boattrip Lake Powell

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
daisydpl
Amerikafan

boattrip Lake Powell

Bericht door daisydpl » 07 sep 2013, 11:12

Hallo iedereen

Volgend jaar gaan mijn man en ik een 3-tal weekjes naar Amerika. Lake Powell staat dan ook op ons programma maar daar twijfelen we nog wat we zouden doen. We zouden er 2 nachtjes blijven en zouden heel graag een boattrip doen. Nu weet ik niet welke boattrip het meest aan te raden is. Ook zei onz reisorganisator dat het mogelijk was zelf een boot te huren voor een hele dag. Iemand hier ervaring mee? En weet ook iemand hoeveel dit zou kosten? Ook vraag ik me af hoe je dan gemakkelijk je weg kan vinden op Lake Powell. Staat alles mooi aangeduid?

Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Re: boattrip Lake Powell

Bericht door Martin & Marianne » 07 sep 2013, 11:36

Daisy,
Ik heb even je routetopic erbij gepakt om te zien wat jullie allemaal van plan zijn. (Misschien handig om dit topic daarmee samen te voegen?).
Daar had je al een tip gekregen over Lake Powell (de tocht naar Rainbow bridge). Je kunt ook eens de google-zoekfunctie (hier rechtsboven) proberen om meer te vinden over boottochten.
Behalve een tocht op Lake Powell kun je ook op de Colorado raften: je maakt dan een tocht van Page naar Lee's Ferry, langs Horseshoe bend. Lijkt mij erg leuk om te doen. Maar voor een dag relaxen is een boottocht op het meer natuurlijk prachtig.

Je hebt het over jullie reisorganisator; hebben jullie alles al vastliggen? Wat boeken jullie bij de reisorganisator? Ik vraag het omdat ik net weer zag dat iemand een overnachting (geboekt via een reisorganisator) niet gratis kon annuleren en ook nog een onvolledig advies kreeg over een alternatieve route. Als je zelf boekt ben je veel flexibeler. Mochten jullie nog niets hebben vastgelegd dan zou ik dat zeker gaan overwegen!

Marianne

Cees A
Amerikakenner

Bericht door Cees A » 07 sep 2013, 11:47

Naast de door Marianne genoemde boottocht naar Rainbow Bridge die 7 - 7½ uur duurt biedt men ook kortere tochten over Lake Powell aan.
Zo is er bv de anderhalf uur durende Antelope Canyon tour waarbij je door de "natte" kant van Antelope Canyon vaart.
Of er is een 2½ uur durende tour waarbij je door Antelope Canyon en Navajo Canyon vaart.
Informatie over alledrie de tochten vind je hier: http://www.lakepowell.com/tours/scenic-boat-tours.aspx

daisydpl
Amerikafan

Bericht door daisydpl » 07 sep 2013, 11:49

hey Marianne,

Bedankt voor de tips. Momenteel heb ik nog totaal niets geboekt wij de reisorganisator en het is zelfs zo dat ik eigenlijk momenteel bij meerdere een vrijblijvende offerte heb gevraagd.
Ze geven me allemaal tips en leggen wel hier en daar uit wat je allemaal kan zien en doen maar veel vragen blijven bij mij toch nog onbeantwoord. En elke dag heb ik wel een lijstje met vragen :wink:

Ik denk er al een hele tijd aan om alles zelf te boeken, vooral omdat ik op het werk ook veel reizen moet organiseren voor mijn collega's en chefs. Nu is dit nooit naar Amerika natuurlijk maar eerder naar alle Arabische landen gezien ik in de export werk en het grote verschil is natuurlijk ook dat het om business trips gaat.
Ik weet dus wel mijn weg om hotels, vluchten, excursies, auto's etc te huren en soms ook aan goede tarieven via mijn werk maar....het is niet zo simptel omdat ik gewoon super bang ben dat er ergens iets zou mislopen. Ook lijkt het me handig om via reisorganisator te gaan omdat je daar alles in 1 keer betaald en anders moet je bij elk hotel zelf gaan betalen ter plaatse. Pfff ik wordt al moe bij het idee dat ik telkens met de stress ga rondlopen of mijn hotel bij aankomst me wel mijn kamer gaat geven en of alles wat ik had gevraagd wel in orde is.

En dan vraag ik me ook af of het niet beter is via reisorganisator te gaan omdat ze volgens mij toch wel betere tarieven zullen hebben dan ik.

Nu is het wel zo dat ik bijvoorbeeld bij connections terecht zou kunnen voor vluchten en auto bijvoorbeeld en de hotels dan zelf zou boeken maar gaat me dat wel voordeliger uitkomen, ik weet het echt niet.

Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne » 07 sep 2013, 12:24

Er is hier al veel geschreven over zelf boeken van accommodatie. Het kan duurder uitvallen, maar dat is dan omdat je op betere locaties zit; de reisorganisaties zoeken vaak minder goed gelegen hotels/motels uit. Het is dus ook maar net wat je wilt. Maar denk er aan dat als je eenmaal alles via een reisbureau hebt vastgelegd wijzigingen niet meer mogelijk zijn. Dat is het grote nadeel als je alles direct betaalt. Het zelf betalen elke dag is toch geen enkel probleem? Je kunt alles hiervandaan reserveren, dat geeft je al veel voorpret en inzicht in wat er is, en je kunt vrijwel overal tot 24 uur van te voren gratis annuleren. En dat lijkt me erg belangrijk. Je ziet nu bijvoorbeeld dat sommige mensen die door de brand in Yosemite hun route moeten aanpassen extra kosten moeten maken. Dat is niet het geval als je zelf hebt geboekt.
Ik heb nog nooit meegemaakt of gehoord dat het misliep bij een zelfgeboekte accommodatie. Je krijgt altijd via de mail een bevestiging met reserveringsnummer. Bedenk dat bij een reisorganisatie er altijd een extra schakel tussen zit waardoor de kans op fouten toeneemt.

Marianne

daisydpl
Amerikafan

Bericht door daisydpl » 07 sep 2013, 14:18

Inderdaad, er zou al een schakel minder zijn wat fouten kan vermijden. Ik denk dat ik bang ben omdat ik uit ervaring weet dat het ook mis kan gaan bij het reserveren van hotels, zelfs al heb je wel degelijk een bewijsje. Maar ik moet ook toegeven dat het hier altijd gaat om arabische landen want dat is waar ik altijd mijn hotels moet boeken. Daar heb ik al meermaals meegemaakt dat het verkeerd liep en er ergens in hun systeem iets was misgelopen :oops:
Tuurlijk is het niet goed om dit te vergelijken met Amerika natuurlijk maar het doet toch nadenken.

Wat de keuze van hotels betreft heb ik wel de indruk dat ze me goed hotels hebben voorgesteld hoor. Hierbij de hotels om je een idee te geven :

Holiday Inn express Phoenix - Best western grand canyon squire Inn - The view in monument valley - best western bryce canyon grand - MGM in Las vegas - Furnace creek ranch in death valley - Yosemite view lodge - holiday inn golden gateway San Francisco - Majestic View lodge Zion - Abrego Hotel Monterey - Best western bonavonture of Hotel Loews santa monica beach in LA.
Mij lijken het eigenlijk soms vrij dure hotels of vergis ik me?

Mijn programma is ondertussen ook al wat aangepast. Ik blijf maar shuiven en wijzigen en kiezen wat ik toch wel ga zien en wat niet. Langs de ene kant durf ik het niet echt aan om alles zelf te boeken maar langs de andere kant erger ik mij aan bepaalde keuzes van de reisagentschappen of te weinig info. Het is dan ook misschien beroepsmisvorming maar ik ga dan ook onmiddelijk alles uitpluizen.
Misschien toch geen slecht gedacht om alles gewoon zelf te doen maar dan denk ik weer dat de vluchten toch ook op een zeker moment moeten geboekt worden en dit doe ik naar het schijnt best zo snel mogelijk om te hoge prijzen te vermijden

ina
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 16
Contacteer:

Bericht door ina » 07 sep 2013, 17:16

Wij geven de voorkeur aan zelf boeken, veel makkelijker om evt. te annuleren en je eigen keuzes te maken. Een vriendin heeft afgelopen jaar(voor hen eerste keer Amerika) voornamelijk door het reisbureau laten doen een paar nachten heeft ze zelf geboekt, een volgende keer zou ze ook alles zelf boeken.
Wij hebben 2 jaar terug de rafting gedaan over de Colorado river en een boot gehuurd, beiden erg leuk maar de dag van het huren sprong er wel uit zowel bij de kids als bij ons. http://vakantieusa2011.blogspot.nl/sear ... 6:00-07:00, hier ons verslag.
Dit jaar hebben we gevaren op Lake Mohave bij Laughlin, de omgeving van Lake Powel was wel mooier maar ook dit was leuk en het scheelde zeker de helft in prijs.
http://www.usherewecomeagain.blogspot.n ... ching.html

daisydpl
Amerikafan

Bericht door daisydpl » 13 sep 2013, 22:41

Hey Ina,

Ik heb je verslag even gelezen want ik zou mijn man willen verrassen met zo een powerboat op lake powell. Nu vraag ik me af (stomme vraag waarschijnlijk) maar krijg je dan een kaart mee zodat je toch je weg vind en kan beslissen waar je graag naartoe zou varen?
In je reisverslag ben je die boot om 11 uur gaan afhalen. Weet je ook nog toe hoe laat je deze ongeveer kon houden?

jerommeke10
Amerikakenner

Bericht door jerommeke10 » 14 sep 2013, 09:51

In deze topic vind je nog veel meer info:
http://forum.allesamerika.com/viewtopic ... en#p789542

Wij huurden bij Antelope Point Marina en we kregen een goede kaart mee. Om 17u00 moet je daar de boot inleveren. We hadden niet gereserveerd en hadden om 10u00 de laatste boot te pakken (augustus); ik zou nu zeker vroeger gaan.

ina
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door ina » 14 sep 2013, 12:04

Wij moesten de boot idd om 17.00u inleveren en kregen een kaart mee met tips. Deze zomer waren wij ook te laat en was om 10 uur alles al weg, de eerste keer waren we er vroeg in het seizoen, ik dacht 1 juli, toen waren er wel voldoende boten beschikbaar.

daisydpl
Amerikafan

Bericht door daisydpl » 14 sep 2013, 12:26

wij gaan in september, gezien dit buiten seizoen valt, zou ik dan meer kans hebben dat er nog zullen zijn?

ina
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door ina » 14 sep 2013, 12:40

Ik denk dat dit zeker scheelt, ook of je doordeweeks of in het weekend gaat, in het weekend is het zowiezo altijd drukker.

daisydpl
Amerikafan

Bericht door daisydpl » 14 sep 2013, 16:09

ok dat zit dan zeker goed want we gaan dus buiten seizoen en midden in de week :P

Tipsy_1
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Bericht door Tipsy_1 » 16 sep 2013, 16:54

Hoi Daisy, weet niet of je nu ondertussen al iets beslist hebt, maar ik kan de boottocht naar Rainbow Bridge van harte aanbevelen.
wij deden hem in april en het was een schitterende ervaring, vooral omdat Rainbow bridge erg bijzonder is.
Via de link hieronder in mijn onderschrift kan je ons reisverslag er op nalezen (noord amerika rondreizen, 2013, eind april)
Mijn reisverslagen: http://reisverhalenhomepage.webs.com/ (sorry je moet soms een paar keer refreshen ivm foutmeldingen)
Na heel wat roadtrips verhuisd naar de East Coast in Oct 2018.
Wij hebben alle staten (behalve Hawai...) van de USA bezocht!

Symbolio
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door Symbolio » 23 sep 2013, 03:55

Gisteren lagen er nog boten genoeg. Dus ik denk dat het qua drukte wel zal meevallen.
El Paso '86
El Paso '97
Cleveland '11
Southwest '13
Denver '16

daisydpl
Amerikafan

Bericht door daisydpl » 23 sep 2013, 10:45

super!! bedankt voor de info! Het is toch altijd leuker als je ter plaatse kan boeken want stel dat je dan de dag zelf liever iets anders doet... Het geeft toch al wat meer flexibiliteit.
veel plezier nog ginder!

Symbolio
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door Symbolio » 24 sep 2013, 15:34

Wij hebben paar dagen van tevoren gereserveerd. Wij gingen niet gokken met het weer. Het heeft 3 weken geregend in Page en omgeving en het was pas de laatste week weer echt mooi. Maar het is rustig momenteel bij de Marina
El Paso '86
El Paso '97
Cleveland '11
Southwest '13
Denver '16

Samantaatje
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 1

Bericht door Samantaatje » 01 okt 2013, 05:17

Wij hebben vandaag een Boot trip op alle Powells gedaan. 'S ochtends vertrokken vanuit abryce erin de middag aan de haven in wahweap gekeken of er nog wat vrij was.
Konden een power boat huren voor 2 uur (13.45-16.00), daarmee antilope Canyon in kunnen varen en hadden prachtig weer. Voor ons waren die 2 uurtjes lang genoeg, nog steeds prijzig maar wel een mooie ervaring!

eekje
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door eekje » 20 aug 2014, 18:17

ina schreef:Wij geven de voorkeur aan zelf boeken, veel makkelijker om evt. te annuleren en je eigen keuzes te maken. Een vriendin heeft afgelopen jaar(voor hen eerste keer Amerika) voornamelijk door het reisbureau laten doen een paar nachten heeft ze zelf geboekt, een volgende keer zou ze ook alles zelf boeken.
Wij hebben 2 jaar terug de rafting gedaan over de Colorado river en een boot gehuurd, beiden erg leuk maar de dag van het huren sprong er wel uit zowel bij de kids als bij ons. http://vakantieusa2011.blogspot.nl/sear ... 6:00-07:00, hier ons verslag.
Dit jaar hebben we gevaren op Lake Mohave bij Laughlin, de omgeving van Lake Powel was wel mooier maar ook dit was leuk en het scheelde zeker de helft in prijs.
http://www.usherewecomeagain.blogspot.n ... ching.html
Wij zouden ook graag varen op Lake Mohave. Hebben jullie een idee of er daar mogelijkheden zijn om tubes te huren? Ik vind er niets over terug en het boot- verhuurbedrijf antwoordt niet. :sadcry:
Alvast bedankt!
Eva

ina
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door ina » 20 aug 2014, 20:24

Ik weet niet of er tubes gehuurd konden worden, wij hebben daar niet op gelet?

Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer