Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

zuidwesten... en toch ook Yellowstone

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
Mantoinette
Amerikafan
Contacteer:

zuidwesten... en toch ook Yellowstone

Bericht door Mantoinette »

Wie heeft er een goede suggestie om ook Yellowstone te kunnen bezoeken. We zijn bezig met de planning voor zomer 2007... (jaja, ruim op tijd, maar het is ook zo leuk om weer vooruit te kunnen kijken)

We willen met de camper in ca. 20 - 22 dagen vanuit SFO langs de kust naar San Diego en vervolgens naar het oosten: Monument Valley, Page en een stop van ca. 3 dagen in Las Vegas.
Bij iedere planning moeten we Yellowstone er weer uit knippen omdat dit zo noordelijk ligt. Vanuit Las Vegas zijn we volgens mij al gauw weer 2 -3 dagen aan het rijden om naar Yellowstone te rijden. Daar kunnen we de camper niet inleveren en moeten dus weer terug naar Salt Lake City.

Hoe doen jullie dat allemaal...??? We kunnen de route ook andersom rijden, maar daar schieten we ook niets mee op....toch?

MAS
2005.... again in 2007!!!... again in 2009!!!

reisverslag zuidwesten 2005
reisverslag zuidwesten en New York 2007
reisverslag 2009
http://www.asmas.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
markro
Moderator
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Bericht door markro »

Yellowstone ligt echt een heel eind uit de richting ten opzichte van het bekende zuidwest rondje.
Als je van je vakantie in het zuidwesten wilt genieten, dan raad ik je aan om Yellowstone in een andere vakantie te doen. Dat doen trouwens de meeste mensen.
Er zijn wel touroperaters, die Yellowstone ook opnemen in de toer, maar dat gaat ten koste van de aandacht, die je elders hard nodig hebt.
Marco.

Voor onze Amerikareisverslagen: klik hier.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Zoals Marco ook al zegt: Yellowstone ligt nogal uit de route, en dat geldt eigenlijk voor alle routes. Bovendien is het een park waar je toch echt wat tijd voor uit moet trekken, dus om het in een reis van 3 weken te combineren lijkt me niet verstandig.

Wij zijn twee keer naar Yellostone geweest, een keer gecmbineerd met het zuidwesten (maar toen hadden we 5 weken) en een keer op weg van Denver naar San Francisco.

Om de camper in Salt Lake City achter te laten is niet gek. Je zou ook Denver als eindpunt kunen nemen, dan heb je het stuk tussen SLC en Yelowstone niet twee keer. Je zult wel dingen moeten schrappen, zo lijkt 3 dagen Las Vegas mij we erg veel, en San Diego is gecombineerd met Yellowstone ook wel erg uit de route.

Zie de link hieronder voor onze route van Denver naar San Francisco.

Marianne
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Bericht door Rob »

Hoi MAS,

Zowel Yellowstone NP als San Diego in een camperroute van 20-22 dagen is te veel van het goede.
Wij hebben in 2003 Yellowstone NP gedaan in een 5 weken campertrip gestart vanuit Las Vegas je kan dat in 2 dagen halen maar 3 is beter (wij hebben er 3 over gedaan) met eerst Grand Teton NP. (zie verslag)
Dit jaar staat Yellowstone NP weer in de planning nu vanuit San Francisco maar dan via Oregon, Washington, Idaho en Montana in 4 weken.
Aan je avater te zien wil je bij El-Monte huren, informeer even hoe het zit met een one-way rent volgens mij kan dat niet naar SLC
Rob
Mantoinette
Amerikafan
Contacteer:

Allemaal bedankt voor jullie snelle reacties. Er is natuurlijk ook zoveel te zien en te beleven in de VS en eigenlijk wil je zoveel mogelijk combineren in één trip.
We hadden al diverse routes de revue laten passeren maar konden geen geschikte route vinden met Yellowstone erbij. (zonder te moeten haasten)Ik denk dat jullie gelijk hebben.... Yellowstone bewaren we voor een andere keer.
In 2007 kiezen we dus nogmaals voor het rondje zuidwesten en doen dan alle dingen waar we in 2005 geen tijd meer voor hadden.

MAS

reisverslag 2009
ess
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 15
Contacteer:

Bericht door ess »

Hallo,

Ik zit het net te lezen, wij zitten met het zelfde dilema.
Nou zijn wij er in 2005 ook al geweest.

Ik had de route voor volgend jaar al klaar, zonder Yeloowstone, maar ja het is wel een tof park.

Groetjes ess
Onze Amerika Site
Web-Log van 2003, 2005, 2007, 2008, 2009, 2010, 2011(canada, 50 beren gespot!!), 2012, 2013, 2014 (florida&Caribbean Cruise), 2014 Christmas in NY, 2015, 2016 Feb: Florida en Juni: Canada en 2017
Blog tijdens onze reizen
Facebook
Mantoinette
Amerikafan
Contacteer:

Hoi Esther,
Dat is dus ook toevallig... jullie hebben hetzelfde dilemma als wij. Tja.. Yellowstone, het ligt zo'n eind uit de richting... het gaat dus in ieder geval ten koste van alle andere bezienswaardigheden. Daarnaast vind ik het ook jammer als we moeten gaan haasten en er geen ruimte meer is in ons schema.
Maar positief gezien... het is een goede reden om misschien nogmaals een reis te plannen.

Nu eerst (2007) nogmaals richting Zuidwesten en net zoals jullie in 2005 gedaan hebben, een combinatie met een aantal dagen in New York.

MAS

reisverslag 2009
yann
Amerika-ontdekker

Bericht door yann »

Tja, we kennen het dilemma.

Vorig jaar Yellowstone geschrapt uit onze 3 week zuidwest reis.

Dit jaar terug naar de States om nu zeker Yellowstone te bezoeken (4 weken Noordwest) en we hebben terug het gevoel dat het een beetje uit de route ligt.

Maar we zorgen ervoor dat we minsten drie volle dagen ter plaatse zijn. Desnoods laten we andere parken vallen (Olympic, Mt Rainier, ...) of moeten we het anders doen???

yann
ess
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door ess »

Mantoinette schreef:Hoi Esther,
Dat is dus ook toevallig... jullie hebben hetzelfde dilemma als wij. Tja.. Yellowstone, het ligt zo'n eind uit de richting... het gaat dus in ieder geval ten koste van alle andere bezienswaardigheden. Daarnaast vind ik het ook jammer als we moeten gaan haasten en er geen ruimte meer is in ons schema.
Maar positief gezien... het is een goede reden om misschien nogmaals een reis te plannen.

Nu eerst (2007) nogmaals richting Zuidwesten en net zoals jullie in 2005 gedaan hebben, een combinatie met een aantal dagen in New York.

MAS
Vorig jaar met de combi New York was erg leuk, alleen als ik dat weer zou doen, zou ik wel New York als laatste pakken.

goetjes ess
Onze Amerika Site
Web-Log van 2003, 2005, 2007, 2008, 2009, 2010, 2011(canada, 50 beren gespot!!), 2012, 2013, 2014 (florida&Caribbean Cruise), 2014 Christmas in NY, 2015, 2016 Feb: Florida en Juni: Canada en 2017
Blog tijdens onze reizen
Facebook
ess
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door ess »

yann schreef:Tja, we kennen het dilemma.

Dit jaar terug naar de States om nu zeker Yellowstone te bezoeken (4 weken Noordwest) en we hebben terug het gevoel dat het een beetje uit de route ligt.

Maar we zorgen ervoor dat we minsten drie volle dagen ter plaatse zijn. Desnoods laten we andere parken vallen (Olympic, Mt Rainier, ...) of moeten we het anders doen???

yann
Wij zijn er vorig jaar 1 volle en 1 halve dag geweest, was wat weinig, ik zou inderdaad minimaal 2 volle dagen nemen.

groetjes ess
Onze Amerika Site
Blog tijdens onze reizen
Facebook
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Bericht door Rob »

ess schreef:Wij zijn er vorig jaar 1 volle en 1 halve dag geweest, was wat weinig, ik zou inderdaad minimaal 2 volle dagen nemen.

groetjes ess
Als je Yellowstone NP een beetje wil bekijken moet je minimaal 4 dagen rekenen, met Grant Teton NP er bij mag je wel 1 week rekenen.
Rob
jarbar
Amerika-ontdekker

Bericht door jarbar »

Ik probeer even met een grapje duidelijke te maken dat Yellowstone echt totaal ergens anders is:

Als je een vakantiereis maakt door Europa van Frankrijk, Italie en Kroatie, dan ga je op de terugweg toch ook niet langs Denemarken?
Bart40
Amerikakenner

Bericht door Bart40 »

Vorig jaar waren we er een week en dat vonden we nog te weinig. Dit jaar twee weken en Grand Teton hebben we niet eens aangedaan.
Het nadeel is dat het vrij afgelegen is hoewel dat ook een voordeel is (minder druk)
Het park is ook enorm groot, als je alleen al in de omgeving Old Faithful wat geysers wil bekijken dan ben je al een dag kwijt.
Het beste is om het in een rondje noordwesten op te nemen of alleen daar heen te gaan.
Vorig jaar hadden wij het icm zuidwesten en da's toch minder bevallen. We zaten soms een hele dag in de auto.
In de zomer zou ik het zeker afraden, sommige weggedeelten zijn niet best en smal en door de drukte sta je misschien wel uren in de file.
Hoewel dat niet hoeft maar de kans is groot.
Loek
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Loek »

Yellowstone ga ik weleens naartoe, maar trek er het liefst een week voor uit. Het is ongeveer een dag rijden vanaf ons huis, maar met wandelingen in the Grand Tetons en in Yellowstone zelf heb je die week gewoon nodig. Het liefst ga ik in het voor- of naseizoen om de drukte te vermijden. De mooiste periodes zijn de week voor Memorial day, of de week na Labor day. Dan is het niet te druk en nog niet te koud. Vroeger of later in het jaar lukt meestal niet omdat er nog teveel sneeuw ligt. In het hartje van de zomer vermijd ik Yellowstone vanwege de enorme toeristendrukte en files.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

yann schreef:Tja, we kennen het dilemma.

yann
Misschien is het handig om niet een rondje te willen maken maar een verschillend begin- en eindpunt te nemen. Bijvoorbeeld starten in Denver of Salt Lake City en dan via Grand Tetons, Yellowstone en Glacier naar Washington met als eindpunt Seattle.
Wij hebben Yellowstone 2 jaar geleden bezocht in combinatie met het Zuidwesten. We hadden toen 4 weken, en we hadden ruim de tijd in Yellowstone en Yosemite, en hebben ook nog South Dakota bezocht.

Als jullie 4 weken hebben moet er ook nog voldoende tijd zijn voor Mt Rainier en Olympic NP.

Marianne
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer