Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Horseback Riding in Moab

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
Julie Vansteenkiste
Amerika-ontdekker

Horseback Riding in Moab

Bericht door Julie Vansteenkiste »

Hoi iedereen,

Ik ben nieuw op dit forum en ben lid geworden gezien wij op 1 september voor 21 dagen de westkust gaan bezoeken.
Een van onze tussenstops ligt in Moab waar we 2 dagen verblijven...
Tijdens een van die dagen had ik gedacht om zo'n horseback riding uitstap te doen.

Heeft iemand van jullie daar al ervaring mee?
Is dit een aanrader?

alvast bedankt voor jullie hulp! :thumbup:

Vele groetjes,
Julie
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Horseback Riding in Moab

Bericht door Martin & Marianne »

Hallo Julie, welkom op het forum!
Met paardrijden in Moab heb ik geen ervaring en ik moet zeggen dat ik het ook nog nooit ben tegengekomen in een reisverslag of op het forum. Heb je 2 volle dagen (dus 3 nachten) voor Moab? Je zult die tijd eigenlijk ook wel nodig hebben voor het bezoeken van Arches en Canyonlands en Dead Horse Point SP.
Paardrijden bij Bryce of Monument valley is wat bekender, misschien is dat ook een idee als je daar tijd hebt? Ligt jullie route al vast?

Marianne
Corné
Amerika-ontdekker

Bericht door Corné »

Wij hebben vorig jaar vanuit de Red Cliff's Lodge ( +/- 20 min. buiten Moab) een rit per paard gemaakt, dit was tegen mijn verwachting (ben niet zo'n paardenman) erg leuk, voor ons zeker de moeite waard. Paarden waren ook echte paarden, niet van die halve ezels zoals bv in Zion.
jerommeke10
Amerikakenner

Bericht door jerommeke10 »

Je kan op veel verschillende plaatsen paardrijden in en rond Moab.
Wij waren vorig jaar geïnteresseerd, maar Moab bleek een stuk duurder en minder spannend dan bv. Monument Valley. Daar kan je echt in galop. Ik heb dus geen ervaring in Moab. Moab is gekend voor buitensport, maar allemaal nogal prijzig. Ook quad-rijden was er een pak duurder dan in Bryce bv.
sachasenne
Amerika-expert
Partner van: syce
Aantal x V.S. bezocht: 10
Contacteer:

Bericht door sachasenne »

Mijn man heeft vorig jaar een rit gedaan met een organisatie die vertrekt vanaf de red cliffs lodge.
Hij was er heel tevreden over. Hij is geen ruiter, maar heeft wel ooit rijlessen genomen. Voor hem was het tempo relaxed en de omgeving heel mooi. Hij vond het zn geld waard.

http://www.moabadventurecenter.com/
Groetjes,
Carine
Julie Vansteenkiste
Amerika-ontdekker

Hoi iedereen,

Bedankt voor de leuke reacties en tips!

Onze route ligt inderdaad al vast, ik denk dat we ergens anders weinig tijd hebben om horseback riding te doen.
Aangezien wij logeren in de Red Cliffs Lodge is het misschien wel handig om van daaruit te vertrekken.

Groetjes,

Julie
Julie Vansteenkiste
Amerika-ontdekker

Corné schreef:Wij hebben vorig jaar vanuit de Red Cliff's Lodge ( +/- 20 min. buiten Moab) een rit per paard gemaakt, dit was tegen mijn verwachting (ben niet zo'n paardenman) erg leuk, voor ons zeker de moeite waard. Paarden waren ook echte paarden, niet van die halve ezels zoals bv in Zion.

Duurt het dan niet te lang want ik zie dat het 3u30 duurt?Aangezien wij echt niet gewoon zijn van op een paard te rijden?
En wanneer doe je dit best in de voormiddag of namiddag?
Hebben jullie dit op voorhand gereserveerd?

Groetjes
sachasenne
Amerika-expert
Contacteer:

Ik zie 2,5 uur?
Groetjes,
Carine
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Er zal tijd bij komen voor instructies etc. Wij hebben eens in Yosemite gereden en toen moesen we eerst een video bekijken waarin gewaaarschuwd werd voor allerlei gevaren en vervolgens moesten we er voor tekenen dat we bewust die gevaren op ons namen. :wink:
Als je niet geoefend bent kun je na die 2,5 uur niet zo veel meer denk ik (en de voglende dag ook niet). Ik zou rijden in de ochtend prettig vinden want dan is het minder heet, maar dat geldt natuurlijk voor alle activiteiten in Moab, dus het is ook afhankelijk van wat je verder nog wilt doen.

Marianne
sachasenne
Amerika-expert
Contacteer:

Cis is helemaal niet geoefend en had er geen last van. Voor zover ik me herinner is er zo goed als niet in draf gegaan. De route liep ook door terrein waar het niet mogelijk was om te draven. Door beekjes, langs smalle paadjes, los over ruw terrein.
Groetjes,
Carine
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Ik had na 1 uur rijden al verschrikkelijk veel spierpijn. :oops:

Marianne
Ceetje
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door Ceetje »

Ik heb diverse rijtochten gemaakt in Amerika, variërend van 1 tot 3 uur en ik heb nog nooit serieuze spierpijn gehad, terwijl ik in mei weer 'echt' ben gaan paardrijden en na een halftje uur privéles kon ik bijna een week niet fatsoenlijk lopen :lol:
De tochten in Amerika zijn meer heerlijk op een paardenrug door de prachtige natuur, dan dat het echt rijden is. Gewoon ontspannen zitten en heerlijk genieten :thumbup:
'98:Ca,Az,Ut,Nv
'05:Co,Nm,Az,Ut,Id,Mt,Wy
'06:Canada+Mt,Id,Wa; Fl
'07:Ny,Ct,Ri,Ma,Me,Nh,Vt,Pa,Va,WDc,Nj; Fl
'08:Az,Ut,Nv; Fl,NyC
'09:Ak,Wa; Fl
'12:NyC
'15: Fl
'17: Ca, Or
TotosDawn
Amerikafan
Partner van: Rick-zonder-account
Aantal x V.S. bezocht: 1
Contacteer:

Bericht door TotosDawn »

Waar raden jullie aan om te gaan rijden, is dat dan eerder Moab en omgeving of plekken als Yosemite??
Afbeelding
Volg ons op onze reis: *klik hier*
Corné
Amerika-ontdekker

Bericht door Corné »

Julie Vansteenkiste schreef:
Corné schreef:Wij hebben vorig jaar vanuit de Red Cliff's Lodge ( +/- 20 min. buiten Moab) een rit per paard gemaakt, dit was tegen mijn verwachting (ben niet zo'n paardenman) erg leuk, voor ons zeker de moeite waard. Paarden waren ook echte paarden, niet van die halve ezels zoals bv in Zion.

Duurt het dan niet te lang want ik zie dat het 3u30 duurt?Aangezien wij echt niet gewoon zijn van op een paard te rijden?
En wanneer doe je dit best in de voormiddag of namiddag?
Hebben jullie dit op voorhand gereserveerd?

Groetjes
Totale tijd was inderdaad ongeveer 3:30 uur, waarvan 2:30 uur rijtijd. Dit was voor mij de 2e keer dat ik op een paard zat, ik heb nergens last van gehad. Wij zijn laat in de middag gegaan en hadden vooraf gereserveerd. Achteraf bleek dit niet nodig, wij waren de enige.
Denise_qh
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 0

Bericht door Denise_qh »

TotosDawn schreef:Waar raden jullie aan om te gaan rijden, is dat dan eerder Moab en omgeving of plekken als Yosemite??
Hier ben ik ook erg nieuwschierig naar, en kan je daar ook rijden met 'echte' paarden en geen muildieren? En mag je in meerdere gangen?

Wij gaan in iedergeval ook paardrijden in Tucson, daar verblijven we 3 dagen op een ranch maar zou ook graag een rit door een NP willen gaan maken.
TotosDawn
Amerikafan
Partner van: Rick-zonder-account
Contacteer:

Bericht door TotosDawn »

Wij hebben 2 dagen geleden deze rit gereserveerd: https://my.getinsellout.com/providers/b ... info?pl=-1

Qua prijs valt deze wel reuze mee, als je ziet dat je normaal gesproken al zo'n 70 dollar voor een uurtje betaald. Dit is 80 voor een halve dag :)
Afbeelding
Volg ons op onze reis: *klik hier*
wendyb
Amerika-newbie

Bericht door wendyb »

Nog tips om betaalbare horsebackridings te boeken in Moab?
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer