel van Yosemite gezien. De volgende dag rij je naar de vallei. Kijk op mijn wandelsite voor de wandelmogelijkheden. Het is ook heerlijk om te fietsen (te huur bij Curry Village en de Yosemite Lodge). Bekijk het krantje goed om te zien wat er te oden is. Misschien zijn er interessante rangeractiviteiten. Dan terug naar Fishcamp. De volgende dag naar glacier Point en misschien naar sentinel Dome ne/of Taft Point. En de Mariposa grove als je dat nog niet gedaan hebt. Dan via de 120 naar SF rijden.
Als je graag wandelt kun je ook de Panorama Trail overwegen. Neem dan bij voorkeur de eerste bus omhoog (8.30 bij de Lodge), maar als je een vlotte wandelaar bent red je het met de tweede ook nog wel. Neem wel een zaklantaarn mee voor als het donker is op het laatste stuk. Maar een dagje vallei met de Mist Trail en zelf naar Glacier Pont is ook mooi. Zie ook ons 2013-verslag voor 2 dagen Yosemite.
En zoals gezegd: bekijk de guide goed. En de kaart van het park. Zorg dat je wet hoe de shuttlebus loopt; ik heb wel mensen meegemaakt die een heel rondje hadden gemaakt en nog niet wisten waar ze er uit moesten. Kan leuk zijn, maar niet handig als je weinig tijd hebt.

Marianne
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Route in van Marianne gaat via 264. Veel gemakkelijker dan 168 (bochtige bergweg) maar op beide routes mis je Death Valley. Ik zou gewoon door DV rijden, dan 395 en dan Tioga Rd. Ga je in de Tenaya Lodge in Fish Camp logeren?
HaraldV
Amerika-ontdekker

Bericht door HaraldV »

We hebben een prachtige route gehad vandaag over de Tioga Pass en door gedeelte Yosemite! Soda Soring route gelopen en Sequoia bomen. Helaas zien we nu ook op cnn de shutdown en we balen behoorlijk, want Yosemite zit dus ook dicht... Erg balen want we vliegen over twee dagen naar NL! Morgenochtend gewoon op de gok de hoek omrijden want we zitten voor ingang South maar kleine kans vrees ik. Gelukkig hebben we alle parken van de planning gebad maar we balen behoorlijk van het niet kunnen zien van Yosemite!
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer