Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Grand Canyon
Grand Canyon
Vandaag rijden we van Hollywood via Palm Springs en Joshua Tree naar Laughlin. Morgenochtend vroeg rijden we van Laughlin naar Tusayan, vanaf daar bekijken we GC. Van Laughlin naar Tusayan is 3 uur rijden zag ik, dus rond 10 uur hopen we er te zijn. Klein stukje van Tusayan naar GC South Rim, dus vanaf 10:30 ofzo hebben we de tijd om GC te bekijken tot savonds.
Wat zouden jullie doen in deze dag? Mijn idee was om de shuttlebus te pakken en alle view-points af te rijden en te bekijken. We zijn geen voorstander van spectaculaire trails zoals Angels Landing te Zion of andere gekke taferelen gezien het gevaar.
Alle tips zijn welkom! Thnks!!
Wat zouden jullie doen in deze dag? Mijn idee was om de shuttlebus te pakken en alle view-points af te rijden en te bekijken. We zijn geen voorstander van spectaculaire trails zoals Angels Landing te Zion of andere gekke taferelen gezien het gevaar.
Alle tips zijn welkom! Thnks!!
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Re: Grand Canyon
Heb je de volgende dag ook nog tijd voor het park? Of doe je dan alleen de viewpoints langs de east rim drive?
Als je het hebt over de viewpoints met de shuttlebus, dan bedoel je waarschijnlijk de shuttlebus naar Hermit's Rest? Dat lijkt me een goed plan, je kunt dan regelmatig eens uitstappen en naar een viewpoint lopen, of een keer van het ene viewpoint naar het volgende viewpoint lopen, en dan weer de bus pakken. Ik vind een korte wandeling naar beneden ook een aanrader. Je zou een stuk van de Bright Angel Trail kunnen lopen, het beginpunt is vlakbij de start van de Hermit's Rest route dus makkelijk te combineren. Hoewel ik Angel's Landing niet gelopen heb durf ik wel te zeggen dat het echt veel minder spectaculair is; het pad is nergens eng, je hebt nergens een diepe afgrond pal naast het pad.
In 2011 was ik er ook in september, zie hier voor mijn volle dag GC, met de Hermits Rest route en hier voor de volgende dag met een deel van de BAT. Ook dit jaar gingen we naar Hermit's Rest, en we deden een stuk van de South Kaibab Trail, zie daarvoor hier.
Marianne
Als je het hebt over de viewpoints met de shuttlebus, dan bedoel je waarschijnlijk de shuttlebus naar Hermit's Rest? Dat lijkt me een goed plan, je kunt dan regelmatig eens uitstappen en naar een viewpoint lopen, of een keer van het ene viewpoint naar het volgende viewpoint lopen, en dan weer de bus pakken. Ik vind een korte wandeling naar beneden ook een aanrader. Je zou een stuk van de Bright Angel Trail kunnen lopen, het beginpunt is vlakbij de start van de Hermit's Rest route dus makkelijk te combineren. Hoewel ik Angel's Landing niet gelopen heb durf ik wel te zeggen dat het echt veel minder spectaculair is; het pad is nergens eng, je hebt nergens een diepe afgrond pal naast het pad.
In 2011 was ik er ook in september, zie hier voor mijn volle dag GC, met de Hermits Rest route en hier voor de volgende dag met een deel van de BAT. Ook dit jaar gingen we naar Hermit's Rest, en we deden een stuk van de South Kaibab Trail, zie daarvoor hier.
Marianne
Wij hebben de Rim Trail gedaan. Heel mooi en goed te doen. In zn totaliteit is deze geloof ik 12 km, maar wanneer je moe bent pak je gewoon de bus. Als je langs de rim loopt heb je toch meer het gevoel dat je de Grand Ganyon hebt bezocht dan alleen maar de bus uitstappen, foto maken en op naar het volgende punt.
Groetjes,
Daniel
Daniel
- Pete.Z
- Amerika-expert
- Contacteer:
Inderdaad de bus naar Hermits rest nemen, en daar starten met terugwandelen, en als je geen zin meer hebt weer de bus pakken.
Verder is het gewoon leuk om even in grand canyon village te lopen en daar de diverse historische gebouwen te bekijken, zoals de Kolb studio en het El Tovar hotel.
Verder is het gewoon leuk om even in grand canyon village te lopen en daar de diverse historische gebouwen te bekijken, zoals de Kolb studio en het El Tovar hotel.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Het is wellicht handiger om op de heenweg te wandelen omdat de bus op de terugweg minder vaak stopt.
Marianne
Zie hier voor meer info en een kaartje.Between March 1st and November 30th, free shuttle buses provide transportation between the Village Route Transfer Station and Hermits Rest (7 miles/ 11 km) with stops at nine canyon overlooks. On the return trip, buses stop only at Hermits Rest, Pima, Mohave, and Powell Points.
Marianne
- Pete.Z
- Amerika-expert
- Contacteer:
Klopt, maar de wandeling terug is dus wel rustiger daardoor, en echt ver lopen is het nooit.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht