Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Welke trail in Yosemite morgen?

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
marloesvankasteren
Amerika-ontdekker

Welke trail in Yosemite morgen?

Bericht door marloesvankasteren »

Morgen gaan we naar de Mariposa Grove, Glacier point en Yosemite Valley Tunnel view. Nu hoop ik tijd over te hebben voor een korte maar mooie trial. Ik heb er 4 in gedachten, wat is jullie advies om te lopen / wat zou je ranking zijn?
Cook's meadow loop
Bridalveil fall
Mirror lake
Vernal fall
ingrid14
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Welke trial in Yosemite morgen?

Bericht door ingrid14 »

Al deze trail liggen in de vallei zelf.
Als je alleen Mariposa, Glacier Point en tunnel view doet kom je hier niet.

Bij Glacier Point zou je de trail Sentinel Dome /Taft Point kunnen doen.

Als je toch naar de vallei gaat zou ik het Mist Trail naar Vernal Fall doen.
Bridalveil heeft nog nauwelijks water en Mirror Lake staat droog.

Groetjes,

Ingrid
Ingrid's Travels&Trails :
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
Tips reizen met tieners: AK AZ CA CO ID NE NV SD UT WY
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Je kunt even naar de Bridalveil Fall lopen, dat kost je nauwelijks tijd. Het is iets voorbij Tunnel View. De mooiste trail is die naar de Vernal Fall, maar dat is ook wel de zwaarste wandeling, en in deze tijd van het jaar niet zo spectaculair als in het voorjaar. Kijk eens op mijn wandelsite voor de genoemde wandelingen, en in ons 1988-verslag voor ons bezoek in september.
Mirror Lake zal inderdaad droog staan, maar wij vonden de wandeling over het ruiterpad wel leuk om te doen. Maar ik zou eerder kiezen voor de vallei.
Misschien fietsen huren? Dan kun je wat meer doen, en ook Mirror Lake nog meenemen. Fietsen zijn te huur bij Curry Village (eerste shuttlebusstop, 13A) of bij de Lodge. Als je de auto bij de visitor parking parkeert neem je de shuttlebus naar de Lodge of naar Curry Village, bekijk daarvoor het kaartje in de Yosemite Guide. Als je bij Curry Village parkeert kun je lopend naar de rentals bij CV.

Marianne
Inge
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 3
Contacteer:

Bericht door Inge »

Ik vond de sentinel dome trail geweldig destijds (in september 2003), start inderdaad langs de Glacier Road even voor Glacier Point zelf. Maakte op mij meer indruk dan Glacier Point, waarschijnlijk omdat je daar maar met een handjevol mensen stond, terwijl het bij Glacier Point erg druk was.
In de Valley zijn we in 2009 naar Vernall Falls gelopen. Vond ik ook erg mooi, maar dat was wel in juni. Ik weet niet hoe de waterval er in dit jaargetijde uitziet...

Ik vond fietsen door de valley ook erg de moeite, maar weet niet of ik dat zou doen met maar 1 dag te besteden.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Als het zicht slecht is zou ik niet naar Sentinal Dome gaan. En misschien ook Glacier Point overslaan. Check daarvoor de webcam of informeer bij een visitor center.

Marianne
LittlePhoenix
Amerika-expert

Bericht door LittlePhoenix »

Geen ervaring mee maar het is trail, niet trial. Een trial is een rechtzaak. Niet superbelangrijk maar aangezien je dezelfde fout in je titel en je bericht maakte viel het me op.

Veel plezier met de wandeling.

note mod PSVwally: titel aangepast
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Een trial is een rechtzaak
Of een beproeving. En dat kan dan wel weer gelden voor sommige trails. :wink:

Marianne
Symbolio
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door Symbolio »

En verkijk je niet op de Four Mile Trail. Wij hadden deze 'eventjes' als middag wandeling ingeplanned. Om 13:00 begonnen met lopen en om 16:30 omgekeerd na een stijging van 800m (en gebrek aan water met 8liter). Heel leuke site yosemitehikes nogwat, maar wat in het park boekje WEL vermeld stond en in onze print niet was dat de 2-3,5 uur tijd gold voor 'top to bottom' en wij liepen hem dus van bottom naar top. Ik heb nogal wat bergen beklommen in oostenrijk maar dit viel toch wel zwaar.

Als je her en der ook kijkt zie je tijden die constant verschillend zijn. We hebben helemaal niemand omhoog zien gaan en zijn in 5,5 uur tijd ook niemand tegengekomen die omhoog ging. Omlaag daarentegen kwamen Jan & alleman. In elk geval check ik voortaan geen zogenaamde 'helpende hand sites' meer van tevoren maar de park indicaties zelf.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Welke trail in Yosemite morgen?

Ik ben benieuwd welke wandeling het geworden is!

@Symbolio; ik vraag me af wat je met die "helpende hand sites" bedoelt. De 4MT is inderdaad een flinke klim, en wordt meestal van boven naar beneden gedaan. Hier is al een uitgebreid topic over geweest. Toch zijn er best veel mensen die hem omhoog lopen, wij hebben dat in juni ook gedaan. En we werden door erg veel mensen ingehaald. :lol:
Het is altijd erg lastig om aan te geven hoe lang je over een wandeling doet. Ik heb op mijn wandelsite 4-5 uur aangegeven voor de route omhoog, en 2-3 uur naar beneden.

Marianne
Mrvanilla
Moderator

Bericht door Mrvanilla »

Wij hebben hem vorige maand ook van beneden naar boven gelopen. Om 8 uur gestart, zodat de temperatuur nog meeviel, denk dat dat een voorname factor is die een klim wel of niet te doen maakt. Sowieso zijn indicatietijden vrijwel nutteloos omdat een ieder een ander ritme en conditie heeft. Wij deden er vier uur over en waren best moe maar zouden het morgen weer doen. Maar inderdaad, als je em even als 'middagwandeling' inplant kom je inderdaad van een koude kermis thuis. Zo werd aan ons in ieder geval ook niet verteld door de park rangers. Zij spraken juist van een pittige klim.
Groetjes,
Daniel
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Even uit nieuwsgierigheid: hoe zijn jullie weer naar beneden gegaan? Ik ben nog steeds benieuwd of het met de bus te doen is.
En inderdaad: de temperatuur maakt veel uit, wij troffen een aardig koele dag.

Marianne
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Even uit nieuwsgierigheid: hoe zijn jullie weer naar beneden gegaan? Ik ben nog steeds benieuwd of het met de bus te doen is.
En inderdaad: de temperatuur maakt veel uit, wij troffen een aardig koele dag.

Marianne
Mrvanilla
Moderator

Bericht door Mrvanilla »

Initieel waren wij van plan om óf de 4MT ook terug te doen, óf de Panorama Trail terug naar beneden. Maar omdat we dag ervoor ook al een flinke wandeling in de benen hadden vonden we de bus terug ook wel fijn klinken. Deze vertrok alleen om 12 uur s'middags en om half 4. Wij waren om 11.30 uur boven ongeveer dus konden nog mooi de 12 uur bus meepakken. Ik was in de veronderstelling dat je hiervoor kaartjes in advance moest kopen, maar bij navraag bij de chauffeur bleek dat we gewoon mee konden. Deze kaartjes waren $25 p.s. maar de uiterst joviale chauffeur zei: '' You guys look like poor students. Are you poor students?'' Welnu, dit is niet zo, maar ik begreep waar hij heen wilde dus ik beaamde dat we zeer arme studentjes uit Nederland waren. Toen mochten we voor $10 p.p. mee. We kregen geen fysieke kaartjes dus dat heeft ie denk ik lekker in zijn zak gestoken, maar in principe een win-win situatie. :D Er zaten denk ik 15 man in de bus terug en het was een zaterdag!

Leuke busrit want de chauffeur vertelde van alles over het ontstaan van het park en hoe alles aan zijn naam kwam. Rit duurde ongeveer een uur.
Groetjes,
Daniel
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Mooi verhaal. :wink:
Ja, je kunt niet reserveren voor de bus naar beneden, dat is het lastige met die wandeling omhoog. Wij waren te laat boven voor de ochtendbus en hadden geen zin om op de middagbus te wachten, mét nog het risico dat die vol zou zitten (die kans is met de middagbus groter omdat de mensen die de middagbus nemen meestal een retour hebben; het is dan te laat om nog naar beneden te lopen). De busrit is inderdaad een aanrader, en lekker goedkoop zo!

Marianne
Mrvanilla
Moderator

Bericht door Mrvanilla »

Klopt ja. Ik hoorde van een aantal Amerikanen met wie we s'avonds aten in the Village dat sommige mensen het anders doen: zij rijden met de eigen auto naar Glacier Point, genieten daar van het uitzicht, lopen bijvoorbeeld de Panorama Trail naar beneden en lopen de dag erna de 4MT naar boven en rijden vervolgens terug. Je bent je auto een nachtje kwijt maar die heb je niet nodig als je bv n Curry Village of Housekeeping Camp overnacht. Je moet dan wel wat tijd hebben in Yosemite, maar het is een idee voor sommige wellicht.
Groetjes,
Daniel
marloesvankasteren
Amerika-ontdekker

Bericht door marloesvankasteren »

Inmiddels weer terug in Nederland, voor de volledigheid wil ik graag vermelden dat het de trail naar Vernal Fall geworden is. Wat geweldig, zeker om bij de waterval de regenboog te zien. Leuke route, wel vond ik het behoorlijk druk. Was perfect qua afstand en toch een redelijk pittige stukken. Ik ben blij met de keuze (al weet ik natuurlijk niet wat we nu gemist hebben bij de andere trails ;))
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Ik denk dat het een goede keuze was, en inderdaad, niet de gemakkelijkste wandeling, maar zeker de moeite waard. En helaas vinden veel mensen dat. Wij hebben het nu een paar keer tegen de avond gedaan, dat scheelt een stuk qua drukte, hoewel er dan ook nog veel mensen naar beneden komen lopen.

Marianne
Funboxx
Amerika-ontdekker

Bericht door Funboxx »

Wij hebben 2 weken geleden volgende trails gedaan:

- snel bezoekje aan de Lower Yosemite Fall. Die stond mooi droog.
- wandeling naar top Vernall fall. Stevige klim, maar het einde zijn trappen.
- Bridalveil fall. Niks te zien.
- 4M-trail: 's morgens om 10u vertrokken. 3u klimmen, 2u30 dalen. Boven op glacier point een uurtje gerust.
- Sentinel Dome trail: korte trip maar met een mooi uitzicht. 's Avonds ook amper toeristen dus leuk voor wat rust en de zonsondergang.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer