Vloeden in DEATH VALLEY. (WEGEN GESLOTEN)

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Gebruikersavatar
Helenica
Amerika-ontdekker
Berichten: 25
Lid geworden op: 05 mei 2013, 15:24
Aantal x V.S. bezocht: 0
Locatie: Oosterhout Nb

Vloeden in DEATH VALLEY. (WEGEN GESLOTEN)

Bericht door Helenica »

Juist wanneer ze bidden voor regen in Yosemite, zijn er vloeden in Death Valley. Diverse wegen zijn gesloten vanwege vloedschade. :shock:

http://www.nps.gov/deva/loader.cfm?csMo ... eid=439529
Laatst gewijzigd door markro op 05 sep 2013, 08:02, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Topictitel aangepast.
gwenny
Amerikafan
Berichten: 144
Lid geworden op: 14 mar 2013, 17:01

Re: Vloeden in Death Valley

Bericht door gwenny »

het gedeelte na Badwater was van de zomer al dicht, dus je kan er heen maar moet dan weer terug of richting Furnace Creek of richting Pahrump. Mosaic Canyon, de weg erheen is niet ver maar inderdaad heel hobbelig maar met een SUV te doen, is vooral het eerste gedeelte daarna werd het beter. Weet natuurlijk niet hoe het nu is, want er is al veel slecht weer geweest. Artist Drive was eind juli gewoon te rijden, is een asfaltweg en prachtig!
dexter
Amerikafan
Berichten: 128
Lid geworden op: 02 nov 2012, 15:29

Re: Vloeden in Death Valley

Bericht door dexter »

iemand deze week nog in death valley geweest? wij rijden er zondag doorheen en lees nu dat er een
aantal wegen gesloten zijn en dat er een aantal wegen gewaarschuwd word voor slecht wegdek.
is dit dan nog wel te doen? we hebben een midsize suv
Gebruikersavatar
Pete.Z
Amerika-expert
Berichten: 7970
Lid geworden op: 18 dec 2004, 20:40
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Vloeden in Death Valley

Bericht door Pete.Z »

ina
Amerika-expert
Berichten: 3784
Lid geworden op: 07 feb 2007, 18:55
Aantal x V.S. bezocht: 16
Contacteer:

Re: Vloeden in DEATH VALLEY. (WEGEN GESLOTEN)

Bericht door ina »

Wij hadden half augustus ook veel regen in DV, volgens mij is er zelden zoveel regen gevallen daar, eerst de warmste dag ooit, vraag me af of het nu ook de natste zomer ooit wordt?
Ivo Ruigt
Amerikafan
Berichten: 113
Lid geworden op: 13 mar 2013, 12:29
Aantal x V.S. bezocht: 3
Locatie: Sittard

Re: Vloeden in DEATH VALLEY. (WEGEN GESLOTEN)

Bericht door Ivo Ruigt »

Wij zijn er twee weken geleden geweest. Het was toen een prachtige zonovergoten en hete dag (50 graden).
Wat inderdaad wel opviel was dat op heel veel wegen je kon zien dat er flinke stromen water waren egweest en sommige wegen echt vol langen met flinke stenen en veel zand. Wij konden er echter goed doorheen rijden en hebben niet te maken gehad met afgesloten wegen (al was de weg van Furnace Creek naar Badwater na Badwater afgesloten, maar weet niet of dat door neerslag etc is geweest)
Verslag rondreis 2013 en 2014 Zuidwesten USA http://ivosittard.wordpress.com
Patmanzzz
Amerikafan
Berichten: 187
Lid geworden op: 11 jan 2012, 14:42
Aantal x V.S. bezocht: 3
Contacteer:

Re: Vloeden in DEATH VALLEY. (WEGEN GESLOTEN)

Bericht door Patmanzzz »

Vorige week geweest: vanuit Las Vegas kan je niet de Old Spanish Trail nemen = omweg van jewelste
Vanuit Shoshone kan je niet Badwater Road nemen, je moet via de junction rijden, best uiteraard daags ervoor online checken als je internet hebt...
De weg naar Lone Pine was ook even afgezet maar gelukkig voor ons daags nadien open ... En o ja, uiteraard hadden wij regen en donderwolken in Death Valley
Net 2 dagen Yosemite, Niets gemerkt van de brand, geen smog geen geur, de wind zat dus goed
ingerverhoef
Amerika-ontdekker
Berichten: 37
Lid geworden op: 10 mei 2013, 11:31
Aantal x V.S. bezocht: 2
Locatie: Nijmegen

Re: Vloeden in DEATH VALLEY. (WEGEN GESLOTEN)

Bericht door ingerverhoef »

Is er onlangs nog iemand in Death Valley geweest? Wij gaan volgende week van Las Vegas naar Stovepipe Wells, en vervolgens naar Lee Vining. Ben benieuwd of dit te doen is, ik hoor het graag!
MatthijsW
Amerika-ontdekker
Berichten: 16
Lid geworden op: 01 jun 2013, 19:43
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Vloeden in DEATH VALLEY. (WEGEN GESLOTEN)

Bericht door MatthijsW »

Wij zijn gisteren van Yosemite (via Fresno en Bakersfield) naar DV gegaan. Ergens halverwege het stuk, midden in de Mojave woestijn staat een wegafsluiting. Deze wordt zo'n 20 mijl vantevoren aangegeven.
Wij waren koppig en zijn tot de roadblock doorgereden omdat we t niet konden geloven, zoiets wordt toch beter aangegeven dachten wij? Niet dus. Weg dicht. Uiteindelijk kwamen we een local tegen, die vertelde ons dat je er stiekem wel overheen kan, maar 't wel een bumpy road zou worden. We hebben de gok genomen, anders zouden we nog 3 uur extra moeten omrijden. Met de SUV ging het goed, hadden ongeveer een mijl met putten in de weg en weggeslagen stukeken maar de Mustang die achter ons aanreed had minder geluk. Ik kan helaas niet precies vertellen waar het was want we reden de tomtom achterna.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42308
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Vloeden in DEATH VALLEY. (WEGEN GESLOTEN)

Bericht door Martin & Marianne »

Beetje raar dat je niet weet waar het was, misschien toch ook nog even een papieren kaart kopen? Zeker bij de parken wordt vaak gewaarschuwd om niet op je GPS te vertrouwen. En in DV zou ik al helemaal geen risico nemen, er zijn mensen geweest die zoiets niet hebben kunnen navertellen. Heb je de Panamint Valley Road genomen? Of de Emigrant Canyon Road?
En was de 108 geen alternatief voor de Tioga Pass?

Voor zover ik begrijp is de doorgaande weg door DV (de 190) geen probleem maar kun je niet via Badwater en Shoshone het park verlaten. Is ook niet de meest aangewezen route.

Marianne
ruzmafuz
Amerika-ontdekker
Berichten: 19
Lid geworden op: 16 jul 2013, 11:04
Aantal x V.S. bezocht: 0
Locatie: Gent - België

Re: Vloeden in DEATH VALLEY. (WEGEN GESLOTEN)

Bericht door ruzmafuz »

Ik hoop dat het tegen begin oktober beter is... De 4e ben ik er voor één nacht met mijn vriendin.
Handig om te lezen dat we hier best beter op de kaart vertrouwen.
Gebruikersavatar
Pete.Z
Amerika-expert
Berichten: 7970
Lid geworden op: 18 dec 2004, 20:40
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Vloeden in DEATH VALLEY. (WEGEN GESLOTEN)

Bericht door Pete.Z »

MatthijsW schreef:We hebben de gok genomen, anders zouden we nog 3 uur extra moeten omrijden. Met de SUV ging het goed, hadden ongeveer een mijl met putten in de weg en weggeslagen stukeken maar de Mustang die achter ons aanreed had minder geluk. Ik kan helaas niet precies vertellen waar het was want we reden de tomtom achterna.

Dit soort acties leveren vaak wel spannend leesvoer op!


http://www.otherhand.org/home-page/sear ... y-germans/
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42308
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Vloeden in DEATH VALLEY. (WEGEN GESLOTEN)

Bericht door Martin & Marianne »

Pete.Z schreef:
Dit soort acties leveren vaak wel spannend leesvoer op!

http://www.otherhand.org/home-page/sear ... y-germans/
Hoi Pete, de zaak van die vier vermiste Duitsers in Death Valley is toevallig iets waar ik heel veel vanaf weet. Ik heb hierover liefst acht jaar lang (met onderbrekingen), van 2002 tot 2010, een mailcorrespondentie gevoerd met een Nederlander die samen met een stel Amerikanen een stuk of vijf keer ter plekke is wezen zoeken naar die vermiste Duitsers.

Even tussendoor: die Amerikanen vormden een kleurrijk gezelschap. Ze hadden ook allemaal van die fraaie bijnamen: ‘Turtle Jim’ (inmiddels overleden) en ‘No Name Dick’ staat me nog bij. De laatste was een gepensioneerde Amerikaanse professor die al 25 jaar op een Amerikaans Death Valley forum zat, waar haast iedereen een bijnaam had, behalve hij. Op een dag vroeg hij daar waarom hij eigenlijk geen bijnaam had. Sindsdien heette hij ‘No Name Dick’.

In die mailwisseling discussieerden we wat er gebeurd zou kunnen zijn – behalve ‘het verdwalen’ scenario werd in die jaren ook gedacht aan een ‘misdrijfscenario’ en een ’nieuw leven beginnen’ scenario. Dat “detective spelen” was leuk en interessant. Maar aan de andere kant zat er natuurlijk een diep tragisch verhaal achter, zeker voor de achtergebleven familie in Duitsland. Achteraf bekeken was de dood van die vier Duitsers, waaronder de twee jonge kinderen, een combinatie van pech maar vooral van een hoop stommiteiten. Ik gebruik het verhaal wel eens als voorbeeld dat je in Death Valley geen domme dingen moet doen.

En toch doen mensen dat, want als ik nu het verhaal lees van Mathijs, dan denk ik hoe kan je zo stom doen? Een afgesloten weg inslaan. Dat deden die Duitsers ook (naast andere stommiteiten). Nooit maar dan ook nooit zoiets in Death Valley doen!

Martin
MatthijsW
Amerika-ontdekker
Berichten: 16
Lid geworden op: 01 jun 2013, 19:43
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Vloeden in DEATH VALLEY. (WEGEN GESLOTEN)

Bericht door MatthijsW »

Ik zou niemand aanraden hetzelfde te doen als wij. Maar we waren een beetje wanhopig, hadden er al acht uur op zitten in de auto. Daarom hadden we uiteindelijk de gok genomen, samen met de bestuurder van de Mustang. (op basis van zeer grote hoeveelheid water en voedsel). Iets wat we in 't vervolg overigens niet meer doen. Ik schaam me er een beetje voor maar ben blij dat er niets is gebeurd.
Gebruikersavatar
Pete.Z
Amerika-expert
Berichten: 7970
Lid geworden op: 18 dec 2004, 20:40
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Vloeden in DEATH VALLEY. (WEGEN GESLOTEN)

Bericht door Pete.Z »

@Matthijs, was ook maar een grapje hoor, niet persoonlijk, maar jaarlijks verdwijnen er zo mensen, zelfs in een toeristisch gebied als Death Valley. Een kerel die ik kende via een Corvette froum, verdween een aantal jaren geleden op de terugweg vanuit Las Vegas naar LA, en werd weken later gevonden op een afgesloten weg bij Joshua Tree in de buurt, gestrand met huurauto. Een jaar of drie terug ook een stel Nederlanders daar die hetzelfde overkwam.


@Martin,

Ik heb dat hele verhaal ook gevolgd via het forum op Panamint Valley.com , daar zitten ook veel mensen die heel het jaar rond in DV komen, spannend maar tragisch leesvoer door de jaren heen.
Gebruikersavatar
Pete.Z
Amerika-expert
Berichten: 7970
Lid geworden op: 18 dec 2004, 20:40
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Vloeden in DEATH VALLEY. (WEGEN GESLOTEN)

Bericht door Pete.Z »

Weer forse schade, op de Facebook pagina die ik hierbven al noem staat sinds een minuut of vijf de meeste cente afsluitingen, en het zijn er aardig wat.
gastxyz

Re: Vloeden in DEATH VALLEY. (WEGEN GESLOTEN)

Bericht door gastxyz »

Het is een rare monsoon.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42308
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Vloeden in DEATH VALLEY. (WEGEN GESLOTEN)

Bericht door Martin & Marianne »

Even off-topic:

@Mathijs, ik ben eigenlijk wel nieuwsgierig wat er met die mustang is gebeurd?

@Pete. Eén van de beroemdste verdwijningsverhalen in nationale parken stamt uit de jaren twintig van de vorige eeuw. Het betreft Glen en Bessie Hyde. Dit pas getrouwde stel voer op huwelijksreis met hun zelf gebouwde boot via de Green River en de Colorado River door de Grand Canyon. De boot werd later verlaten maar onbeschadigd op de rivier aangetroffen. Alle voorraden e.d. waren nog aan boord, maar van de Hyde’s was geen spoor te bekennen. Het verhaal van hun mysterieuze vermissing werd later vaak tijdens rafttrips door de Grand Canyon bij het kampvuur verteld. Op één van deze trips was jaren later ook een keer een oudere vrouw aanwezig, die verklaarde Bessie te zijn. Zij had Glen omgebracht, was uit de canyon gehiked en was een nieuw leven begonnen. Na de rafttrip verdween ze voordat uitgezocht kon worden of het waar was wat ze had verteld. Later meldden zich nog meer personen die beweerden ofwel Glen dan wel Bessie te zijn. Wat er daadwerkelijk met Glen en Bessie Hyde is gebeurd is altijd een groot raadsel gebleven.

Martin
prizzle
Amerika-ontdekker
Berichten: 30
Lid geworden op: 23 jan 2013, 16:07

Re: Vloeden in DEATH VALLEY. (WEGEN GESLOTEN)

Bericht door prizzle »

Hoi, voor degenen die binnenkort door Death Valley willen rijden...ik ben er vandaag doorheen gereden. Ik ben vanuit Las Vegas bij Pahrump via de 190 Death Valley binnengereden. Er is een afsluiting net achter Badwater, dus tot en met Badwater is alles toegankelijk, ook Artist Drive. Ik ben via Furnace Creek en Stovepipe Wells richting Panamint Springs gereden, omdat ik naar Bishop moest. Net voor Panamint Springs zijn ze nog wel bezig met wegwerkzaamheden waardoor we even moesten wachten, zodat ze tegenmoetkomend verkeer en ons om en om er door konden laten, maar de weg is gewoon open. Links en rechts zie je het water nog liggen en de wegen zijn wat zanderig, maar goed te doen.
Chris24
Amerika-ontdekker
Berichten: 24
Lid geworden op: 18 jun 2013, 14:19

Re: Vloeden in DEATH VALLEY. (WEGEN GESLOTEN)

Bericht door Chris24 »

Op de 190 is er geen probleem?
Ik kom van bishop en ga richting Las Vegas.

mijn rondreis begint morgen zodra ik death valley bezocht heb zal ik hier even updaten!
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer